Ferrari SP275 RW Competizione - 1 z 1

4 sty, 08:24
Udostępnij
0
Skomentuj

Oto Ferrari SP275 RW Competizione, 780-konna topowa wersja F12. Powstała tylko jedna sztuka na specjalne zamówienie.

Jeśli chcesz się wyróżniać z tłumu, to zamawiasz zindywidualizowaną wersję swojego wymarzonego samochodu. Dziś prawie każdy producent (nie tylko premium) ma w ofercie tysiące dodatków i kombinacji, które sprawią, że będziesz się czuć wyjątkowo. Fiat 500, Mini, Citroen C4 Cactus, a następnie modele BMW, Audi, Mercedesa, Lambo i tak dalej. To półka dostępna dla każdego klienta zainteresowanego zakupem nowego auta.

Następny poziom, zarezerwowany dla bardzo zamożnych, to zamówienie... specjalnego modelu. Ferrari prowadzi taki program i dla wybranych klientów buduje limitowane samochody. Zazwyczaj powstają w liczbie sztuk „jeden”. Tak jest też z Ferrari SP275 RW Competizione.

Samochód oparto na bazie Ferrari F12tdf, które samo w sobie stanowi wersję specjalną. Zbudowano 799 egzemplarzy, cena wynosiła ok. 1 500 000 zł, a wszystkie modele rozeszły się jak ciepłe bułeczki. Jedyne na świecie SP275 RW Competizione ma wzmocniony silnik 6.3 V12 do 780 KM (40 KM więcej od podstawowego modelu F12 Berlinetta) i 705 Nm. Motor współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią i przenosi napęd na tylne koła z tylną osią skrętną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 2.9 sekund, a do 200 km/h tylko 7.9 sekundy.

Foto: Ferrari / TopGarage - materiały producenta

Ferrari SP275 RW Competizione nawiązuje do historycznego modelu 275, który wygrał wyścig Le Mans 24h w klasie GT w 1965 roku, a ponadto zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej tuż za Ferrari 250 LM. Żółty lakier natomiast to odniesienie do zwycięskiego auta 275 GTB zespołu Ecurie Francorchamps.

Jak Wam się podoba SP275 RW Competizione? Nam bardzo, bo jest bardziej okiełznaną stylistycznie wersją F12tdf. Cena? Gentlemani nie rozmawiają o pieniądzach.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Ferrari / TopGarage - materiały producenta

Ferrari SP275 RW Competizione - 1 z 1

Ferrari SP275 RW Competizione - 1 z 1 (slajd 1 z 2)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Ferrari / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego