Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Instalacja LPG - tania czy dobra?

7 lip 15 18:19

Porównanie ofert różnych warsztatów zajmujących się montażem instalacji LPG nie jest łatwe. Podpowiadamy, w czym mogą tkwić ważne różnice i jak dzięki temu odpowiednio zadbać o nasze auto

Udostępnij
0
Skomentuj

Większość właścicieli aut ma mgliste pojęcie o instalacjach gazowych. Oczekują, że samochód będzie jak najmniej palił, nie psuł się, a sama instalacja nie będzie zbyt dużo kosztowała. To oczywiste, bo przecież jazdą na gazie nie interesują się ludzie z natury rozrzutni. Warsztaty dostosowujące auta do zasilania gazem też doskonale wiedzą o tym, że do wyobraźni potencjalnego nabywcy najbardziej przemawia cena przeróbki.

Serwisy, które nie przejmują się ani swoją opinią, ani tym, czy w dłuższej perspektywie klient będzie zadowolony z wykonanej usługi, z reguły proponują montaż instalacji znacznie taniej niż szanujące się warsztaty. To bardzo proste: wystarczy wybrać sterownik produkcji przyzwoitej marki (klienci zwykle znają nazwy przynajmniej kilku renomowanych producentów układów zasilania gazem), a resztę układu skonfigurować przy użyciu podzespołów z najniższej półki.

Nabywca zwykle pyta o dwie rzeczy: cenę i model instalacji. A ponieważ większość zakładanych w Polsce układów zasilania gazem to wciąż zestawy składające się z elementów wyprodukowanych przez różne firmy, to klient pytający o koszta może się dowiedzieć, że w jego aucie w wyjątkowo atrakcyjnej cenie zostanie zamontowana np. instalacja STAG 300 lub BRC.

W rzeczywistości może się jednak okazać, że wprawdzie sterownik tej instalacji zgadza się z deklaracjami warsztatu, ale reszta podzespołów to już części ze znacznie niższej półki lub nawet elementy o dobrej jakości, tyle że o zbyt niskich parametrach do konkretnego auta. Taka instalacja przez jakiś czas podziała, tyle że jej trwałość, a przede wszystkim wpływ na silnik mogą znacząco odbiegać od oczekiwań klienta.

Jak uniknąć takiej wpadki? Należy bardzo starannie wybrać warsztat i w celu porównania cen zawsze prosić o dokładną specyfikację zestawu.

Zasady pracy kluczowych elementów instalacji LPG oraz sposób ich właściwego wyboru opisaliśmy w galerii.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Sterownik instalacji LPG

Sterownik, czyli komputer instalacji, to element odpowiadający za to, jak silnik pracuje na gazie. Najważniejsze jest to, żeby poprawnie współpracował z fabryczną elektroniką auta, w tym ze sterownikiem silnika. Im nowocześniejsza jednostka, tym większe wymagania. Jeżeli sterownik instalacji nie będzie nadążał za sterownikiem silnika i odpowiednio szybko nie dopasuje parametrów pracy (np. wtryskiwaczy gazu) do chwilowego zapotrzebowania jednostki na paliwo i do nadzorowanego przez fabryczną elektronikę składu spalin, to nie tylko na gazie pogorszą się osiągi, lecz także trzeba się liczyć z tym, że np. regularnie będą pojawiały się komunikaty „check engine” i inne zakłócenia pracy.

Instalacja LPG - tania czy dobra? (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego