CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.624.191.95
Średnio4.604.794.462.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Dacia Logan MCV TCe 90 LPG - najtańsze duże kombi

30 wrz 16 12:00
Udostępnij
0
Skomentuj

W przypadku Dacii Logan MCV z instalacją LPG słowo „taniość” można odmieniać przez wszystkie przypadki. Będzie tanio przy zakupie i tanio w codziennym użytkowaniu, ale czy da się tu wykrzesać choć krztynę przyjemności?

Jaka jest Dacia Logan MCV z LPG, każdy widzi. Zresztą w tym przypadku nie chodzi o wygląd, lecz o niską cenę zakupu i oszczędności na stacji. W tej konkurencji Logan MCV za niecałe 48 000 zł, z gigantycznym bagażnikiem, klimą, nawigacją i radiem na pokładzie oraz fabryczną instalacją gazową pod maską, niszczy rywali. Tyle teorii, a jak jest w praktyce?

Instalacja gazowa w Dacii Logan MCV to nic nowego, ale tym razem osprzęt Landi Renzo zestrojono (fabrycznie) ze stosunkowo nowoczesnym motorem konstrukcji Renault – turbodoładowaną 3-cylindrówką TCe o pojemności 0,9 l. Jak już nieraz się przekonaliśmy, połączenie współczesnych niewielkich uturbionych benzyniaków z instalacją LPG nie zawsze kończy się happy endem.

Dacia Logan - trzy cylindry i gaz

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko płynnie działa, silnik po rozgrzaniu przełącza się automatycznie z benzyny na gaz i robi to stosunkowo łagodnie. Podczas jazdy miejskiej trudno wyczuć różnicę, na którym paliwie obecnie jedziemy, większym problemem jest odczuwalny brak mocy, zanim do pracy wkroczy turbina, ale to nic dziwnego w tak małych jednostkach.

Pierwsze zgrzyty tego mariażu ujawniają się dopiero podczas szybszej jazdy autostradowej i nagłej zmiany obciążenia silnika. Gwałtowne wciśnięcie lub odpuszczenie pedału gazu kończy się wyraźnym i niemiłym szarpnięciem. W trasie Loganowi brakuje też nieco tchu, manewry wyprzedzania muszą być dobrze przemyślane. Zresztą pokazały to nasze testy – zmierzone przyspieszenie było gorsze o niemal sekundę od deklarowanego. Zaskakujące jest jednak to, że Logan lepiej przyspiesza na gazie.

Dacia Logan - spalanie: czy jest tak tanio?

Podczas testu Dacia Logan nie biła rekordów prędkości, bo nie zachęcały do tego ani silnik, ani „gumowaty” układ kierowniczy, ani miękko zestrojone zawieszenie, które, notabene, świetnie spisuje się na dziurawych drogach. W trakcie spokojnej jazdy testowa Dacia w trybie mieszanym potrzebowała średnio 7,3 l gazu i... 1,3 l benzyny na każde 100 km.

Dacia Logan - to nam się podoba

Niska cena zakupu, stosunek ceny do możliwości przewozowych, niskie spalanie, zawieszenie świetnie spisuje się poza utwardzoną drogą.

Dacia Logan - to nam się nie podoba

Bardzo słabe osiągi, nieprecyzyjna skrzynia, skrzypiące i rozkołysane fotele, brak miejsca nad głową na tylnej kanapie.

Dacia Logan - nasza opinia

Co prawda, jazda rumuńskim kombi z gazem jest nieco droższa, niż sugeruje producent – auto podczas jazdy na gazie dotryskuje sobie benzyny – ale i tak trudno taniej przewieźć taką ilość bagażu. Dacia jako auto firmowe ma sens, do mnie jednak Logan kompletnie nie przemawia.

Dacia Logan MCV TCe 90 LPG - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa (cm3) 898
Moc maksymalna (KM/obr./min) 60/5000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 140/2250
Przysp. 0-100 km/h (s) 11,3
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 4,9 (Pb)/6,2 (LPG)
Emisja CO2 (g/km) 109/98
Prędkość maksymalna (km/h) 175
Skrzynia biegów/napęd man. 5/przedni
Pojemność bagażnika (l) 573-1518
Opony testowanego auta 185/65 R 15
Poj. zbiornika paliwa (l) 50 (Pb)/32 (LPG)
Przyspieszenie 0-50 km/h 5,3 s (Pb)/4,5 s (LPG)
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s (Pb)/12,2 s (LPG)
Przyspieszenie 0-130 km/h 21,1 s (Pb)/20,8 s (LPG)
Elastyczność 60-100 km/h 6,0 s (Pb)/ 5,6 s (LPG)
Elastyczność 80-120 km/h bd.
Masa rzeczywista/ładowność 1160/535 kg
Rozdział masy (przód/tył) 55/45 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 10,82 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 39 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 38,9 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB
Hałas w kabinie przy 100 km/h 68 dB
Hałas w kabinie przy 130 km/h 70 dB
Spalanie testowe 7,3 l LPG i 1,3 l Pb/100 km
Zasięg 438 km na zbiorniku gazu
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (31)

No photo
No photo ~xyz Użytkownik anonimowy
~xyz :
No photo ~xyz Użytkownik anonimowy
polecam fabryczne LPG. Kupiłem w styczniu w salonie opla LPG i jeżdzę ze spalaniem 9,3l/100km gazu! niedawno gaz kosztował 1,44zł teraz 2 zł ale i tak jest taniej niż na benzynie a różnicy nie ma w osiągach bo to fabryczne LPG a Opel robi to tak że głowica i zawory są wzmocnione tak aby LPG ich nie uszkodziło. Pozdrawiam tych dbajacych o środowisko i portfel.
5 paź 16 07:45 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rav91 Użytkownik anonimowy
~Rav91 :
No photo ~Rav91 Użytkownik anonimowy
Logan MCV to świetny samochód jak na swoja cene. Nie rozumiem jak ktoś może narzekać na miejsce, 4 osoby ok. 185cm znajda dla siebie miejsce bez obijania lokciami. Miejsce srodkowe na kanapie tylnej jest niewygodne, ale to efekt szerokości auta miejskiego (platforma B0 lub ze starszego Clio). Jedyne co trzeba zaakceptowac to trzeszczace plastiki łatwe do zadrapania oraz braki ergonomiczne wynikające z niskiej ceny.
2 paź 16 10:20 | ocena: 71%
Liczba głosów:17
71%
29%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Koli Użytkownik anonimowy
~Koli :
No photo ~Koli Użytkownik anonimowy
W danych technicznych jest błąd. Moc to 90KM. W wersji papierowej błąd jest taki sam!;)
30 wrz 16 16:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Za te pieniądze mam fiata tipo i niech każdy sobie mówi co chce ale jest to bezapelacyjnie najlepsze auto na rynku w stosunku cena/jakosc/funkcjonalnosc o niezawodności nie pisze bo to się okaże za 5lat;)
2 paź 16 19:16 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ciekawski Użytkownik anonimowy
~ciekawski :
No photo ~ciekawski Użytkownik anonimowy
Ludzie mówią, ze Logan to dziadostwo i każdy samochód z salonu za takie pieniadze to dziadostwo. To kup sobie mercedesa albo audi za 200 tys zl... Ludzie to niw sa duże pieniądze jak na auto z salonu a czym cena nizsza tym wymagania maleją. Niestety polach przyzwyczaili sie, ze za 20 tys zl mogą kupic limuzynę. Mamy jedne z tańszych aut w Europie i nadal nam zle. Ja loganem jeździłem tylko jako samochód zastępczy przez 30 dni i jest to normalny samochód dla normalnej rodziny. Silnik nie zachwyca ale da się przeżyć. Tylko zastanawia mnie jedna kwestia. U mnie PB95 kosztuje 4.69 a LPG 2.59 czy ja wiem czy to takie oszczędności, zakladajac, ze na 100 km spale 9L gazu i 1.5 L benzyny wyjdzie 31 zl a jakbym jezdzil na samej benzynie to spalilbym 7 L czyli 32 zl a i przegląd z LPG droższy i serwis LPG kosztuje...
11 gru 16 13:56 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tyle wynika z komentarzy Użytkownik anonimowy
~Tyle wynika z komentarzy :
No photo ~Tyle wynika z komentarzy Użytkownik anonimowy
Proszę, prawie same dobre oceny. A czytałem o Q5 - same fatalne. To pokazuje co cenimy najbardziej. Rumuńskie wykonanie i know-how z Renault. Patrzę na zdjęcia i trudno mi uwierzyć, że Q5 to gorszy samochód. A jednak.
5 paź 16 10:34 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jorg Użytkownik anonimowy
~jorg :
No photo ~jorg Użytkownik anonimowy
na tylnej kanapie masz mało miejsca ... Zachar ma 2m długości i powiedział ze na tylnej kanapie jest dość miejsca na wysokości a ty ile masz 2,2 m ?
30 wrz 16 19:07 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wosk do konserwacji Użytkownik anonimowy
~wosk do konserwacji
No photo ~wosk do konserwacji Użytkownik anonimowy
do ~Rav91:
No photo ~Rav91 Użytkownik anonimowy
2 paź 16 10:20 użytkownik ~Rav91 napisał
Logan MCV to świetny samochód jak na swoja cene. Nie rozumiem jak ktoś może narzekać na miejsce, 4 osoby ok. 185cm znajda dla siebie miejsce bez obijania lokciami. Miejsce srodkowe na kanapie tylnej jest niewygodne, ale to efekt szerokości auta miejskiego
Jedynie plastyki i braki ergonomiczne ? A szybkiej korozji to nie trzeba zaakceptować ? Konieczności wykonywania dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych, też nie trzeba zaakceptować ?
5 paź 16 12:23 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tom1 Użytkownik anonimowy
~Tom1
No photo ~Tom1 Użytkownik anonimowy
do ~gunitshakur1990:
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
2 paź 16 19:16 użytkownik ~gunitshakur1990 napisał
Za te pieniądze mam fiata tipo i niech każdy sobie mówi co chce ale jest to bezapelacyjnie najlepsze auto na rynku w stosunku cena/jakosc/funkcjonalnosc o niezawodności nie pisze bo to się okaże za 5lat;)
Tipo ma jedną podstawową wadę, przez którą bym go nie kupił w wersji podstawowej zbyt mały silnik 1.4, już 1,6 byłby o wiele lepszy spalał by tyle samo paliwa i byłby dynamiczniejszy
5 paź 16 10:04 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ROSHFOR Użytkownik anonimowy
~ROSHFOR :
No photo ~ROSHFOR Użytkownik anonimowy
renault thalia ma godnego następcę :P
5 paź 16 08:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Dacia Logan MCV TCe 90 LPG - najtańsze duże kombi

W przypadkuDacii Logan MCV z instalacją LPG słowo „taniość” można odmieniać przez wszystkie przypadki. Będzie tanio przy zakupie i tanio w codziennym użytkowaniu, ale czy da się tu wykrzesać choć krztynę przyjemności?

Dacia Logan MCV TCe 90 LPG - najtańsze duże kombi (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego