Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Auto z ogłoszenia - Czy warto kupić Mazdę CX5?

11 lis 16 09:09

Postanowiliśmy zgłębić ciekawy przypadek: jak mogło się opłacać sprowadzenie do Polski na handel prawie nowej Mazdy CX-5?

Udostępnij
0
Skomentuj

Tak – na milion procent jest bezwypadkowy. Handlarz, pytany telefonicznie o szczegóły oferty sprzedaży japońskiego SUV-a, powtórzył zapewnienia zawarte w ogłoszeniu zamieszczonym na Allegro.pl z taką pewnością siebie, jaką miał Galileusz, gdy wymawiał słynne zdanie: Eppur si muove (A jednak się kręci)!

Tak, jest dziewicą. Wie Pan, uderzone było w prawe tylne drzwi, ale ja te drzwi wymieniłem na nowe. Auto ma oryginalny lakier. A te wymienione drzwi to mam na dowód – sam Pan zobaczy. Przyjmując, że podana w ogłoszeniu kwota podlega negocjacji, kupienie rocznego samochodu niemal bez przebiegu pozwala zaoszczędzić około 40 tys. zł.

Tyle że to nie trzyma się kupy: sprowadzenie do Polski bezwypadkowej nowej Mazdy nie ma prawa się opłacać! Jeśli chodzi o zdjęcie uszkodzonych drzwi, które dostaliśmy mejlem od sprzedającego, to na pierwszy rzut oka wyglądały nie jak wgniecione uderzeniem z boku, lecz po prostu sprasowane. Żeby się dowiedzieć, jaki jest rzeczywisty stan samochodu, postanowiliśmy go zobaczyć. Ruszyliśmy więc w drogę do Poznania.

Bezwypadkowy na 100 procent...

To, że dla laika samochód jest nieskazitelny, nie znaczy, że blacharz był

Sprawdź numer VIN za darmo!

Poznasz szczegółowe dane techniczne pojazdu, jego rok produkcji oraz kraj pochodzenia i nie dasz się oszukać pośrednikowi. Dowiesz się, ilu właścicieli miało auto i na kogo było zarejestrowane, co pozwoli Ci uniknąć zakupu samochodu jeżdżącego jako taxi, wykorzystywanego przez firmy kurierskie lub poleasingowego. Poznasz przebieg i unikniesz aut z kręconym licznikiem.

pedantem. Podczas oględzin stwierdziliśmy: fabryczną powłokę lakierniczą na drzwiach; na krótkim odcinku prawej tylnej części progu grubą warstwę szpachli (miejscami ponad milimetr); odprysk drugiego lakieru na progu (o pow. 0,5 cm2) – według handlarza to z powodu jego nieostrożności, a według nas nowy lakier średnio przylega; ślad po wkrętaku na środkowym słupku, zrobiony podczas odkręcania ogranicznika drzwi; nieidealnie przylegającą plastikową osłonę progu (spod szpary widać, że klejono ją na gorąco).

Po kilku minutach zyskaliśmy pewność: auto nie było uderzone w tył, a drzwi zostały wymienione na używane w tym samym kolorze, co oryginał, tak więc miały na sobie jeszcze pierwszy lakier. Prawa tylna część progu okazała się jednak nie do końca dziewicza. Próg został ewidentnie wgnieciony, ale nie wycinano go, bo pociągnęłoby to za sobą kolejne problemy (i koszty!): ten element w Maździe CX-5 nie jest przyspawany do reszty nadwozia, tylko wgrzany, a jako część zamienna występuje wraz ze środkowym słupkiem (dość tani – raptem 2 tys. zł) – można wyciąć sobie kawałek, ale lepiej tego nie robić. Żeby nie popłynąć z kosztami, wgnieciony próg wyciągnięto więc, zaszpachlowano i polakierowano – poniekąd słusznie.

Postanowiliśmy dodatkowo prześledzić historię auta. Mając numer VIN, dzięki zasobom firmy AutoBaza dotarliśmy do nieco szokującej informacji: przy stanie licznika 13 156 km auto miało wypadek, po którym naprawę wyceniono na... 24 793 euro. Czy sprzedawca, obecny właściciel CX-5, mógłby pokazać nam zdjęcia samochodu sprzed naprawy? Eee... nie, nie mam. Uwierzycie? Czy to możliwe, żeby zniszczone drzwi i uszkodzony próg „zrobiły” w Belgii szkodę na prawie 110 tys. zł?

Cóż, tak do końca uczciwie to chyba nie. Raczej ktoś zrobił „wałek”, na którym kilka osób zarobiło: ktoś wziął za wycenę naprawy, ktoś przejął stuknięte auto za grosze i sprzedał z zyskiem Polakowi, Polak załatwił po taniości używane drzwi (ciekawe skąd?) i najtańszym kosztem naprawił samochód, ktoś kupi go i będzie też zadowolony, że przyoszczędził. Ale że bezwypadkowy – wolne żarty!

Jednak poza wątpliwym elementem (i drobnymi śladami po warsztatowej „walce”) oglądane CX-5 faktycznie wygląda jak nowe. Czy warto je kupić? Tak naprawdę, o ile nadwozie jest proste, po zabezpieczeniu antykorozyjnym naprawianego progu od środka można z tym jeździć. Koniecznie (!) sprawdzić trzeba geometrię nadwozia. Główny problem? Niższa niż w przypadku bezwypadkowego samochodu cena, jaką da się uzyskać podczas odsprzedaży.

Naszym zdaniem: auto dobre, ale nie „dziewicze”

Przed kupnem takiego rodzynka koniecznie sprawdź: geometrię nadwozia i czy nie przespawano numerów oraz to, czy polski importer uznaje gwarancję, a także targuj się – o co najmniej 10 tys. zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~mg Użytkownik anonimowy
~mg :
No photo ~mg Użytkownik anonimowy
Jak potrzebujesz porządnych czujników to nie kupuj wersji standard. W maksymalnej opcji jest wszystko. Jeżdżę cx5 od roku i jest to bardzo wdzięczne auto. Fakt, że chcąc dokupić kamerę cofania do mojej wersji, byłoby tak jak napisałeś, ale wystarczy wziąć SkyPassion i kamera jest fabryczna i to całkiem innej jakości niż ta dokładana.
Czujniki parkowania mają wizualizację na wyświetlaczu, nie zauważyłem też błędów ergonomii ani tragicznych materiałów.
12 lis 16 15:37 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
Wybór jest czysto teoretyczny, gdyż Mazda w wersji SkyPassion ma inne zegary (obrotomierz na pól zegarów zamiast analogowego predkosciomierza) oraz bezużyteczny dla wyższych osób head up display. Nawet jak zakupisz topowa wersje musisz doplacic za pakiet Active Safety, gdzie aktywny tempomat nadal nie wyhamuje do zera. Jezeli Mazda ma aspiracje do klasy Premium to musi zmienić politykę tak żeby kierowca skonfigurowal auto pod siebie a nie odwrotnie. Mazda tego nie umożliwia. Dojazdowka w Mazdzie to wydatek 2000 zl!!!
16 lis 16 22:41 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Ta bita mazda nie jest warta żadnych pieniedzy. Za te pieniadze kupuje sie nowe auto z gwarancja.
22 lis 16 17:25 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michau Użytkownik anonimowy
~Michau :
No photo ~Michau Użytkownik anonimowy
Ja zrobiłem inny myk. Zostawiłem swoje auto w rozliczeniu za drugie. Taki deal można zrobić w Otosferze.
Sprawdzali bacznie mój samochód, bo musiał być w niemalże idealnym stanie i na szczęście był :) dzięki temu mam kolejne auto.
29 lis 16 16:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Daria Użytkownik anonimowy
~Daria
No photo ~Daria Użytkownik anonimowy
do ~TOP-GEAR:
No photo ~TOP-GEAR Użytkownik anonimowy
28 lis 16 16:49 użytkownik ~TOP-GEAR napisał
MAZDA GNIJE NA POTĘGĘ .KAŻDY MODEL WYJEZDZAJĄCY Z FABRYKI MIJA 3-5 LAT I POJAWIA ŚIĘ RDZA !!!
co za bzdura. tak się składa że kupiłam sześcioletnią w aaa auto i nie ma śladu rdzy! nie twierdzę że Mazdy są idealne, zresztą każdy kupuje co mu pasuje, ale z tym że każdy model rdzewieje to nonsens,
2 gru 16 13:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Taz Użytkownik anonimowy
~Taz
No photo ~Taz Użytkownik anonimowy
do ~KIEROWCA MAZDY:
No photo ~KIEROWCA MAZDY Użytkownik anonimowy
23 lis 16 22:40 użytkownik ~KIEROWCA MAZDY napisał
WYGLAND ZECZ GUSTU MAZDY MNIE SIE PODOBAJIA ZE NIE MA STAR STOPU TO BADZO DOBRZE NIE OBCIAZA SILNIKA PROBLEM Z ZGOLOWY PROLEMEM JEST TO OKLAMYWANIE TU JES PROBLEM KLAMANIE NA PODEGE I WPROWADZENIE ZAPOWIEDZIANEJ PRZEZ ZAND AKCYZY NIE OGRANICZY SPROWAD
Człowieku naucz się pisać poprawnie zanim zaczniesz komentować coś w internecie
28 lis 16 21:17 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
~czesio
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
do ~as:
No photo ~as Użytkownik anonimowy
11 lis 16 10:24 użytkownik ~as napisał
Podstawowe grzechy Mazdy to braki w ergonomii, slabe materiały (tapicerka z plastiku i tanie plastiki), brak możliwości konfiguracji samochodu bez systemu Start & Stop (jak w Oplu), brak możliwości skonfigurowania auta pod siebie, brak podstawowych czujni
Kup Skodę i będziesz szczęśliwy.
2 gru 16 10:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~leoncjo Użytkownik anonimowy
~leoncjo :
No photo ~leoncjo Użytkownik anonimowy
swoją mazdę kupowałem w salonie Jaremko we Wrocławiu. Autoryzowany salon i godny polecenia serwis. Auta mają nowe ale i używane trafisz https://jaremko.mazda-dealer.pl
27 paź 22:40
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~katia Użytkownik anonimowy
~katia :
No photo ~katia Użytkownik anonimowy
Moim zdaniem warto! Autko bardzo dobre, ma napęd na cztery koła i-ACTIV AWD, eleganckie wnętrze, nieprzeładowane elementami, materiały super jakości prezentuje się swietnie! Po jeździe próbnej mogę stwierdzić że śmiga świetnie.
18 paź 20:43
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ass Użytkownik anonimowy
~ass
No photo ~ass Użytkownik anonimowy
do ~Artur:
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
22 lis 16 17:25 użytkownik ~Artur napisał
Ta bita mazda nie jest warta żadnych pieniedzy. Za te pieniadze kupuje sie nowe auto z gwarancja.
Dokłądnie :)
9 kwi 22:54
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Pykała / Auto Świat

Sprawdzamy Mazdę CX-5

Oglądany samochód:

Mazdę CX-5 2.2 Skyactiv-D (DPF)

rocznik: 2016, przebieg: 14 000 km

import z Belgii, bezwypadkowy

cena: 113 900 zł

Oferowany przez handlarza z Wielkopolski samochód to prawie nowy SUV Mazdy z manualną skrzynią biegów, w najbogatszej wersji wyposażeniowej SkyPassion – z dwukolorową skórą, nawigacją, szyberdachem, asystentem pasa ruchu, automatyczną klimatyzacją, czujnikami parkowania, podgrzewanymi fotelami itp. W Polsce nowa Mazda CX-5 w zbliżonej kompletacji kosztuje ponad 150 tys. zł. Auto miało pochodzić od pierwszego właściciela, być bezwypadkowe i serwisowane w ASO.

Auto z ogłoszenia - Czy warto kupić Mazdę CX5? (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Pykała / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Pykała / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Pykała / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Pykała / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Pykała / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego