Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Mustang oblał test zderzeniowy Euro NCAP

27 sty, 11:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Przepłynął Atlantyk, podbił serca Europejczyków i… brutalnie zderzył się z rzeczywistością. Ford Mustang w najnowszym teście Euro NCAP dostał tylko dwie gwiazdki.

Ford Mustang to najpopularniejszy samochód sportowy w Europie i w Polsce. W zeszłym roku sprzedano go u nas w 506 egzemplarzach, a wśród wybieranych wersji ¾ to V8! Nic dziwnego – samochód świetnie wygląda, dobrze jeździ, ma bogatą historię i atrakcyjną cenę. Na tym wizerunku pojawiła się jednak rysa. A właściwie – potężne wgniecenie, skutek przeprowadzonych ostatnio testów zderzeniowych przez organizację Euro NCAP. Podczas, gdy większość nowoczesnych konstrukcji przechodzi sprawdzian na cztery-pięć gwiazdek, Mustang zdobył tylko dwie.

W raporcie Euro NCAP czytamy, że organizacja ma zastrzeżenia nie tylko do braku wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa powszechnie stosowanego na europejskim rynku (np. systemu Forward Collision Warning), ale również do zabezpieczenia dorosłych i dzieci w czasie kolizji.

Foto: Euro NCAP / TopGarage

Podczas zderzenia czołowego z offsetem obie poduszki czołowe nie napełniły się w należytym stopniu, by zapewnić dostateczną ochronę pasażerom. W pełnym zderzeniu czołowym brak napinaczy i ograniczników napięcia w tylnych pasach bezpieczeństwa doprowadził do wysunięcia się pasażerów spod pasów, co może prowadzić do podniesienia ryzyka urazów brzusznych. Z kolei przy uderzeniu bocznym głowa manekina odpowiadającego 10-letniemu dziecku uderzyła w element wykończenia wnętrza pod kurtynową poduszką powietrzną.

Foto: Euro NCAP / TopGarage

Co ciekawe, Forward Collision Warning dostępny jest w samochodach na rynku USA, ale nieoferowany w Europie. Przedstawiciele Forda tłumaczą, że Mustang opracowany został, by spełniać amerykańskie normy zderzeniowe i model po liftingu wyposażony zostanie w system Pre-Collision Assist oraz Lane Keep Assist w standardzie. Możemy spodziewać się, że Euro NCAP przetestuje zmodyfikowany samochód gdy tylko trafi do sprzedaży po tej stronie Atlantyku.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Ford Mustang Euro NCAP

Ford Mustang to najpopularniejszy samochód sportowy w Europie i w Polsce. W zeszłym roku sprzedano go u nas w 506 egzemplarzach, a wśród wybieranych wersji ¾ to V8! Nic dziwnego – samochód świetnie wygląda, dobrze jeździ, ma bogatą historię i atrakcyjną cenę. Na tym wizerunku pojawiła się jednak rysa. A właściwie – potężne wgniecenie, skutek przeprowadzonych ostatnio testów zderzeniowych przez organizację Euro NCAP. Podczas, gdy większość nowoczesnych konstrukcji przechodzi sprawdzian na cztery-pięć gwiazdek, Mustang zdobył tylko dwie.

W raporcie Euro NCAP czytamy, że organizacja ma zastrzeżenia nie tylko do braku wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa powszechnie stosowanego na europejskim rynku (np. systemu Forward Collision Warning), ale również do zabezpieczenia dorosłych i dzieci w czasie kolizji.

Mustang oblał test zderzeniowy Euro NCAP (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego