Czy Hyundai sięgnie po złoto? Porównanie: i10 kontra Renault Twingo i VW Up!

13 sie, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Koreańczycy dopracowali Hyundaia i10 i z pewnością liczą na to, że zdmuchnie ono z podium Volkswagena UP!, a po drodze rozjedzie Renault Twingo. Czy to się uda, pokaże porównanie na punkty

Małe auta miejskie może nie imponują wielkością karoserii, ale za to mają inną cenną zaletę: mogą się pochwalić najlepszym wykorzystaniem długości samochodu. Innymi słowy: proporcja przestronności kabiny do całkowitej długości auta jest w nich fantastyczna. Z czego jeszcze będą się mogli cieszyć właściciele tych maluchów? Tego właśnie dowiecie się z naszego porównania!

Zacznijmy od Hyundaia. Koreańczycy już jakiś czas temu odświeżyli swojego malucha. Modernizacja objęła przede wszystkim systemy asystujące i nawigację. Lifting nie zmienił za to dobrych parametrów przestronności kabiny. Koniecznie musimy pochwalić Hyundaia za fotele, gdyż są obszerne, wygodnie skrojone i wystarczająco sztywne, żeby solidnie podpierać ciało. Także z tyłu i10 siedzi się najwygodniej z całej trójki. Schludny kokpit mógłby równie dobrze występować w aucie wyższej klasy i jak zwykle obsługa instrumentów Hyundaia nie sprawia żadnych problemów.

VW dzięki pudełkowatemu nadwoziu ma zadziwiająco szeroką kabinę, w której jedynym brakiem pod względem przestronności jest mniejsza niż u rywali przestrzeń z tyłu na nogi. Jednak także i tu dorośli godnie przetrwają wypad za miasto. VW oszczędza na wykończeniu wnętrza i w wielu miejscach widać blachę. Z przodu jeszcze można uznać to za element stylistyczny, jednak nieosłonięty próg bagażnika szybko się porysuje.

Twingo zachwyca zwrotnością w mieście!

W Twingo designerzy mogli się wyszaleć. Urządzono je raczej na wesoło niż rozsądnie. Szykownie, szkoda tylko, że brakuje tu obrotomierza. Z przodu jest bardzo dużo miejsca na nogi kierowcy i z tyłu też go nie brakuje, ale... Z jakiegoś niezrozumiałego powodu oparcie kanapy ustawiono niemal pionowo i z tyłu siedzi się jak za karę. Za kanapą umieszczono silnik, który oczywiście napędza tylną oś. To brzmi obiecująco, ale Twingo to nie jest małe Porsche. 0,9-litrowy silnik z turbo o mocy 90 KM dość ociężale nabiera obrotów. Dobrze czuje się głównie na średnich.

Twingo jest uparcie podsterowne, mało bezpośredni układ kierowniczy też nie dostarcza szczególnej frajdy z prowadzenia. Ale najbardziej denerwują słaba stabilność podczas jazdy na wprost oraz wrażliwość na boczne podmuchy wiatru. Słabe dociążenie przedniej osi nie przyniosło dobrych efektów. Długich tras Twingo też nie pokonuje najlepiej. Jego środowisko to miasto, w którym nieźle się sprawdza: jest niezwykle zwrotne – średnica skrętu wynosi tylko 8,9 m.

Przesiądźmy się do up!-a. Trzycylindrowy silnik o mocy 90 KM brzmi trochę jak jednostka Renault, ale jeździ się zupełnie inaczej: TSI ma masę temperamentu, kręci się żywiołowo i charakternie przy tym „gada”. Napęd jest elastyczny, można spokojnie płynąć z ruchem na wysokim biegu – prawie jak w dieslu. Dynamika wystarcza do bezpiecznego wyprzedzania nawet przy komplecie pasażerów. Układ jezdny ma zrównoważone zestrojenie, nic tu nie denerwuje. VW up!-a prowadzi się poręcznie, precyzyjnie i lekko. Do tego zawieszenie dzielnie znosi wszelkie dziury w mieście i także poza nim sprawnie amortyzuje pofalowania nawierzchni. A co na to Hyundai?

Silnik bez turbiny - mowa o Hyundaiu - znowu sobie dobrze poradził!

On także potrafi robić to całkiem przyzwoicie. Jest co prawda nieco sztywniejszy od VW, ale zestrojenie też uznajemy za udane. Układ kierowniczy nie denerwuje ospałością, wystarczająco bezpośrednio reaguje, dzięki czemu i10 prowadzi się posłusznie.

Silnik Hyundaia to jedyna w tym teście konstrukcja wolnossąca: 1,2 l pojemności, 4 cylindry i 87 KM, bez bezpośredniego wtrysku. Żeby żwawo się przemieszczać, trzeba wysoko kręcić silnik. W teście spalania żaden napęd nie okazał się szczególnie oszczędny. Hyundai i Renault zużyły 6,1 l/100 km, VW – o 0,2 l/100 km mniej.

Volkswagen dzięki subiektywnie najlepszej dynamice napędu zostałby faworytem, gdyby nie potknął się podczas hamowania. W pierwszej próbie zatrzymał się o prawie 1,5 metra dalej od i10, po rozgrzaniu hamulców droga ta uległa wydłużeniu. Kiedy dodaliśmy do tego gwarancję koreańskiego rywala, to okazało się, że... Zobaczcie sami – wyniki pomiarów i punkty w tabelkach na kolejnej stronie!

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - wyniki pomiarów drogowych (oceniane):

Hyundai VW Renault
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,7 s 3,4 s 3,6 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s 11,3 s 11,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 20,1 s 19,3 s 21,2 s
Elastyczność 60-100 km/h (4. bieg) 12,6 s 9,9 s 13,4 s
Elastyczność 80-120 km/h (5. bieg) 19,0 s 17,6 s 18,2 s
Masa rzeczywista/ładowność 1015/435 kg 986/374 kg 988/394 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc. 62/38 proc. 46/54 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 10,0/10,1 m 10,0/10,0 m 8,9/8,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 40,9 m 42,3 m 41,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 39,9 m 43,4 m 40,1 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 60 dB (A) 59 dB (A) 63 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 70 dB (A) 68 dB (A) 69 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 73 dB (A) 73 dB (A) 74 dB (A)
Spalanie testowe 6,1 l/100 km 5,9 l/100 km 6,1 l/100 km
Zasięg 655 km 590 km 570 km

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - wymiary kabin (oceniane):

Hyundai i10 VW Up! Renault Twingo
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1130 1115 1160
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1340 1420 1365
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1020 1020 1005
Zakres regulacji fotela (mm) 210 175 220
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 670 625 675
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1330 1410 1330
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 910 940 930
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 375 380 320

*mierzone po odsunięciu fotela kierowcy o metr od pedału hamulca, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - dane katalogowe producentów (nieoceniane oprócz pojemności bagażników):

i10 up! Twingo
Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy/R4/16 benzynowy, turbo/R3/12 benzynowy, turbo/R3/12
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z tyłu
Zasilanie/napęd rozrządu wtr. wielopunktowy/łańcuch wtrysk bezpośredni/pasek wtr. wielopunktowy/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1248 999 898
Moc maksymalna (KM/obr./min) 87/6000 90/5000 90/5500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 121/4000 160/1500 135/2500
Prędkość maksymalna (km/h) 175 185 165
Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa manualna, 5-biegowa manualna, 5-biegowa
Napęd na przednie koła na przednie koła na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/b tw/b
Pojemność bagażnika (l) 252-1046 251-959 219-980
Pojemność zbiornika paliwa (l) 40 35 35
Marka i model opon testowanego auta Pirelli Cinturato Winter Falken Eurowinter HS 449 Michelin Alpin 5
Rozmiar opon testowanego auta (p | t) 185/55 R 15 185/55 R 15 165/65 | 185/60 R 15
Emisja CO2 (g/km) 114 101 99
Spalanie fabryczne (miasto/trasa/śr. l/100 km) 6,5/4,1/4,9 5,5/3,8/4,4 4,9/3,9/4,3

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - wyposażenie i ceny opcji (oceniane):

i10 up! Twingo
Wersja 1.2 Premium 1.0 TSI high up! TCe 90 Intens
Airbagi czołowe i boczne/kurtyny powietrzne S/S S/N S/N
Poduszka kolanowa kierowcy N N N
Reflektory ksenonowe/LED/przeciwmgielne N/N/S N/N/S N/N/2500 zł (pakiet)
Klimatyzacja manualna/automatyczna S/1000 zł S/1240 zł S/2500 zł (pakiet)
Elektrycznie regulowane szyby/lusterka S (z przodu i z tyłu)/S S/S S/S
Dzielona i składana tylna kanapa S S S
Radioodtwarzacz S S S
Bluetooth/złącze USB/nawigacja satelitarna S/S/2500 zł 510/230 (pakiet)/510 zł1) S/S/3500 zł
Fotel kierowcy regulowany na wysokość S S S
Podgrzewane fotele 600 zł 230 zł (pakiet) 1 000 zł
Centralny zamek z pilotem S S S
Tempomat S 1110 zł (pakiet) S
Czujniki parkowania S 1110 zł (pakiet) 600 zł
System unikania kolizji S 1 330 zł N
Czujnik martwego pola N N N
Asystent utrzymania pasa ruchu S N 700 zł
Wykrywanie zmęczenia kierowcy N N N
Lakier metalizowany/felgi aluminiowe w teście 1600 zł/15 cali (1500 zł) 1720 zł/15 cali (S) 1600 zł/15 cali (S)

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; 1)stacja dokująca do smartfona plus specjalna aplikacja.

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - ceny, gwarancja, utrata wartości, przeglądy (oceniane):

i10 up! Twingo
Cena podstawowa 50 300 zł 51 720 zł 45 800 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 45 tys. km) 44,5 proc. 41,9 proc. 39,5 proc.
Gwarancja mechaniczna 5 lat 2 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 20 tys. km co 15 tys. km co 20 tys. km
Cena po doposażeniu 54 900 zł 55 410 zł 51 600 zł

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - punkty i klasyfikacja:

Nadwozie Maks. pkt. i10 up! Twingo
Przestronność z przodu 40 32 32 35
Przestronność z tyłu 30 24 22 24
Pojemność bagażnika 25 24 24 21
Ładowność 15 13 11 12
Widoczność 20 16 18 15
Fotele, pozycja kierowcy 30 25 25 25
Ergonomia obsługi 20 16 16 14
Jakość wykończenia 20 16 15 14
Suma punktów 200 166 163 160
Napęd i zawieszenie Maks. pkt.
Przyspieszenie 25 21 22 20
Elastyczność 25 22 24 22
Poziom hałasu 15 11 12 10
Skrzynia biegów 15 13 13 12
Zachowanie na drodze 30 25 25 22
Komfort jazdy 30 24 25 23
Układ kierowniczy 15 13 14 12
Średnica zawracania 5 3 3 5
Skuteczność hamulców 40 25 19 24
Suma punktów 200 157 157 150
Koszty Maks. pkt.
Cena po doposażeniu 50 27 27 29
Utrata wartości 15 12 14 15
Zużycie paliwa 30 23 24 23
Wyposażenie – komfort 30 21 20 20
Wyp. – bezpieczeństwo 30 18 14 11
Ubezpieczenia 10 7 7 7
Gwarancja 15 14 8 8
Przeglądy 20 13 10 13
Suma punktów 200 135 124 126
Wynik końcowy 600 458 444 436
Miejsce w teście  1. 2. 3.

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa:

Foto: Auto Świat

Downsizing i turbo – antidotum na zawyżone spalanie? Nie tym razem! To wolnossący silnik Hyundaia z czterema cylindrami wykazuje najmniejszą nadwyżkę w spalaniu testowym nad fabrycznymi danymi. Czyli nie dość, że większy motor podobno powinien zużyć więcej benzyny, to na dodatek cztery cylindry powinny palić więcej od trzech – i co? O ile w przypadku Volkswagena można mówić o pewnej przewadze w dynamice, o tyle Renault z mikrosilnikiem nie zaimponuje Hyundaiowi.

Hyundai i10 1.2 kontra Renault Twingo 0.9 TCe i VW Up! 1.0 TSI - podsumowanie:

Gdyby pominąć przewagę Hyundaia w gwarancji i wyposażeniu, to trzy porównywane auta dzieliłoby naprawdę niewiele, jeżeli chodzi o wartości punktowe. Tak czy inaczej, gdybyśmy mieli wskazać najwszechstronniejsze auto, to byłby nim Hyundai. No to... Wskazujemy! Minusem Twingo jest mała stabilność jazdy, a słabą stroną up!-a – niewielka ilość miejsca na nogi z tyłu mimo znacznej szerokości kabiny.

A jakie jest Wasze zdanie na temat kolejności na podium? Zapraszamyh do komentowania!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Czy nowy Hyundai i10 zasługuje na zwycięstwo w porównaniu?
Tak

74 %

Nie

26 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (22)

No photo
No photo ~Kozioł Użytkownik anonimowy
~Kozioł :
No photo ~Kozioł Użytkownik anonimowy
Ciekawe, jakim cudem umieszczony z tyłu silnik Twingo jest "poprzecznie z przodu" jak w tabeli???
14 sie 10:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:17
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aa Użytkownik anonimowy
~aa :
No photo ~aa Użytkownik anonimowy
a teraz niech porównają je z fiatem tipo cena od 44tys czy coś takiego spokojnie można kupić w cenie 50 tys.
14 sie 19:45 | ocena: 90%
Liczba głosów:21
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sanepid Użytkownik anonimowy
~Sanepid :
No photo ~Sanepid Użytkownik anonimowy
Najlepszy jest txt redaktora, że można wyprzedać przy komplecie pasażerów tymi autami....
15 sie 12:14 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
Ceny maluchów to jakiś kosmos. Twingo silnik raczej z tyłu. Bez sensu. !
13 sie 19:55 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dgg Użytkownik anonimowy
~dgg :
No photo ~dgg Użytkownik anonimowy
najlepszy silnik ma niestety hyundai
mocny wolnossacy na Japonskiej licencji
14 sie 14:40 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Antonio Użytkownik anonimowy
~Antonio :
No photo ~Antonio Użytkownik anonimowy
Ale kanal siedzialem w hunda z tylu I ma mien miejsca n.a. not niz w vw up. Te pomiary to jakiś szajs
14 sie 23:33 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~umiemy liczyć Użytkownik anonimowy
~umiemy liczyć :
No photo ~umiemy liczyć Użytkownik anonimowy
Tego mało kto kupuje chyba ,że firmy.
14 sie 19:34 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej :
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
"W Twingo designerzy mogli się wyszaleć" bo jakby byli stylistami to by nie mogli. Ciekawe kiedy zatrudnicie pismaka znajacego jako tako jezyk polski?
15 sie 08:10 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
A tempo rdzewienia?W tym Hyundai też przoduje
14 sie 18:58 | ocena: 59%
Liczba głosów:17
41%
59%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MK Użytkownik anonimowy
~MK
No photo ~MK Użytkownik anonimowy
do ~Sanepid:
No photo ~Sanepid Użytkownik anonimowy
15 sie 12:14 użytkownik ~Sanepid napisał
Najlepszy jest txt redaktora, że można wyprzedać przy komplecie pasażerów tymi autami....
Zdecydowanie można, szczególnie Volkswagenem, o ile robi się to z rozwagą - znaczy nie "na trzeciego" i nie "na czołowe".
17 sie 21:31 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Porównanie: Hyundai i10 kontra Renault Twingo i VW Up!

Kanciak Up!, tylnonapędowiec Twingo i... "Zwykły" Hyundai i10: mimo podobnej wielkości, to trzy bardzo różne auta. Za to wszystkie świetnie sprawdzą się w mieście.

Czy Hyundai sięgnie po złoto? Porównanie: i10 kontra Renault Twingo i VW Up! (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego