CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.484.544.371.99
Średnio4.684.884.612.17
Najdrożej4.985.194.992.35

Sprawdź stan swojego akumulatora

29 sty 13 10:41
Udostępnij
0
Skomentuj
Sprawdź stan swojego akumulatora Sprawdź stan swojego akumulatora Foto: Auto Świat

Mimo coraz bardziej skomplikowanej budowy samochodów prosty pomiar napięcia na akumulatorze może nam dużo powiedzieć o stanie „elektryki” w aucie. Pokazujemy, jak wykonać i interpretować taki test

Przed nadchodzącą zimą warto zadbać o prawidłową pracę podstawowych podzespołów elektrycznych auta. Przy niskich temperaturach nie ma taryfy ulgowej – tylko w pełni sprawny akumulator i rozrusznik pozwolą na bezproblemowy rozruch silnika.

W przeciwnym razie bezradnie rozłożymy ręce, gdy w mroźny poranek prądu starczy tylko na kilka wolnych obrotów silnika – zbyt wolnych, by go odpalić. W takiej sytuacji jako rozwiązanie w pierwszej kolejności przychodzi na myśl wymiana akumulatora.

Poleć
Udostępnij
0
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~wmak Użytkownik anonimowy
~wmak :
No photo ~wmak Użytkownik anonimowy
Prąd rozruchowy a prąd ładowania Pan redaktor nie odróżnia podstawowych pojęć - cytat:


Podczas ładowania akumulatora trzeba pamiętać, by prąd ładowania nie był zbyt duży. Najlepiej, jeśli nie przekracza jednej dziesiątej prądu rozruchowego akumulatora.

Akumulator o pojemności 55Ah ma prąd rozruchowy rzędu 400-500A.
Akumulator ładowany prądem 1/10 rozruchowego by się pięknie ugotował a pozostawiony bez nadzoru mógłby efektownie wybuchnąć!
6 lut 14 15:17 | ocena: 79%
Liczba głosów:19
79%
21%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aleksander Użytkownik anonimowy
~Aleksander :
No photo ~Aleksander Użytkownik anonimowy
Panie elektryku , prąd ładowania /prostownikiem/ nie powinien przekraczać 10% pojemności akumulatora , nie zaś jego prądu rozruchowego. Prąd rozruchu np. wynosi 700 A, to ładowanie ma być 70A? Bzdura!
16 lut 15 14:40 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jam Użytkownik anonimowy
~jam :
No photo ~jam Użytkownik anonimowy
aku W moim aku napięcie było dobre.Warsztat sprawdził siłę prądu rozruchowego.Powinno być 530 a było 140.Akumulator do wymiany
25 sty 14 20:58 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~antek Użytkownik anonimowy
~antek :
No photo ~antek Użytkownik anonimowy
Takich głupot dawno nie czytałem.
Bez warsztatów i wymyślnych urządzeń pomiarowych i nieważne duży czy mały akumulator 12V
Najprościej w czasie rozruchu zmierzyć napięcie na klemach aku.
-jeżeli pokazuje miernik poniżej 6V lub mniej - aku do wymiany
7 cze 14 13:38 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pete Użytkownik anonimowy
~Pete
No photo ~Pete Użytkownik anonimowy
do ~antek:
No photo ~antek Użytkownik anonimowy
7 cze 14 21:35 użytkownik ~antek napisał
SPROSTOWANIE
Napisałem poniżej 6v
Powinno być poniżej 10v
Pewnie sam doczytaleś gdzieś i teraz głupio...
10 lis 14 08:29 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AKU Użytkownik anonimowy
~AKU
No photo ~AKU Użytkownik anonimowy
do ~Aleksander:
No photo ~Aleksander Użytkownik anonimowy
16 lut 15 14:40 użytkownik ~Aleksander napisał
Panie elektryku , prąd ładowania /prostownikiem/ nie powinien przekraczać 10% pojemności akumulatora , nie zaś jego prądu rozruchowego. Prąd rozruchu np. wynosi 700 A, to ładowanie ma być 70A? Bzdura!
Uzupełnić swoją wypowiedź do jakiego rodzaju akumulatorów takie podejście stosujemy (obsługowe/nieobsługowe)
16 lis 16 11:53
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~booggie Użytkownik anonimowy
~booggie
No photo ~booggie Użytkownik anonimowy
do ~wmak:
No photo ~wmak Użytkownik anonimowy
6 lut 14 15:17 użytkownik ~wmak napisał
Prąd rozruchowy a prąd ładowania Pan redaktor nie odróżnia podstawowych pojęć - cytat:


Podczas ładowania akumulatora trzeba pamiętać, by prąd ładowania nie był zbyt duży. Najlepiej, jeśli nie przekracza jednej dziesiątej prądu rozruchowego akumulatora.
Też rąbnęło mnie to po oczach. Pan Redaktor nie widział w życiu 40A.
Trochę mu się pomelyło. Gdzieś dzwoni, ale nie wiadomo w jakim kościele.
Miał na myśli prąd ładowania Q10, czyli pojemność / 10 / h. Tzn. dla akumulatora 45Ah prąd ładowania Q10 to 4,5A. Teoretyczne maksymalne ładowanie tym prądem to 10 godzin.
22 sty 16 18:48
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~korons Użytkownik anonimowy
~korons :
No photo ~korons Użytkownik anonimowy
A w ogóle na wrzucie ktoś ostatnio udostępniał fajne i przystępne grafiki z jenoxa dotyczące użytkowania akumulatora właśnie.
13 lut 15 04:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~antek Użytkownik anonimowy
~antek
No photo ~antek Użytkownik anonimowy
do ~antek:
No photo ~antek Użytkownik anonimowy
7 cze 14 13:38 użytkownik ~antek napisał
Takich głupot dawno nie czytałem.
Bez warsztatów i wymyślnych urządzeń pomiarowych i nieważne duży czy mały akumulator 12V
Najprościej w czasie rozruchu zmierzyć napięcie na klemach aku.
-jeżeli pokazuje miernik poniżej 6V lub mniej - aku do wymiany
SPROSTOWANIE
Napisałem poniżej 6v
Powinno być poniżej 10v
7 cze 14 21:35 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej