CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

10 samochodów w których montaż instalacji LPG nie jest problemem

12 lut, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Silniki, które nadają się do zasilania LPG, są w odwrocie, ale na rynku aut używanych można znaleźć kilkuletnie pojazdy z motorami dobrze znoszącymi gaz. Dzięki wskazówkom z warsztatów LPG wybraliśmy 10 silników godnych polecenia!

Nowoczesne silniki mniej nadają się do zasilania LPG. Jednostki z wtryskiem bezpośrednim wymagają bardziej skomplikowanych i – co za tym idzie – droższych instalacji, których ceny zaczynają się od 3,5 tys. zł. Dodatkowo wymagany jest dotrysk benzyny, obniżający opłacalność inwestycji.

LPG „lubi” silniki z wtryskiem pośrednim

Gdy zdecydujecie się na system przypisany do konkretnej wersji (np. 1.4 TSI), wydacie 9-10 tys. zł, ale to już zupełnie inne instalacje wtrysku gazu ciekłego, niezużywające benzyny. W zestawieniu 10 silników polecanych do zasilania gazem wszystkie mają jeszcze wtrysk pośredni.

O konsultację poprosiliśmy dwa warsztaty instalujące LPG: warszawski Powergas System oraz radomskie Auto-Gaz Centrum. W obu pytaliśmy o najlepsze silniki nadające się do zasilania gazem i skupiliśmy się na popularnych samochodach (głównie jednostki 4-cylindrowe). Uwagę zwracaliśmy m.in. na wytrzymałość głowicy i gniazd zaworowych.

Instalacje LPG stają się bardziej dopracowane,ale coraz mniej silników nadaje się do jazdy na gazie

Większość prezentowanych motorów ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych, ale nie wszystkie: wyjątek stanowią np. silniki Hondy i Subaru, które tu również trafiły. Te benzyniaki dobrze znoszą gaz, należy jedynie pamiętać o tym, żeby regulować w nich luz zaworowy w odpowiednich interwałach.

Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że w Hondzie kosztuje to zdecydowanie mniej niż w przypadku niektórych motorów Subaru, w których przed wykonaniem takiej operacji trzeba opuścić silnik. Generalnie zasada jest zbliżona: gaz w takim aucie wymaga sprawdzania luzu zaworowego i – w razie konieczności – skorygowania go tak, żeby nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych. Dodamy, że wymienione przez nas silniki Hondy i Subaru dość często są zasilane LPG i nie ma z nimi problemów.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Nasza lista nie wyczerpuje – rzecz jasna – wszystkich samochodów, których silniki dobrze radzą sobie na LPG. Nie znalazło się tu miejsca dla jednostek o większej pojemności, np. sześcio- i ośmiocylindrowych. Sporo z nich (oczywiście, tych bez wtrysku bezpośredniego, bo w ich przypadku zapłacicie więcej za i tak już dość drogie instalacje) bardzo dobrze nadaje się do takiego zasilania.

Myślimy tutaj np. o starszych silnikach Audi, BMW oraz Mercedesa. Nie sposób także pominąć motorów amerykańskich, a ze względu na sporą paliwożerność ich właściciele szukają oszczędności, montując właśnie instalacje LPG.

Tylko dobre warsztaty

Zanim założycie gaz, musicie pamiętać, żeby korzystać ze sprawdzonych warsztatów. To od ich pracowników powinniście usłyszeć, czy dany silnik nadaje się do eksploatacji na gazie, a jeśli nie, to z jakimi potencjalnymi uszkodzeniami się to wiąże.

Nawet jeśli okaże się, że ryzyko jest duże, warto sprawdzić, ile kosztuje np. używany silnik – ostatnio mechanik specjalizujący się w Toyocie stwierdził, że zamiast wymieniać w motorze 1.8 uszczelkę pod głowicą, lepiej za 1,5 tys. zł kupić używany silnik z gwarancją rozruchową.

Na razie takich jednostek na rynku nie brakuje. To z kolei oznacza, że czasem zamiast remontować silnik uszkodzony przez zasilanie LPG, lepiej go niewielkim kosztem wymienić.

Oczywiście, w przypadku motorów niepolecanych do gazu często trudno ocenić, jak duże jest ryzyko, a przede wszystkim – po jakim przebiegu pojawi się kosztowna awaria. To ostatnie oznacza, że trudno oszacować przebiegi, po których zwróci się inwestycja w LPG.

Podczas zbierania materiałów spotkaliśmy się także ze znacznymi różnicami w cenach między Warszawą a Radomiem. Jest to spowodowane lokalizacją, radzimy jednak, żebyście nie kierowali się wyłącznie ceną, tylko szukali polecanych warsztatów, bo tylko to gwarantuje bezproblemową eksploatację.

Dodamy, że w obu przypadkach – zarówno w Warszawie, jak i w Radomiu – pytaliśmy o te same silniki i ustalaliśmy stosowanie instalacji IV generacji o zbliżonych parametrach, a różnice w cenach wynosiły od 15 do 20 proc.

Generalnie jakość instalacji z roku na rok wzrasta i mniej jest problemów z zasilaniem LPG. Lepsze komponenty, a także wiedza monterów robią swoje. Prostych silników jest jednak coraz mniej.

Naszym zdaniem: koniec pewnej epoki.

Wybrane przez nas silniki to ostatnie popularne jednostki, które są na tyle proste, że nie ma problemów z zasilaniem ich LPG. Niestety, wzrost wymagań dotyczących spalania i emisji CO2 sprawia, że w coraz większym stopniu komplikuje się silniki benzynowe. Wtrysk bezpośredni wymaga o wiele droższych instalacji.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (146)

No photo
No photo ~King Użytkownik anonimowy
~King :
No photo ~King Użytkownik anonimowy
Zrobiłem już ponad 300 000 km na gazie jednym autem, oleju nic nie bierze..
Nie mam auta z tej listy...
Do tego ciągle samochód spełnia wszelkie normy..
Kurde ma ponad 20lat, chyba jestem szalony, że jeżdżę takim rupieciem..
Bo tylko w zderzeniówce by blado wypadł przy lepszych konstrukcjach,chodź pewne nowe budżetowe dostana od moje starego w tyłek...
Jakie jaja, od nowych diesli jest bardziej eko mimo upływu czasu..!!
Proszę wszystkich innych mega znawców nie piszcie o LPG głupot tu trzeba mieć głowę by było wszystko dobrze..
Pozdrowienia dla tych zagazowanych i ciągle zdrowych na umyśle bo pewnych rzeczy z racji doświadczenie nie sposób czytać.. Nie ośmieszajcie się ludzie..
13 lut 00:15 | ocena: 85%
Liczba głosów:79
85%
15%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bystry Użytkownik anonimowy
~bystry :
No photo ~bystry Użytkownik anonimowy
Toyota yaris zonki od nowosci na gazie, intalacja prinsa, silnik 1.0, srednie spalanie gazu ponizej 6litrow. Zanim wyzionelo ducha zrobilo 378kkm, wyzionelo ducha - zonka rozwalila miske i jechala tak dlugo az stanol. Tak pewnie kolejne 378kkm by zrobil, z gazem zero problemow. A matematyka, 5*4,5= 22,5pln na 100km benzyna, 6l lpg= 12 pln na 100km, ale liczmy choc 8 zl oszczednosci na 100km, to daje 30.240 zlociszy w kieszeni. Robi wrazenie?
19 lut 14:08 | ocena: 76%
Liczba głosów:21
76%
24%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarko Użytkownik anonimowy
~Jarko :
No photo ~Jarko Użytkownik anonimowy
Najważniejsze do LPG to dobry monter, dobra instalacja z żywotnymi wtryskami i umiejętność dbania o auto, której wielu brakuje (regularne przeglądy, wymiany filtrów, kontrola luzów itp). Ja jeżdżę już od wielu lat na prostej instalacji ZAVOLI, którą mam założoną w Toyocie Corolli z 2003r. Zrobiłem już autem z LPG lekko licząc 100 tys.km i wszystko ok.
18 lut 16:57 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
~Seba :
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
Jeździłem na gazie palio weekend 1.2 auto firmowe, przebieg 280 tyś. Później było uno 1.0 przebieg. 240 tyś. Na gazie oba jeździły lepiej niż na PB tylko, że instalacja elpigaz jak na 15 lat wstecz kosztowała 5,5 tyś. Wszystko ok tylko czasami elektryka siadała. Po wielu dieslach czas przyszedł na jeepa 3.7 lpg.
Polecam lpg wszystkim.
12 lut 17:14 | ocena: 85%
Liczba głosów:41
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wars Użytkownik anonimowy
~wars :
No photo ~wars Użytkownik anonimowy
moja nubira ma 210tys i przez 205tys jeżdzi na gazie nic się nie dzieje miasto 12litrów za miastem 9 litrów przy 100km na godz.silnik 2 litry 133KM.silnik nie bierze oleju pracuje idealnie.olej mobil1od początku syntetic ful instalacja EMMA GAZ .nie ma już takich samochodów .koszt instalacij 1500zł.W młodości zamknęła szafę .To jest auto
19 lut 20:01 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zdezorientowany Użytkownik anonimowy
~Zdezorientowany :
No photo ~Zdezorientowany Użytkownik anonimowy
Bardzo ciekawe.... Już kilka razy pytałem się w ASO o możliwość zagazowania moich toyot 1, 6 Verso i 2,0 RAV4- obie valvematic z 2010 roku, to stanowczo odradzano mi ten zabieg, no chyba że szukam kłopotów !!!! To w końcu, jak to jest. Może jest tu na forum jakiś serwisant toyoty i szczerze napisze, jak to jest?????
16 lut 16:56 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Przerobiłem swoje Mitsubishi Pajero IV 3,8 V 6 na LPG. Przejechałem na razie tylko 70 tys. km. Ale jeździ bez problemowo. Duży SUV potężny silnik a pali tylko.. 7l/100 km oczywiście w przeliczeniu benzyny na zużycie gazu. Każdemu życzę potężnych pojazdów V6 lub V8 oczywiście na benzynie.
16 lut 20:13 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~koles Użytkownik anonimowy
~koles :
No photo ~koles Użytkownik anonimowy
w zadnym samochodzie nie ma problemu dzisiejsze lpg wtrsyski czy komponenty niejednokrotnie sa lepszejjakosci niz orygilane w silnikach robie z tym i widze jak to wyglada
16 lut 18:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
~motofun
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
do ~Benedykt:
No photo ~Benedykt Użytkownik anonimowy
16 lut 19:26 użytkownik ~Benedykt napisał
A co z tym preparatem w silnikach przerobionych na LPG? Np Subaru 3.0 H6?
Sucha mieszanka paliwowa to nie plus dla żywotności silnika, ale dzięki polimerowej powłoce szyjki zaworów, gładzie cylindrów, pierścienie, tłoki, panewki mają o 88% mniejsze tarcie jak na samym tylko oleju i 2 - 4 x dłuższą trwałość. Jazda na paliwie gazowym jest bardzo ekonomiczna, ale może być jeszcze o 9-13% oszczędniejsza dzięki s x 6 0 0 0.p l Redukuje branie oleju o 50-90%. W zimie potrzeba 20% mniej prądu do rozruchu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, jest cichszy tym samym samochód lepiej przyśpiesza. Stosuje się tylko raz na 80-130 tys. km! Toyota zaleca s x 6 0 0 0 wymagającym klientom, a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika zaowocowała się zwycięstwem Mazdy 787 B z tak problematycznym silnikiem Wankla, w 24 godzinnym wyścigu Le Mans w 1991r. W USA powszechnie stosowane od 1989r, w Polsce od 5 lat. Nie oceniaj bezmyślnie ale sam sprawdź, w Opiniach są telefony użytkowników więc porozmawiaj z nimi.
17 lut 08:20 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gasanlange Użytkownik anonimowy
~Gasanlange
No photo ~Gasanlange Użytkownik anonimowy
do ~Ekolog:
No photo ~Ekolog Użytkownik anonimowy
12 lut 10:46 użytkownik ~Ekolog napisał
To trzeba być popaprańcem żeby montować lpg do 1,0 mpi,mimo,że jestem fanem lpg to pewnych samochodów nigdy bym nie zainstalował lpg,po za tym w/w silniki to małe pojemności gdzie tu jest sens montowania lpg?wiele lat jeździłem Amerykanami na gaz,i to mia
Jak ktoś robi jakieś gigantyczne przebiegi, to jak najbardziej ma to sens. Flota Żabki opierała się do niedawna głównie na Fabiach 1.2 HTP+LPG. Ludzie gazują sobie nawet hybrydy. Jeśli z ekonomicznego punktu widzenia się opłaca, to czemu nie?
12 lut 21:37 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki, Robert Magdziak / Auto Świat

VW 1.6 MPI (1994-2011); koszt instalacji LPG: od 2500 zł

Jeśli zapytacie gazowników, który silnik najlepiej nadaje się do LPG, większość z nich wymieni właśnie motor 1.6 MPI. Jednostka ta ma żeliwny blok, ośmiozaworową głowicę i hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Nie jest zbyt oszczędna podczas pracy na benzynie, użytkownicy szukają więc oszczędności. Zresztą Skoda stosowała tutaj LPG fabrycznie i wyposażała Octavię w instalację firmy Landi Renzo. Przebiegi rzędu 500 tys. km na gazie nie są jej obce, choć w wyniku intensywnej eksploatacji po przebiegu 250-300 tys. km jazdy na LPG trzeci lub czwarty cylinder od strony rozrządu zaczyna spalać dość dużo oleju silnikowego. Zdarzają się awarie przepustnicy i modułu zapłonowego. Trzeba uważać na wersje o oznaczeniu „BSE”, w których głowicę wykonano ze zbyt słabych materiałów (produkcja: Meksyk; Jetta i Golf V Variant).

Auta z tym silnikiem:

Skoda Octavia II miała 1.6 MPI pod maską aż do końca produkcji w 2011 r. Motor ten pracował także w Octavii I.

VW Passat B6 obok Golfa 5. generacji był zasilany wersją o mocy 102 KM – to auto nie jest specjalnie dynamiczne.

Silnik MPI znajdziecie zarówno w 1., jak i 2. generacji Audi A3. Pojawił się także w dwóch pierwszych odsłonach A4.

Koszty:

Instalacja LPG: w tym silniku można np. zastosować sterownik firmy Stag, wtryski Barracuda i reduktor Zavoli.

Spalanie: użytkownicy Skody Octavii 1. generacji z tym silnikiem twierdzą, że spalanie gazu wynosi 10-11 l/100 km.

Serwis: mechanicy radzą serwisować 1.6 MPI co 10 tys. km. Pasek wymienia się zgodnie z zaleceniem producenta co 90 tys. km.

Naszym zdaniem: ten motor polecamy z czystym sumieniem, tym bardziej że sporo pali. LPG nie niszczy silnika, ale trzeba przestrzegać interwałów olejowych.

10 samochodów w których montaż instalacji LPG nie jest problemem (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki, Adam Mikuła, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński, Igor Kohutnicki, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Magdziak, Igor Kohutnicki, Krzysztof Paliński, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild, Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki, Adam Mikuła, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki, Adam Mikuła, Toyota / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Magdziak, Marcin Kubisa / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Magdziak, Igor Kohutnicki, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego