Infiniti QX50 – diesle nie będą już potrzebne

3 sty, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Koncepcyjne Infiniti QX50 zostanie pokazane po raz pierwszy szerokiej publiczności podczas międzynarodowych targów w Detroit.

Oto jak Infiniti wyobraża sobie najnowsze wścielenie średniej wielkości SUV-a klasy Premium. Patrząc na udostępnione przez japońską firmę szkice można się spodziewać, że wersja produkcyjna będzie niewiele odbiegała od konceptu, który zobaczymy w USA. Łatwo zauważyć, że Infiniti unosi się na fali obecnej mody i podkreśla muskularnie ukształtowaną linię wielką atrapą chłodnicy, która podkreśla pochodzenie samochodu. Infiniti nadąża za obecnymi trendami nie tylko pod względem stylizacji, ale również techniki. Japończycy zapowiadają, że koncepcyjne QX50 wprowadzi do marki nowe systemy autonomicznej jazdy. Infinity zapewnia jednak, elektronika jest tak projektowana, by nie odbierać kierowcy radości z jazdy. Ma jedynie poprawiać bezpieczeństwo. Systemy mają pełnić rolę drugiego pilota i będą pomagać podczas uciążliwej podróży w korku i sprawdzać, czy inne samochody nie stanowią zagrożenia. Oczywiście zaawansowane układy autonomicznej jazdy pojawią się nie tylko w zapowiadanym QX50, ale również w pozostałych modelach marki.

INFINITI QX50 Concept INFINITI QX50 Concept Foto: Infiniti / TopGarage

Kolejną nowością Infiniti będzie VC-Turbo, czuli pierwszy gotowy do seryjnej produkcji silnik VC- Turbo, ze zmiennym stopniem sprężania. Silnik ma połączyć osiągi benzynowego silnika 2.0 Turbo z oszczędnością i momentem obrotowym jaki oferuje silnik diesla. Właśnie taki silnik, będzie idealnym źródłem napędu dla nowego Infiniti QX50. Ma 272 KM i 390 Nm i podobno będzie o 27 proc. oszczędniejszy od V6 o porównywalnej mocy. Motor VC-Turbo zmienia w zależności od warunków jazdy stopień sprężania. Kiedy mocno wciskasz gaz korzystasz ze stopnia 8:1, a kiedy oczekujesz oszczędności silnik stopniowo przestawia się osiągając ostatecznie 14:1. Infiniti twierdzi, że nowoczesny silnik VC-Turbo spowoduje, że nikomu nie będą już potrzebne diesle. Już nie możemy się doczekać, by sprawdzić, czy rzeczywiście będzie tak dobry.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Infiniti / TopGarage

INFINITI QX50 Concept

Koncepcyjne Infiniti QX50 zostanie pokazane po raz pierwszy szerokiej publiczności podczas międzynarodowych targów w Detroit.

Oto jak Infiniti wyobraża sobie najnowsze wścielenie średniej wielkości SUV-a klasy Premium. Patrząc na udostępnione przez japońską firmę szkice można się spodziewać, że wersja produkcyjna będzie niewiele odbiegała od konceptu, który zobaczymy w USA. Łatwo zauważyć, że Infiniti unosi się na fali obecnej mody i podkreśla muskularnie ukształtowaną linię wielką atrapą chłodnicy, która podkreśla pochodzenie samochodu. Infiniti nadąża za obecnymi trendami nie tylko pod względem stylizacji, ale również techniki. Japończycy zapowiadają, że koncepcyjne QX50 wprowadzi do marki nowe systemy autonomicznej jazdy. Infinity zapewnia jednak, elektronika jest tak projektowana, by nie odbierać kierowcy radości z jazdy. Ma jedynie poprawiać bezpieczeństwo. Systemy mają pełnić rolę drugiego pilota i będą pomagać podczas uciążliwej podróży w korku i sprawdzać, czy inne samochody nie stanowią zagrożenia. Oczywiście zaawansowane układy autonomicznej jazdy pojawią się nie tylko w zapowiadanym QX50, ale również w pozostałych modelach marki.

Kolejną nowością Infiniti będzie VC-Turbo, czuli pierwszy gotowy do seryjnej produkcji silnik VC- Turbo, ze zmiennym stopniem sprężania. Silnik ma połączyć osiągi benzynowego silnika 2.0 Turbo z oszczędnością i momentem obrotowym jaki oferuje silnik diesla. Właśnie taki silnik, będzie idealnym źródłem napędu dla nowego Infiniti QX50. Ma 272 KM i 390 Nm i podobno będzie o 27 proc. oszczędniejszy od V6 o porównywalnej mocy. Motor VC-Turbo zmienia w zależności od warunków jazdy stopień sprężania. Kiedy mocno wciskasz gaz korzystasz ze stopnia 8:1, a kiedy oczekujesz oszczędności silnik stopniowo przestawia się osiągając ostatecznie 14:1. Infiniti twierdzi, że nowoczesny silnik VC-Turbo spowoduje, że nikomu nie będą już potrzebne diesle. Już nie możemy się doczekać, by sprawdzić, czy rzeczywiście będzie tak dobry.

Infiniti QX50 – diesle nie będą już potrzebne (slajd 1 z 3)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Infiniti / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Infiniti / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego