Jak wybrać olej?

4 lis 14 19:30
Udostępnij
0
Skomentuj
Jak wybrać olej? Radzimy jak dobrać najlepszy olej Jak wybrać olej? Radzimy jak dobrać najlepszy olej Foto: Fotolia

Oszczędzanie na oleju silnikowym na dłuższą metę się nie opłaca, ale bywa, że nie mamy innego wyjścia. Najczęściej jednak nie najlepszy dobór oleju to wynik wiary w przesądy i – nie ukrywajmy – dość skomplikowanych opisów i klasyfikacji olejów

Silnik zużywa się najbardziej nie wtedy, gdy jest rozgrzany i auto pokonuje kolejne setki kilometrów. 90 proc. zużycia przypada na moment uruchomienia i pierwsze kilometry przed osiągnięciem temperatury roboczej. Im jest zimniej, tym gorzej olej silnikowy spełnia swoją rolę.

To właśnie z powodu używania aut na krótkich trasach pojawiają się kłopoty z rozciąganiem się łańcuchów rozrządu, zużywaniem turbosprężarek czy awariami zaworów recyrkulacji spalin. Im lepszy olej, tym bardziej da się takie usterki odłożyć w czasie – i odwrotnie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~Kuba Użytkownik anonimowy
~Kuba :
No photo ~Kuba Użytkownik anonimowy
Statystyczny kowalski robi ok 10-15 tyś km rocznie. Wymiana oleju raz w roku na dobry syntetyczny olej nie powinna nikomu nadszarpnąć budżetu. Jeśli kogoś stać na auto to dziwi mnie fakt późniejszego oszczędzania na oleju. Moja stara zafira ma 230 tyś km na liczniku. Wymiana co 10 tyś na dobry syntetyk i zero problemów z silnikiem. Chodzi równo, nie zużywa oleju, pod korkiem czyściutko. Jak kto dba, tak ma....
5 lis 14 11:11 | ocena: 92%
Liczba głosów:26
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aleksander Użytkownik anonimowy
~Aleksander :
No photo ~Aleksander Użytkownik anonimowy
W tym opisie brakuje chyba wzmianki o olejach 5W40 oraz 5W50 (np Mobil Rally Formua). Olej mineralny do obciążonego silnika to wg mnie porażka. Olej mineralny do wiecznie przegrzewanego silnika na gaz to też porażka. Olej mineralny diesla z turbo to też porażka. Poza tym olej 5W30 to nie pełny syntetyk dlatego ja uzywam wyłącznie 0W40, 5W40 i 5W50. Nazywanie oleju 10W40 półsyntetykiem to slang.

I teorie o zalewaniu syntetykiem samochodu zalewanego wcześniej minerałem i groźbie wypłukania "czegoś" to raczej przesada jeśli nie legenda. Pozdrawiam serdecznie
6 paź 15 20:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechu Użytkownik anonimowy
~mechu :
No photo ~mechu Użytkownik anonimowy
z własnego doświadczenia wiem iż gdy auto jeździ 15 lat na oleju mineralnym a później zaleje się taki silnik pełnym syntetykiem to jest dla niego zabójstwo poprzez wypłukanie nagaru zgromadzonego w tymże silniku co skutkuje rozszczelnieniem jednostki napędowej a następnie jego awarią
11 lis 14 20:13 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
57%
43%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~La Hermandad Użytkownik anonimowy
~La Hermandad
No photo ~La Hermandad Użytkownik anonimowy
do ~pleban:
No photo ~pleban Użytkownik anonimowy
9 lis 14 05:15 użytkownik ~pleban napisał
kiedyś były w124 i robiły 600-800tkm bez remontu, dzisiaj silniki po 200tkm idą na żłom
dzisiaj też robią podobne przebiegi ... ale polaczki kupują tylko kręcone auta bo nie rozumieją że 300 -400 tkm to normalny przebieg w aucie 10 letnim
9 lis 14 12:19 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fre Użytkownik anonimowy
~fre :
No photo ~fre Użytkownik anonimowy
Kiedyś nie bylo syntetykków i Auto bez poroblemow krecilo 500 tyś km
9 lis 14 00:30 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
44%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Danziger Użytkownik anonimowy
~Danziger :
No photo ~Danziger Użytkownik anonimowy
Haos myślowy Redaktora, który nie rozróżnia lepkości od gęstości i stosuje oba pojęcia zamiennie. Kompletny brak wiedzy.
23 lis 14 10:38 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pusik36 Użytkownik anonimowy
~pusik36
No photo ~pusik36 Użytkownik anonimowy
do ~mechu:
No photo ~mechu Użytkownik anonimowy
11 lis 14 20:13 użytkownik ~mechu napisał
z własnego doświadczenia wiem iż gdy auto jeździ 15 lat na oleju mineralnym a później zaleje się taki silnik pełnym syntetykiem to jest dla niego zabójstwo poprzez wypłukanie nagaru zgromadzonego w tymże silniku co skutkuje rozszczelnieniem jednostki napę
Z doświadczenia wiem iż trzeba być skończonym kretynem by zmieniać zalecany olej na inny.
25 sty 16 21:28 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
~ja
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
do ~kolo:
No photo ~kolo Użytkownik anonimowy
9 lis 14 11:34 użytkownik ~kolo napisał
mam problem z dobraniem oleju silnikowego do forda mondeo 1.8 1998
motorcraft lub ford formuła +
11 lis 14 13:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~falacz Użytkownik anonimowy
~falacz :
No photo ~falacz Użytkownik anonimowy
Jeżeli chodzi o dobrą firmę, to k2 sprawdza się rewelacyjnie i mają dobre ceny. ja śmigam u siebie na ich 15w40 i jestem niesamowicie zadowolony (http://k2.com.pl - no i warto się w końcu na to 15w40 jak przebieg rośnie
12 paź 23:51
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jasper Użytkownik anonimowy
~jasper :
No photo ~jasper Użytkownik anonimowy
Nie jestem fachowcem, ale widzę zmiany po roku jazdy na Venolu. Tzn. nawet kilka zmian.
Plusy - mniejsze zużycie paliwa, więcej spokoju z odpalaniem zimą auta, szczególnie przy bardzo niskich temperaturach.
Cena jest normalna. Wszyscy twierdzą, że daje to również wolniejsze zużywanie się sillnika, ale o tym na razie ciężko mówić.
Zobaczymy za 2-3 lata.
6 paź 12:31
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej