Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi RS5 - perfekcja zwyciężyła

13 lip 17 12:59

Najbardziej rasowe coupé Audi, czyli model RS5, otrzymało nowy, oszczędniejszy silnik z większym momentem obrotowym. Samochód jest szybki, a do tego bardziej komfortowy, ale czy o to chodzi w autach tego typu?

Udostępnij
0
Skomentuj

Do tej pory wszystko było jasne: masz RS 5, masz V8! Osiem cylindrów było pięknym znakiem rozpoznawczym sportowych Audi. No i ten dźwięk – po prostu poezja. Pełny, autentyczny, wprost niesamowity. W zasadzie wszystkie przymioty widlastej „ósemki” nadal mamy w nowym Audi RS 5.

Jego 2,9-litrowe biturbo V6 wywodzi się z 3-litrowego TFSI z S5, ale ma mniejszy skok tłoka. Silnik wykazuje wszystkie zalety downsizingu: mimo takiej samej mocy, jak w przypadku V8, jednostka jest bardziej wydajna, a do tego sporo lżejsza (182 zamiast 213 kg). Znacząco wyższy jest też moment obrotowy (600 zamiast 430 Nm).

Co to wszystko dało? No cóż, siedząc za sterami nowego RS 5, możemy mieć wrażenie, że jedziemy... A4 w wersji Avant, do tego wcale nie z 3-litrowym silnikiem. Deski rozdzielcze obu samochodów są właściwie identyczne. Ponadto elektronicznie sterowany wydech, z klapami dbającymi o odpowiednie brzmienie, słychać bardziej na zewnątrz niż w kabinie, i to dopiero, gdy przekroczy się 80 km/h – zmiana przepisów spowodowała, że przy niższych prędkościach ma być teraz jak najciszej i basta!

Audi RS5 - w kierunku komfortu

Gdzie są więc atuty nowego auta? Bez wątpienia nowa odmiana RS 5 jest znacznie bardziej komfortowa. Nawet w trybie sportowym nie reaguje już twardo na przykład na większe pęknięcia asfaltu, a pokonywanie zakrętów odbywa się z taką samą przyjemnością – efekt napędu quattro i opcjonalnej blokady mechanizmu różnicowego. Gdy w ciasnym zakręcie dodamy gazu, tył delikatnie ucieknie na zewnętrzną łuku. Na pokładzie nadal jest też Dynamic Ride Control, który m.in. zmniejsza przechyły nadwozia, ale w połączeniu z bardziej miękkim zawieszeniem jego działanie nie ma tej wyrazistości, co w poprzedniku.

Audi RS5 - w punkt

To jest super. Komfort podróżowania – prawdziwe GT.

To nie wyszło. Odwrót od silnikowej ikony.

Efekt WOW! Superosiągi spotkały się z elegancją.

Kto to kupi? Fani designu, którzy często się spieszą.

Silnik t.benz. V6
Pojemność 2894 cm3
Moc maksymlana 450 KM/5700 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 600 Nm/1900 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/skrzynia aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4273/1861/1360 mm
Pojemność bagażnika 465 l
Masa własna 1730 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h (280 opcjonalnie)
Średnie spalanie wg producenta 8,7 l/100 km
Emisja CO2 197 g/km
Cena 404 300 zł

Audi RS5 - naszym zdaniem

Poprzednia odsłona RS 5 była tak wyjątkowa, że patrząc na nią przez pryzmat dzisiejszej generacji, nie sposób nie zatęsknić. Czy nowa „ereska” jest zatem zła? Nic podobnego, ale brak jej pazura poprzedniczki.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej