CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.171.98
Średnio4.540.004.292.07
Najdrożej4.750.004.482.19

Jak rozwijały się nawigacje w samochodach

8 cze, 12:14
Udostępnij
0
Skomentuj

W dzisiejszych czasach przemieszczanie się to pestka. Odpalamy nawigację i właściwie na tym kończy się nasza praca. Ale kiedyś było inaczej... Przypominamy jak rozwijały się nawigacje samochodowe, których pierwszy patent zgłoszono już w 1978.

Nawigacja samochodowa rozwija się od ponad 30 lat. Celowo nie podajemy dokładniej, gdyż wciąż trwa spór o prymat pierwszeństwa. O palmę pierwszeństwa w nawigacji samochodowej spierają się Niemcy i Japończycy. Niezależnie jednak od tego kto ma rację, trzeba przyznać, że na przestrzeni lat nawigacja samochodowa jak i jej koncepcja zmieniły się radykalnie. I znacząco zminiaturyzowały.

Pierwsze urządzenia były takie na jakie pozwalała ówczesna technika. Do pierwszych testów z urządzeniami umożliwiającymi prowadzenie do celu potrzeba było w latach 70 furgonetki, by zmieścić aparaturę i wielki telewizor kineskopowy. Nie miały jednak one nic wspólnego z GPS, który dopiero przechodził pierwsze naziemne testy prowadzone przez Amerykanów.

Co ciekawe niemiecki Blaupunkt na wszelki wypadek już w 1978 roku zgłosił do urzędu patentowego pomysł nawigacji samochodowej – w tym czasie w Polsce do sprzedaży trafiał Polonez a firmy komputerowej Apple jeszcze nie było na świecie. Niestety od wniosku patentowego do stworzenia produktu nawigacyjnego, który dałoby się zmieścić w każdym samochodzie była jeszcze długa droga...

Zapraszamy do galerii zdjęć, w której poznacie rozwój samochodowych nawigacji. Zachęcamy również do zakupu najnowszego numeru Auto Świat z super dodatkiem! Drogowa mapa Europy z najważniejszymi zabytkami UNESCO na starym kontynencie. Dodatkowo, każdy czytelnik otrzyma bezpłatną, dwutygodniową licencję aplikacji NaviExpert z mapami Polski i Europy – w sam raz na wakacyjny wyjazd! Tygodnik Auto Świat z mapą Europy w sprzedaży od 5 czerwca w cenie 9,99 zł.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: TopGarage

Jak rozwijały się nawigacje w samochodach

Lata 80: ciekawy sprzęt w taksówce - Renault Espace pierwszej generacji. Niestety nie udało nam się znaleźć żadnych informacji na temat oryginalnego sprzętu z mapą i diodami w wybranych punktach mapy. Zdjęcie: Credit Image: Keystone Pictures USA/ZUMAPRESS.com

Jak rozwijały się nawigacje w samochodach (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego