Jaguar F-Type to luksusowe, sportowe coupe produkowane przez brytyjską markę. Auto zaprezentowano w 2013 roku i od razu poruszyło światem motoryzacyjnym. Miał on być następcą modelu XK, ale szefowie chcieli by nawiązywał on bardziej do legendarnego E-Type z lat 60. i 70. - i tak też było.
Na początku przedstawiono wersję coupe, która swoim charakterystycznym „garbem” przypominała linię E-Type'a. Poza tym, sylwetka była bardzo zgrabna i zdradzała, iż auto w odpowiednich rękach nie będzie grzeczne. Niedługo później pojawił się także roadster ze składanym dachem. Obie odmiany były przewidziane dla 2 osób.
Początkowo dostępne były 3 wersje silnikowe – najsłabsza była 3-litrowa V6 z mechaniczną sprężarką rozwijająca 340 KM. Odmiana S z tym samym silnikiem, została wzbogacona m.in. o sportowy układ wydechowy, mechaniczny mechanizm różnicowy i dodatkowe 40 KM. Topowa odmiana miała pod maską 5-litrową widlastą „ósemkę” o mocy 495 KM. Standardowo napędzane były tylne koła, ale można także domówić napęd na 4 koła. Za przeniesienie momentu obrotowego odpowiadać mogła zarówna skrzynia manualna o 6 przełożeniach jak i 8-stopniowy automat Quickshift.
W 2016 roku zadebiutowała odmiana SVR, przy okazji której wprowadzono nowy podział jednostek napędowych i ich oznaczeń. Model z jednostką V8 rozwijał teraz 550 KM i został oznaczony literą R. Dodatkowo, napęd AWD można zamówić jedynie w wersji S lub R. Wspomniany wcześniej model SVR był napędzany 5-litrową V8 wzmocnioną do 575 KM. Wiele elementów zostało wykonanych z lżejszych i bardziej innowacyjnych materiałów – np. tytanowy układ wydechowy czy kute, aluminiowe felgi, a gdy zamówimy tylny spojler wykonany z włókna węglowego, nasz F-Type rozpędzi się do 322 km/h. Pierwszą „setkę” natomiast, ujrzymy na zegarach już po niecałych 4 sekundach. Zasmucić może fakt, iż tej wersji nie można zamówić z napędem na tylną oś, a oprócz tego dostępna jet tylko przekładnia automatyczna.
Ostatnim modelem który zadebiutował w 2016 roku jest F-Type British Design Edition. Po jego maską siedzi ten sam silnik co w odmianie S, jednak nadwozie otrzymało sportowy pakiet stylistyczny, 20-calowe koła oraz wzmocniony układ hamulcowy. Oprócz tego, do wyboru jest jedynie w 4 różnych kolorach, a we wnętrzu znajdziemy dużo szczegółów w postaci brytyjskiej flagi oraz litery „S”, przypominających nam o wyjątkowości tej wersji.
Głównymi konkurentami Jaguara F-Type są m.in. Nissan GT-R, Auto R8 oraz Porsche 911.