CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.114.433.861.58
Średnio4.324.594.091.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Wygląda jak nowy

13 sie 07 01:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Dziś nikt już nie usiłuje projektować supermocnych aut. Wysiłki skupione są na budowaniu nadwozi, których zadaniem jest ochrona jadących, nawet kosztem całkowitego zniszczenia karoserii. Ludzi chronić ma tzw. klatka bezpieczeństwa, zaś energia zderzenia powinna być absorbowana w rozmaitych strefach zgniotu. Jednym ze skutków ubocznych takiego podejścia do budowy aut są spore odkształcenia zdarzające się już przy "niewinnych" stłuczkach. Warto wiedzieć, że dziś naprawdę fachowa naprawa blacharska wymaga - zupełnie jak w wypadku napraw silnika czy instalacji elektrycznej - dostępu do dokumentacji technicznej producenta. Tam zawarte są informacje, które elementy nadwozia można prostować itp., a które trzeba wymienić. Zła naprawa tylko maskuje problem - przy kolejnym wypadku klatka bezpieczeństwa nie zadziała!Niewielka stłuczka, a szkody sporePozornie wszystko wygląda dobrze: Focus został uderzony skośnie z przodu. Nawet reflektor jest cały i wydawałoby się, że wystarczy wymienić (lub tylko naprawić) błotnik i zderzak, by auto było jak nowe. Jednak nierówne szpary wokół maski zdradzają prawdę - przód auta jest krzywy. Tylko fachowiec potrafi ocenić koszty rzetelnej (nieudawanej) naprawy. Golf Plus po wypadku1. Stuprocentową pewność oceny stanu technicznego współczesnego auta po wypadku daje tylko pomiar tzw. punktów stałych nadwozia. 2. Nowoczesne urządzenia, wykorzystujące technikę laserową, pozwalają przeprowadzać pomiary z dokładnością do 0,5 mm.3. Pomiary uderzonego w tył Golfa Plusa dały prawidłowe wyniki, jednak z wyjątkiem punktów mocowania tylnego zawieszenia. Okazało się, że tak niewinnie wyglądająca "stłuczka" znacząco odkształciła płytę podłogową. Nie są miękkieTo nieprawda, że auta są teraz miękkie. Są inne - do ich budowy oprócz różnych rodzajów stali używa się też stopów lekkich i materiałów kompozytowych. Pojęcia takie jak "klatka bezpieczeństwa" czy "kontrolowane strefy zgniotu" oznaczają, że poszczególne fragmenty nadwozia wykonuje się z materiałów o różnej twardości. Mało tego - nawet jeden element, np. słupek boczny, może składać się z blach o różnej grubości i wytrzymałości. Współczesne pojazdy należy naprawiać zgodnie z technologią producenta - w przeciwnym razie podczas następnego wypadku mogą zachować się nieobliczalnie. Niestety, w naszym kraju technologie napraw próbują narzucać kosztorysanci z towarzystw ubezpieczeniowych, kierując się zasadą "im taniej, tym lepiej".Maciej Stadnicki, Lipski B.S., Warszawa Naprawa?Zasadnicza różnica: uszkodzone elementy przykręcane do nadwozia (przednie błotniki, drzwi) lepiej wymienić na nowe, jeśli tylko nas na to stać. Natomiast części związane z nim na stałe (np. tylny bok) wymieniamy dopiero w ostateczności. Z powodu niewielkiego wgniecenia lepiej nie wycinać całego elementu - naprawa zaszkodzi autu mniej.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej