Wcale nie tak dawno temu wiele firm oponiarskich na rynku europejskim traktowało gumy całoroczne jak wstydliwy sekret. Producenci mieli je w swojej ofercie, bo byli na nie chętni, ale nie mówiło się o nich zbyt głośno. Ot, niszowa propozycja dla użytkowników gotowych na kompromisy. Niektóre koncerny oponiarskie pod swoimi topowymi markami nie oferowały „wielosezonówek” m.in. ze względów wizerunkowych, oferowane one były wyłącznie pod markami budżetowymi.
Dwa lata temu do grona producentów mających w ofercie opony całoroczne pod swoją główną marką dołączył Michelin, a nie dalej jak kilka miesięcy temu gruchnęła wiadomość, że śladami Francuzów postanowił pójść Continental, który przez lata zarzekał się, że pod tą marką miejsca na kompromisy nie ma. Niemcy stali na stanowisku, że w aucie osobowym – jeśli ma ono zapewniać maksimum bezpieczeństwa – w naszym klimacie potrzebne są opony sezonowe.
Teraz powstaje pytanie, co sprawiło, że koncern zmienił zdanie: widoczny poniżej wykres obrazujący perspektywy wzrostu rynku opon całorocznych czy może to, że inżynierom, przy dostępnych dziś technologiach, w końcu udało się rozwiązać problemy z dostosowaniem charakterystyki ogumienia do skrajnych warunków? Z punktu widzenia przeciętnego kierowcy ogumienie całoroczne ma mnóstwo zalet. Odpadają coroczne dylematy, kiedy założyć zimówki, żeby zdążyć przed pierwszym lodem i śniegiem na drogach, można zapomnieć o kolejkach w warsztatach wulkanizacyjnych, nie trzeba się martwić o przechowywanie niepotrzebnego akurat kompletu ani o rachunek za wymianę.
W nowoczesnych autach znikają też problemy związane z koniecznością zakupu dodatkowego kompletu czujników ciśnienia powietrza lub ponownej konfiguracji układu TPMS. Nasz test udowadnia, że przynajmniej w przypadku niektórych modeli całorocznych ta wygoda nie musi wiązać się z poważnymi kompromisami w warunkach zimowych – oczywiście, pod warunkiem, że nie mieszkacie na biegunie zimna, auto nie ma kilkuset koni pod maską i nie preferujecie sportowego stylu jazdy.
Opony całoroczne w najlepszych cenach!
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!
Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!
Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!
Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!
Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!
Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!
BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!
Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!
Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!
Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!
W galerii znajdziecie szczegółowe wyniki naszego testu opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16