CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.134.243.911.56
Średnio4.304.544.131.75
Najdrożej4.594.664.592.21

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - Über SUV

10 cze 16 14:09
Udostępnij
0
Skomentuj

Audi SQ7 4.0 V8 TDI jest wielkie, szybkie, ma elektryczne doładowanie i zabierze na pokład nawet 7 osób. Ale lepiej niż w zakrętach czuje się na autostradzie

Audi SQ5 3.0 TDI znamy już od jakiegoś czasu, a poprzednie Q7 miało pod maską piekielne 6.0 V12 TDI (!). Bez dwóch zdań, Audi lubi i umie robić wysilone diesle, zresztą w ostatnich latach to właśnie bolidy napędzane silnikami TDI odnosiły seryjne zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ingolstadt idzie za ciosem i przedstawia SQ7 4.0 V8 TDI o mocy 435 KM i 900 Nm momentu obrotowego.

Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po 4,8 s (4,9 s w wersji siedmiomiejscowej), a średnie testowe spalanie – podczas rozważnej, ale dynamicznej jazdy – oscyluje wokół 11 l/100 km. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że liczby to jedno, a największe wrażenie w tym aucie i tak robi stopień zaawansowania technicznego.

Bo 4.0 TDI to pierwszy seryjny silnik wyposażony w elektryczne doładowanie. Działa to tak: gdy ciśnienie gazów wydechowych jest jeszcze zbyt niskie, żeby napędzić „tradycyjne” turbiny (niewielka prędkość obrotowa), a pragniecie pokazać innym kierowcom ich miejsce w szeregu, do akcji wkroczy elektryczny kompresor, który w ułamku sekundy rozkręci wirnik zwykłej sprężarki. Dzięki temu zjawisko turbodziury w zasadzie nie występuje, a przebieg momentu (pełna wartość od 1000 do 3250 obr./min) jest niemal idealnie płaski.

Poza tym mamy tu inne sportowe opcje, m.in. aktywny system zapobiegający wychyłom nadwozia, zmodyfikowany tylny dyferencjał, ceramiczne hamulce. Ciekawostka to drugi układ elektryczny (48 V), zasilający m.in. elektryczny kompresor. Za wersję bazową zapłacicie od 90 000 euro.

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - to nam się podoba

Błyskawiczna reakcja na gaz, rozsądne spalanie w relacji do osiągów, świetne pneumatyczne zawieszenie, doskonałe wykończenie wnętrza.

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - to nam się nie podoba

Natarczywy i sztuczny dźwięk wydechu w trybie Dynamic, wpadki językowe w polskim menu – np. co to znaczy „przestrzegać sejfu”?

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - nasza opinia

„S” w nazwie może mylić, bo choć jest to niezwykle szybki i dopracowany samochód, to jego naturalnym środowiskiem zostają długie trasy, najlepiej te wiodące po niemieckich autostradach. Jak na tak duże i ciężkie auto SQ7 świetnie skręca, ale Cayenne to nie jest.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (24)

No photo
No photo ~Zwolennik Tryskaczy Użytkownik anonimowy
~Zwolennik Tryskaczy
No photo ~Zwolennik Tryskaczy Użytkownik anonimowy
do ~wytrawny znawca:
No photo ~wytrawny znawca Użytkownik anonimowy
20 cze 16 10:09 użytkownik ~wytrawny znawca napisał
Super , super silnik 4 V8 , nie jak Volvo z tryskaczami 2 litrowymi cztero cylindrowcami i turbinami po trzy czy BMW to samo. W tych czasach tylko najlepsze marki się odważą na zrobienie takich silników, reszta to tylko komercja i tandeta . Oczywiście w m
Z tym, że Volvo z "tryskaczami" jest tańsze o połowę. A SUV rzadko jest wyborem rajdowców. Raczej jest kupowany jako wielki rodzinny samochód. Ma być wygodny, pakowny i bezpieczny. I Volvo takie jest. Sądząc po statystykach sprzedaży miłośników "potworów" pod maską jest jakieś 3%. Reszta stawia na komfort. Zresztą rzadko gdzie można skorzystać z tej mega-mocy i osiągów. Raczej jest się dostarczycielem kasy do budżetu państwa, a co jakiś czas przerwa w jeździe na 3 miesiące...
20 cze 16 10:37 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Volvo Cars Użytkownik anonimowy
~Volvo Cars
No photo ~Volvo Cars Użytkownik anonimowy
do ~Boom:
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
20 cze 16 11:18 użytkownik ~Boom napisał
Przestań już tak reklamować to Volvo. Inni producenci jednak oferują mocniejsze wersje wielocylindrowe a Volvo proponuje silnik rodem z Mitsu Evo (mała pojemność z dużą mocą). Czy to rzeczywiście jest dobre rozwiązanie dla tak dużego auta? Mi się wydaje ż
Za to nie mają hybryd... a Volvo ma i to bardzo mocną! Poza tym, w Polsce wyjątkowo kiepsko jest nabywać samochód z silnikiem ponad 2 litry, bo niestety jest do zapłacenia +15% akcyzy. A to bardzo dużo przy tej klasie aut. Jechałem dieslem 235KM i jakiegoś braku mocy nie czuć. Bardzo kulturalna praca, niemal niesłyszalna z wnętrza. Zbiera się dobrze, elastyczny jest...Właściwie ciężko znaleźć wady. Rakieta to nie jest bo nie ma być. Faktycznie na rajd się nie nadaje, tylko czy SUV służy do wyścigów? Jeśli ktoś uważa, że tak - ma Porsche.
20 cze 16 11:59 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mario Użytkownik anonimowy
~Mario :
No photo ~Mario Użytkownik anonimowy
Tu właściciel białego SUVa w leasingu (czyli kupiłem coś na co mnie nie stać i do tego coś co jest do niczego plus do tego downsizing). Zakładam Wam wątek by mogliście się wyżyć do woli nieudaczniki. A ja idę się przejechać moich fajnym samochodzikiem.
20 cze 16 08:35 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
54%
46%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
~haha
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
do ~arckx:
No photo ~arckx Użytkownik anonimowy
20 cze 16 08:10 użytkownik ~arckx napisał
wszystkie aldiki były,są i najprawdopodobniej będą autami gejowskimi,no cóż oni też chcą czymś jeździć.
to tylko dobrze świadczy o gejach, że wolą dobre auto od piwa pod monopolowym jak TY
20 cze 16 09:03 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~Zwolennik Tryskaczy:
No photo ~Zwolennik Tryskaczy Użytkownik anonimowy
20 cze 16 10:37 użytkownik ~Zwolennik Tryskaczy napisał
Z tym, że Volvo z "tryskaczami" jest tańsze o połowę. A SUV rzadko jest wyborem rajdowców. Raczej jest kupowany jako wielki rodzinny samochód. Ma być wygodny, pakowny i bezpieczny. I Volvo takie jest. Sądząc po statystykach sprzedaży miłośników "potworów"
Przestań już tak reklamować to Volvo. Inni producenci jednak oferują mocniejsze wersje wielocylindrowe a Volvo proponuje silnik rodem z Mitsu Evo (mała pojemność z dużą mocą). Czy to rzeczywiście jest dobre rozwiązanie dla tak dużego auta? Mi się wydaje że brakuje choćby wersji sześciocylindrowej (może być doładowana) zamiast tak wysilonej dwulitrówki.
20 cze 16 11:18 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kupujesz SUV a masz kombi Użytkownik anonimowy
~Kupujesz SUV a masz kombi :
No photo ~Kupujesz SUV a masz kombi Użytkownik anonimowy
Mam tylko jedną uwagę do tego słodkiego obrazu SQ7 - otóż, nie wygląda jak SUV tylko jak kombi. Zwykłe kombi all-road. Takie napompowane A6. A płaci się za SUVa. To akurat słaby zabieg. Rozumiem, że taki samochód zrobić łatwiej, prowadzi się lepiej od konkurencji. Ale mnie to nie dziwi. Bo konkurencja robi SUVy - a Audi - kombi na sterydach.
20 cze 16 10:30 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qwerty56 Użytkownik anonimowy
~Qwerty56 :
No photo ~Qwerty56 Użytkownik anonimowy
Ile ci zaplacili za te krasomowcze wypociny
12 cze 16 21:21 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vv12 Użytkownik anonimowy
~vv12 :
No photo ~vv12 Użytkownik anonimowy
Dlaczego każdy artykuł motoryzacyjny ( i nie tylko ) musi prowokować tyle jadu ?

SQ7 - super samochód, dzięki za materiał.
20 cze 16 09:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~anty waginosceptyk Użytkownik anonimowy
~anty waginosceptyk
No photo ~anty waginosceptyk Użytkownik anonimowy
do ~haha:
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
20 cze 16 09:03 użytkownik ~haha napisał
to tylko dobrze świadczy o gejach, że wolą dobre auto od piwa pod monopolowym jak TY
Jak może świadczyć dobrze o kimś co lubi jak mu się wkłada puloka w odbytnicę?
20 cze 16 11:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~A Użytkownik anonimowy
~A :
No photo ~A Użytkownik anonimowy
Rzygam q7, tiguanem i niemiecka sponsprowana motoryzacja
20 cze 16 11:40 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Audi / Audi

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - Über SUV

Jest wielki, szybki, ma elektryczne doładowanie i zabierze na pokład nawet 7 osób. Ale lepiej niż w zakrętach czuje się na autostradzie.

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - Über SUV (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego