CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Citroen C1 1.0 VTI - cieszy oko, drażni ucho

14 mar, 13:15
Udostępnij
0
Skomentuj

Druga generacja C1 po krótkim epizodzie rynkowym w 2015 roku teraz wraca do polskich salonów. Testujemy wersję z 68-konnym benzyniakiem i sprawdzamy, jakimi cechami chce zaskoczyć konkurencję

Boom na małe auta miejskie mamy w Polsce już dawno za sobą. W 2016 roku samochody tej klasy stanowiły niespełna 4 proc. wszystkich sprzedanych nowych aut. Liderką była Skoda Citigo (2883 szt.), tuż za nią – bratni VW up! (2773). Trzecie miejsce zajęła Toyota Aygo (2551). Skoro więc jeden z „trojaczków z Kolina” znalazł się na podium, to może warto wznowić w Polsce sprzedaż C1?

Najmniejszy Citroën, wraz z debiutującymi C3 (grudzień 2016) i odświeżonym C-Elysée (marzec 2017), ma wzmocnić pozycję francuskiego producenta w segmencie B. Są na to duże szanse, bowiem cena C1, która w 2015 r. była przyczyną wycofania auta z oferty, teraz została wreszcie korzystnie skalkulowana – od 36 200 zł. To zasługa obniżenia kosztów produkcji.

Testowane przez nas auto – mimo że wyposażone w podstawowy silnik benzynowy 1.0 VTi o mocy 68 KM – było jednak droższe (39 400 zł). Stało się tak za sprawą bogatszego (choć nie topowego) wyposażenia Feel. Na pokładzie C1 znalazły się m.in. klimatyzacja manualna, dzielona kanapa, centralny zamek i elektr. ster. przednie szyby. W zasadzie elementy te należałoby uznać za optymalne w tej klasie aut, jednak nam brakowało zestawu głośnomówiącego Bluetooth (1000 zł).

C1, podobnie jak większość aut tego segmentu, pozwala na wygodne podróżowanie, ale tylko z przodu (2. rząd nadaje się głównie dla dzieci). Przednie siedzenia są obszerne, miękko tapicerowane, a za uzyskanie optymalnej pozycji odpowiadają regulacje kierownicy i fotela na wysokość. Obsługa urządzeń pokładowych jest intuicyjna i ergonomiczna, ale opcjonalny obrotomierz (200 zł) można sobie darować z powodu słabej czytelności, która dodatkowo się pogarsza w słoneczne dni.

Obrotomierz jest zbędny także ze względu na głośność silnika. Żeby sprawnie przemieszczać się w mieście, trzycylindrową jednostkę trzeba utrzymywać na wysokich obrotach (maks. moment 95 Nm jest uzyskiwany przy 4300 obr./min). Jeździe z wysokimi obrotami sprzyja także zestopniowanie skrzyni biegów. Na „jedynce” bez trudu można się rozpędzić do 50 km/h, na „dwójce” – niemal do 100 km/h. Dzięki takiemu stylowi jazdy ruszamy pierwsi spod świateł, ale przez chwilę jesteśmy ogłuszeni.

W mieście C1 prowadzi się bez zarzutu, poza nim przeszkadzają słaba reakcja silnika na gaz, a także nie najlepsze prowadzenie. O ile komfort jazdy jest zadowalający, o tyle precyzja układu kierowniczego i to, że kierownica nie wraca po skręcie do pozycji wyjściowej, wręcz denerwuje.

Citroen C1 - nasza opinia

Choć C1 teraz pojawiło się w salonach, nie ma najmłodszej konstrukcji. Odczuwa się to zwłaszcza w prowadzeniu, gdyż pod względem precyzji odbiega od tego, co oferują nowsi konkurenci. Mimo to auto ma atrakcyjną cenę, bogate wyposażenie i jest solidnie wykonane oraz oszczędne.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD :
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
Slaby artykuł. C1 ma długie przełożenia skrzyni biegów wraz ze słabym silnikiem nie zapewnia to dużej dynamiki. Panda ma krótsze przełożenia skrzyni mimo słabszego silnika zapewnia lepszą dynamikę w jeździe miejskiej. Dlaczego producenci samochodów nie lubią 6 biegowych?
17 mar 09:38 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ding dong Użytkownik anonimowy
~ding dong :
No photo ~ding dong Użytkownik anonimowy
Jeździłem takim autem. Mam 190 cm wzrostu i podróżowałem również na tylnej kanapie.Spoko autko, miłe i przyjemne w jeździe.Nieźle wykonane.
20 mar 20:49
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szwagier Użytkownik anonimowy
~Szwagier :
No photo ~Szwagier Użytkownik anonimowy
Czemu w artykule nie napisano, że to Toyota Aygo tylko ze zmienioną blacharką? Przecież niczym w środku się nie różni (tylko chyba kształt tylnych okien jest inny).
20 mar 14:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
do ~DD:
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
17 mar 09:38 użytkownik ~DD napisał
Slaby artykuł. C1 ma długie przełożenia skrzyni biegów wraz ze słabym silnikiem nie zapewnia to dużej dynamiki. Panda ma krótsze przełożenia skrzyni mimo słabszego silnika zapewnia lepszą dynamikę w jeździe miejskiej. Dlaczego producenci samochodów nie lu
Bo nie każdy lubi wachlować prawą ręką od świateł do świateł. Poza tym w tak słabym motorze o tak nikłym i spłaszczonym momencie większa ilość przełożeń absolutnie nie polepszyłaby dynamiki.
18 mar 00:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Citroen C1 1.0 VTI - cieszy oko, drażni ucho

Citroen C1 1.0 VTI - cieszy oko, drażni ucho (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego