Foto: Auto Świat

Lakierowanie

Jakość lakieru to jest to, na co klient warsztatu i potencjalny nabyca samochodu używanego zwraca uwagę od razu. Położenie dobrej jakości powłoki, która będzie nie tylko ładna, ale również trwała i odporna, to bardzo czasochłonne i pracochłonne zadanie. Niestety, większość lakierników nie przestrzega technologii zalecanej przez producentów materiałów lakierniczych. Dlaczego? Bo z reguły jest ona bardzo skomplikowana i czasochłonna.

Uszkodzoną powierzchnię trzeba najpierw oczyścić i odtłuścić, wykonać próbę rozpuszczalnikową, żeby upewnić się, czy rozpuszczalnik nowego lakieru nie będzie się gryzł ze starym podłożem, zagruntować i wysuszyć miejsce naprawy, zaszpachlować i utwardzić szpachlówkę, następnie oczyścić i odtłuścić powierzchnię. Po zrobieniu tego można ponownie zagruntować przeszlifowane miejsca, nałożyć podkład, wysuszyć go, wyszlifować, znowu oczyścić, zagruntować, osuszyć – i dopiero wtedy, zgodnie z technologią, można nakładać kolejne warstwy właściwego lakieru! Lakiernicy często rezygnują nawet z połowy tych kroków, szczególnie jeśli naprawa ma być wykonana tanio i szybko.

Czy bać się aut powypadkowych? (slajd 11 z 31)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego