CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.704.231.95
Średnio4.664.854.472.10
Najdrożej5.094.994.892.45

Skoda Octavia G-TEC – 1 330 km bez tankowania

2 wrz 15 11:47
Udostępnij
0
Skomentuj
Skoda Octavia G-TEC CNG Skoda Octavia G-TEC CNG Foto: Skoda / Auto Świat

To z całą pewnością jedna z ciekawszych ofert na polskim rynku. Skoda Octavia G-TEC z fabryczną instalacją gazową jest autem wyjątkowo ekonomicznym w eksploatacji.

Podczas tegorocznego supertestu Ekonomii Skoda Octavia 1.4 TSI 81 kW (110 KM) G-TEC CNG na trasie 458 km zużyła 20,17 m3 gazu. Koszt tego paliwa to 66,36 zł, co oznacza w przeliczeniu na 100 pokonanych kilometrów wydatek zaledwie 13,75 zł.

Najnowsza wersja trzeciej generacji Octavii, zadebiutowała w marcu 2015 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie w wersjach nadwoziowych limuzyna i kombi. Cały układ napędowy został poddany modyfikacjom, by najlepiej wykorzystać potencjał napędu dwóch paliw: benzyny bezołowiowej i gazu CNG. Dzięki temu udało się osiągnąć imponujący wynik średniego zużycia tylko 5,3 m3 CNG na 100 km. Przekłada się on nie tylko na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, ale i ochronę środowiska: spalanie metanu jest bardziej ekologiczne, a średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 97 g/km. Dla porównania emisja z porównywalnego silnika benzynowego wynosi 120 g/km.

Sprężony gaz ziemny jest ważnym elementem w strategii zrównoważonego rozwoju Skody. Trafia zatem do najlepiej sprzedającego się modelu naszej marki” – mówi członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju, dr Frank Welsch. „Wykorzystanie CNG ma sens, ponieważ łączy korzyści wynikające z ochrony środowiska z jeszcze niższymi kosztami jazdy. Wersja G-TEC czyni rodzinę modelową Octavii jeszcze atrakcyjniejszą i bardziej ekologiczną.”

Nowa Skoda Octavia G-TEC CNG napędzana jest nowoczesnym, turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Specjalna wersja, oprócz przystosowania do wykorzystywania dwóch rodzajów paliwa, wyposażona jest także w systemy Start-Stop i odzyskiwania energii z hamowania. Bardzo wydajna konstrukcja spełnia najwyższą normę emisji spalin Euro 6 obowiązującą producentów samochodów od września 2014 roku.

Połączona siła dwóch paliw niesie wiele korzyści, w tym także zwiększenie zasięgu.Wykorzystując tylko gaz CNG nowa Octavia jest w stanie pokonać aż 410 kilometrów bez tankowania. Benzyna bezołowiowa wystarczy na pokonanie kolejnych 920 kilometrów, a to daje łaczny zasięg 1 330 kilometrów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~polecieli po bandzie Użytkownik anonimowy
~polecieli po bandzie :
No photo ~polecieli po bandzie Użytkownik anonimowy
Jak zwykle Auto Świat podnieca się pierdołami. CNG akurat u nas to ciekawostka więc artykulik dla zwykłego użytkownika samochodu nic nie wnosi. Koncern VAG nie ma w ofercie 2-litrowej benzyny wolnossącej bez wynalazków typu FSI. Ale przecież trzeba na siłę reklamować auta z tymi silnikami bo konsument musi zapłacić za błędy konstruktorów, bo producent nie powie otwarcie że takie rozwiązanie techniczne jest obarczone babolami. W używanych też celowo pomija się niektóre marki lub pisze o nich niepochlebnie, a lansuje się szmelc wiadomego pochodzenia. Szkoda że AŚ nie wpadnie na pomysł testu diesla z LPG montowanego fabrycznie, nawet jeśli takiego nie ma teraz to jak się tylko pokaże - będą piać z zachwytu. Nie jesteście rzetelnym i niezależnym wydawcą prasy motoryzacyjnej.
3 wrz 15 10:48 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~y16Cl2MQ Użytkownik anonimowy
~y16Cl2MQ :
No photo ~y16Cl2MQ Użytkownik anonimowy
Inshgits like this liven things up around here.
23 kwi 16 01:29
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
stacji cng jest w calej polsce mniej niz 30 wiec cng mija sie z celem nawet jesli kosztowalby 1zl za litr lpg rzadzi nawet niemcy to juz dostrzegli
2 paź 15 18:08
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mariusz Użytkownik anonimowy
~Mariusz :
No photo ~Mariusz Użytkownik anonimowy
Nie jest możliwością ze spalila ponad 20 m3 gazu. To jest 20 000l. Ktos chyba sie pomylil :)
6 wrz 15 00:11 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
Wielkie żeczy pewno predkość do 90 a powyżej wir Octavia 1 1.9 tdi na baku 1300 predkośc 140 to jest coś na 15 letnim aucie
4 wrz 15 20:21
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Właśnie, dm³ a nie m³
4 wrz 15 00:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~moloch Użytkownik anonimowy
~moloch :
No photo ~moloch Użytkownik anonimowy
Do silnikow Fsi da zalorzyc sie lpg ale z dotryskiem benzyny 20% udzialu Pb. Albo 5 generacje w fazie cieklej, ale kosztuje to kupe kasy. Pies ganial takie oszczednosci. Fsi to lipny bubel pomijajac juz to ze oleju bierze 0.5l/1000km.
3 wrz 15 18:38
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Karol Kundzicz Karol Kundzicz Facebook Zobacz profil
Karol Kundzicz :
Karol Kundzicz Karol Kundzicz Facebook Zobacz profil
Ej ale jak to tyle pali i tak mało kosztuje?? M3 to 1000 litrów
3 wrz 15 17:43
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~eh Użytkownik anonimowy
~eh :
No photo ~eh Użytkownik anonimowy
Brakuje pisma branżowego ale ogólnodostępnego, które traktowałoby o serwisowaniu samochodu w praktyce ale nie porady typu: "Jaką nawigację kupić, dywaniki itp". Np. oceny warsztatów, SKP, hurtowni moto i nie pod względem gdzie jest druciarstwo ale gdzie rzetelnie można sprawdzić i serwisować auto. Edukować nasze społeczeństwo że o samochód trzeba dbać NA BIEŻACO a nie jak stanie na drodze. Jak widzę jakie padaki przyjeżdżaja na serwis lub stacje a potem ich własciciele sa zdziwieni że auto nie dostanie przegaladu a naprawa sięga powyżej 1000 zł, to mnie trzęsie chwilami. Ostatnio gość, którego auto miało wywalony sworzeń mówi: panie ale tym jeżdzi żona i to wolno, usłyszał odpowiedź: Panie a pan chcesz się z żoną widywac w domu czy na cmentarzu?
3 wrz 15 13:17
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sprawiedliwy Użytkownik anonimowy
~sprawiedliwy
No photo ~sprawiedliwy Użytkownik anonimowy
do ~polecieli po bandzie:
No photo ~polecieli po bandzie Użytkownik anonimowy
3 wrz 15 10:48 użytkownik ~polecieli po bandzie napisał
Jak zwykle Auto Świat podnieca się pierdołami. CNG akurat u nas to ciekawostka więc artykulik dla zwykłego użytkownika samochodu nic nie wnosi. Koncern VAG nie ma w ofercie 2-litrowej benzyny wolnossącej bez wynalazków typu FSI. Ale przecież trzeba na sił
w 90% testów porównawczych jestem w stanie w ciemno wytypować zwycięzce! pierwsze kryterium to VAG jak nie vag to chociaż niemiec itd... a punktacja potrafi byc tak absurdalna, jeśłi jakiś koreańczyk w nizszej cenie ma wszytsko w wersji podstawowej, to dostanie mniej punktów za brak dodatkowego wyposażenie(które już jest zamontowane) J.Clarkson obiektywniej punktuje niż AŚ! zresztą motor tez jest niemieckiego wydawcy i jest bardzo podobnie.
3 wrz 15 11:32
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej