Zarówno pod względem technicznym, jak i od strony stylistyki A6 Allroad jest niczym innym jak wzbogaconym o kilka dodatkówA6 Avant. Jeśli można by użyć porównania ze świata mody, nowe Audi nie nosi klasycznego ubrania, ale skórzany uniform. Przedni grill jest dodatkowo wyposażony w chromowaną kratkę, a masywne zderzaki, których kolor odcina się od barwy karoserii, mają także specjalne płyty aluminiowe, które powinny zapobiegać uszkodzeniu podwozia pojazdu przy zjazdach i podjazdach na wzniesienia. Do tego dochodzą wyższe relingi dachowe,większe lusterka oraz dodatkowa listwa na drzwiach. Najmniejszy silnik wystarczyPrzy normalnej jeździe różnice między Allroadem a klasyczną "A6" są niezauważalne. Nasz testowy egzemplarz był napędzany przez najmniejszy silnik z gamy - 2.7 TDI. Turbodieslowski agregat z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail ma 180 koni mocy. Pojazd w niego wyposażony ochoczo wyrywał się do przodu. Mamy nawet wrażenie, że samochód rozpędza się tak dobrze, że wybór pozostałych silników (3.0 TDI/233 KM, 3.2 FSI/255 KM, 4.2 FSI/350 KM) może być już tylko kaprysem przyszłego, zamożnego nabywcy Allroada. Oczywiście w odróżnieniu od A6 2.7 TDI samochód ma standardowo napęd na obie osie. Także 6-stopniowy Tiptronic oraz pneumatyczne zawieszenie należą do wyposażenia seryjnego. Tak "uzbrojony" All-road nie pozostawia żadnego niedosytu pod względem komfortu podróżowania i zmiany przełożeń - "automat" zmienia biegi z dużym wyczuciem i bardzo szybko. Zawieszenie po naciśnięciu przycisku modyfikujenastawy - od sportowych do komfortowych.Prędkość maksymalna wynosi 215 km/h i na autostradzie pojazd należy raczej do "długodystansowców". Dzięki 80-litrowemu zbiornikowi i średniemu zużyciu paliwa ok. 10 l/100 km przy odrobinie szczęścia trasę z Ustrzyk Dolnych do Szczecina (855 km) pokonamy bez konieczności tankowania.Bardzo dobrze ukształtowane siedzenia, wzorcową funkcjonalność deski rozdzielczej i typową dla Audi doskonałą jakość wykończenia wnętrza Allroad przejął z A6. W sprawach drogowych "wspinaczek" bliżej mu do większego Q7.Pneumatyczne zawieszenie, oprócz trybów Dynamic, Automatic, Comfort i Lift ma jeszcze jeden, dodatkowy - Allroad.Jeśli się na niego zdecydujemy, auto ma aż 175 mm prześwitu (dodatkowe użycie funkcji Lift powoduje jeszcze jednorazowe uniesienie o 10 mm). W sumie daje to o 65 mm więcej niż podniesiona "pneumatyką" klasyczna wersja A6. A taka różnica może się przydać, jeśli dużym kombi jeździmy po nieodśnieżanych drogach lub górskich szlakach, na których klasyczny samochód mógłby mieć problemy. Do większości "terenowych zadań" auto jest dostatecznie wyposażone. Nieważne, czy będą to błotniste wzniesienia czy przejazdy przez niezbyt głębokie strumienie. Jeśli robi się już naprawdę trudno, można przestawić ESP na tryb Allroad, który tak jak w Q7 pozwala na większe poślizgi kół. Naprawdę dobry, ale drogiJednak znacznie lepszą terenówką A6 Allroad staje się po dokupieniu opcjonalnego pakietu off-roadowego, do którego należą m.in. 18-calowe koła z bardziej ukierunkowanymi na terenową jazdę oponami oraz wzmocnione osłony spodu pojazdu. Skoro więc auto daje aż takie możliwości, po co w ogóle kupować Q7? Przecież jego możliwości terenowe nie są dużo większe, aby mogły usprawiedliwiać kupno "olbrzyma", który był pomyślany głównie na rynek amerykański. Wyjaśnienie jest jedno - Q7 oferuje do 7 miejsc (opcja), więcej przestrzeni oraz oczywiście zapewnia większy prestiż.Nie wiemy jeszcze, jaka b'dzie cena pojazdu w Polsce (debiut najprawdopodobniejw czerwcu), ale w Niemczech oferta została tak skonstruowana, że o wyborze jednego z aut z gamy Audi - A6 Allroad lub Q7 - muszą decydować bardzo specyficzne wymagania klienta, bo cena nie stanowi ułatwienia. A6 Allroad z silnikiem 3.0 TDI kosztuje zaledwie 810 euro (około 2,4 tys. zł) mniej niż znacznie większe Q7 z tym samym motorem! Z niecierpliwością czekamy na polski cennik A6 Allroad.Pneumatyczne zawieszeniePneumatyczne elementy tłumiące nierówności, oprócz znacznie wyższego komfortu jazdy niż przy klasycznych, sprężynowych układach, mają też inną zaletę - dają możliwość regulowania prześwitu samochodu w zależności od aktualnych warunków jazdy. Przy dużych prędkościach można zmniejszyć prześwit(od 120 km/h automatycznie o 35mm), a przy jeździe terenowej zwiększyć.W jakim trybie pracuje zawieszenie, informuje ekran na kokpicie.
Audi A6 Allroad - Nie tylko w trudny teren
Audi znacznie utrudnia wybór potencjalnym klientom. Dlaczego? Bo obok eleganckiego kombi A6 i olbrzymiego, ale rączego SUV-a Q7 oferuje jeszcze A6 w uterenowionej wersji - Allroad.