Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - Über SUV

10 cze 16 14:09

Audi SQ7 4.0 V8 TDI jest wielkie, szybkie, ma elektryczne doładowanie i zabierze na pokład nawet 7 osób. Ale lepiej niż w zakrętach czuje się na autostradzie

Udostępnij
0
Skomentuj

Audi SQ5 3.0 TDI znamy już od jakiegoś czasu, a poprzednie Q7 miało pod maską piekielne 6.0 V12 TDI (!). Bez dwóch zdań, Audi lubi i umie robić wysilone diesle, zresztą w ostatnich latach to właśnie bolidy napędzane silnikami TDI odnosiły seryjne zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ingolstadt idzie za ciosem i przedstawia SQ7 4.0 V8 TDI o mocy 435 KM i 900 Nm momentu obrotowego.

Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po 4,8 s (4,9 s w wersji siedmiomiejscowej), a średnie testowe spalanie – podczas rozważnej, ale dynamicznej jazdy – oscyluje wokół 11 l/100 km. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że liczby to jedno, a największe wrażenie w tym aucie i tak robi stopień zaawansowania technicznego.

Bo 4.0 TDI to pierwszy seryjny silnik wyposażony w elektryczne doładowanie. Działa to tak: gdy ciśnienie gazów wydechowych jest jeszcze zbyt niskie, żeby napędzić „tradycyjne” turbiny (niewielka prędkość obrotowa), a pragniecie pokazać innym kierowcom ich miejsce w szeregu, do akcji wkroczy elektryczny kompresor, który w ułamku sekundy rozkręci wirnik zwykłej sprężarki. Dzięki temu zjawisko turbodziury w zasadzie nie występuje, a przebieg momentu (pełna wartość od 1000 do 3250 obr./min) jest niemal idealnie płaski.

Poza tym mamy tu inne sportowe opcje, m.in. aktywny system zapobiegający wychyłom nadwozia, zmodyfikowany tylny dyferencjał, ceramiczne hamulce. Ciekawostka to drugi układ elektryczny (48 V), zasilający m.in. elektryczny kompresor. Za wersję bazową zapłacicie od 90 000 euro.

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - to nam się podoba

Błyskawiczna reakcja na gaz, rozsądne spalanie w relacji do osiągów, świetne pneumatyczne zawieszenie, doskonałe wykończenie wnętrza.

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - to nam się nie podoba

Natarczywy i sztuczny dźwięk wydechu w trybie Dynamic, wpadki językowe w polskim menu – np. co to znaczy „przestrzegać sejfu”?

Audi SQ7 4.0 V8 TDI - nasza opinia

„S” w nazwie może mylić, bo choć jest to niezwykle szybki i dopracowany samochód, to jego naturalnym środowiskiem zostają długie trasy, najlepiej te wiodące po niemieckich autostradach. Jak na tak duże i ciężkie auto SQ7 świetnie skręca, ale Cayenne to nie jest.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej