Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

BMW X2 - SUV z genami coupe

9 lut, 09:21

To auto miało być przede wszystkim ładne. I takie jest. A jak się nim jeździ? Oto nasze wrażenia z pierwszych jazd najnowszym BMW X2

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Długa, płynna linia dachu podkreśla styl coupé i sportowe ambicje. Znak szczególny X2: logo BMW na tylnym słupku
  • Jeździmy wersją M Sport X ze sportowym zawieszeniem, obniżonym o 1 cm. Rezultat rzuca na kolana
  • BMW zaprojektowało auto, które ma szansę stać się ikoną designu wśród SUV-ów

Jeśli mamy być całkiem szczerzy, to takiego samochodu tak naprawdę nikt nie potrzebuje. Mniejszy niż X1, za to wcale nie tańszy. Jednak wystarczy wsiąść do niego, włączyć zapłon i wziąć zakręt, wtedy już tylko uśmiechasz się pod nosem. Nawet jeśli twarde jak deska zawieszenie zaznajomi cię z paskudnymi dziurami w asfalcie.

BMW X2, jak wspomnieliśmy, nikt nie potrzebuje. Jednak chce je mieć każdy, kto przywiązuje wagę do następujących rzeczy. Po pierwsze, woli siedzieć wysoko. Po drugie, lubi sportową jazdę. Po trzecie, ceni dobry design. Poza tym (tylko nie mówcie, że was nie ostrzegaliśmy), po czwarte, preferuje jazdę najwyżej we dwójkę i, po piąte, zarabia naprawdę dużą kasę lub ma bogatą babcię.

BMW X2 - urodziwe, twarde i kosztowne

Platforma, na której zbudowano to piękne auto, nazywa się UKL2, co znaczy: „niższa klasa”, napęd na przód lub 4x4 i nigdy silnik R6. Takie silniki nie występują też w BMW X1, serii 2 Active i Grand Tourer ani w Mini Country i Clubmanie, tyle że te auta nie mają także tego szczególnego znaku: firmowego logo na tylnych słupkach. Biało-niebieskie śmigło zdobiło wcześniej słupki prawdziwego coupé BMW E9 w latach 1968-75, ulubionego auta prawdziwych purystów monachijskiej marki. A ci, spoglądając na X2, krzyczą wniebogłosy: „To bluźnierstwo!”

Ruszamy z miejsca. Testowe auto to xDrive20d z dwulitrowym dieslem o mocy 190 KM, napędem na obie osie i ośmiostopniowym „automatem”. Kombinacja znana z X1, które już testowaliśmy, uzyskując wynik spalania 6,2 l/100 km i ogólne wrażenie o aucie: super, ale za ciasne i za twarde.

Nasze BMW X2 jest ciaśniejsze i twardsze. Jeździmy wersją M Sport X ze sportowym zawieszeniem, obniżonym o 1 cm. Rezultat rzuca na kolana. Auto wpija się w zakręty, trzymając się wyznaczonego kursu jak drapieżny kot. Moment 400 Nm przy 1750 obr./min wciska w fotel – w komfortowym ustawieniu zawieszenia auto jest twardsze niż u innych w trybie sportowym. A gdy przełączysz na „Sport”, droga powinna być gładka jak podłoga w sali gimnastycznej, inaczej plecy bolą tak, jak podczas ostatniej przeprowadzki, gdy pożałowałeś pieniędzy na firmę przewozową i dźwigałeś meble sam.

Nasze M Sport X jest polakierowane na złoto. Galvanic Gold, podobnie jak pomarańczowy i błękitny, jest nowym kolorem, którym X2 zdaje się dawać do zrozumienia: „Hej, to ja jestem tym lepszym autem wśród wysokich, mnie kupujesz, jeśli masz charakter”. I bardzo dużo pieniędzy. W wersji M Sport X zawsze dostaniesz 19-calowe felgi – można tego zresztą oczekiwać od samochodu za co najmniej 209 300 zł (bez tego złotego lakieru; ten kosztuje jeszcze 3089 zł ekstra). W podstawowej wersji X2 xDrive20d oznacza wydatek 182 300 zł, a za najtańsze X2 w polskim cenniku – sDrive20i z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 192 KM i napędem na przednią oś – trzeba zapłacić 164 100 zł. Wtedy w standardzie dostajemy 17-calowe koła.

BMW X2 nie będzie raczej kupowane w najtańszych wersjach. Na polskim rynku zrezygnowano, przynajmniej na razie, z podstawowego w tym modelu silnika 18i – trzycylindrowca o mocy 140 KM – zakładając pewnie, że sprzedaż będzie żadna. I słusznie.

BMW X2 - demonstracja stanu ducha

BMW X2 powinno być mocne, bogato wyposażone i głośne. Musi bić po oczach wielkimi wlotami powietrza, wyciągniętą w stylu coupé linią dachu i końcówkami wydechu o średnicy 9 cm, w których zmieściłby się iPhone. Jeśli zamówisz nawigację z 8,8-calowym ekranem i wyświetlaczem head-up w cenie 12 937 zł, będziesz mógł mapę powiększać i zmniejszać dotykiem, jak w tablecie. A gdy całkiem zaszalejesz, kupisz czerwone skórzane fotele za 6222 zł. Bo X2 wybiera się z miłości.

A ta, jak wiadomo, pozwala wiele wybaczyć, np. 470 l pojemności bagażnika, o 35 l mniej niż w X1. Ze złożonym oparciem kanapy – 1355 l – dystans powiększa się do 200 l. Elegancka linia dachu kosztuje 7 cm wysokości dla pasażerów z tyłu – wyżsi niż 1,85 m muszą wciągać głowy. Wysoka linia okien nie sprzyja dobrej widoczności ani wrażeniu przestronności. A 4,36 m długości to o 8 cm mniej niż w X1.

BMW zaprojektowało auto, które ma szansę stać się ikoną designu wśród SUV-ów. Taką był to tej pory właściwie tylko Range Rover Evoque. A my mamy jeszcze jedno marzenie związane z tym samochodem: żeby Bawarczycy zrobili z niego kabriolet. Jego też nikt nie będzie tak naprawdę potrzebował, ale oszaleje z żądzy posiadania, gdy już go zobaczy.

BMW X2 - nasza opinia

Totalnie niepraktyczne i absurdalnie drogie – i co z tego, skoro tak wielu będzie o nim marzyć? X2 wnosi walentynkową atmosferę do świata kompaktowych SUV-ów. Trudno się w nim nie zakochać. Jest sztywne, ciasne, ale jest też cool i to się tu przede wszystkim liczy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (39)

No photo
No photo ~Ehh.. Użytkownik anonimowy
~Ehh.. :
No photo ~Ehh.. Użytkownik anonimowy
Moda na SUV-y niebawem zacznie mijać. Współczesne krawężniki nie są już takie wysokie jak kiedyś a właściciel takiego SUV-a nie będzie ciągnął przyczepy kempingowej bo stać go na nocleg w pensjonacie. Poza tym im więcej takich wozów na drogach tym mniej wydają się atrakcyjne. Producentom aut udawało się do tej pory skutecznie wciskać nam ten nowy samochodowy "life-style" prosto do gardła, ale masa tych współczesnych SUV-ów zaczyna przypominać toporne z postury auta osobowe bez nawiązywania do samochodów prawdziwie terenowych (do których prosta, masywna sylwetka pasuje o wiele bardziej), co z kolei rodzi pytanie: po co mi droższa i upośledzona stylistycznie wersja normalnego kombi/hatchbaka? Wielgachny, przerośnięty przód z grillem wielkości drzwi od stodoły przyklejony do furmanki o rozmiarach VW Polo? Pewnie jeszcze w cenie BMW 3...
9 lut 17:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
To jest zwykła strategia penetracji rynku, szukanie lub tworzenie nisz rynkowych. A czy to ma sens czy nie tonie nasza sprawa, tylko firm motoryzacyjnych. A skoro się sprzedaje to i muszą zarabiać. Ale to klient musi sobie odpowiedzieć czy warto kupić coś takiego za taką kasę. Podobno mamy wolny rynek, więc sami decydujcie. Ja mam awersję do BMW, w szczególności do ich małych modeli,bo uważam że nie są warte tych pieniędzy. Ale to tylko moje zdanie.
9 lut 12:22 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Zastanawiałem się czy redaktorzy Auto Bilda wymyślą coś nowego, żeby zniechęcić do BMW. Jak sądzę, za to płaci im VW i Mercedes. Zastosowano stary klucz. Ładne, nowa linia, ale ciasne i twarde. Tylko dla dwóch osób. Nie nadaje się do niczego. Kupcie VW.
9 lut 13:19 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~już niewolnik, a nie głosowałem na niemiecka unię Użytkownik anonimowy
~już niewolnik, a nie głosowałem na niemiecka unię :
No photo ~już niewolnik, a nie głosowałem na niemiecka unię Użytkownik anonimowy
a łża sie kreci, że zrobiorno z nas siłe roboczą. Dzisiaj cofamy sie do poziomu państw srodkowej Afryki. Wszedzie montownie i dotacje zabraniajace rozwoju polskiego przemysłu. Drogi wybudowano dla niemców, prawo tworzy sie pod zagranicę- a wszystko to przyklepuja niemieckie media, które sa praktycznie monopolista na rynku polskim.Ciesze sie , ze pozwalaja mówic po polsku, ale do kiedy?Jak jedziesz wzdłuz i wszerz polski nie zobaczysz nawet jednego polskiego zakładu, a i w miastach powoli zaczynaja dominować niemieckie sklepy. Mamy niemiecki centra logistyczne, stacje diagnostyczne,niemieckich zarzadców infrastruktura itd.Na palcach jedenej reki mozna wymienic polskie zakłady. Duzo się nie pomyle, jesli napisze , że dwie firmy niemieckie wytwarzaja wiecej niz wszystkie firmy polskie nalezace do polaków.Może sie myle?
10 lut 10:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krycha Użytkownik anonimowy
~Krycha :
No photo ~Krycha Użytkownik anonimowy
BMW dacia...ciekawy kierunek stylistyczny
9 lut 15:58 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cynik Użytkownik anonimowy
~cynik :
No photo ~cynik Użytkownik anonimowy
Ten koszmarek ma być "ikoną stylu"? Wolne żarty.
Po BMW, projektantach takich aut jak X6 można by się spodziewać o wiele więcej. Od tego nawet koreańskie suvy są ładniejsze.
9 lut 16:47 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~j-23 Użytkownik anonimowy
~j-23 :
No photo ~j-23 Użytkownik anonimowy
I rura wydehowa powinna byc skierowana do srodka !
9 lut 15:22 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Blądi x6 Użytkownik anonimowy
~Blądi x6 :
No photo ~Blądi x6 Użytkownik anonimowy
BMW jaki by nie wypuścił model to i tak bije na głowę całą konkurencję Wystarczy raz kupić nowe BMW z automatem i xdrivem żeby zapomnieć i istnieniu innych samochodów. Tak trzymać.
9 lut 18:24 | ocena: 53%
Liczba głosów:17
47%
53%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~1302 Użytkownik anonimowy
~1302 :
No photo ~1302 Użytkownik anonimowy
Gratuluję wszystkim , którzy kupią to auto z 2 litrowym silnikiem . Kupcie sobie jeszcze materac bo będziecie spać w serwisie razem z waszą nową bemką !
9 lut 20:10 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jnmjj Użytkownik anonimowy
~jnmjj :
No photo ~jnmjj Użytkownik anonimowy
Straszny i tragiczny. Totalne bezguście.
9 lut 16:24 | ocena: 63%
Liczba głosów:16
63%
38%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej