CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.171.98
Średnio4.480.004.302.03
Najdrożej4.610.004.372.17

Kto pierwszy wsiądzie za kółko rajdowej Mazdy RX-7 Evo?

8 sie, 18:11
Udostępnij
0
Skomentuj

Mazda zbudowała rajdówkę homologowaną w grupie B, która nie zdążyła pokazać swojego potencjału. Teraz trafi pod młotem.

Co to były za zwariowane czasy. Ludzie stali na odcinkach specjalnych, wręcz uciekali przed rajdówkami, samochody miały po 500 KM i nikt nie zdawał sobie z sprawy z tego, co to jest system Hans i przepisy bezpieczeństwa na oesie. Złote lata osiemdziesiąte dla rajdów samochodowych już dawno za nami, ale potwory z tamtej epoki wciąż są żywe. Wiedzieliście o istnieniu Mazdy RX-7, która powstała z myślą o rajdowych mistrzostwach świata?

Właśnie taki egzemplarz trafi na aukcję RM Sotheby's 6 września w Londynie. Samochód powstał na bazie pierwszej generacji RX-7 FB w 1985 roku. Producent zakładał wybudowanie dwudziestu sztuk, ale skończyło się zaledwie na siedmiu, ponieważ w 1987 roku FIA wycofało grupę B z powodu zbyt wielu śmiertelnych wypadków.

Foto: TopGarage

Co ciekawe, przedstawiony model o kodzie MRTE 019 nigdy nie był jeżdżony. Nie przeszedł żadnych testów, a tym bardziej nie brał udziału w sportowej imprezie. Po zamknięciu rajdowego programu Mazdy belgijski oddział marki, który był odpowiedzialny za przygotowanie aut po prostu schował model do szopy i ten tak stał kilka lat. Dopiero na początku lat dziewięćdziesiątych odkupił go szwajcarski diler Mazdy, a samochód zaginął bez śladu.

Po latach okazało się, że został ukryty w jednej z prywatnych kolekcji, ale w 2017 roku ujrzał światło dzienne i trafi na aukcję. Organizatorzy licytacji nie podali ceny wywoławczej Mazday RX-7 Evo z silnikiem Wankla o mocy ok. 300 KM i masie niespełna 1000 kg. Jednak rajdówka z rodowodem grupy B i rotacyjnym silnikiem, choć bez żadnych tytułów na koncie, może ustanowić nowy rekord w tej klasie.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: TopGarage

Kto pierwszy wsiądzie za kółko rajdowej Mazdy RX-7 Evo?

Co to były za zwariowane czasy. Ludzie stali na odcinkach specjalnych, wręcz uciekali przed rajdówkami, samochody miały po 500 KM i nikt nie zdawał sobie z sprawy z tego, co to jest system Hans i przepisy bezpieczeństwa na oesie.

Kto pierwszy wsiądzie za kółko rajdowej Mazdy RX-7 Evo? (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego