Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Używane auta z fabryczną instalacją LPG

30 lip 12 14:30

Różnica w cenie między benzyną a gazem sięga 50 proc.! Coraz częściej więc dostajemy pytania dotyczące zasilania aut LPG. Tym razem skupimy się na popularnych samochodach z rynku wtórnego z instalacją montowaną w salonach firmowych, powszechnie określaną jako fabryczną

Udostępnij
0
Skomentuj
Używane auta z fabryczną instalacją LPG Używane auta z fabryczną instalacją LPG Foto: Auto Świat

Zakup nowego samochodu z zasilaniem gazowym w salonie ma dobre i złe strony. Największa korzyść to zachowanie fabrycznej gwarancji (montaż „gazu” poza ASO wiąże się z jej utratą), natomiast najpoważniejsza wada – wysoki koszt instalacji (często 2-krotnie większy niż w zakładzie specjalistycznym).

Co innego rynek używanych – różnica w cenie między autami z instalacją LPG i bez niej jest prawie niezauważalna, a gwarancja już się skończyła. Jakich korzyści można się więc spodziewać, kupując kilkuletni samochód z fabrycznym „gazem”?

Abstrahując od zasadności i przekonań dotyczących eksploatacji auta na gazie, kupno pojazdu z fabryczną instalacją od pierwszego użytkownika nie jest bezzasadne, bo ktoś, kto zdecydował się na nią w salonie, prawdopodobnie dbał o auto również w trakcie późniejszej eksploatacji.

Jednak zdecydowana większość pojazdów z fabrycznymi instalacjami to samochody poflotowe. Nie jest to z założenia czynnik dyskwalifikujący, ale trzeba liczyć się z naprawdę dużymi przebiegami i ogólnym zużyciem auta.

Jeśli natomiast chodzi o same instalacje LPG, to w 90 proc. układy te są dostarczane przez ich producentów, a montowane – przez dilerów. Podczas rozmów z mechanikami częste były skargi na szybkie brudzenie się i zatykanie instalacji zanieczyszczeniami powstającymi podczas odparowywania gazu płynnego.

Wydaje się, że konstrukcje z Zachodu nie najlepiej tolerują jakość polskiego paliwa gazowego – np. Opel w ramach akcji serwisowej wymieniał filtry gazu na skuteczniejsze.

Polscy sprzedawcy układów LPG radzą sobie z tym lepiej – widać, musieli się przystosować. Pamiętajcie jednak, że zasilanie LPG to plus dla auta tylko wtedy, gdy instalacja jest w 100 proc. sprawna, co trzeba koniecznie skontrolować podczas jazdy testowej na zimno i na ciepło oraz w warsztacie. Naprawa niesprawnej może okazać się równie kosztowna, jak założenie nowej!

Poleć
Udostępnij
0

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej