Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać

16 sty, 10:11

Peugeot w ostatnim czasie produkował bardziej i mniej udane motory – prezentujemy pierwsze z nich

Udostępnij
0
Skomentuj
Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać Foto: Auto Świat
  • Polecane przez nas silniki udanie łączą trwałość z rozsądnymi kosztami obsługi serwisowej
  • Koncern PSA jest znanyz udanych i zarazem trwałych silników wysokoprężnych
  • Nasze zestawienie pokazuje, że można kupić także niezłe Peugeoty z całkiem trwałymi benzyniakami

Po wpadkach z takimi modelami, jak pierwsza generacja „307-ki” (m.in. słynne problemy z samozapłonem), Peugeot postanowił poprawić jakość swoich samochodów. Francuzi nie poprzestali jednak tylko na lepszych materiałach w kabinie i bardziej wyszukanym wyposażeniu dodatkowym, lecz także postawili na trwałość swoich modeli, co w większości przypadków się udało.

W Peugeocie łatwo nie tylko o dobre diesle

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Kilka lat temu usłyszeliśmy od przedstawicieli Peugeota, że musieli skrócić godziny pracy jednego z największych serwisów w Polsce, i to wcale nie dlatego, że sprzedają coraz mniej samochodów, lecz z powodu wyraźnie niższej awaryjności. Oczywiście, nie jest tak, że z dnia na dzień Peugeoty stały się wzorcami trwałości, ale bez wątpienia jest znacznie lepiej niż wcześniej. Podobne głosy słychać także z ust niezależnych mechaników. Niewątpliwie oprócz ogólnej trwałości ma w tym swój udział także coraz wyższa jakość silników stosowanych w Peugeocie. Prezentowane przez nas cztery motory należą właśnie do grupy udanych jednostek napędowych.

O ile obecność wśród nich starych znajomych, czyli benzyniaków serii TU czy też doskonale znanych diesli HDi: 1.6 oraz 2.0, nie dziwi, o tyle to, że najnowszy silnik PSA 1.2 PureTech trafił do naszego zestawienia, może być dla kogoś zaskoczeniem. To nowoczesny trzycylindrowy benzyniak, który nawet w odmianach z wtryskiem bezpośrednim i turbosprężarką bardzo dobrze się spisuje.

Sami testowaliśmy go na dystansie 100 tys. km w Peugeocie 308 (najmocniejsza, 130-konna odmiana) i wypadł tam bez zastrzeżeń. W poprzednim numerze prezentowaliśmy też test na dystansie 100 tys. km, w którym uczestniczył Citroën C4 Cactus ze 110-konną wersją PureTecha, która okazała się jednym z najmocniejszych punktów tego auta.

Nasze zestawienie nie obejmuje jednak wszystkich udanych silników Peugeota. Nie znajdziecie tu np. serii EW (opisaliśmy ją przy okazji zbliżonych silników Citroëna w 21. numerze „Auto Świata” z 22 maja zeszłego roku), czyli bardzo trwałych i dość prostych konstrukcyjnie benzyniaków. Najlepsze są odmiany powstałe po modernizacji (2004 r.), które spotkacie m.in. w Peugeocie 407.

Za całkiem udane uchodzą też diesle 2.2 HDi, ale są one o wiele mniej popularne od wersji 1.6 oraz 2.0, co przekłada się na często wyższe ceny osprzętu. Oczywiście, Peugeot ma też znacznie bardziej ryzykowne motory – przede wszystkim benzyniaki serii Prince i diesle V6, które odradzamy!

Silniki 1.4-1.6 TU - proste i dobre

Dzisiaj nie ma już praktycznie tak prostych konstrukcyjnie silników, 
jak dobre stare TU. Ten motor wciąż jest oferowany w nowym Peugeocie. Dzisiaj nie ma już praktycznie tak prostych konstrukcyjnie silników, jak dobre stare TU. Ten motor wciąż jest oferowany w nowym Peugeocie. Foto: Auto Świat

Seria silników TU była przeznaczona do najmniejszych Peugeotów. Pierwsze generacje motorów TU zadebiutowały w połowie lat 80. ubiegłego wieku. Najpierw oferowano silnik 1.4 8V, który znajdziecie w popularnych modelach: 206, 207, a nawet kompaktowym 307.

Motor ten doczekał się także odmiany 16-zaworowej, ale mimo wielu wspólnych cech ma już ona inne oznaczenie (ET3; debiut w Peugeocie 206 w 2004 r.) i jest minimalnie gorzej oceniana (zdarza się, że spala więcej oleju niż powinna). Silnik TU5 (poj. 1.6) też ma wersje 8- i 16-zaworową.

Pierwsza z nich ma 95 KM, zaś wersja 16V dysponuje mocą: 109, 115, 118 lub 125 KM. To także bardzo popularna jednostka, którą spotkacie w wielu popularnych modelach. Zresztą, PSA wciąż stosuje silnik 16 16V w bliźniaczych budżetowych sedanach: Citroënie C-Elysée oraz Peugeocie 301, ale to już zmodernizowana wersja o oznaczeniu „EC5”, która m.in. ma zmienne fazy rozrządu i spełnia normę emisji spalin Euro 6. Generalnie nie ma dużych zastrzeżeń do motorów TU – typowe przypadłości to awarie cewek zapłonowych, przepustnicy oraz drobne wycieki. Trzeba jednak zauważyć, że sporo z nich ma już ogromne przebiegi i może wymagać napraw.

Modele w których znajdziecie silnik 1.4-1.6 TU

Peugeot 206 - W tym modelu stosowano niemal wszystkie polecane jednostki TU: zarówno 1.4 (75 KM), jak i 1.6 (moc 89 oraz 109 KM). Było też 1.4 16V (ET3). Mały Peugeot ze 109-konnym silnikiem rozpędza się do 200 km/h, sprint do „setki” zajmuje mu 9,9 s. Średnie spalanie to 6,9 l/100 km.

Peugeot 207 - W modelu 207 spotkacie zarówno silniki serii TU (1.4 8V oraz 1.6 16V), jak i ET3 (1.4 16V). „207-ka” z benzyniakiem 1.4 8V o mocy 73 KM rozpędza się maksymalnie do 170 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 14,5 s. Średnie spalanie wynosi zaś 6,3 l/100 km.

Peugeot 301 - Pomimo mylnego oznaczenia tej wersji jako 1.6 VTi, w istocie jest to zmodernizowany motor TU5. Z manualną przekładnią 301 może rozpędzić się do 188 km/h, a przyspieszenie do „setki” zajmuje mu 9,4 s. Średnie spalanie to 6,5 l/100 km. „Automat” spala o 0,8 l/100 km więcej.

Silnik 1.4-1.6 TU - to nam się podoba

Tanie części zamienne, wysoka trwałość, prosta budowa, relatywnie niskie spalanie, dość dobre osiągi, nadaje się do LPG.

Silnik 1.4-1.6 TU - to nam się nie podoba

Awarie manualnych przekładni, duże wyeksploatowanie dostępnych aut z silnikami TU, awarie cewek zapłonowych.

Silnik 1.2 Puretech: mały ale jary

Niewiele jest trzycylindrowych silników o małej pojemności, które można by polecić. Motor 1.2 niezależnie od wersji okazuje się wart uwagi. Niewiele jest trzycylindrowych silników o małej pojemności, które można by polecić. Motor 1.2 niezależnie od wersji okazuje się wart uwagi. Foto: Auto Świat

Ta jednostka trzy razy z rzędu zdobyła tytuł silnika roku w swojej kategorii za połączenie niezłych osiągów (wersje turbodoładowane) z niskim zużyciem paliwa. PureTecha nagradzano w 2015, 2016 i 2017 r., ale nas bardziej interesuje trwałość tej jednostki. Co ciekawe, mimo dość dużego wysilenia PureTech o pojemności 1.2 nie ma na razie niemal żadnych problemów.

Trzeba pamiętać co prawda, że jest to jednostka, która zadebiutowała dopiero przed sześcioma laty, ale jak na tak dużą moc z niewielkiej pojemności (szczególnie w wersjach z turbo) oceny użytkowników i mechaników są pochlebne. Polecamy wersję wolnossącą 1.2 (EB), która ma wtrysk pośredni (moce: 68, 72 oraz 82 KM). Odmiany z wtryskiem bezpośrednim i turbo (110 lub 130 KM; oznaczenia „EB DT” i „DTS”) też są udane.

Motory te napędzają niewielkie modele PSA i – ostatnio – Opla. Silniki serii PureTech mają rozrząd napędzany paskiem w kąpieli olejowej. Interwał wymiany to 175-180 tys. km, ale nie są znane przypadki wcześniejszego zużycia. Inaczej rzecz ma się z paskiem osprzętu, który nie jest trwały. Na początku produkcji był problem z luzem na wale korbowym (wały z Holandii; gwarancja), ale dotyczy to małej liczby egzemplarzy.

Modele w których znajdziecie silnik 1.2 Puretech

Peugeot 208 - W 208 znajdziecie prawie wszystkie wersje PureTecha. Są tu odmiany wolnossące o mocach: 68, 72 oraz 82 KM, a także 110-konna wersja z turbo. 208 z najsłabszą z nich osiąga prędkość maksymalną 165 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 13,8 s. Średnie spalanie to 4,7 l/100 km.

Peugeot 308 II - W 2. generacji „308-ki” spotkacie zarówno wersję bez turbosprężarki (82 KM; 2013-17), jak i doładowane: 110- oraz 130-konne (od 2014 r.). Z motorem o mocy 110 KM 308 osiąga maksymalnie 188 km/h, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 11,1 s. Według producenta średnio spala 4,7 l/100 km.

Peugeot 3008 I - W 3008 I stosowano 130-konną wersję silnika 1.2 PureTech. W 2. generacji modelu (od 2016 r.) też ją spotkacie. Peugeot 3008 I z tym motorem może rozpędzić się do 199 km/h. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 10,8 s. Według producenta średnie spalanie wynosi jedynie 5,2 l/100 km.

Silnik 1.2 PureTech to nam się podoba

Dobre osiągi odmian z turbo, bardzo mało typowych problemów, niskie spalanie (głównie odmiany wolnossące).

Silnik 1.2 PureTech to nam się nie podoba

Przypadki luzu na wale korbowym na początku produkcji, nietrwały pasek osprzętu (zużycie nawet po 30-40 tys. km).

Silnik 1.6 HDi: popularny i tani

Diesel o pojemności 1,6 litra to udany i popularny napęd, który znajdziecie w wielu samochodach. Ma tanie części i całkiem dobrą trwałość. Diesel o pojemności 1,6 litra to udany i popularny napęd, który znajdziecie w wielu samochodach. Ma tanie części i całkiem dobrą trwałość. Foto: Auto Świat

Diesel o oznaczeniu „DV6” z 16-zaworową głowicą zadebiutował w 2002 r. Jego 8-zaworowa wersja pojawiła się w 2009 r. Pierwsza z wymienionych nie jest bez wad – zaliczyła kilka wpadek, ale większość z nich da się obecnie niedrogo naprawić. Jeśli zamierzacie wybrać starszą generacyjnie 16-zaworową odmianę, lepiej zdecydujcie się na wersję o mocy 90 KM, z prostą turbiną i bez koła 2-masowego.

Uważajcie na wersję 109-konną, która miewała kłopoty z niedrożnością sitka w układzie olejenia turbo, ale można założyć, że w większości przypadków problem ten już wyeliminowano. Silnik 1.6 HDi po pokonaniu ok. 200 tys. km miewa awarie typowe dla nowoczesnych diesli, ale na szczęście z uwagi na dużą popularność części do niego nie ma wygórowanych cen.

W nowszych odmianach znajdziecie filtr cząstek stałych (mokry), który wymaga uzupełniania dodatku wypalającego sadzę. Filtr według zaleceń ASO należy wymieniać po około 160-180 tys. km, na szczęście nie jest szczególnie drogi. Użytkownicy chwalą silniki 1.6 HDi za niskie zużycie paliwa i niezłe osiągi oraz dobry dostęp do fachowego serwisu (bardzo wielu mechaników zna na wylot te motory), z naprawami nie ma więc kłopotu.

Modele w których znajdziecie silnik 1.6 HDi

Peugeot 207 - W tym modelu montowano zarówno 16-zaworową odmianę (90, 109 KM), jak i nowsze wersje 8V (92 i 112 KM). Wariant o mocy 92 KM pozwala na osiągnięcie 183 km/h. Mały Peugeot z tym silnikiem przyspiesza do „setki” w 11,9 s. Średnie spalanie podawane przez producenta wynosi 4,2 l/100 km.

Peugeot 508 - W Peugeocie klasy średniej spotkacie tylko 8-zaworową wersję (moce: 112, 114 oraz – w najnowszych – 120 KM). 120-konny silnik sprawia, że 508 może osiągnąć 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11 s. Średnie spalanie według Peugeota ma wynosić jedynie 4,2 l/100 km.

Peugeot 5008 I - W 1. generacji 5008 stosowano zarówno wersję 16V (109 KM), jak i 8V (dostępne moce: 112, 114 i 120 KM). Van Peugeota z motorem o mocy 112 KM może rozpędzić się do 183 km/h. Średnie spalanie wynosi według producenta 4,7 l/100 km, a czas przyspieszenia do „setki” to 12,3 s.

Silnik 1.6 HDi - to nam się podoba

Dobra trwałość, duża popularność, mało kłopotów (szczególnie w wersji 8V), relatywnie niskie ceny części.

Silnik 1.6 HDi - to nam się nie podoba

Duże przebiegi szczególnie starszych odmian (16-zaworowych), seryjny filtr cząstek stałych (nowsze wersje).

Silnik 2.0 HDi - polecany i udany

To jeden z najlepszych turbodiesli ostatnich lat – 2-litrowe HDi to motor, 
który nie ma zbyt wielu problemów, zapewnia dobre osiągi i niewiele pali. To jeden z najlepszych turbodiesli ostatnich lat – 2-litrowe HDi to motor, który nie ma zbyt wielu problemów, zapewnia dobre osiągi i niewiele pali. Foto: Auto Świat

Turbodoładowany motor 2.0 HDi w 8-zaworowej wersji o mocy 109 KM zadebiutował w 1998 r. w Peugeocie 406. Rok później jego uproszczona 90-konna odmiana pojawiła się pod maską „206-ki”. Jednostkę tę w 2003 r. wyposażono w 16-zaworową głowicę i w takiej wersji wciąż jest w ofercie.

W topowych odmianach jej moc wynosi nawet 180 KM (np. w najnowszym Peugeocie 5008). Na rynku dominują jednak auta z motorami o mocach: 136, 140, 150 oraz 163 KM. Co ciekawe, mechanicy wskazują na fakt, że relatywnie łatwo za pomocą samego oprogramowania można zwiększyć moc 140-konnej wersji do 163 KM.

Mimo większego skomplikowania odmiany 16V problemy nie są tutaj częste – np. rzadziej niż w przypadku 1.6 HDi pojawiają się kłopoty z łańcuszkiem łączącym wałki rozrządu. Nowsze wersje mają już filtr cząstek stałych, ale jego wytrzymałość okazuje się dobra, a ewentualny koszt wymiany – akceptowalny. Do zalet tego silnika zaliczamy także dobre osiągi – w wariantach 16V prędkość maksymalna zwykle oscyluje w okolicach 200 km/h.

Niewątpliwą zaletą jest również umiarkowane spalanie – nawet przy dość dynamicznej jeździe łatwo utrzymać je poniżej poziomu 8 l/100 km.

Modele w których znajdziecie silnik 2.0 HDi

Peugeot 308 II - W 2. generacji kompaktowego 308 spotkacie silniki 2.0 HDi o mocach: 150 (wciąż w ofercie), 177 oraz 180 KM. 308 2.0 HDi/150 KM może rozpędzić się do 218 km/h, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to 8,6 s. Średnie spalanie według Peugeota wynosi jedynie 3,8 l/100 km.

Peugeot 508 - W „508-ce” motor 2.0 HDi 16V może mieć moc: 140, 150, 163 i 180 KM. Spotkacie go też w odmianie hybrydowej. Peugeot ze 150-konnym silnikiem może rozpędzić się do 210 km/h. Sprint do „setki” zajmuje mu mniej niż 9 s. Średnie spalanie według producenta wynosi tylko 4,2 l/100 km.

Peugeot 5008 II - W dostępnej od 2017 r. 2. generacji 5008 silnik 2.0 HDi ma moc: 150, 177 lub 180 KM. 5008 w 150-konnej wersji spala średnio 4,2 l/100 km. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s. Wersja dostępna jedynie z „manualem”.

Silnik 2.0 HDi - to nam się podoba

Wysoka trwałość, dobre osiągi, tanie części zamienne, duża podaż samochodów z tym silnikiem na rynku wtórnym.

Silnik 2.0 HDi - to nam się nie podoba

Wiele samochodów z dużym przebiegiem, seryjny filtr cząstek stałych w nowszych wersjach motoru 2.0 HDi.

Silniki Peugeota na które trzeba uważać

Lista niepolecanych silników, które spotkacie w Peugeotach wyprodukowanych w ostatnim dziesięcioleciu, nie jest długa, ale niestety, są wersje zwiększonego ryzyka.

1.6 VTi – wolnossący benzyniak serii Prince powstał we współpracy z BMW. 
Niewiele pali, jednak nie jest idealny pod względem trwałości 1.6 VTi – wolnossący benzyniak serii Prince powstał we współpracy z BMW. Niewiele pali, jednak nie jest idealny pod względem trwałości Foto: Auto Świat

Listę otwierają motory serii Prince, które PSA opracowało wspólnie z koncernem BMW. W teorii to bardzo dobre jednostki napędowe, które niewiele palą, a w mocniejszych odmianach zapewniają świetne osiągi. Wersje oznaczone „VTi” nie mają doładowania i są nieco lepszym wyborem niż odmiany THP wyposażone w turbo. Dodamy, że do tej grupy nie zalicza się silnika 1.6 z Peugeota 301, bo należy on do serii TU5, chociaż producent oznacza go również jako VTi.

BMW kilkakrotnie modernizowało silniki serii Prince, jednak sygnały od użytkowników i mechaników wskazują na to, że nie wyeliminowało to ich głównych problemów. Podstawowym jest zbyt słaby napinacz rozrządu, który sprawia, że łańcuch wymaga wymiany nawet po około 60 tys. km (na szczęście koszty nie są bardzo wysokie). Silniki Prince mają także tendencję do zbyt dużego zużycia oleju, a w odmianie THP dość często posłuszeństwa odmawia turbosprężarka. W wersjach wolnossących występują problemy z systemem zmiennych faz rozrządu. Do tego dochodzą kłopoty z nagarem (THP) i szybko kapitulujące pompy wysokiego ciśnienia.

Dość ryzykownym wyborem są także diesle V6 – szczególnie starszy 2.7 HDi, który PSA stworzyło wspólnie z Fordem. Spotkacie go w najmocniejszych Peugeotach, np. 407 coupé oraz 607, ale był też często montowany w autach innych producentów (np. Land Rover, Jaguar).

2.7 HDi – odchudzony wał sprawił, że silnik ma niską masę własną. Nie-
stety, źle wpłynęło to na jego trwałość i wysokie koszty napraw. 2.7 HDi – odchudzony wał sprawił, że silnik ma niską masę własną. Nie- stety, źle wpłynęło to na jego trwałość i wysokie koszty napraw. Foto: Auto Świat

Jego największe problemy dotyczą wału korbowego, który może pękać (producent za bardzo go odchudził). Zdarzają się także obrócone panewki. Motor ten ma bardzo drogi osprzęt, a zamienników niektórych elementów w ogóle nie da się kupić (np. panewki są dostępne jedynie w ASO). Do tego dochodzą kłopoty z odkręceniem zapieczonych wtryskiwaczy. Analogiczny problem dotyczy świec żarowych.

Lepszym wyborem jest silnik 3.0 HDi, czyli następca niezbyt udanej jednostki 2.7. W tym wypadku trzeba się jednak liczyć z podobnie wysokimi kosztami części. Do tego wszystkie diesle PSA V6 mają piezoelektryczne wtryskiwacze, które są drogie w wymianie. Słyszeliśmy także o przypadkach obrócenia panewki w tej jednostce napędowej, ale z tego, co wiemy, nie są one nagminne.

Generalnie jednak jest to motor przeznaczony dla osób z dość grubym portfelem. Jeśli jednak zależy wam na silniku V6 w kilkunastoletnim Peugeocie, to chyba lepiej poszukać benzyniaka 2.9, który był stosowany w podobnych modelach, co turbodiesle.

Naszym zdaniem

Peugeot ma dobre silniki i jest w czym wybierać. Przede wszystkim polecam diesle, bo to one dominują w używanych kilkuletnich modelach. Zarówno motor 1.6, jak i 2.0 HDi to bardzo udane i trwałe silniki, do których dzięki dużej popularności łatwo o części w rozsądnych cenach. Ale trzeba pamiętać o benzyniakach – zarówno starsze (seria TU, EW), jak i nowsze (EB) są trwałe i godne polecenia. Uważajcie na serię Prince, zwłaszcza 1.6 THP.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (74)

No photo
No photo ~dziadek Użytkownik anonimowy
~dziadek :
No photo ~dziadek Użytkownik anonimowy
Jeszcze co do silników 2,7 i 3,0 HDI. (sam użytkowałem 2,7 HDI w 607). To są dobre i mocne jednostki. Ze względu na skomplikowaną konstrukcję i moc wsadzane były do samochodów wyższej klasy, czego przykładem jest Jaguar. Te jednostki mają świetne osiągi i są dobre pod warunkiem że nie stosuje się zamienników. Jeśli ktoś kupuje coś z tym motorem musi się liczyć że one kosztuję w eksploatacji. Sprawa jest prosta. Moc i komfort nie biorą się znikąd. Trzeba za nie płacić i to dużo. Dlatego nie są one dla przeciętnego kowalskiego.
16 sty 15:21 | ocena: 95%
Liczba głosów:20
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dawid Użytkownik anonimowy
~Dawid :
No photo ~Dawid Użytkownik anonimowy
Co prawda napiszę tu o Citroenie, ale te same jednostki napędowe były wkładane do Peugeota. Chodzi o silnik 1.9 DW8. Genialna konstrukcja, której przebiegi obrosły już legendą. Sam od nowości bez napraw na tym silniku zrobiłem 576 tys km. Obecny właściciel użytkuje już go od 4 lat. Zrobił kolejne 70 tys km. Auto pali, jeździ, przechodzi przeglądy bez problemów. Również jeśli chodzi o spaliny. Godny polecenia, chociaż mocą nie grzeszy. Obecnie dwa firmowe Passaty 2.0 TDI. Gdyby nie leasing już bym się pozbył tego szrotu. To jak na razie jedyny silnik, w którym pomiędzy przeglądami wlewam 5 litrów świeżego oleju. Jako dolewki. Całe szczęście już niedługo. Mam zamówione dwa Peugeoty 308 SW 2.0 HDI. Dotrzymać tylko do lutego. Pozdrawiam wszystkich właścicieli Peugeota i Citroena.
17 sty 10:12 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość :
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
Mam Peugeot 307 SW 1,6 16V. Samochod wg mnie jest bardzo dobry.Koszt napraw nie dluzy. Przejechalem 231 tys km i wymienilem w ni m po raz pier23szy caly wycisk sprzęgła. , a tak to wymieniam tylko olej, filtry, klocki a takze na ten przebieg wymienilem cewke. Mohge powiedziec,ze samochod bardzo udany Rocznik 2006. Nie chce baadziewa niemieckiego bo siena nich przejechalem. Byl doby ale golf II I a reszta to baadziewo jak Pasaty, czy inne marki. Smrodziuchy , kopcace juz po przejechaniu 20 tys km.
16 sty 18:01 | ocena: 93%
Liczba głosów:29
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~1,6hdi Użytkownik anonimowy
~1,6hdi :
No photo ~1,6hdi Użytkownik anonimowy
Mam dwa Partnery. Pierwszy rocznik 2008 (w starej budzie) 1,6hdi 75KM - kochany samochód. Mimo niespełna 75 koni jest dość dynamiczny, ekonomiczny i wygodny. Można nim śmiało wjechać w lekki teren. Przejechałem nim 132000km bez przykrych niespodzianek.
Kilka dni temu kupiłem nowego Partnera TEEPEE w wersji Outdoor 1,6bluehdi 120KM. Po przejechaniu ok. 1000km już widzę jaka to porażka. Ospały, ociężały, zero dynamiki, każda nierówność jezdni to katorga w kabinie. Chyba nie zagrzeje u mnie długo miejsca. O niebo wolę tego starego.
16 sty 17:13 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obiektywnie. Użytkownik anonimowy
~Obiektywnie. :
No photo ~Obiektywnie. Użytkownik anonimowy
Trochę mało popularyzowany jest 1.6 HDI - znakomity, prosty, niezawodny i kulturalny motor. W wersji 90 KM - bez dmumasy, FAP, VTG - ujeżdżany w Partnerze - 230 tys km - ZERO awarii. Co 10 tys olej, filtry i finito. Dynamika rewelacyjna jak na taka krowę z 90 KM. Polecam. Jeśli taki motor się sypie to ma nakręcone grubo ponad 300 tys km i zero kultury technicznej użytkownika. Co do VW TDI - mega przereklamowane buble zwłaszcza po 2005 roku, skomplikowane, awaryjne, rdzewiejące na potęgę.
17 sty 10:20 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WK Użytkownik anonimowy
~WK :
No photo ~WK Użytkownik anonimowy
"wbrew pozorom jest z czego wybierać" - wbrew jakim pozorom? Poza wpadką z silnikiem konstrukcji BMW, produkowanym dla PSA i MINI, koncern PSA jest od lat znany z dobrych silników. Francuzom nawala nieraz elektryka samochodu ale nie silniki, w przeciwieństwie do VW, którego niemal każda nowa seria silników to droga przez mękę właścicieli aut, którzy pełnią rolę testerów niedopracowanych technologii.
16 sty 14:59 | ocena: 97%
Liczba głosów:78
97%
3%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~psa Użytkownik anonimowy
~psa :
No photo ~psa Użytkownik anonimowy
Rzadko kiedy właściciel VW powie coś dobrego o Peugeocie, Citroenie czy innej egzotycznej dla niego marce. Znajomy mechanik powiedział mi kiedyś że z samochodami podobnie jest jak z obuwiem. Jeżeli ktoś od początku chodzi tylko w gumofilcach to za skarby świata nie przekona się do innego "egzotycznego" obuwia. Pozdrowienia dla miłośników Szpachelwagenów dzięki Wam używane francuzy są trochę tańsze w Polsce.
16 sty 17:45 | ocena: 95%
Liczba głosów:43
95%
5%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tyran Użytkownik anonimowy
~tyran :
No photo ~tyran Użytkownik anonimowy
W służbowym 206 1.4 HDI jest obecny przebieg pół miliona. Przez ten okres wymieniona tylko turbosprężarka i sprzęgło. Fakt faktem auto tylko na trasach jeździ autostrada Tarnów-Rzeszów codziennie do pracy przy prędkości 120 km/h ale nie widzę lepszego auta. podczas gdy wszystkie samochodzy firmowe starsze niż 10 lat już się rozleciały i teraz brykają Skodami ja nadal ujeżdżam 206 :D
16 sty 14:15 | ocena: 95%
Liczba głosów:41
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ryszard Użytkownik anonimowy
~Ryszard
No photo ~Ryszard Użytkownik anonimowy
do ~M:
No photo ~M Użytkownik anonimowy
16 sty 17:25 użytkownik ~M napisał
Mam peugeote 308 1.6 benzyna 2008 r 80k przejechane..... Droga przez mękę.... Nigdy więcej.... Żłopie to olej.... Ciągle wyskakują błędy typu deposition system fault cały wariuje przy zmianie pogody typu same szyby się otwierają wycieraczki zaczynają dzia
nie marka jest winna kolego ale zalane i skorodowane piny w złączu BSI który znajduje się na wysokości dolnej krawędzi przedniej szyby. Jeśli miałeś wymienianą szybę i źle wklejoną albo komora silnika jest nieszczelna to dostaje się tam woda i masz cały ten cyrk
16 sty 18:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dziadek Użytkownik anonimowy
~dziadek :
No photo ~dziadek Użytkownik anonimowy
miałem peugota 607 z 2,2 HDI, o mocy 136 KM dziwnie go pominięto, a jest to bardzo dobry diesel. W innych opracowaniach uchodził za jedna z lepszych ,,starszych,, jednostek z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami kiedy wszedł pod maski
16 sty 15:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:20
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej