Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Citroen C3 – którą wersję warto kupić?

Trzy poziomy wyposażenia, dwa silniki i kilka wariantów mocy. Trzeba przyznać, że Citroena C3 o rzucającej się w oczy stylizacji łatwo dopasować do swoich potrzeb. Na które dodatki i wersje zwrócić szczególną uwagę?

Udostępnij
0
Skomentuj

Citroen C3 najnowszej generacji szybko podbił serca klientów. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy od debiutu nowego modelu zdecydowało się na niego aż 40 000 osób! Próg 100 000 zamówień przekroczono po niespełna sześciu miesiąca od wprowadzenia „ce trójki”. Samochód stał prawdziwym bestsellerem firmy. Od początku bieżącego roku zamówienia na C3 wzrosły o 70 proc. Francuzi mogą otwierać szampana. A to nie jedyny powód do chwały.

Citroen C3 - lepiej wyposażone wersje są popularniejsze

Citroen chwali się, że dzięki C3 udało mu się pozyskać zupełnie nowych klientów - od innych marek. Aż 60 proc. klientów indywidualnych, którzy pozostawili swoje dotychczasowe samochody w rozliczeniu to osoby, które zmieniły markę na Citroena (dane dla 5 krajów europejskich).

Foto: citroen

Francuzi mogą szczycić się czymś jeszcze: preferencjami klientów. Prawie połowa sprzedanych C3 to modele w najbogatszej wersji wyposażenia nazwanej Shine. Ponad 60 proc. zamówień dotyczy wersji z dwukolorowym nadwoziem. Nie dziwi także popularność praktycznego dodatku czyli pomysłowych listew ochronnych na drzwiach – Airbump. Ponad 60 proc. sprzedanych samochodów ma charakterystyczne elementy na drzwiach. A to jeszcze nie wszystko. Dużym wzięciem cieszą się także opcjonalne warianty wystroju wnętrza – decyduje się na nie 30 proc. klientów.

Citroen C3 - już od 39 900 zł

Choć ceny zaczynają się już od 39 900 zł, to jednak warto bliżej przyjrzeć się modelom droższym. Wyposażono je w mocniejsze silniki i bogatsze wyposażenie. Różnica pomiędzy podstawowym Live a Feel wynosi 5000 zł. Dopłacając tyle zyskamy praktyczne światła dzienne LED, lakierowaną fasadę deski rozdzielczej, oświetlenie wnętrza LED, klimatyzację manualną (wymaga dopłaty 3000 zł w najtańszej odmianie - Live), praktyczne radio z USB i zestawem głośnomówiącym oraz nieco szersze opony w rozmiarze 195/65 R15 na felgach stalowych. A na tym nie koniec.

Wersję Feel łatwiej skonfigurować tak, by nadać jej indywidualnego stylu. Do wyboru jest kilka pakietów w ramach których mamy nie tylko pomysłową tapicerkę ale również kieszenie w oparciach foteli, tekstylne wykończenie drzwi, dekorację nawiewów powietrza, skórzane obszycie kierownicy oraz tylne szyby sterowane elektrycznie. Na tym nie koniec.

Citroen C3 - najnowocześniejsze multimedia w historii

Foto: citroen

Począwszy od wersji Feel mamy znacznie większy wybór systemów audio i telematyki. Warto wziąć pod uwagę zestaw RCCA2 z 6 głośnikami oraz funkcją MirrorScreen (cena od 2200 zł). Dzięki niej można podłączyć kompatybilny smartfon z systemem Android oraz iPhone, aby na ekranie w samochodzie wyświetlić wybrane programy z telefonu. Citroen jako jeden z nielicznych producentów zapewnia dostęp do najważniejszych standardów połączeń ze smartfonem: Android Auto, CarPlay oraz MirrorLink. Za ich pośrednictwem wyświetlimy na 7 calowym ekranie radia nawigację z telefonu, odtwarzacz muzyki (także z serwisów takich jak Spotify czy Apple Music), książkę telefoniczną czy listę połączeń.

Można również zamówić fabryczną nawigację GPS oraz tuner cyfrowej radiofonii DAB. Zważywszy na to, że stacji DAB można już słuchać w wielu regionach Polski, warto wziąć pod uwagę opcjonalny odbiornik.

Citroen C3 - silniki

Dwa silniki do wyboru i kilka wariantów mocy. Innymi słowy trzycylindrowy 1.2 Puretech oraz doskonale znany 1.6 BlueHDI. Który wariant jest najbardziej optymalny? Każdemu wedle potrzeb.

Jeśli nie pokonujemy dużych dystansów w zupełności wystarczy wersja benzynowa. 1.2 o mocy 68 KM i 82 KM polecamy przede wszystkim do spokojnej jazdy po mieście. Nieco inaczej jest przypadku najmocniejszej wersji o mocy 110 KM. Warto do niej dopłacić, gdyż wyróżnia się znacznie większym momentem obrotowym niż słabsza odmiana 82 KM. Różnica wynosi ponad 85 Nm, co bardzo łatwo odczuć podczas jazdy poza miastem. Wysoki moment obrotowy (205 Nm) ma też jeszcze jedną korzyść – przyzwoite spalanie, gdyż kierowca nie jest zmuszony do wykorzystywania pełnych możliwości silnika jak w przypadku słabszych wersji. Spalanie będzie podobne – ok 6,5 l na 100 km przy delikatnym traktowaniu pedału gazu.

Foto: Robert Rybicki / Auto Świat

Diesel jest droższy od wersji benzynowych o podobnej mocy. Trzeba naprawdę dużo jeździć, by zrekompensować dopłatę. Kto jednak lubi dźwięk diesla i charakterystykę jego pracy może zainwestować w mocniejszą wersję. Różnica w cenie pomiędzy odmianą o mocy 75 KM i 100 KM wynosi tylko 4 000 zł. To niewiele zważywszy na różnicę w osiągach.

Citroen C3 - skrzynia biegów – nie tylko ręczna

W Citroenie C3 do wyboru są dwie skrzynie biegów – manualna pięciobiegowa oraz sześciobiegowy automat. Automatyczną przekładnię otrzymamy tylko z najmocniejszym silnikiem benzynowym. Trudno przecenić zalety automatu. Oznacza przede wszystkim znacznie wygodniejszą jazdę. Szczególnie łatwo docenić automat podczas jazdy w mieście, gdy łatwiej o korki i spowolnienie w ruchu. Wówczas nawet największy korek nie będzie aż tak dotkliwy jak mogłoby się wydawać do tej pory.

Citroen C3 - s to jeszcze nie wszystko

Wybierając C3 warto jeszcze pomyśleć o jednym. Godne uwagi są kontrakty serwisowe. Za Essential Drive trzeba zapłacić zaledwie 150 zł, co oznacza nie tylko naprawę i bezpłatną wymianę wadliwych części ale także wsparcie Assistance. W przypadku kontraktu Easydrive (cena od 500 zł) mamy natomiast bezpłatne przeglądy okresowe. Najbardziej wszechstronnym jest kontrakt Freedrive obejmujący kompleksową ochronę samochodu z uwzględnieniem naprawy i wymiany części (także podlegających zużyciu), przeglądów okresowych oraz pojazdu zastępczego.

Citroen C3 - dane techniczne

Dane producenta (dotyczą wersji sedan) 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 BlueHDI 1.6 BlueHDI
Silnik: typ/cylindry/zawory benz. /R3/12 benz. /R3/12 benz. /R3/12 t.diesel/R4/8 t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1199 1199 1199 1560 1560
Moc maksymalna (KM/obr./min) 68/5750 82/5750 110/5500 75/3500 99/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 106/2750 118/2750 205/1500 233/1750 2541750
Skrzynia biegów (std./opcja) man. 5-biegowa man. 5-biegowa man. 5-biegowa/ aut. 6-biegowy man. 5-biegowa man. 5-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h* (s) 14 12,8 9,3 (9,8 aut.) 13,7 10,6
Prędkość maksymalna* (km/h) 164 173 188 171 188
Pojemność bagażnika (l) 300
Cena najtańszej wersji (zł) 39 900 41 900 51 900 (57 500 aut.) 49 900 58 900
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~Co się dzieje? Użytkownik anonimowy
~Co się dzieje? :
No photo ~Co się dzieje? Użytkownik anonimowy
"Samochód stał prawdziwym bestsellerem firmy"... "większy wybór systemów audio i telematyki"..."standardów połączeń ze smartfonem"..."wyświetlimy na 7 calowym ekranie radia" oraz "Godne uwagi są kontrakty serwisowe"
Rozumiem, że powyższymi "przymiotami" kierują się potencjalni nabywcy, skoro o tym napisano, ale czy to jest najważniejsze? Pominięto aspekt trwałości jednostek napędowych, a o możliwości dopasowania siedziska do kierowcy, ergonomii użytkowania, precyzji układu kierowniczego, sprawność układu hamulcowego i o usterkowości, nawet nie wspomniano.
Co to za Auto-Świat? Artykuł prezentuje bajery, które odwracają uwagę od ważniejszych kwestii, a niestety młodzi nabywcy po zapoznaniu się z taką prezentacją to, "łykają" jak małpa kit.
Rozumiem, że jest to przykład "artykułu sponsorowanego", ale czy wszystkie takie prezentacje muszą być tak napisane, żeby można było odnieść wrażenie, iż autor i adresat to ta sama grupa... o nieprawidłowo określonych potrzebach.
27 wrz 10:57 | ocena: 87%
Liczba głosów:30
87%
13%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mam.P. Użytkownik anonimowy
~Mam.P. :
No photo ~Mam.P. Użytkownik anonimowy
Piteros13. Negatywnie zawsze piszą Ci co nigdy nie jezdzili Cytryna tylko10cio.letnimi Niemieckimi WRAKAMI
27 wrz 10:03 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted :
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
Miejski to jest C1, C3 jest większy niż Golf I generacji i ociera się już o klasę aut kompaktowych.
27 wrz 10:34 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Awas Użytkownik anonimowy
~Awas
No photo ~Awas Użytkownik anonimowy
do ~Co się dzieje?:
No photo ~Co się dzieje? Użytkownik anonimowy
27 wrz 10:57 użytkownik ~Co się dzieje? napisał
"Samochód stał prawdziwym bestsellerem firmy"... "większy wybór systemów audio i telematyki"..."standardów połączeń ze smartfonem"..."wyświetlimy na 7 calowym ekranie radia" oraz "Godne uwagi są kontrakty serwisowe"
Rozumiem, że powyższymi "przymiotami"
Twoje pretensje są bezzasadne. Artykuł promocyjny jest skierowany do osób które chcą kupić nowy samochód. Podkreślam - nowy. Dla nich ważne są właśnie multimedia takie jak Mirror Link i kontrakty serwisowe. Oni też kupują przedłużone gwarancje. To co jest istotne dla ciebie - np. trwalość silnika, będzie problemem tych co kupią auto z drugiej ręki. Musisz zrozumieć - kupujący auta używane to nie target dla producentów samochodów.
27 wrz 17:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc :
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
Sliczna ta mala Cytrynka!
26 wrz 10:17 | ocena: 76%
Liczba głosów:25
76%
24%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bp1 Użytkownik anonimowy
~bp1
No photo ~bp1 Użytkownik anonimowy
do ~Mam.P.:
No photo ~Mam.P. Użytkownik anonimowy
27 wrz 10:03 użytkownik ~Mam.P. napisał
Piteros13. Negatywnie zawsze piszą Ci co nigdy nie jezdzili Cytryna tylko10cio.letnimi Niemieckimi WRAKAMI
Generalnie wypowiadaja się na temat negatywnych faktów zawsze ci co nie wiele wiedzą. Mógłbym tak ze 2 kartki zapisać na temat jakości i awaryjności citroenów C3 o serwisach tzw. autoryzowanych nie wspomnę.
27 wrz 10:42 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
36%
64%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motowos Użytkownik anonimowy
~motowos :
No photo ~motowos Użytkownik anonimowy
Kastruje się silniki sztucznie zaniżając ich moc tak by były nic nie warte, czy wręcz niebezpieczne w eksploatacji, zmuszając tym samym
do kupna normalnego ale za dopłatą.
Auto o tych gabarytach nie powinno mieć montowanego silnika z klasy mini.
To zwykłe naciąganie ludzi na kasę.
27 wrz 13:21 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bp1 Użytkownik anonimowy
~bp1
No photo ~bp1 Użytkownik anonimowy
do ~WTF32:
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
27 wrz 09:09 użytkownik ~WTF32 napisał
Żadną.
Potwierdzam, żadnej nie należy kupować. Wiem bo miałem. Nigdy więcej.
27 wrz 09:35 | ocena: 62%
Liczba głosów:26
38%
62%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~da e3 Użytkownik anonimowy
~da e3 :
No photo ~da e3 Użytkownik anonimowy
jezdzilem tym autem - sluzbowym, z silnikiem 1.2 - gorzej niz maluchem, rzezi, wyje a nie jedzie. podjechac tym pod gorke to wyczyn. nie wiedziec tez czemu mata silnika nowego auta juz cala byla popruta. palil jak smok 12 l/100 km.
27 wrz 16:37 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rajdowiec Użytkownik anonimowy
~Rajdowiec
No photo ~Rajdowiec Użytkownik anonimowy
do ~bp1:
No photo ~bp1 Użytkownik anonimowy
27 wrz 09:35 użytkownik ~bp1 napisał
Potwierdzam, żadnej nie należy kupować. Wiem bo miałem. Nigdy więcej.
Takie wpisy zawsze robią znawcy " którzy nigdy nie mieli auta francuskiego oraz dilerzy innych marek dla wykoszenia konkurencji.
27 wrz 15:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Citroen C3 – którą wersję warto kupić? (slajd 1 z 22)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego