Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC CNG - kompaktowe kombi na gaz ziemny

29 sty 16 07:57

Niewielka liczba stacji tankowania CNG w Polsce sprawia, że popularność aut zasilanych tym paliwem jest mała. W teście sprawdzamy sens zakupu i eksploatacji 110-konnej Octavii z fabryczną instalacją na gaz ziemny

Tym razem będzie nietypowo: mniej wrażeń z testu, a więcej kalkulacji kosztów. Oceniamy bowiem dobrze już znany z naszych łamów samochód, tyle że tym razem występuje on w wyjątkowej wersji silnikowej – 1.4 TSI G-Tec, zasilanej benzyną i gazem ziemnym.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (54)

No photo
No photo ~SK Użytkownik anonimowy
~SK :
No photo ~SK Użytkownik anonimowy
Drogi autorze tego artykułu zachowujesz sie jakbys odkrył Ameryke w kwestii oszczedzania... a tymczasem dobra instalacja LPG sekwencja do zwykłego 4 cylindrowego silnika to koszt około 2500 poprawnie załozona i zestrojona nie ma spadkow mocy w stosunku do benzyny i pali najwyzej z litr wiecej niz benzyny. Stacji tankowania wszedzie pełno z serwisem nie ma problemów. Wiem co mowie bo mam juz 7 lat sekwencje i nie ma z nia takze problemów żadnych ! CNG to nisza ktora u nas sie nie przyjmie. tyle w temacie. Pozdrawiam
30 sty 16 15:16 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~x-man Użytkownik anonimowy
~x-man
No photo ~x-man Użytkownik anonimowy
do ~nm:
No photo ~nm Użytkownik anonimowy
30 sty 16 15:13 użytkownik ~nm napisał
4000 tys za sekwencję ? skąd taka cena kolego ? Ja za swoja dałem 2500 zł 7 lat temu i do dzis nie ma z nią problemów przez ten czas (siedmiu lat...) wydałem na jej modernizacje około 500 zł i to tyle w temacie. Pytasz kiedy sie zwróciła juz bardzo da
Kolego ~nm nie ma co dyskutować z dyletantami. Mam 4 samochód na gaz. 2 x 1 generacji. 2 x sekwencja. I nigdy nie miałem problemów. Ale założone u fachowców, a nie u pana Kazia w garażu. Poza filtrami, droższym przeglądem i paroma drobiazgami nic się nie działo i nic nie dzieje. Pali mi ok 10 l x 1.90 zł. Mam wybrać benzynę 8 l x 3.99 zł ? Przy ok 15 tys. rocznie odpowiedź jest oczywista.
30 sty 16 15:28 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~knr Użytkownik anonimowy
~knr
No photo ~knr Użytkownik anonimowy
do ~SK:
No photo ~SK Użytkownik anonimowy
30 sty 16 15:16 użytkownik ~SK napisał
Drogi autorze tego artykułu zachowujesz sie jakbys odkrył Ameryke w kwestii oszczedzania... a tymczasem dobra instalacja LPG sekwencja do zwykłego 4 cylindrowego silnika to koszt około 2500 poprawnie załozona i zestrojona nie ma spadkow mocy w stosunku do
Co ty za "przeproszeniem" CHRZANISZ. Nie ma spadków mocy? Oczywiście, że są spadki mocy. Nie jest to przepaść, ale wynosi około 5 % w przypadku dobrej instalacji. Więc silnik na gazie nie chodzi tak jak na benzynie - JEST SŁABSZY. Do tego instalacja to dodatkowa masa w aucie (ok 30 kg + masa LPG ok 0,65 kg/litr) co dodatkowo pogarsza osiągi. Oczywiście, że oszczędności wynikające z instalacji są bardzo duże i rekompensują taką utratę mocy, ale pisanie, że na gazie jest taka sama moc jak na benzynie to po prostu zwykłe kłamstwo. To raz. Dwa co do spalania "najwyżej litr więcej" - kolejne kłamstwo! Spalanie LPG jest wyższe o 15-25 % (najczęściej ok 18-20 %) niż spalanie benzyny w identycznych warunkach, do tego trzeba doliczyć obowiązkowe odpalanie na benzynie, co w zimie powoduje, że można przejechać nawet 2 km zanim instalacja się załączy. Także spalanie nie wynosi "najwyżej litr więcej" bo tyle wynosiłoby w przypadku auta palącego 5 l/100. Przy aucie palącym 15 l/100 wzrost spalania to już 3 l/100.
Na LPG silnik nie chodzi też tak dobrze jak na benzynie - ma obniżoną tzw. kulturę pracy. Nie mocno, ale ma i mówienie inaczej to kolejne kłamstwo.
LPG jest ok, ale jest to kompromis - mamy słabsze i cięższe auto, silnik chodzi gorzej i jest narażony na awarie (głównie gniazda zaworowe), są droższe przeglądy rejestracyjne i trzeba dokonywać dodatkowych przeglądów u gazownika raz do roku, w tym płatną wymianę filtra gazu.
Mniej kłamstw. Pozdrawiam
30 sty 16 17:01 | ocena: 53%
Liczba głosów:19
47%
53%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ekonomista Użytkownik anonimowy
~Ekonomista
No photo ~Ekonomista Użytkownik anonimowy
do ~x-man:
No photo ~x-man Użytkownik anonimowy
30 sty 16 15:28 użytkownik ~x-man napisał
Kolego ~nm nie ma co dyskutować z dyletantami. Mam 4 samochód na gaz. 2 x 1 generacji. 2 x sekwencja. I nigdy nie miałem problemów. Ale założone u fachowców, a nie u pana Kazia w garażu. Poza filtrami, droższym przeglądem i paroma drobiazgami nic się nie
Do tego co roczny przegląd i okresowa wymiana elementów bo to wtrysk padnie czy reduktor. Auto to nie tylko spalanie ale i wszystkie koszty czyli częściej zmieniamy olej i świece,regulacja zaworów jak jest mechaniczna. Wypalona uszczelka pod głowicą czy nadpalone zawory i inne rzeczy spowodowane wyższą temperarurą zapłonu.
Wiesz to jak mit oszczędnego diesla którego oszczędność zabijąją 2 padniete wtryski i jeden zdechły EGR o 2 masie nie wspomnę. I gdzie tu tanio ?
30 sty 16 16:00 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nm Użytkownik anonimowy
~nm
No photo ~nm Użytkownik anonimowy
do ~Waluś:
No photo ~Waluś Użytkownik anonimowy
30 sty 16 11:42 użytkownik ~Waluś napisał
A ja jeżdżę 8 letnią ZAFIRĄ B 1.6 CNG i nie zamieniłbym jej na nic innego:D
Tankuję w Tychach po 3 złote za m3 a koszt przejechania 100 km po mieście to w moim przypadku ok 26-27 pln a na trasie spada do ok 20 pln
Dla zainteresowanych :
https://cng.auto.p
No to sie popisałeś... jaj mam LPG sekwencje stacji paliw wszedzie pełno spalanie srednio 8,5 na 100 km koszt przejechania 100 km teraz około 16 zł. I co powiesz ? Poza tym zero awarii a w razie czego kazdy gaziarz sobie poradzi
30 sty 16 11:50 | ocena: 73%
Liczba głosów:15
73%
27%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motofan Użytkownik anonimowy
~motofan :
No photo ~motofan Użytkownik anonimowy
Sucha mieszanka paliwowa to nie plus dla żywotności silnika, ale dzięki polimerowej powłoce szyjki zaworów, gładzie cylindrów, pierścienie, tłoki, panewki mają o 88% mniejsze tarcie jak na samym tylko oleju i 2 - 4 x dłuższą trwałość. Jazda na paliwie gazowym jest bardzo ekonomiczna, ale może być jeszcze o 9-13% oszczędniejsza dzięki s x 6 0 0 0.p l Redukuje branie oleju o 50-90%. W zimie potrzeba 20% mniej prądu do rozruchu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, jest cichszy tym samym samochód lepiej przyśpiesza. Stosuje się tylko raz na 80-130 tys. km! Toyota zaleca s x 6 0 0 0 wymagającym klientom, a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika wypłaciła się zwycięstwem Mazdy 787B z tak problematycznym silnikiem Wankla, w 24 godzinnym wyścigu Le Mans w 1991r. W USA powszechnie stosowane od 1989r, w Polsce od 4 lat. W Opiniach są telefony, zanim sprawiedliwie ocenisz i nie jesteś tylko hejterem porozmawiaj z użytkownikami!
14 kwi 16 09:38 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pikolo Użytkownik anonimowy
~pikolo :
No photo ~pikolo Użytkownik anonimowy
skody poszly mocno do przodu z jakoscia ale za grosz w nich emocji. nawet 190-konny Superb dostal zjebki za marne wrazenia z jazdy.... :P http://dailydriver.pl
30 sty 16 11:07 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rowerzysta Użytkownik anonimowy
~rowerzysta :
No photo ~rowerzysta Użytkownik anonimowy
Wszystko fajnie, tylko żeby tej wrony z przodu, z tyłu i na kierownicy nie było.
30 sty 16 14:20 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
44%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nik Użytkownik anonimowy
~Nik :
No photo ~Nik Użytkownik anonimowy
Bierze mnie na wymioty
30 sty 16 10:16 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nikudan Użytkownik anonimowy
~nikudan
No photo ~nikudan Użytkownik anonimowy
do ~zorientowany:
No photo ~zorientowany Użytkownik anonimowy
29 sty 16 12:30 użytkownik ~zorientowany napisał
A jakby to przerobić na LPG i wyjonć turbo będzie fajna bryka!
Kolego "zorientowany", czy ty jesteś ze wsi?, czy w jakiś inny sposób upośledzony?
30 sty 16 11:22 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej