CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Wymiana przedniej szyby - albo szybko, albo dobrze

8 gru 16 18:56
Udostępnij
0
Skomentuj

W przypadku wielu starszych aut najtańsza przednia szyba wraz z wymianą kosztuje zaledwie 250-300 zł. Jeśli masz cennego klasyka, warto tyle, a nawet dwa razy więcej, zapłacić za samą wymianę i zrobić to porządnie!

Wymiana szyb w samochodach to wąska specjalizacja. Zazwyczaj, jeśli w celu wymiany szyby jedziesz do zwykłego warsztatu (bez różnicy – autoryzowany czy też nie), i tak do tej operacji są wzywani fachowcy: samochodowi szklarze, ci sami, którzy na co dzień pracują w warsztatach wyspecjalizowanych wyłącznie w naprawie i wymianie szyb w autach. Tak zwany normalny mechanik nie bez powodu nie bierze się do wymiany przedniej szyby (chyba że jest umocowana nie na klej, lecz na uszczelkę) – nie bierz się zatem i ty!

Mamy jednak wpływ na to, czy szyba zostanie wymieniona w trybie standardowym (2-3 godziny od wjazdu do wyjazdu z warsztatu, rok lub dwa do pierwszych problemów), czy tak, jak to powinno być zrobione w starym samochodzie: na spokojnie, powoli i tak, żeby móc zapomnieć o problemach z szybą oraz... korozją wokół niej. Zabezpieczenie przed rdzą to podstawa!

To co odróżnia wymianę przedniej szyby w 25-letnim samochodzie od tej samej czynności w 5-letnim aucie, to korozja ramki. W kilkuletnim pojeździe może jej nie być, w 25-letnim – jest niemal na pewno! Korozja ramki przedniej szyby, zwłaszcza we wczesnym stadium, jest niewidoczna i niewykrywalna, dopóki ta nie zostanie odcięta od karoserii, gdyż rdza czai się pod szybą lub uszczelnieniem. Jest niestety ryzyko, graniczące z pewnością, że po wycięciu starej szyby rdza wyjdzie na jaw. Pojawia się w tym miejscu za sprawą wilgoci, która wnika w pęknięcia uszczelnień i szpary.

W nieco bardziej zaawansowanym stadium korozja ramki wychodzi spod szyby, widać ją po zdjęciu maskownic i listewek ozdobnych. Pozostawiona na dłużej wyłazi spod maskownic, podnosi lakier, a ponadto zaczynają się problemy: do wnętrza (albo tylko do układu wentylacji) dostaje się woda, zaparowują szyby, samochód śmierdzi. Im bardziej zaniedbasz tę kwestię, tym większe problemy i koszty naprawy! W każdym razie w 95 przypadkach na 100 przyklejenie nowej szyby pomimo korozji, choćby szczątkowej, to po prostu głupota!

Standardowym posunięciem samochodowych „szklarzy” podczas wymiany szyby jest ignorowanie korozji. Ignorowanie to może za dużo powiedziane – rutynowo używa się „szybkiego” podkładu reaktywnego, wiążącego korozję, któremu daje się na reakcję kilka-kilkanaście minut, a potem przystępuje do klejenia. Niestety, użyty w ten sposób podkład antykorozyjny spełni swoją rolę przez kilka-kilkanaście miesięcy, a potem... korozja rozwinie się już bez przeszkód. I co zrobić, gdy zorientujecie się, że coś poszło nie tak? Wycinać szybę i przyklejać ją ponownie? Bez śladu nie da się tego zrobić! Znów wymienić szybę na nową? Strata pieniędzy! Najlepiej zrobić to od razu dobrze!

Jeśli pod ramką po wycięciu szyby i oczyszczeniu powierzchni ukaże się korozja perforacyjna (czyli dziura), auto powinno przed wymianą szyby trafić do blacharza. Jeżeli widać tylko choćby korozję powierzchniową, należy całą powierzchnię oczyścić i zabezpieczyć chemicznie. Uwaga: tego nie da się zrobić dobrze w kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt minut! Dobre preparaty wiążące korozję i konserwujące powierzchnię przed przyklejeniem nowej szyby mają czas reakcji (uzależniony m.in. od temperatury otoczenia) od 24 do 48 godzin!

W wielu wypadkach nie da się poprzestać na użyciu jednego środka, procedura jest złożona i znacząco się wydłuża. Czasem koniecznie trzeba cynować element. Koszty? Bywają wyższe niż cena szyby! Warto jednak z góry przedyskutować tę kwestię z blacharzem i „szybiarzem”: wielu z nich jest przyzwyczajonych do robienia „byle tanio, byle szybko”, gdyż tego oczekują klienci, a w przypadku nowszych samochodów jest to po prostu najwłaściwsza opcja. Jeśli chcesz, żeby naprawa była trwała, musi trochę potrwać. I musi też trochę więcej kosztować.

Pozostaje kwestia szyby: w przypadku niektórych starszych samochodów wyboru nie ma i trzeba wstawić taką szybę, jaka jest dostępna. W innych często mamy do wyboru produkty kilku różnych wytwórców, a rozpiętość cenowa jest ogromna, np. od 200 do 1800 zł. Im lepszy ogólny stan auta, tym bardziej opłaca się zainwestować w oryginalną szybę. Jeśli z uwagi na koszty lub dostępność to niemożliwe, przynajmniej kupcie markową szybę ze średniej półki.

Wbrew pozorom pomiędzy różnymi szybami różnice jakościowe są równie wysokie, jak cenowe: zarówno w kwestii odporności na zarysowania, jak i optyki. Raczej należy unikać montażu używanej przedniej szyby, ma to większy sens w przypadku ogrzewanej tylnej (w niektórych modelach aut to najdroższe ze wszystkich szyb, a jednocześnie, o ile taka szyba nie rozwarstwiła się ze starości, ma szansę być w dobrym stanie), pod warunkiem jednak, że zachowuje ona swoje właściwości – jest nieporysowana i nierozwarstwiona.

Ważne: powinniście postarać się o szybę w kolorze zgodnym z pozostałymi – najczęściej do wyboru są białe i zielone. Warto wiedzieć o tym, że montaż nowej szyby w klasyku jest – w zależności od wybranej opcji – albo doraźnym ratowaniem sytuacji, albo inwestycją. Nieoryginalna szyba obniża wartość oryginalnego samochodu w dobrym lub bardzo dobrym stanie ogólnym. Wymiana szyby na oryginalną może jednak znacząco podwyższyć wartość samochodu.

Za pomoc w organizacji sesji zdjęciowej dziękujemy firmie Zbigniew Broler Bosch Serwis

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
~Tomasz :
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
Prawda jest taka że serwisy w zdecydowanej większości wykonują naprawy na szybko pomijając wiele podstawowych czynności powodując przy tym powstawanie nowych usteerek które odbija się w czasie a ktorych by nie bylo gdyby była zachowana staranność. Rady typu szybko nie znaczy dobrze mozna sobie między bajki wsadzić bo klient nie mający wiedzy nic nie jest wstanie zrobić na zachowanie serwisu który z każdą przerobiona sztuką ma kase. Wiec logiczne jest to ze fachowcy idą na skróty aby jak najwiecej w jak najkrótszym czasie bo wtedy więcej zarabiają . Dla tego właśnie korzystajact z tego ze mam jako taką wiedzę posilkujac się internetem sam naprawiam swoje auto korzystajac w niewielkim stopniu z pomocy warsztatu na myśl o ktorym włos się jeży chodź mimo wszystko stać mnie aby komuś zapłacić za solidą naprawę a nie gadki i niezadowolenie ze niesprawne auto oddaje do naprawy. Ślę pokłon prawdziwym fachową i życzę wielu klientów a papracza i naciagaczą rychlej plajty. Dziękuję.


9 gru 16 17:07 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zulus Użytkownik anonimowy
~zulus :
No photo ~zulus Użytkownik anonimowy
W ogóle moim zdaniem to szybę powinno się co jakiś czas wymieniać, tak jak element eksploatacyjny. Może się ktoś śmiać, ale z nową szybą to zupełnie inna jazda, np. po zmroku, czy w deszczu. Chodzi oczywiście o widoczność.
29 gru 16 13:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik :
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
E tam,pitolenie,a tam biorę silikon z castoramy za 8,5 pln i kleję ,jest dobrze.
29 gru 16 10:07 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek :
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
Wczoraj zamówiłem wymianę szyby w volvo v60. Szyba podgrzewana elektrycznie pod dwie podwójne kamery i dwa sensory, cena? 5000 PLN. Niedawno wymieniałem w w124 cabrio bo buraczki na wsi nie zdzierżyły i z wiatrówki strzeliły , cena 150 PLN
29 gru 16 12:48 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
~jurek
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
do ~zulus:
No photo ~zulus Użytkownik anonimowy
29 gru 16 13:15 użytkownik ~zulus napisał
W ogóle moim zdaniem to szybę powinno się co jakiś czas wymieniać, tak jak element eksploatacyjny. Może się ktoś śmiać, ale z nową szybą to zupełnie inna jazda, np. po zmroku, czy w deszczu. Chodzi oczywiście o widoczność.
Masz dokładnie 100% racji. Niestety mam pojazd rzadki na naszych drogach, szybę trzeba importować lub indywidualnie dorobić, a to rzutuje na cenę. Jeżeli znajdę warsztat w którym wymienią mi za 300, to samochód tam na plecach zaniosę.
29 gru 16 16:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdenek Użytkownik anonimowy
~zdenek :
No photo ~zdenek Użytkownik anonimowy
wymiana szyby
21 gru 16 14:13 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kbTi5Xs18 Użytkownik anonimowy
~kbTi5Xs18 :
No photo ~kbTi5Xs18 Użytkownik anonimowy
Keep it coming, wrsteri, this is good stuff.
8 kwi 13:32
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
Polecam sieć warsztatów firmy Pilkington. Doświadczeni montażyści i szyby o jakości oryginalnej, takiej jak w fabryce samochodów. więcej na markoweszyby.pl
30 gru 16 16:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Maciej Brzeziński / Auto Świat

Wymiana przedniej szyby - albo szybko, albo dobrze

W przypadku wielu starszych aut najtańsza przednia szyba wraz z wymianą kosztuje zaledwie 250-300 zł. Jeśli masz cennego klasyka, warto tyle, a nawet dwa razy więcej, zapłacić za samą wymianę i zrobić to porządnie!

Wymiana przedniej szyby - albo szybko, albo dobrze (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Maciej Brzeziński / Auto Świat, Maciej Brzeziński / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Maciej Brzeziński / Auto Świat, Maciej Brzeziński / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego