CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej5.005.324.992.33
Średnio5.425.585.262.52
Najdrożej5.996.195.992.99

Używane auta z fabryczną instalacją LPG

30 lip 12 14:30
Używane auta z fabryczną instalacją LPG Używane auta z fabryczną instalacją LPG

Różnica w cenie między benzyną a gazem sięga 50 proc.! Coraz częściej więc dostajemy pytania dotyczące zasilania aut LPG. Tym razem skupimy się na popularnych samochodach z rynku wtórnego z instalacją montowaną w salonach firmowych, powszechnie określaną jako fabryczną

Zakup nowego samochodu z zasilaniem gazowym w salonie ma dobre i złe strony. Największa korzyść to zachowanie fabrycznej gwarancji (montaż „gazu” poza ASO wiąże się z jej utratą), natomiast najpoważniejsza wada – wysoki koszt instalacji (często 2-krotnie większy niż w zakładzie specjalistycznym).

Co innego rynek używanych – różnica w cenie między autami z instalacją LPG i bez niej jest prawie niezauważalna, a gwarancja już się skończyła. Jakich korzyści można się więc spodziewać, kupując kilkuletni samochód z fabrycznym „gazem”?

Abstrahując od zasadności i przekonań dotyczących eksploatacji auta na gazie, kupno pojazdu z fabryczną instalacją od pierwszego użytkownika nie jest bezzasadne, bo ktoś, kto zdecydował się na nią w salonie, prawdopodobnie dbał o auto również w trakcie późniejszej eksploatacji.

Jednak zdecydowana większość pojazdów z fabrycznymi instalacjami to samochody poflotowe. Nie jest to z założenia czynnik dyskwalifikujący, ale trzeba liczyć się z naprawdę dużymi przebiegami i ogólnym zużyciem auta.

Jeśli natomiast chodzi o same instalacje LPG, to w 90 proc. układy te są dostarczane przez ich producentów, a montowane – przez dilerów. Podczas rozmów z mechanikami częste były skargi na szybkie brudzenie się i zatykanie instalacji zanieczyszczeniami powstającymi podczas odparowywania gazu płynnego.

Wydaje się, że konstrukcje z Zachodu nie najlepiej tolerują jakość polskiego paliwa gazowego – np. Opel w ramach akcji serwisowej wymieniał filtry gazu na skuteczniejsze.

Polscy sprzedawcy układów LPG radzą sobie z tym lepiej – widać, musieli się przystosować. Pamiętajcie jednak, że zasilanie LPG to plus dla auta tylko wtedy, gdy instalacja jest w 100 proc. sprawna, co trzeba koniecznie skontrolować podczas jazdy testowej na zimno i na ciepło oraz w warsztacie. Naprawa niesprawnej może okazać się równie kosztowna, jak założenie nowej!

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Endymion Użytkownik anonimowy
~Endymion :
Brak zdjęcia ~Endymion Użytkownik anonimowy
Jestem posiadaczem Daci Logan Jestem posiadaczem Daci Logan MCV z 2007r. z przebiegiem 200kkm.
Instalacja STAG założona u gazownika zaraz po wyjeździe z salonu.
Auto sprawuje się bez problemów, raz do roku jestem u gazownika na wymianie filtrów i regulacji, koszt to 100zł.
Dodatkowo raz były regenerowane wtryskiwacze gazu oraz parownik. Padł też czujnik ciśnienia gazu.
Zużycie gazu w cyklu mieszanym to 9-9,5l.
W trasie potrafię zejść do 8-8,5l. o ile nie przekraczam 120km/h
16 wrz 12 11:16
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 37.130.22.3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej