CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Mobil 1 ma już 40 lat

31 paź 14 07:24
Udostępnij
0
Skomentuj
Bill Maxwell, ojciec Mobil 1 Bill Maxwell, ojciec Mobil 1 Foto: ExxonMobil / Auto Świat

Ten olej zrewolucjonizował światową motoryzację i stał się standardem dla konkurencji.

Od 1974 roku standardy w zakresie ochrony silnika i jakości olejów znacznie się zmieniły. Duża w tym zasługa bliskiej współpracy Mobil 1 z producentami pojazdów i zespołami wyścigowymi, której efektem są nowe technologie dla motoryzacji. Od wielu lat specjaliści ExxonMobil prowadzą badania nad składem chemicznym oraz rozwijają nowe formulacje smarne. Dzięki temu Mobil 1 zyskał miano zaawansowanego technologicznie oleju silnikowego.

Historia Mobil 1 tak naprawdę zaczyna się znacznie wcześniej, bo w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Wówczas rząd Stanów Zjednoczonych poprosił ExxonMobil o wyprodukowanie smaru do podwozi samolotów, który nie zamarzałby w temperaturach rzędu –40°C. Odpowiedzią był syntetyczny smar Mobilgrease 28, który do dzisiaj jest stosowany w branży lotniczej.

Nie tylko ochrona silników

W 1974 roku, pierwszy syntetyczny olej silnikowy Mobil 1 miał ograniczać zużycie paliwa. Jego późniejsze formulacje odpowiadały kolejnym oczekiwaniom rynku. Na przykład, wprowadzenie oleju Mobil 1 o obniżonym poziomie fosforu pozwalało wydłużyć żywotność katalizatora. Z czasem do olejów Mobil 1 dołączyły nowe produkty, a ich wysoka jakość oraz skuteczna ochrona silników pozwoliły zbudować doskonałą reputację marki.

Po 40 latach Mobil 1 to nadal wiodący na świecie syntetyczny olej silnikowy. Na rynku dostępne są różne formulacje oleju Mobil 1, które wyróżnia skuteczna ochrona silnika, doskonałe właściwości w szerokim zakresie temperatur oraz ochrona przed tworzeniem się osadów.

Sprawdzona jakość - test miliona mil

W 1990 roku Mobil 1 został poddany niezwykjłej próbie - testowi miliona mil. Silnik nowego BMW 325i został zalany olejem Mobil 1, a następnie pracował nieprzerwanie przez cztery lata, zatrzymując się wyłącznie w celu wykonania okresowych czynności serwisowych.

Po przejechaniu miliona mil (1 600 000 kilometrów), silnik BMW został rozebrany i oddany w ręce fachowców. Rezultaty były zaskakujące. Nie znaleziono jakichkolwiek istotnych oznak zużycia. Silnik nie tylko pozostał w doskonałym stanie technicznym, ale większość części nadal utrzymywała się w zakresie tolerancji BMW określonym jako „nowe”.

Dzisiaj marka Mobil 1 jest polecana przez wielu wiodących konstruktorów i producentów pojazdów, najbardziej utytułowane zespoły wyścigowe oraz miliony kierowców. Mobil 1 jest fabrycznie zalewany do silników ponad 60 modeli pojazdów takich marek jak Porsche, Mercedes-AMG, Aston Martin, Bentley, McLaren i wielu innych.

Trudno przy okazji 40-lecia marki nie wspomnieć o technologii Mobil 1 na torach wyścigowych. Korzysta z niej wiele znanych zespołów rywalizujących w najbardziej wymagających seriach wyścigowych. Historia Mobil 1 w świecie sportów motorowych rozpoczęła się oficjalnie w 1978 roku od współpracy z zespołem Formuły 1 Williams. Mobil 1 i Williams zdobyli podczas pierwszego wspólnego sezonu pięć tytułów. Od tamtego czasu obecność Mobil 1 na torach wyścigowych zdecydowanie wzrosła.

w najszybszej serii wyścigów monomarkowych Porsche Mobil 1 Supercup oraz jest oficjalnym olejem Amerykańskiego Klubu Samochodów Sportowych SCCA. Ponad połowa zespołów NASCAR polega na technologii Mobil 1, który po raz dwunasty z rzędu został Oficjalnym Olejem Silnikowym serii NASCAR.

Rok 2014 to także 20-lecie współpracy ExxonMobil z zespołem Formuły 1 McLaren Mercedes. Brytyjski zespół używa wysokowydajnych środków smarnych Mobil 1 już od dwóch dekad.

Dodatkowo wspiera go sztab specjalistów ds. technicznych Mobil 1, pracujących na torze podczas każdego wyścigu. Partnerstwo technologiczne Mobil 1 i McLarena to ponad 340 wspólnych wyścigów, 231 miejsc na podium, 78 zwycięstw oraz 4 tytuły mistrza świata.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej