CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.76
Średnio4.484.694.262.00
Najdrożej4.804.994.762.24

Auto z ogłoszenia: sprawdzamy Fiata Bravo

6 cze 16 08:51
Udostępnij
0
Skomentuj

Cena auta powinna odzwierciedlać jego stan i należy dowiedzieć się o tym z ogłoszenia – proste? Niestety, nie w Polsce. Tym razem trafiliśmy jednak na dość uczciwą ofertę.

Samochody wystawiane do sprzedaży w komisach często odbiegają stanem od oczekiwań – opis mija się z prawdą. Tym bardziej zdziwiło nas Bravo, które pojechaliśmy obejrzeć w warszawskim komisie.

Najpierw sprawdziliśmy kompaktowego Fiata, potem przeszliśmy się po placu, oglądając wystawione auta i słuchając właściciela.

Znajdziecie gdzieś w komisie Audi Q7 z przebiegiem 362 tys. km? Albo właściciela, który od razu mówi: „jak auto przyjeżdża z Holandii musi być uszkodzone albo z dużym przebiegiem. Ta Cordoba naprawdę ma 80 tys. km, ale była lekko uderzona przodem”? Lepsza taka - nieco gorsza prawda - niż dociekanie, co tak naprawdę dolega autu...

Wróćmy do naszego Bravo. Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie kompaktowych Fiatów, bo uchodzą za niedoceniane na rynku. Nie ma ich jednak dużo – w województwie mazowieckim, w jednym z największych portali ogłoszeniowych, oferowano zaledwie 26 egzemplarzy, z czego prawie połowa była kupiona w polskich salonach.

Nieidealny, ale rozsądny

Oglądany egzemplarz (też kupiony w Polsce) zrobił na nas naprawdę dobre wrażenie. Już podczas rozmowy telefonicznej dowiedzieliśmy się, że miał malowane błotnik i drzwi. Potwierdziły to oględziny, choć prawdopodobnie było to dwoje drzwi (z lewej strony), a na przednich warstwa lakieru okazała się zaskakująco cienka (około 70 um) - na całości nie dopatrzyliśmy się szpachli, bardziej można podejrzewać cieniowanie, a wstawiane elementy były prawdopodobnie nowe.

To raczej efekt niegroźnej obcierki (na karoserii było jeszcze kilka drobnych uszkodzeń, typowych dla aut firmowych) niż poważnego wypadku. Poza tym jednak do nadwozia nie mamy większych uwag: szyby są oryginalne, podobnie jak lakier na pozostałych elementach (na dachu, masce, z prawej strony, na słupkach).

Niedosyt pozostawia historia serwisowa – pierwsze trzy przeglądy wykonano zgodnie z zaleceniami Fiata co 30 tys. km (wypadały co rok, a nie co 2 lata). Na tym ślad wizyt w serwisie się urywa. Co prawda, właściciel chętnie udostępnia VIN i zachęca do sprawdzenia, ale w ASO niczego więcej się nie dowiecie. Niby nie ma podstaw, żeby podważać przebieg, ale warto byłoby znać kompletną historię serwisową.

Do minusów zaliczamy opony – na koła założono praktycznie zużyte zimówki, w zestawie są też letnie gumy, których jednak nie widzieliśmy. Układ wydechowy może wymagać naprawy: kolektor jest niedbale pospawany, a ostatni tłumik pordzewiały.

Drobne ślady korozji mogły też być pod maską, ale właściciel je zamalował. Obawy budzi silnik – jednostka 1.4 16V ma 90 KM i nie jest zbyt dynamiczna, w tym modelu zdarza się jednak, że zużywa sporo oleju. Tego jednak raczej nie sprawdzicie podczas oględzin, zwłaszcza że silnik pracuje poprawnie.

Fiat Bravo - to nam się podoba:

Oferta wygląda na uczciwą – samochód jest w rozsądnym stanie za właściwe pieniądze, sprzedający budzi zaufanie. Większa część nadwozia ma oryginalny lakier, wnętrze jest mało zużyte (co potwierdzałoby przebieg).

Fiat Bravo - to nam się nie podoba:

Słabo udokumentowana historia serwisowa (książka przeglądów prowadzona krótko), pomalowano kilka elementów, drobne ślady korozji (podmalowane przez poprzedniego właściciela), słabe opony (na kołach zużyte zimówki, ale letnich nie oglądaliśmy).

Ten Fiat nie wyglda źle! Ten Fiat nie wyglda źle! Foto: Auto Świat

Naszym zdaniem: uczciwa oferta

Co prawda, do kilku elementów możemy mieć uwagi (głównie nie do końca potwierdzony serwis – brak dokumentów z przeglądów), ale samochód nie budzi większych zastrzeżeń.

Stan wnętrza jak najbardziej potwierdza deklarowany przebieg. To chyba najciekawsze auto z dotychczas przez nas ocenianych, z opisem, który okazał się najbliższy prawdy!

Przed zakupem warto byłoby jeszcze dokładniej zweryfikować stan silnika, który – w tej wersji – ma skłonności do nadmiernego spalania oleju. Przydałoby się też poprosić (nawet w komisie) o wstawienie auta na podnośnik - warto dokładnie obejrzeć podwozie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (24)

No photo
No photo ~alfa Użytkownik anonimowy
~alfa
No photo ~alfa Użytkownik anonimowy
do ~Jack:
No photo ~Jack Użytkownik anonimowy
8 cze 16 21:05 użytkownik ~Jack napisał
Mam bravo II 2008, 1,9 TDI. Lekko podkręcony do 160 KM.
Samochód wspaniały. Miałem: renault, citroen, nissan, skoda, ford, toyota, mazda (kiedyś sienne na którą złorzeczyłem), ale ten wózwk przebija wszystkie. Polecam!
a ja nie mam i nigdy nie będę miał golfa 1,9 jtd, choć golf z tym silnikiem były dobrym samochodem, tak ty nie masz brawo 1,9 tdi bo ten parszywy niemiecki klekot dawno by ci się rozleciał, a bravo 1,4 t-jet w mocniejszej wersji miałem i to był bardzo fajny samochód. i oczywiście kłamczuchy z auto świat nie "brał oleju", ale wam szanowni pracownicy tego szmatławca oleju to chyba brak w głowach
8 cze 16 21:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
~Wujek Wacław :
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
Wielka szkoda, że nie produkują już Bravo II. To były bardzo dobre auta, choć niedoceniane. W 2009 rozważałem zakup takiego z salonu, ale ostatecznie za sprawą ceny wybrałem schodzącą już z produkcji Astrę II Classic. Trudno powiedzieć, że żałuję, bo Astra sprawuje się świetnie, ale Bravo II ma w porównaniu z nią obłędny wygląd! Wchodzące właśnie na rynek Tipo jest samochodem co prawda poprawnym, ale to zaledwie daleki cień Bravo II...
7 cze 16 13:49 | ocena: 91%
Liczba głosów:32
91%
9%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomato Użytkownik anonimowy
~Tomato :
No photo ~Tomato Użytkownik anonimowy
Trochę to średnie, bo co to za oględziny testowe, skoro nie mieli samochodu na podnośniku, jak i nie było żadnej jazdy?
Sprawdzić miernikiem i obejrzeć koła to każdy amator by potrafił, a na podstawie tych oględzin nikt z nas nie wie, czy warto, czy nie warto. Jak już coś robić, to profesjonalnie.
8 cze 16 21:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~urzytkownik Użytkownik anonimowy
~urzytkownik :
No photo ~urzytkownik Użytkownik anonimowy
mam dwie lancie y 99 rok ponad 300tyś. km i ypsilon 2010 rok11650 km (nikt nie uwierzy ,że taki przebieg dwie wymiany oleju i przeglądy udokumentowane,)pozostałe wykonuję sam gdyż znam się na mechanice i samochodach a także wykonywałem prace naprawcze i przeglądy przy pojazdach szynowych, sprzęcie budowlanym i samochodach ,ale najlepiej jeżdżi mnie się starą lancią,silnik 1,2 96 KM małe zużycie paliwa i nie jeden prowadzący wypasioną brykę przy starcie oraz przy szybkości do 140 km zagryza ze zdenerwowania wargi,dodam poza materiałami eksploatacyjnymi samochód bezawaryjny.
8 cze 16 19:43 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bravo Użytkownik anonimowy
~Bravo
No photo ~Bravo Użytkownik anonimowy
do ~Wujek Wacław:
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
7 cze 16 13:49 użytkownik ~Wujek Wacław napisał
Wielka szkoda, że nie produkują już Bravo II. To były bardzo dobre auta, choć niedoceniane. W 2009 rozważałem zakup takiego z salonu, ale ostatecznie za sprawą ceny wybrałem schodzącą już z produkcji Astrę II Classic. Trudno powiedzieć, że żałuję, bo Astr
Powiem ci tak ,że masz czego żałowac ja kupiłem Bravo nowego w 2007r. wersja Dynamic z klimą, silnik 1,9l Multi -Jet 120KM przy przebiegy 56tys zrobiłem profesjonalny Tuning na 150KM i 326Nm auto stało się cichsze mniej ok litra pali średnie zużycie mam bez myślenia o gazie 5,2l miasto-trasa Bravo super przspiesza i nawet w niemczech na autostradzie pojechałem nim 230km/h wielu kierowców drogich fur było zdziwionych ,że ich Fiat wyprzedza przy 210km/h teraz mam przejechane 215tys olej od wymiany do wymiany stan techniczny z zewnątrz i w środku jak na samochód góra 3-letni fakt ,że dbam o niego w części oprócz eksploatacji przez ten czas wydałem 1680zł. chłodnica klimy po 6 latach 2 razy czujnik klimy i zawór EGR to wszystko.Bravo kosztowało wówczas 64tys kolega kupił GolfaV z silnikiem 1,4l 80KM za 86tys plus dopłata do radia nieraz myślałem ,że go sprzedam bo 9lat to długi czas jak na jeden samochód ale problem jest jeden co do niego podchodzę to cały czas mi się podoba i w środku bardzo dobrze się w nim czuję więc na razie zastanie w rodzinie.Miłego dnia
9 cze 16 12:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
~Wujek Wacław
No photo ~Wujek Wacław Użytkownik anonimowy
do ~Bravo:
No photo ~Bravo Użytkownik anonimowy
9 cze 16 12:45 użytkownik ~Bravo napisał
Powiem ci tak ,że masz czego żałowac ja kupiłem Bravo nowego w 2007r. wersja Dynamic z klimą, silnik 1,9l Multi -Jet 120KM przy przebiegy 56tys zrobiłem profesjonalny Tuning na 150KM i 326Nm auto stało się cichsze mniej ok litra pali średnie zużycie mam b
Wierzę Ci w to co piszesz, bo wielu moich znajomych potwierdza bezproblemowość i wygodę użytkowania Bravo II (i to niezależnie od wersji silnikowej), z tym że nikt z nich akurat nic nie tuningował. Niestety w tamtym czasie stwierdziłem, że nie jestem w stanie wydać tyle pieniędzy na samochód, co Ty (przede wszystkim byłem na etapie poszukiwania mieszkania i nie wiedziałem ile za nie będę musiał zapłacić, a każdy grosz się liczył). Za Astrę II (1.4 Twinport, klimatyzacja sterowana ręcznie, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek) dałem niecałe 39.000 (i jeszcze dostałem opony zimowe!), a więc sam widzisz że jest znaczna różnica. Chyba nie było drugiego tak taniego prawdziwego kompaktu na rynku, co najwyżej segment B+. Obecnie spokojnie mógłbym sobie pozwolić na salonowe Bravo II i chętnie bym to zrobił, problem właśnie w tym, że już nie produkują i od tego zacząłem mój post...
10 cze 16 12:33 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~obi Użytkownik anonimowy
~obi :
No photo ~obi Użytkownik anonimowy
Mam takiego Bravo własnie mija 6 lat od salonowego zakupu przejechałem nim 83 tys.km i tylko filtry, olej, klocki, pasek rozrządu, nooo wymieniłem akumulator. Nie narzekam , jestem zadowolony ale już mi się trochę znudził i myślę o zmianie
8 cze 16 18:17 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mirror_6 Użytkownik anonimowy
~mirror_6 :
No photo ~mirror_6 Użytkownik anonimowy
Jaki cel miał powyższy artykuł?
8 cze 16 21:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mikin Użytkownik anonimowy
~mikin
No photo ~mikin Użytkownik anonimowy
do ~majkel:
No photo ~majkel Użytkownik anonimowy
25 paź 16 17:28 użytkownik ~majkel napisał
Niestety takie są polskie realia hehe niestety jak jestesmy nabywca to oczekujemy ze samochod bedzie w idealnym stanie mimo ze uzywany to ma byc jak z salonu! a do tego najlepiej za pol darmo, z kolei jestesmy sprzedawca to samochod sprzedajemy jak juz ni
link do ogłoszenia http://warszawalokalnie.pl bo coś mi tu się źle wklejaja z tego co widze te wszystkie linki nie wiem czy to bug jakis;)
25 paź 16 18:19
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~majkel Użytkownik anonimowy
~majkel :
No photo ~majkel Użytkownik anonimowy
Niestety takie są polskie realia hehe niestety jak jestesmy nabywca to oczekujemy ze samochod bedzie w idealnym stanie mimo ze uzywany to ma byc jak z salonu! a do tego najlepiej za pol darmo, z kolei jestesmy sprzedawca to samochod sprzedajemy jak juz nic w nim nie dziala i piszemy ze jest w super stanie nic tylko lac benzyne i jezdzic hehe a pozniej plac i lament ze nie taki jakimial byc ostatnio widziałem ogłoszenie z warszawy w lokalnym serwisie ogłoszeniowym http://warszawalokalnie.pl, gdzie był sprzedawany prawie nowy opel tylko ze nie jezdzacy:)
25 paź 16 17:28
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Sprawdzamy Fiata Bravo

Jeden właściciel, jednak historia serwisowa jest niepełna. To wada auta. Ale stan techniczny budzi zaufanie. Sprzedawca wystawia fakturę, więc nabywca nie zapłaci podatku od czynności cywilno-prawnych.

Auto z ogłoszenia: sprawdzamy Fiata Bravo (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego