Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

DS 7 Crossback – w stronę premium

15 gru 17 12:06

DS 7 Crossback to kolejny model marki DS który ma pomóc Francuzom w powrocie do grona producentów luksusowych samochodów. To nie tylko kolejny pojazd w ofercie młodej francuskiej firmy, lecz jednocześnie jej topowy model

Udostępnij
0
Skomentuj

Jako odrębna marka DS istnieje dopiero od 2014 r. (wcześniej, od 2009 r., była to linia modelowa Citroëna), ale już doczekało się czterech modeli. Po DS 3, DS 4 (także jako Crossback) oraz DS 5 przyszedł czas na SUV-a – model DS 7 Crossback.

Auto ma nadwozie, którego stylistyka może się podobać. Pomimo podwyższonej karoserii jest to zgrabny pojazd, który nie sprawia wrażenia przysadzistego. Jednocześnie autu trudno zarzucić coś poważnego pod względem praktyczności. W obu rzędach siedzeń jest przestronne, ma wygodne fotele oraz pojemny bagażnik.

Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy, jak spisuje się DS 7 Crossback ze 177-konnym dieslem i doładowanym benzyniakiem 1.6 o mocy 225 KM.

Świetnie wyciszony diesel idealnie pasuje do luksusowego charakteru pojazdu. Pozwala na zrelaksowaną jazdę, a gdy trzeba, po mocnym wciśnięciu pedału gazu nadaje autu dobrą dynamikę. Sprawne zwiększanie prędkości to również zasługa 8-biegowej automatycznej skrzyni. Nie tylko bez ociągania przełącza, lecz także czyni to delikatnie.

Kierowcy, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał pojazdu, powinni podróżować w trybie sportowym. Wówczas zawieszenie się utwardza, układ kierowniczy pracuje z większym oporem (sprawia to trochę sztuczne wrażenie), a skrzynia przełącza przy wyższym poziomie obrotów. Naszym zdaniem tryb normalny lub komfortowy lepiej pasują do tego auta.

DS 7 Crossback – elegancki lub sportowy

Przesiadamy się do wersji benzynowej, ruszamy i czujemy się jak w innym aucie. Wprawdzie materiały wykończeniowe też są tu na wysokim poziomie, jednak o ile w przypadku diesla czuliśmy się jak w luksusowej limuzynie, o tyle w tej wersji DS 7 Crossback zdaje się autem ze sportowymi genami. Jest to zasługa zarówno mocnego benzyniaka, jak i wersji wyposażeniowej Performance Line.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback Foto: DS / DS

Niezależnie od wybranego trybu jazdy zawieszenie okazuje się mniej przyjazne dla miłośników komfortu. Jednak pod tym względem robi się naprawdę źle, gdy wykorzystujemy sportowe nastawy. W tej konfiguracji nieprzyjemne stają się nawet niewielkie nierówności. Nie mamy natomiast zarzutów do dynamiki.

W Polsce auto trafi do sprzedaży w okolicach marca 2018 r. Nieznane są jeszcze szczegóły dotyczące kosztów zakupu. Wiadomo jedynie, że ceny mają się zaczynać od 124 900 zł za podstawowego benzyniaka 1.2 o mocy 130 KM. Radzimy jednak zapomnieć o tej jednostce. Wprawdzie jest to udana konstrukcja, ale do marki premium raczej nie pasuje 3-cylindrowy silnik. W 2019 roku ofertę ma uzupełnić dodatkowo wersja hybrydowa.

DS7 Crossback – nasza opinia

Czy DS będzie premium? Na to pytanie będziemy mogli odpowiedzieć za kilkanaście lat. Jednak już dziś jesteśmy pewni, że DS 7 Crossback to udany model, który polubią kierowcy z nietuzinkowym gustem.

DS 7 Crossback – dane techniczne

Dane producenta 1.6 PureTech 2.0 HDi
Silnik t.benz. R4 t.diesel R4
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1997
Moc maksymalna (KM/obr./min) 225/5500 177/3750
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 300/1900 400/2000
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 8 przedni/aut. 8
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4573/1895/1618 4573/1895/1618
Rozstaw osi (mm) 2738 2738
Pojemność bagażnika (l) 555 555
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,3 9,4
Prędkość maksymalna (km/h) 236 218
Średnie spalanie (l/100 km) 5,8 4,9
Emisja CO2 (g/km) 134 128
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej