Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27
Czy warto mieć napęd 4x4?

Komentarze (149)

Napisz komentarz
No photo
No photo ~TM Użytkownik anonimowy
~TM :
No photo ~TM Użytkownik anonimowy
Czy warto ? To zależy od tego gdzie się mieszka i jak się użytkuje samochód. Jezeli osoba nie wyjezdza poza miasto i korzysta tylko z drog miejskich, to 4x4 nie do konca jest potrzebne. Ja zawsze mialem naped na jedną oś. Tyle że już kilkakrotnie utknąłem zimą w gorach na podjeździe. Czesto wyjezdzam w góry o zdecydowałem sie na zakup 4x4 ( nie chodzi o wyjazd do Białki, Wisły czy Szczawnicy, tylko do miejsca poza dolinami).
Podsumowując warto kupić jeżeli ktoś lubi offroad, albo faktcznie ma trudne warunki zimą na dojazd do domu.
12 cze 21:49 | ocena: 93%
Liczba głosów:30
93%
7%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cez137 Użytkownik anonimowy
~cez137
No photo ~cez137 Użytkownik anonimowy
do ~wiem:
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
12 cze 19:59 użytkownik ~wiem napisał
zaden z tych modeli nie jest autem z permanentnym napedem na cztery kola.
auta z silnikiem mieszczonym poprzecznie nie moga byc z przyczyn technicznych napedzane stale na cztery kola.
auta te maja sprzeglo haldex ktore umozliwia jazde na placu zabaw a n
A kto tu mówi o jeździe w terenie. Ile osób używa samochody w terenie częściej jak raz na 2-3 tygodnie. poza tym takie samochody nie sa wygodne itp. SUW, SAW, crosover , czy zwykłe kombi z dołaczanym AWD nie jest do jazdy w terenie tylko po asfalcie. A jak spadnie snieg, albo trzeba podjechać pod wyciag narciarski to nie potrzeba zakładać łańcuchów i tyko tyle. Mam golfa 4motion i gdy w jężdżę na narty w Alpy gdzie są drogi nieodsnieżane zimą lub odsnieżane ale nie solone to ci z napedem na jedna oś zakładaja łańcuchy a ja jadę sobie bez problemów. Nie walczę z zakładaniem łancuchów i tyko tyle. Acha i zapomniałem co to buksowanie przy ruszaniu niezależnie od nawierzchni.
12 cze 22:52 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tatik Użytkownik anonimowy
~Tatik :
No photo ~Tatik Użytkownik anonimowy
Co mam powiedzieć o tych napędach, haldexach i elektronicznych dohamowaniach kół- chyba fajne to wszystko ale zostane przy moim Pajero. Może nie jest taki zwinny i ładny ale i do pracy nim jeżdże i do kościółka i pieńki na podwórzu powyrwałem i inne autka z błocka i śniegu wyciągałem, a wzniesienie nie 12% tylko 36 można z całą rodzinką i bagażem pokonać. Jak są te śmieszne garby poprzeczne na drogach to inni zwalniają a ja nie bo po co? Prawie tego nie czuję. Jak mocno leje deszcz czy zamieć to moje auto żyje jak ryba w wodzie bardzo pociesznie wyglądają wtedy nadęci misiowie w wypaśnych Audi i Mercach jak wloką sie 30/h lub stoją na poboczach a jak się trafi duża kałuża , to dopiero śmiech - nie wiedzą jak wjechać (ja do 70cm nie muszę przygotowywać auta wcale)
13 cze 00:26 | ocena: 84%
Liczba głosów:49
84%
16%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p :
No photo ~p Użytkownik anonimowy
No tak, jak ośka spisała się dobrze, to 4x4 wypada słabo, jak ośka była słabizna, to 4x4 "pokazał klasę" :-) Ale może jestem przewrażliwiony, szczególnie, że przy otwarciu artykułu znowu włączyła się reklama wideo (grrrr).
Wydaje się oczywistym, że opony były Continentala i powinny być porównywalne (nawet ten sam model może mieć inną klasę przyczepności na mokrym w zależności od rozmiaru, roku produkcji), ale albo mi to umknęło, albo tego nie napisano a przydałoby się.
13 cze 10:31 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattro fun Użytkownik anonimowy
~Quattro fun :
No photo ~Quattro fun Użytkownik anonimowy
Wszystkie te auta są pseudo czterołapami. Na sprzęgle haldexa. Tzn zwykłe ośki z dopinaną tylną osią (lub przednią - BMW). Nie ma to jak czysta surowa mechanika TorSen. Sprobujcie wsiąść do Audi Quattro z 250-300 konnym silnikiem. To jest mega power mega fun. Samochód, który normalnie w zakręcie by się zrolował, wchodzi w zakręty jak po szynach. Dzięki rozkładowi momentu obrotowego przód - tył 40:60 auto jest delikatnie nadsterowne. Podkreślam słowo delikatnie. Czujesz, ze w zakręcie on chce go trzymać. On się wkręca w ten zakręt. Kiedy próbujesz szybko ruszyć na wodzie, to po prostu wciskasz gaz do dechy i odjeżdżasz w ciagu sekund. Zero pisków, zero uzlizgów, idealnie prosty, albo dokładnie taki jak chcesz.
13 cze 08:26 | ocena: 79%
Liczba głosów:19
79%
21%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p :
No photo ~p Użytkownik anonimowy
Przede wszystkim dwa pytania stały 4x4 (np. subaru) czy dołączany (typu haldex montowany obecnie i w gklasie...). Dołączany to nieporozumienie zaś stały przydaje się w dwóch sytuacjach - dynamiczna jazda (niestety zaczyna już brakować silników do stałego 4x4 bo 1.0 na turbo średnio sobie radzi) jazda w terenie (tu jednak nie kluczowy jest napęd 4x4 a opony które są punktem wyjścia). Mam auto z dołączanym i to bez sensu bo obecne systemy sobie radzą całkiem nieźle z napędem na jedną oś, przy dołączanym w zasadzie tylna oś ledwo się kreci a dodatkowo rośnie spalanie a samo załączanie pozostawia wiele do zyczenia. Kiedyś miałem forestera i faktycznie do szybkiej jazdy 4x4 to podstawa - przy normalniej jeździe strata czasu i pieniędzy (chociażby koszty porządnych opon do 4x4). Obecnie śmigam tez po terenie ale żeby tu wykorzystać w pełni 4x4 to punktem wyjścia są opony które kompletnie nie nadają się do jazdy po drogach utwardzonych... Zatem jeżeli głownie jeździsz po mieście i drogach utwardzonych szkoda pieniędzy bo w sytuacjach krytycznych dołączane 4x4 zawiedzie. Jezdzisz szybko i dynamicznie - tylko 4x4. Jeździsz w warunkach terenowych tylko 4x4 a podstawa to opony bo utkniesz jak przy napedzie na jedna os...:)
13 cze 08:56 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
~wiem :
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
zaden z tych modeli nie jest autem z permanentnym napedem na cztery kola.
auta z silnikiem mieszczonym poprzecznie nie moga byc z przyczyn technicznych napedzane stale na cztery kola.
auta te maja sprzeglo haldex ktore umozliwia jazde na placu zabaw a nie w terenie.
porownajcie SUBARU XV z ktorymkolwiek z tych modeli to zobaczycie roznice.


12 cze 19:59 | ocena: 73%
Liczba głosów:37
73%
27%
| odpowiedzi: 12
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stary dziad Użytkownik anonimowy
~stary dziad :
No photo ~stary dziad Użytkownik anonimowy
Warto mieć SUBARU im starsze tym lepsze,stary Forek drugiej generacji 2,0 bez turbo,szkoda że bez,przejechał 400 tyś km na gazie.Jeżdzi po wszystkim,lasy,łąki,góry,dziury,krawężniki i inne mniejsze auta .Subary symetrical AWD jest fantastyczne.
12 cze 19:56 | ocena: 92%
Liczba głosów:37
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czytelnik Użytkownik anonimowy
~czytelnik :
No photo ~czytelnik Użytkownik anonimowy
Hmm ... to jakieś nieporozumienie. A gdzie niezawodna honda CR-V ? Jeżdżę już trzecim autem tej marki i lepszego na zimę nie widzę. Nawet Skoda zakupiła design CR-V pierwszej generacji. Mieszkam , że tak powiem na końcu ulicy i jeszcze z domu wyjeżdżam pod górkę. Zimą zanim służby dojadą odśnieżyć to już godz 8 (za komuny tego nie było bo jeździli całą noc) i nie wiem jakbym wyjechał gdyby nie moja Handzia. Nie wiem jak działają inne (nie polecam BMW bo to auto to przerost formy nad treścią) ale SUV to zawsze Suv , wygodny, bezpieczny i przydatny. Pozdrawiam
12 cze 23:46 | ocena: 55%
Liczba głosów:29
55%
45%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ppp Użytkownik anonimowy
~ppp :
No photo ~ppp Użytkownik anonimowy
Wraz z zastępowaniem silników spalinowych silnikami elektrycznymi napędy 4x4 staną się powszechne bo to łatwe i niedrogie rozwiązanie w przypadku silników elektrycznych jest.
12 cze 18:15 | ocena: 93%
Liczba głosów:27
93%
7%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave :
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
Z napędem 4x4 jest wg mnie jak z prezerwatywą "lepiej mieć i nie potrzebować, niż potrzebować i nie mieć". Pzdr
13 cze 10:01 | ocena: 97%
Liczba głosów:35
97%
3%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AAA Użytkownik anonimowy
~AAA :
No photo ~AAA Użytkownik anonimowy
Mam subaru - mnie najbardziej w codziennym użytkowaniu przydaje się możliwość bezpiecznego wyjazd z podporządkowanej w deszcz lub w zimę - po prostu ruszam i nawet nie myślę, że mogę nie zdążyć.
12 cze 22:30 | ocena: 84%
Liczba głosów:19
84%
16%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szofer Użytkownik anonimowy
~Szofer :
No photo ~Szofer Użytkownik anonimowy
Hmm, prawda jest taka iż jak ktoś raz założy zimowki to już ich zimą nie zdejmnie. Jak ktoś raz kupi 4x4 (nawet z ułomnym Haldexem) to raczej na jedną ośkę się nie przesiądzie.
13 cze 09:08 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~green Użytkownik anonimowy
~green
No photo ~green Użytkownik anonimowy
do ~AS:
No photo ~AS Użytkownik anonimowy
14 cze 14:13 użytkownik ~AS napisał
,,TEST'' O WARTOSCI ZEROWEJ. ZROBIONY PRZEZ IDIOTOW DLA JESZCZE GLUPSZYCH. PO PIERWSZE ZADEN Z TYCH POJAZDOW NIE MA PELNOWARTOSCIOWEGO, STALEGO NAPEDU NA 4 KOLA. PO DRUGIE ZALETY NAPEDU NA 4 TO NIE DLUGOSC DROGI HAMOWANIA. TO ZNACZNIE WIEKSZE BEZPIECZENST
Mylisz się i to mocno. Subaru bez blokad nie ma szans z AWD gdzie moment masz podawany na każde koło oddzielnie. Możesz jechać na tylko dwóch kołach przeciwległych na obu osiach (dwa w powietrzu) bez najmniejszego problem. W subaru bez wszystkich blokad osi i blokady między mostowej tego nie zrobisz. Spróbuj ruszyć pod górkę na oblodzonym poboczu - prawa na lodzie lewa na asfalcie - bez blokad nie ruszysz! w AWD wsiadasz i jedziesz. Oczywiście stały napęd jest znacznie trwalszy o tych wynalazków. Ale nikt zdroworozsądkowy nie będzie X1 czy innym AWD starował w MUTT :))
14 cze 16:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p
No photo ~p Użytkownik anonimowy
do ~j.p.:
No photo ~j.p. Użytkownik anonimowy
13 cze 07:50 użytkownik ~j.p. napisał
Oczywiście, że nie, jest to tylko moda dla snobów z grubym portfelem. Jeśli przyjąć, że przestrzegamy przepisów ruchu (co można między bajki włożyć) , to napęd 4x4 to jedna wielka ściema!!!!
Oczywiście w ogromnej większości pojazdów jeżdżących po Polsce 4x4 nie jest koniecznością bo u nas nie ma chyba wielu takich stromych podjazdów a w końcu ci z napędem na jedną oś (choćby karetka pogotowia) też muszą dać radę, więc jeśli lokalni nie dają rady, to powinni wymagać od zarządcy drogi odpowiednich działań. Można też samemu ponieść koszty i kupić 4x4 i mieć w nosie zarządcę (choć czasem i 4x4 na najlepszych oponach nie pomoże).
Ja mam wyjazd na drogę pod katem 90 st., pod górkę, w dodatku droga z dziurami jest pochyła w kierunku poprzecznym, od niższej strony, na którą zjeżdżają ślizgające się samochody - spore drzewo tuż przy drodze, droga nachylona pod południe więc nierzadko pięknie pokryta warstwą lśniącego lodu i jak ktoś się boi wziąć tego z odpowiedniego rozpędu, to i 4x4 może nie dać rady, szczególnie jak 4x4 wycacane a za kierownicą niedoświadczony kierowca.
A jeśli samochodu nie szkoda, kierowca doświadczony, to i przednim na letnich wyjedzie.
13 cze 11:16 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Remek i Larry Użytkownik anonimowy
~Remek i Larry
No photo ~Remek i Larry Użytkownik anonimowy
do ~rrr:
No photo ~rrr Użytkownik anonimowy
12 cze 18:19 użytkownik ~rrr napisał
Dla "redaktora" nie warto, bo wiąże się to z dopłatą...
montowanie w aucie napędu 4x4 związane jest z dopłatą co oznacza podwyższenie kosztów zakupu pojazdu-dla kogoś kto potrzebuje tego dodatku lub preferuje jazdę typu off-road to 'niezbędnik' podwyższający komfort podróży i poziom bezpieczeństwa w bardziej wymagających warunkach takich jak np.śnieżyca lub oblodzenie jezdni.
wszystko zależy w tym przypadku od stanu portfela nabywcy pojazdu i indywidualnych preferencji kupującego auto.
ps - kolegom którzy dzisiaj w nocy jadą do stolicy Bawarii po kolejne służbowe Tupolewy dla VIPów życzę 'owocnych łowów' bezpiecznej podróży w obie strony oraz kolejnej arcy-udanej służbowej delegacji - pozdro dla es-kadry !!!
12 cze 19:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jkjk Użytkownik anonimowy
~jkjk :
No photo ~jkjk Użytkownik anonimowy
Zawsze lepiej mieć niż nie mieć. Przydaje się tylko kilka razy w roku ? Airbagi mogą się nigdy nie przydać.
12 cze 17:45 | ocena: 90%
Liczba głosów:41
90%
10%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~L Użytkownik anonimowy
~L :
No photo ~L Użytkownik anonimowy
Kazdemu sceptykowi polecam przejazd "najgorszym" 4x4 po sniegu, a zwlaszcza zima w gorach.
12 cze 21:04 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~4X4 Użytkownik anonimowy
~4X4 :
No photo ~4X4 Użytkownik anonimowy
Lepiej mieć coś co się nie przyda niż nie mieć jak jest potrzebne.
12 cze 20:15 | ocena: 93%
Liczba głosów:27
93%
7%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~PJ Użytkownik anonimowy
~PJ :
No photo ~PJ Użytkownik anonimowy
A dlaczego nie ma porównania tylnego napędu z 4x4?
12 cze 20:11 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pan samochodzik Użytkownik anonimowy
~pan samochodzik :
No photo ~pan samochodzik Użytkownik anonimowy
panie dziennikarzu - kupować auto hybrydowe to też niewypał - wg pana dziennikarza ?
12 cze 18:22 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Facet Użytkownik anonimowy
~Facet :
No photo ~Facet Użytkownik anonimowy
W Kanadzie warto.
12 cze 18:10 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dasio Użytkownik anonimowy
~Dasio :
No photo ~Dasio Użytkownik anonimowy
Suvy sruwy nie rozumiem tej popularności. Na jazdach próbnych kilkoma różnych marek jeździłem .Powiem tak wydają się idealne dla rodzin z dziećmi ale tylko te naprawdę duze..Wygodne do wsiadania ,bezpieczne i tyle.Przyjemnosc z jazdy żadna parkowanie dramat.
Dla mnie tyko sedany albo hatchbacki z mocnym silnikiem i sportowym zacięciem
12 cze 19:18 | ocena: 53%
Liczba głosów:32
47%
53%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
~edek :
No photo ~edek Użytkownik anonimowy
czy musi byc zdjecie ochydnej skody na czolowce? Jakie skoda ma tradycje 4x4 zeby to jej woTSIdlo bylo pierwsze na zdjeciu. Nawet nie przeczytalem artykulu, tylko wylalem tu swoje zale i nawet mi ulzylo :) Milego dnia wszystkim
14 cze 14:01 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamill Użytkownik anonimowy
~Kamill :
No photo ~Kamill Użytkownik anonimowy
Mam Subaru Forestera
Oczywiście stały napęd 4 x 4 .
wcześniej jeździłem różnymi .
I uważam że Forester to najbardziej uniwesalny SUV na rynku .
Duży komfort przy długich trasach - wyciszenie i wygodne fotele . 800 km robi się bez zmęczenia .
A w terenie jak czołg .
No i kosztuje na tyle rozsądnie , że w teren chętnie się jedzie .
Bo takim Roverem albo Volvo to już żal . Za delikatne są i za kosztowne .
14 cze 15:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Onet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.