CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.614.231.95
Średnio4.654.854.472.10
Najdrożej4.984.994.892.45
Czy bać się aut powypadkowych?

Komentarze (55)

Napisz komentarz
No photo
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
~Manx :
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
Nadwozie zbudowane jest tak, by w czasie kolizji samo ulegając zniszczeniu pochłaniało energię uderzenia. To jest jakby jednorazowe zadanie. Raz zniszczona bryła , nawet dokładnie doprowadzona do poprzedniego kształtu nie ma już pierwotnej wytrzymałości. Drugi raz będzie się wyginała pod znacznie mniejszym naciskiem i nie będzie już tak pochłaniać energii. Nie da się tak naprawić auta by zapewniało pasażerom ochronę na poziomie fabrycznej homologacji. Blacha w miejscu zgięcia zmienia raz na zawsze swoją wewnętrzną strukturę i tego cofnąć się nie da. Powypadkowe auta, w których były naruszone elementy konstrukcyjne, nośne są po prostu niebezpieczne nie powinny być naprawiane - bo wygląd to nie wszystko.
17 mar 10:29 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p
No photo ~p Użytkownik anonimowy
do ~MEN:
No photo ~MEN Użytkownik anonimowy
17 mar 07:15 użytkownik ~MEN napisał
Bzdura za bzdurą miałem szkodę całkową w Yarisie którym uderzyłem przodem, obiłem się całym bokiem, autem dojechałem z trasy jeszcze 40km z trasy do domu. Po naprawie jeszcze kilka lat się dobrze sprawowował jeździł prosto itd. Co ma szkoda całkowita do
fragment z artykułu:
"Im samochód tańszy, tym mniejsze szkody oznaczają „szkodę całkowitą”. Jeśli w przypadku auta po poważnej kolizji ubezpieczyciel orzeka, że jest to „szkoda całkowita”, nie znaczy to, że auta nie da się czy wręcz nie wolno naprawiać, ale jedynie to, że w tym konkretnym przypadku, przy zastosowaniu technologii akceptowanych przez ubezpieczyciela, naprawa po prostu się nie opłaca."
17 mar 07:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
~Manx :
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
Co za człowiek wypisuje takie bzdury ? Auto po poważnej naprawie ma mieć taką samą wytrzymałość . jak bezwypadkowe ?
A gdzie ty człowieku pobierałeś nauki ? Nie szanowny panie , wymiana tzw. "ćwiartek" w wielu krajach jest nielegalna i słusznie.
Nie wykonalne jest takie pocięcie nadwozia i takie ponowne połączenie jego składowych by miały pierwotną wytrzymałóść.
Nadwozie w którym naruszone były elementy konstrukcyjne , nośne nadaje się tylko do kasacji.
17 mar 10:36 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ehhhh Użytkownik anonimowy
~ehhhh :
No photo ~ehhhh Użytkownik anonimowy
Ludzie i tak beda kupowac i napedzac ten proceder. Sprowadzanie zlomu sie nie skonczy. Janusze beda ciagnac fury z niemiec i sprzedawac za polowe auta, ktore wlasciwie powinny stac juz na zlomie po takich dzwonach. Jeszcze gorsi sa ci, ktorzy sprzedaja w tej samej cenie i ukrywaja historie pojazdu. Jesli tego nie zacznie sie scigac z urzedu to proceder nigdy sie nie skonczy. Za samo krecenie lecznikow powinni isc siedziec. Niestety mamy przyzwolenie nawet ze strony kupujacych i tego wlasnie nie potrafie zrozumiec.
17 mar 12:03 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
~Zgred :
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
To wszystko pic na wodę. Szkodę całkowitą się orzeka bo tak jest WYGODNIEJ dla firm ubezpieczeniowych. Wypłacą zaniżone odszkodowanie i mają problem (klienta i uszkodzone auto) z głowy. Jeśli naprawa jest wykonana profesjonalnie to nawet uszkodzenia, które na pierwszy rzut oka wyglądają na poważne da się naprawić. Ludzie łapią się za głowy bo blacharz wymienia całą "ćwiartkę" itp. No a przecież samochód w fabryce tez składa się z kawałków. Płyta podłogowa rzadko kiedy stanowi fabrycznie jeden integralny element. Jesli cięcia dokonuje się po fabrycznych łączeniach to tylko kwestia późniejszego profesjonalnego połączenia nowych elementów i trwałość konstrukcji MUSI pozostać na poziomie zbliżonym do fabrycznego. Wymiana natomiast całych płatów zewnętrznych to wręcz kosmetyka bo one nie przenoszą żadnych wielkich sił i naprężeń. Najgorsze są naprawy niskimi kosztami - wyciąganie pogiętych podłużnic czy całych podług bagażnika, kawałków słupków itp. Wiadomo, że przy kolejnej kolizji wszystko się złoży o wiele łatwiej w ten sam sposób. Nie róbcie natomiast ludziom wody z mózgu.
17 mar 09:22 | ocena: 65%
Liczba głosów:20
65%
35%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p :
No photo ~p Użytkownik anonimowy
Mechanicznie można i doprowadzić do użyteczności ale blacharsko to już będzie rdzewiejący złom (nie te blachy co kiedyś)... W firmie mamy autko co z lawety spadło i ruda wychodzi a auto praktycznie raz w roku u lakiernika... Jeżeli uszkodzone są tylko elementy które można wymienić (np. zderzak czy drzwi) ok o ile nie uszkodziły powłoki lakierniczej innych elementów to ok. A potem na forach opinie że np. francuzy rdzewieją:) Niestety ściągane z zachodu auta kupowane od turków to złomy...
17 mar 07:56 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdfg Użytkownik anonimowy
~asdfg :
No photo ~asdfg Użytkownik anonimowy
Nie zgadzam się z tym artykułem. Niemal każdy wypadek w którym uszkodzone są kluczowe elementy konstrukcji samochodu, powinien dyskwalifikować go z poruszania się po drogach. Samochód projektowany jest w taki sposób, by podczas wypadku ugiąć się i rozpaść tak, aby przyjąć jak największą energię i ochronić pasażerów. Projektując samochody, producent zakłada że auto zostanie uderzone raz. Nie dwa, nie cztery, nie pięć, tylko raz. Drugie uderzenie w identycznych warunkach zazwyczaj kończy się śmiercią pasażerów. I nie ma tu znaczenia czy szpachlowano czy spawano. Blacha w okolicach spawów ma już inne parametry niż założył to producent, a elementy które miały pochłaniać energię, nie spełnią swojej roli gdy miejsce mocowania było wcześniej naruszone. Nie pomoże więc tu ich wymiana, nawet na nowe części. Dlatego im dalej na wschód europy, tym większa śmiertelność w wypadkach przy podobnych prędkościach.
17 mar 07:30 | ocena: 54%
Liczba głosów:24
54%
46%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bros Użytkownik anonimowy
~bros :
No photo ~bros Użytkownik anonimowy
DO-ZGRED~Każde auto z uszkodzoną konstrukcjąnadwozia ma trafić na złom. Firmy ubezpieczeniowe wyceniają szkode całkowitą nie bo jest jej WYGODNIEJ, tylko po następnym wypadku ubezpieczony może nie przeżyć. Dorabianie na siłę teorii do trupa którym teraz jeździsz jest po prostu ŚMIESZNE. Fabryczne zgrzewy poddawane są testom, Mirek z warsztatu pospawa ci tak żeby wyglądało na fabryczne, jak to się zachowa podczas zderzenia nikt nie jest w stanie przewidzieć. Będziesz miałałe dzieci to zaczniesz rozważać czy dla udawania prestiżu używanym samochodem premium warto ryzykować życie najmłodszych.
17 mar 13:57 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
~Edek :
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
Auto które na zachodzie nadaje się tylko do utylizacji Polski handlarz doprowadzi do stanu "bezwypadkowego".Dlatego auta są u nas tańsze niż na zachodzie
16 mar 23:10 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p
No photo ~p Użytkownik anonimowy
do ~p (ten drugi):
No photo ~p (ten drugi) Użytkownik anonimowy
17 mar 08:14 użytkownik ~p (ten drugi) napisał
To zależy co i jak było naprawiane, jak duży obszar napraw. Mam samochód, w którym była wykonywana naprawa drzwi. Można uznać, że nawet była zrobiona niefachowo, skoro widać gdzie było naprawiane (szczególnie, jak się widziało samochód przed naprawą i wia
Zakładam, że masz starsze autko, gdyż kiedyś kiedy jeszcze lakier był lakierem sprawa była prostsza. Teraz pomijając już grubość samego lakieru są one na bazie wodnej (ekologiczne) i wymagają odpowiedniego podkładu gdyż sam lakier wywołuje korozje!!! Kiedyś samochody produkowano by były trwałe obecnie robia to księgowi - auto ma służyć najlepiej do końca gwarancji i być poddane recyklingowi najlepiej w 100% procentach - i najważniejsze, NAJNIZSZYM KOSZTEM. Przez to montuje się cienkie blachy, elementy konstrukcyjne są na przysłowiowy jeden dzwon bo nikt nie zakłada naprawy pojazdu i dużo elektroniki oraz poduszek które maja zapewnić bezpieczeństwo zamiast konstrukcji i tania powłoka lakiernicza...
17 mar 11:29 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~trw Użytkownik anonimowy
~trw :
No photo ~trw Użytkownik anonimowy
Jakikolwiek wypadek skutkujący uszkodzeniem ramy, elementów konstrukcyjnych oraz pochłaniających energię zderzenia, eliminuje samochód z dalszej eksploatacji. Chyba że ktoś nie ceni własnego życia. Dodatkowo, poważne uszkodzenia układu jezdnego też są w praktyce nienaprawialne. Nikt tego nie zrobi jak fabryka, w całości na nowym zestawie (koszt części szybko przekroczy wartość samochodu i to bezwypadkowego).
17 mar 09:52 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MEN Użytkownik anonimowy
~MEN :
No photo ~MEN Użytkownik anonimowy
Bzdura za bzdurą miałem szkodę całkową w Yarisie którym uderzyłem przodem, obiłem się całym bokiem, autem dojechałem z trasy jeszcze 40km z trasy do domu. Po naprawie jeszcze kilka lat się dobrze sprawowował jeździł prosto itd. Co ma szkoda całkowita do możliwości naprawy?
17 mar 07:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pablito Użytkownik anonimowy
~pablito :
No photo ~pablito Użytkownik anonimowy
ja od wielu lat kupowalem i naprawialem dla siebie auta powypadkowe ale widzialem jak byly rozbite i zawsze bylem zadowolony w 2010 kupilem nowe w salonie w 2016 sprzedalem i bardzo duzo stracilem pieniedzy i teraz znowu kupilem auto rozbite i nie kupie juz nigdy nowego w salonie,nie oplaca sie szkoda pieniedzy
17 mar 14:28 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p
No photo ~p Użytkownik anonimowy
do ~asdfg:
No photo ~asdfg Użytkownik anonimowy
17 mar 07:30 użytkownik ~asdfg napisał
Nie zgadzam się z tym artykułem. Niemal każdy wypadek w którym uszkodzone są kluczowe elementy konstrukcji samochodu, powinien dyskwalifikować go z poruszania się po drogach. Samochód projektowany jest w taki sposób, by podczas wypadku ugiąć się i rozpaść
kluczowe, czyli? Np. podłużnice? A jeśli producent dopuszcza naprawę w przypadku lżejszych uszkodzeń? Wspomniano o tym np. tutaj:
http://e-autonaprawa.pl
Wspomniano tam m.in. o miejscach spoin, montażu nowych elementów.
17 mar 08:01 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~też dziadek Użytkownik anonimowy
~też dziadek :
No photo ~też dziadek Użytkownik anonimowy
Kupiłem auto w Niemczech a4b8 za małe pieniądze wymieniłem blotnik pas przedni lampę lewą przednią. Rok 09 przebieg 130tys koszt całej transakcji 27tys zł i jestem zadowolony z auta które w salonie kosztują 130tys zł i to by było na tyle.
17 mar 12:16 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~D.R Użytkownik anonimowy
~D.R :
No photo ~D.R Użytkownik anonimowy
Do asdfg co za brednie spawy nie osłabiają ani zgrzewy według ciebie. Fabryki też spawają i to ma też dyskwalfikowac samochody tylko dobra naprawa uszkodzeń. Ja jestem w tym zawodzie od 1978r a ty kolego nie wypowiadaj takich bredni
17 mar 15:03 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zyx Użytkownik anonimowy
~zyx :
No photo ~zyx Użytkownik anonimowy
"Czy bać się aut powypadkowych?" - oczywiście, że NIE. Przecież takie auto ani nie kopnie, ani nie ugryzie. Więc czego się bać? Takich aut po prostu nie powinno się kupować. I tyle w temacie.
20 mar 09:31 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
~asa :
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
Ale autor pojechał z tym wspawaniem ćwiartki auta, takie auto to wrak i nie powinien się poruszać po drodze, choćby był najlepiej zrobiony, bo ma zdeformowaną całą konstrukcję.
18 mar 10:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Amsterdam Użytkownik anonimowy
~Amsterdam :
No photo ~Amsterdam Użytkownik anonimowy
Polaczki wypowiadające śię jakie to auto będzie po wypadku barany jedne co drugi co lepsze biedaki mają 10000zł w kieszeni i szukają nowego samochodu barany jedne
20 mar 14:48 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Asd Użytkownik anonimowy
~Asd :
No photo ~Asd Użytkownik anonimowy
O co się drzeć większość z nas jeździ bądź jeździło autem po dzwonku. Kupujący powinien mieć wiedzę złe jest zatajanie tego faktu.
17 mar 13:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dziadet Użytkownik anonimowy
~Dziadet :
No photo ~Dziadet Użytkownik anonimowy
Najfajniej wyglądają " igły po dziewicach " zwłaszcz na drzewie - większość rozpada sie na 2 lub 3 części po lini prostej
17 mar 13:02 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tompson2 Użytkownik anonimowy
~tompson2 :
No photo ~tompson2 Użytkownik anonimowy
Powypadkowe auto kupiłbym tylko od Edda China i Mike Brewera. Oni jako jedyni nie odstawiają fuszerki naprawiając auto.
17 mar 10:27 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kiler Użytkownik anonimowy
~kiler :
No photo ~kiler Użytkownik anonimowy
Tylko auta naprawiane w autoryzowanych warsztatach powinny być dopuszczane do ruchu.
18 mar 19:09 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~R.T.I.A Użytkownik anonimowy
~R.T.I.A :
No photo ~R.T.I.A Użytkownik anonimowy
Najgorsze jest to że Polaczek ma 10000zł w kieszeni i szuka nowego auta debile
17 mar 15:02 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tompson2 Użytkownik anonimowy
~tompson2
No photo ~tompson2 Użytkownik anonimowy
do ~Zgred:
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
17 mar 09:22 użytkownik ~Zgred napisał
To wszystko pic na wodę. Szkodę całkowitą się orzeka bo tak jest WYGODNIEJ dla firm ubezpieczeniowych. Wypłacą zaniżone odszkodowanie i mają problem (klienta i uszkodzone auto) z głowy. Jeśli naprawa jest wykonana profesjonalnie to nawet uszkodzenia, któ
Żaden blacharz nie złoży samochodu tak jak w fabryce.
17 mar 10:29 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Onet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.