Dotąd nie wymyślono jeszcze reflektorów do samochodu, które z punktu widzenia jego kierowcy świeciłyby za jasno. Tym bardziej mając auto ze zwykłymi reflektorami halogenowymi, warto zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanych żarówek: zasięg świateł mijania, jeśli zamontujemy dobrą żarówkę, może być nawet dwukrotnie większy niż wtedy, gdy wybierzemy jakiś dalekowschodni, tuningowy wynalazek. Co ważne, z naszego tesu wynika jasno, że cena absolutnie o niczym nie świadczy! Najgorsze żarówki da się bezbłędnie rozpoznać gołym okiem bez pomocy laboratorium, jednak zdarza się, że i te, które wyglądają przyzwoicie, świecąsłabo, jak np. sprzedawane w Inter Carsie żarówki 4Max. Wybór utrudnia to, że producenci (nawet renomowani!) mieszają kierowcom w głowach,umieszczając na pudełkach napisy i obietnice bez pokrycia.

Test żarówek H4 - Sprawdzamy, które świecą najlepiej? Foto: Auto Świat
Test żarówek H4 - Sprawdzamy, które świecą najlepiej?

Największa na rynku grupa żarówek halogenowych to produkty standardowe – mają bezbarwną bańkę, zwykły żarnik, ciemną osłonkę przeciwolśnieniową, najczęściej skromne opakowanie (kartonik). Takie żarówki mają standardową trwałość, jeśli to produkt markowy, najczęściej bardzo przyzwoitą wydajność oraz z reguły umiarkowaną cenę. Jeśli w samochodzie mamy dobre reflektory i sprawną instalację elektryczną, takie żarówki możemy śmiało uznać za optymalne.