CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.614.221.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Instalacja LPG - tania czy dobra?

7 lip 15 18:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Porównanie ofert różnych warsztatów zajmujących się montażem instalacji LPG nie jest łatwe. Podpowiadamy, w czym mogą tkwić ważne różnice i jak dzięki temu odpowiednio zadbać o nasze auto

Większość właścicieli aut ma mgliste pojęcie o instalacjach gazowych. Oczekują, że samochód będzie jak najmniej palił, nie psuł się, a sama instalacja nie będzie zbyt dużo kosztowała. To oczywiste, bo przecież jazdą na gazie nie interesują się ludzie z natury rozrzutni. Warsztaty dostosowujące auta do zasilania gazem też doskonale wiedzą o tym, że do wyobraźni potencjalnego nabywcy najbardziej przemawia cena przeróbki.

Serwisy, które nie przejmują się ani swoją opinią, ani tym, czy w dłuższej perspektywie klient będzie zadowolony z wykonanej usługi, z reguły proponują montaż instalacji znacznie taniej niż szanujące się warsztaty. To bardzo proste: wystarczy wybrać sterownik produkcji przyzwoitej marki (klienci zwykle znają nazwy przynajmniej kilku renomowanych producentów układów zasilania gazem), a resztę układu skonfigurować przy użyciu podzespołów z najniższej półki.

Nabywca zwykle pyta o dwie rzeczy: cenę i model instalacji. A ponieważ większość zakładanych w Polsce układów zasilania gazem to wciąż zestawy składające się z elementów wyprodukowanych przez różne firmy, to klient pytający o koszta może się dowiedzieć, że w jego aucie w wyjątkowo atrakcyjnej cenie zostanie zamontowana np. instalacja STAG 300 lub BRC.

W rzeczywistości może się jednak okazać, że wprawdzie sterownik tej instalacji zgadza się z deklaracjami warsztatu, ale reszta podzespołów to już części ze znacznie niższej półki lub nawet elementy o dobrej jakości, tyle że o zbyt niskich parametrach do konkretnego auta. Taka instalacja przez jakiś czas podziała, tyle że jej trwałość, a przede wszystkim wpływ na silnik mogą znacząco odbiegać od oczekiwań klienta.

Jak uniknąć takiej wpadki? Należy bardzo starannie wybrać warsztat i w celu porównania cen zawsze prosić o dokładną specyfikację zestawu.

Zasady pracy kluczowych elementów instalacji LPG oraz sposób ich właściwego wyboru opisaliśmy w galerii.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (37)

No photo
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
~arek :
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
Niech przemówią liczby. Najbardziej dociera do koszt przejechanego kilometra wliczając koszty serwisowania, założenia instalacji, napraw dodatkowych związanych z gazem. Posiadam samochód z silnikiem 2.0 o mocy 150 KM. Rocznie przejeżdżam średnio 33 tys. km. Gaz założony 4 lata temu, od tego momentu przejechałem przeszło 120 tys.
LPG 23 gr/km
Benzyna 52 gr/km
Diesel 32 gr/km (szacunkowo dla silnika o podobnej mocy, na podstawie średniego spalania dla obecnej ceny paliwa, nie wliczając napraw które trapią silniki wysokoprężne typu rozwalona turbina, naprawa filtra cząstek stałych etc.)
Widać że gaz jest najbardziej ekonomicznym paliwem. Tak jak mówię, prowadzę w arkuszu kalkulacyjnym zestawienie zawierające nie tylko koszt paliwa ale także naprawy, koszt założenia instalacji, przeglądów etc. Wniosek jest jeden. Przez 4 lata zaoszczędziłem przeszło 30 tys. zł. Jest różnica? Jest.
moc na hamowni sprawdzona. Na gazie ucieka....1 Koń Mechaniczny!
Ale żeby na gazie tyle oszczędzić trzeba spełnić trzy warunki.
1. Dużo jeździć w trasie. Gdybym robił rocznie 12 tys z czego 80% po mieście gaz by mi się opłacał tak jak diesel
2. Założyć dobrą instalację w drogim serwisie. Ja założyłem w jednym z najlepszych serwisów na śląsku i nie żałuję mimo że zdarto ze mnie o niemal 800 zł więcej niż w podobnych miejscach to fachowość jest nie do przecenienia. Zero problemów.
3. Gaz lać na dobrych stacjach a nie od pana Zdzicha
14 lip 15 09:08 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
do ~www:
No photo ~www Użytkownik anonimowy
14 lip 15 07:59 użytkownik ~www napisał
Co polecacie do 1.8T 163m (konceru VAG) ?
Dla silnikow Vag najlepszy jest szrot. Szczegolnie wsystkich TSI, TFSI z besposrednim wtryskiem
14 lip 15 09:02 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bernard Użytkownik anonimowy
~Bernard
No photo ~Bernard Użytkownik anonimowy
do ~LESNICZYy:
No photo ~LESNICZYy Użytkownik anonimowy
7 lip 15 20:11 użytkownik ~LESNICZYy napisał
Auto spala 15% LPG więcej e nie 30 !!!
Wszystko zależy od tego, jaka instalacja zostanie dobrana, jakiej jakości zatankuje się gaz i jak instalacja została skonfigurowana. Jeśli samochód spala 6 l benzyny, to jest całkiem możliwe, że spali 8 l LPG - więc 33% więcej. Za to samochód spalający 10 l benzyny raczej będzie spalał mniej niż 13 l gazu.
7 lip 15 21:33 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wojo Użytkownik anonimowy
~wojo :
No photo ~wojo Użytkownik anonimowy
Zgadza się, teraz producenci chcąc utrzymać się na rynku muszą trzymać dobre parametry, tak więc tak naprawdę wszystko w rękach gazownika by to dobrze poskładał. Ja w poprzednim samochodzie miałam instalację LpgTech a teraz w nowym od AGC opartą na Zenicie. Zarówno poprzedni jak i obecny montaż robiłem u tego samego sprawdzonego gaziarza. I z tamtą nie miałam większych problemów i z tą też nie mam.
9 lip 15 12:16 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wacuś Użytkownik anonimowy
~wacuś
No photo ~wacuś Użytkownik anonimowy
do ~Driver:
No photo ~Driver Użytkownik anonimowy
14 lip 15 10:04 użytkownik ~Driver napisał
Wiesz jak działa wtryskiwacz? Czemu ROZPYLA BENZYNĘ ? By ODPAROWAŁA. Bo zapalają się PARY a nie ciecz.
Silniki iskrowe są projektowane do spalania GAZU (w tym benzyny w fazie fazowej).
A wiesz co to:
temperatura spalania,
ciśnienie w komorze spalania
szybkość spalania,
zdolność do samozapłony,
produkty spalania?
Pamiętasz (lub zapytaj) dlaczego po wprowadzeniu benzyny bezołowiowej niektóre silniki projektowane na benzynę!!!!!! ale ołowiową nie bardzo chciały pracować?
Da się nauczyć kota jeść karmę dla kanarków?
To też pokarm!
14 lip 15 19:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mars Użytkownik anonimowy
~mars :
No photo ~mars Użytkownik anonimowy
Czemu ceny 1 l. LPG i benzyny są podane z kosmosu? Czy tak trudno zapisać cenę z byle pylonu na najbliższej stacji? Czy te artyk. zawsze pisane pod zamówienie albo na kolanie?
Cena LPG to 1.81 /l
Cena PB to ponad 5zł.
Przy takich cenach też gaz nie będzie się opłacił?
14 lip 15 08:18 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam :
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
Najważniejszy jest oprócz dobrego fachowca, dobór odpowiednich wtryskiwaczy i reduktora bo to niestety najczęściej pada. Jeżeli to wszystko oparte jest na odpowiednim sterowniku mamy spokojną głowę. A wiadomo nie od dziś, że gazu zejdzie nam 20-30% więcej niż benzyny.
13 lip 15 23:31 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qwas Użytkownik anonimowy
~Qwas :
No photo ~Qwas Użytkownik anonimowy
Instalacja BRC zamontowana 3lata temu na Śląsku spalanie benzyny 10 litrów, gazu 11. Przejechane 90 tys. i nic się nie dzieje a chodzi tak samo jak na benzynie i to tylko za 2580 zl
14 lip 15 07:37 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~y Użytkownik anonimowy
~y :
No photo ~y Użytkownik anonimowy
Każda instalacja podziała pod warunkiem że podzespoły są dobrze dobrane nawet te najtańsze . Dobrze wyregulowany sterownik to podstawa .
14 lip 15 08:11 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lala Użytkownik anonimowy
~lala :
No photo ~lala Użytkownik anonimowy
Katowice ul. Konduktorska, najlepszy warsztat ktory zaklada lpg. Polecam
14 lip 15 07:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Sterownik instalacji LPG

Sterownik, czyli komputer instalacji, to element odpowiadający za to, jak silnik pracuje na gazie. Najważniejsze jest to, żeby poprawnie współpracował z fabryczną elektroniką auta, w tym ze sterownikiem silnika. Im nowocześniejsza jednostka, tym większe wymagania. Jeżeli sterownik instalacji nie będzie nadążał za sterownikiem silnika i odpowiednio szybko nie dopasuje parametrów pracy (np. wtryskiwaczy gazu) do chwilowego zapotrzebowania jednostki na paliwo i do nadzorowanego przez fabryczną elektronikę składu spalin, to nie tylko na gazie pogorszą się osiągi, lecz także trzeba się liczyć z tym, że np. regularnie będą pojawiały się komunikaty „check engine” i inne zakłócenia pracy.

Instalacja LPG - tania czy dobra? (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego