CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.171.98
Średnio4.540.004.292.07
Najdrożej4.750.004.482.19

Nissan Juke Nismo RS | Długi dystans | Część 1

5 gru 16 16:27
Udostępnij
0
Skomentuj

Do naszego garażu aut długodystansowych dołączył Nissan Juke Nismo RS. Przez najbliższe tygodnie sprawdzimy czy 214-konna wersja popularnego crossovera z automatyczną skrzynią i napędem 4WD to udana kombinacja.

Słyszysz Nismo, myślisz sport. Tak jak inni producenci, Nissan wykorzystuje założony w 1984 roku dział sportów motorowych do przygotowywania specjalnych edycji drogowych modeli. Wszyscy znają prawdziwe żylety torowe: Nismo GT-R oraz Nismo 370Z. W ofercie jest jeszcze jeden model sygnowany przez ten dział... To Juke Nismo RS, który właśnie trafił do naszej redakcji.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGear

Nie mylcie go z limitowanym, abstrakcyjnie drogim i piekielnie szybkim Juke-R 2.0 o mocy 600 KM. To nie ten samochód. Nasz Juke w kolorze perłowej bieli jest normalnie dostępny w salonach sprzedaży. Został wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o pojemności 1.6 litra. Generuje 214 KM oraz 250 Nm. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Brzmi sensownie, prawda? Ponadto model, który otrzymaliśmy ma automatyczną, bezstopniową skrzynię biegów Xtronic oraz elektronicznie dołączany napęd na cztery koła. Jego zaletą ma być system wektorowania momentu obrotowego (TVS), który przekazuje moc na poszczególne koła indywidualnie. Wkrótce przekonamy się jak to działa w praktyce. Cena tej wersji Nismo RS? 116 750 zł.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGear

W ofercie Nissana dostępny jest również Juke Nismo RS z napędem na przednią oś i sześciostopniową skrzynią manualną. O dziwo ma o 4 KM więcej, wyższy o 20 Nm moment obrotowy, do „setki” rozpędza się aż o sekundę szybciej, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero przy 220 km/h. W dodatku średnie spalanie w cyklu mieszanym jest niższe o 0.1 litra (7.2 l/100 km). To może wynikać m.in. z niższej o 131 kg masy własnej. Warto też zwrócić uwagę na różnicę w cenie – w przypadku tak skonfigurowanego (szybszego) Juke Nismo RS w kieszeni klienta zostaje 12 000 zł. Czy warto więc dopłacić ponad „dychę” za wygodniejszą skrzynię i teoretyczny napęd 4x4? Nasz test długodystansowy sam to zweryfikuje.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGear

Nismo RS to najwyższa, najlepiej wyposażona i najdroższa wersja Juke'a. Warto odnotować fakt, że jest ponad dwukrotnie droższa od bazowego modelu Visia z benzynowym silnikiem 1.6/94 KM, którego można kupić już za 55 900 zł. Jednak różnice między tymi dwoma wersjami są kolosalne. Wystarczy spojrzeć na karoserię i detale. Juke Nismo RS ma pieczołowicie zaprojektowane elementy aerodynamiczne zdobiące przedni i tylny zderzak oraz listwy progowe. Nad tylną szybą wisi sportowy spojler, a układ wydechowy zwieńczono szeroką, okrągłą końcówką. Crossover z czerwonymi lusterkami i emblematami Nismo RS porusza się na czarnych 18-calowych felgach ze lekkich stopów. Trzeba przyznać, że model wyróżnia się z tłumu i jasno sygnalizuje o dynamicznie bijącym sercu pod maską. I choć stylistycznie Juke budzi kontrowersje, nam w takiej specyfikacji się podoba.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGear

Nissan Juke Nismo RS to nie tylko mocny silnik i efektowny design. Inżynierowie wzmocnili i usztywnili konstrukcję nadwozia. Samochód dzięki temu jest stabilniejszy podczas jazdy. Ulepszono także układ hamulcowy oraz zmieniono setup zawieszenia, aby w parze z prędkością szły właściwości jezdne. Po pierwszych kilku przejechanych kilometrach mogę stwierdzić, że auto jest sztywne i twarde jak na sportową wersję przystało, jednak nadal komfortowe w miejskich warunkach.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGear

Wcześniej wspomniałem o bogatym wyposażeniu. Na pokładzie Juke'a Nismo RS znajdują się m.in.: sportowa kierownica poszyta skórą i alcantarą, daszek z alcantary nad zegarami, sportowa gałka zmiany biegów, czarna podsufitka, el. regulowane i składane lusterka, aluminiowe nakładki pedałów, komputer pokładowy, automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, inteligentny kluczyk I-Key, tempomat i ogranicznik prędkości, czujnik deszczu i zmroku, 6 głośników oraz zintegrowany system nawigacji z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 5,8” z łączem USB, bluetooth, obsługą MP3/iPod, nawigacją, kamerą cofania i usługami internetowymi. Jak widzicie lista wyposażenia jest długa i japoński crossover posiada wszystkie udogodnienia jakich wymagamy od aut tej klasy. Nasz Juke dodatkowo został doposażony w pakiet IT o wartości 4000 zł (przednie światła ksenonowe, system kamer 360°, safety shield) oraz genialne kubełkowe fotele Recaro (6 300zł), które jak dotychczas stanowią najbardziej zjawiskowy element wnętrza.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGear

Zapoznaliśmy się już z naszym Nissanem Juke Nismo RS, więc czas ruszyć w drogę i testować sportowego crossovera z Japonii. W następnym odcinku opiszemy pierwsze wrażenia z jazdy. Stay tuned!

NISSAN JUKE NISMO RS – TEST DŁUGODYSTANSOWY

Dzień 1 | Przebieg: 0001 km | Zużycie paliwa: b.d.

Zalety:

- sportowy wygląd

- rewelacyjne fotele Recaro

- bogate wyposażenie

Wady:

- wysoka cena

- jeszcze nie stwierdzono

Dane techniczne: silnik 1.6 turbo, benzyna, napęd 4x4, 214 KM, 250 Nm, 7,3 l/100 km, 0-100 km/h – 8.0 s, maks. 200 km/h, masa: 1446 kg, cena 116 750 zł /127 050 zł (test.)

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Nissan Juke Nismo RS | Długi dystans | Część 1

Nissan Juke Nismo RS | Długi dystans | Część 1 (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego