Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Duży może więcej? Porównanie: Skoda Kodiaq kontra VW Tiguan Allspace

2 lut, 09:16

Jak to możliwe, że przez moment Skoda miała SUV-a większego od VW Tiguana? Wolfsburg szybko nadrabia zaległości. Nadjeżdża nowy, większy Tiguan Allspace!

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Skoda i Volkswagen dzielą technikę, ale nie są identyczne
  • Sportowe fotele Skody zabiorą trochę miejsca na nogi z tyłu
  • Wybór: VW czy Skoda nie będzie prosty
  • Na tylnych kanapach jest wygodniej niż w luksusowych limuzynach

Odpowiedź na Kodiaqa nazywa się „Tiguan Allspace” i ma taką długość, jak Kodiaq – 4,7 m. A czym się różnią te SUV-y? Wyjaśnimy to w teście porównawczym. Oba stają do walki z dieslami 2.0 o mocy 150 KM, dwusprzęgłowymi skrzyniami biegów i napędem 4x4. Zaraz dowiecie się, dlaczego:

Designerzy obu marek przykryli tę samą technikę różnymi szatami. Tiguana Allspace’a zdobi „twarz” typowa dla Volkswagena, a z profilu bocznego widać idealnie okrągłe nadkola. Kodiaq z kolei z „twarzy” mniej przypomina inne modele Skody, a błotniki mają bardziej kanciasty kształt.

Pod blachą sprawa się komplikuje. Pod względem obsługi urządzeń pokładowych żadnemu z tych pojazdów nie można nic zarzucić. Za to w kwestii wrażenia jakości Kodiaq wypada nieco gorzej od Tiguana. Czyżby w meksykańskiej fabryce Volkswagena w Puebla zwracano większą uwagę na wykończenie niż w czeskich Kvasinach?

Są tak przestronne, że większe auta... nie mają już (chyba) sensu

Niewykluczone. W każdym razie w Wolfsburgu dobrze wiedzą, jakie wyposażenie jest istotne w rodzinnym SUV-ie, a które nie. W testowej Skodzie były bowiem zamontowane bardzo dobre, ale też drogie fotele sportowe. Natomiast Tiguan Allspace miał na pokładzie standardowe fotele. Nie podpierają one tak dobrze ciała, ale za to są mniejsze i zajmują mniej miejsca, oparcie fotela pasażera można złożyć i są dostępne z materiałową tapicerką (w Skodzie trzeba zamówić skórę). Czesi ponadto nie oferują podwójnej podłogi bagażnika. Dzięki temu mieści się w nim więcej, ale na podłodze przeszkadzają stopnie.

Reflektory dynamicznie wyciemniające obszary, żeby nie oślepiać innych kierowców, także oferuje tylko VW, jednak trzeba za nie dopłacić. W Skodzie asystent świateł drogowych potrafi je tylko automatycznie włączać i wyłączać. Jeśli chodzi o wyposażenie komfortowe, to obie marki stawiają na inne upodobania klientów: Skoda w wersji Style ma w standardzie m.in. kluczyk zbliżeniowy, światła LED i podgrzewane przednie fotele, a Volkswagen – np. adaptacyjny tempomat oraz elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. Poszukajmy innych różnic dzielących te pojazdy.

Przesiadamy się z jednego auta do drugiego i z powrotem i naprawdę się zastanawiamy, czy to są dwa różne modele. Owszem, są różne. Ponieważ silnik, skrzynia biegów i zawieszenie pochodzą z tej samej koncernowej półki, Tiguana i Kodiaqa dzielą niuanse. Skoda ma miększe zestrojenie i bardziej się buja, co nieco wbrew logice odbiera szczyptę komfortu, bo oba auta dobrze pochłaniają nierówności. Mocniej wspomagany układ kierowniczy modelu Kodiaq też odrobinę bardziej odcina kierowcę od samochodu. VW wydaje się zwinniejszy, inżynierowie wyczarowali tu naprawdę przyjemny kompromis między codziennym komfortem a zobowiązującą do dynamicznej jazdy sztywnością.

Pod względem napędu wyścig jest wyrównany. Wygląda na to, że te same silniki i skrzynie biegów nie różnią się nawet oprogramowaniem. Oba zespoły napędowe dobrze „się zbierają”, mało palą i podczas ruszania nieco „potykają” o ślamazarny system start-stop. Efektem ostatniej z wymienionych przypadłości jest lekkie szarpnięcie w czasie ruszania z miejsca, będące wynikiem pracy sprzęgieł „automatu”. Ale i tak DSG to jedna z najlepszych skrzyń, które znamy z popularnych aut.

I nie zapominajcie: w samochodach ważących 1,8 tony moc 150 KM nie zapewni sportowych osiągów. A teraz pora na wyniki pomiarów drogowych, wymiary kabin, katalogowe dane techniczne, wyposażenie, ceny i punktację.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - wyniki pomiarów drogowych (oceniane):

Skoda Volkswagen
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s 2,9 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s 9,8 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 17,8 s 17,2 s
Elastyczność 60-100 km/h 6,0 s 5,8 s
Elastyczność 80-120 km/h 8,1 s 7,8 s
Masa rzeczywista/ładowność 1765/575 kg 1754/606 kg
Rozdział masy (przód/tył) 57/43 proc. 57/43 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,6/11,7 m 11,7/11,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 36,7 m 36,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 34,7 m 34,9 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 60 dB (A) 59 dB (A)
Hałas w kabinieprzy 100 km/h 65 dB (A) 65 dB (A)
Hałas w kabinieprzy 130 km/h 69 dB (A) 69 dB (A) 
Spalanie testowe 6,7 l/100 km 6,6 l/100 km
Zasięg 890 km 910 km

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - wymiary kabin (oceniane):

Skoda Kodiaq VW Tiguan Allspace
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1135 1175
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1530 1510
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1035 1030
Zakres regulacji fotela (mm) 225 240
Indeks miejsca na nogi z tyłu (mm) 840 860
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1505 1505
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 980 980
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 380 370

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników):

Kodiaq Tiguan Allspace
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek common rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1968 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500 150/3500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 340/1750 340/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 194 198
Skrzynia biegów manualna, 7-biegowa manualna, 7-biegowa
Napęd na cztery koła na cztery koła
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 650-2065 610-1920
Pojemność zbiornika paliwa/płynu AdBlue (l) 60/12,1 60/12,1
Marka i model opon testowanego auta Continental SportContact 5 Continental SportContact 5
Rozmiar opon testowanego auta 235/55 R 18 235/55 R 18
Emisja CO2 (g/km) 149 153
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 2300/750 2300/750

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - wyposażenie i ceny opcji (oceniane):

Kodiaq Tiguan Allspace
Wersja 2.0 TDI DSG 4x4 Style 2.0 TDI DSG 4x4 Comfortline
Airbagi czołowe, boczne i kurtyny powietrzne S S
Poduszka kolanowa kierowcy S S
Reflektory przeciwmgielne/ksenonowe/pełne światła LED S/N/S (adaptacyjne AFL) S/N/5860 zł (dynamiczne)
Klimatyzacja automatyczna S (trójstrefowa) S (trójstrefowa)
Elektrycznie podgrzewane/składane lusterka boczne S/S S/790 zł
Elektrochromatyczne: lusterko wewnętrzne/lusterka boczne S/S S/N
Radioodtwarzacz/ster. radiem na kier./radio DAB S/S/500 zł S/S/840 zł
Bluetooth/złącze USB/nawigacja satelitarna S/S/5700 zł (Columbus) S/S/7490 zł (Discover Pro)
Czujnik światła/deszczu/adaptacyjne zawieszenie S/S/4100 zł S/S/4330 zł
Elektryczne szyby przednie/tylne/lusterka/rodzaj foteli S/S/S/sportowe (7500 zł) S/S/S/standardowe
Podgrzewane fotele przednie/tylna kanapa/kierownica S/800/1000 zł 1400 zł/N/540 zł
Tempomat/adaptacyjny tempomat/aut. pokrywa bagażnika S/4000 (pakiet)/1800 zł N/S/S
Czujniki parkowania tylne/przednie/kamera cofania S/S/3300 zł (widok 360 stopni) S/S/2210 zł (widok 360 stopni)
System unikania kolizji/kluczyk zbliżeniowy 4000 zł (pakiet)/S 1870 (pakiet)/1720 zł
Czujnik martwego pola (z czuj. ruchu poprz. podczas cofania) 4000 zł (pakiet) 1870 zł (pakiet)
Asystent utrzymania pasa ruchu/skaner znaków drogowych 4000 (pakiet)/300 zł S/S
Wykrywanie zmęczenia kierowcy/automat parkujący 200/1400 zł S/2070 zł
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie 2700 zł/18 cali (bez dopłaty) 2180 zł/18 cali (1690 zł)

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - ceny, utrata wartości, gwarancja, przeglądy (oceniane):

Kodiaq Tiguan Allspace
Cena podstawowa 148 650 zł 157 990 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 43,9 proc. 44,5 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 30 tys. km
Cena po doposażeniu 176 050 zł 186 190 zł

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - punkty i klasyfikacja:

Nadwozie Maks. pkt. Skoda Volkswagen
Przestronność z przodu 40 36 38
Przestronność z tyłu 30 29 30
Pojemność bagażnika 25 25 24
Ładowność 15 14 15
Widoczność 20 17 16
Fotele, pozycja kierowcy 30 28 27
Ergonomia obsługi 20 18 18
Jakość wykończenia 20 16 17
Suma punktów 200 183 185
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Skoda Volkswagen
Przyspieszenie 25 17 17
Elastyczność 25 22 22
Poziom hałasu 15 11 11
Skrzynia biegów 15 14 14
Zachowanie na drodze 30 27 28
Komfort jazdy 30 26 27
Układ kierowniczy 15 14 15
Średnica zawracania 5 3 3
Skuteczność hamulców 40 36 36
Suma punktów 200 170 173
Koszty Maks. pkt. Skoda Volkswagen
Cena po doposażeniu 50 32 26
Utrata wartości 15 12 12
Zużycie paliwa 30 22 22
Wyposażenie – komfort 40 22 22
Wyp. – bezpieczeństwo 30 25 27
Ubezpieczenia 10 8 7
Gwarancja 15 8 8
Przeglądy 10 10 10
Suma punktów 200 139 134
Wynik końcowy 600 492 492
Miejsce w teście  1. 1.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa (różnica ta nie wpływa na ocenę):

Foto: Auto Świat

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI - podsumowanie:

Co wybrać? To, co się bardziej podoba. Poważnie! Tych aut nie dzieli ani przepaść cenowa, ani wysoce indywidualne rozwiązania techniczne czy ergonomiczne. Kodiaq i Tiguan to techniczne bliźniaki i trzeba się naprawdę skupić, żeby znaleźć różnice inne niż wygląd. Jedno i drugie auto to wspaniałe rozwiązanie dla rodzin, pozwalające planować wyprawy niemal bez ograniczeń w objętości bagażu i podróżować w komforcie.

A Wy co byście wybrali? Zapraszamy do dzielenia się uwagami w komentarzach, ale... Niezależnie od tego, co wybierzecie, to i tak będzie do Volkswagen :)

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Czy przy takim podobieństwie konstrukcji ma dla Was znaczenie, czy kupicie VW czy Skodę?
Tak

50 %

Nie

50 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (165)

No photo
No photo ~j.p. Użytkownik anonimowy
~j.p. :
No photo ~j.p. Użytkownik anonimowy
Przecież to co piszesz to brednie! Już od dawna wiadomo , że auta jednego koncernu , w tym samym "segmencie" (uff, nienawidzę tego słowa) to jest to samo tylko emblematy mają różne ( oczywiście specjalnie przesadzam). VW golf, Skoda Oktawia, Audi A3/4, Seat Leon to jest to samo! I nie ma się czemu dziwić, przecież światem rządzą ŁEKONOMISTY, a tak jest taniej. I nie w tym problem, jeśli auta mają jedną płytę podłogową, zawieszenie, silnik, skrzynię biegów, to różnią się szczegółami zewnętrznymi! Wyposażenie może być różne, ale to zależy tylko od dyrektyw centrali, bo bez problemu może być takie samo, ale wtedy jawnie wyszłoby szydło z worka, a tak można bajerować klientów, a kasa i tak płynie do jednej kieszeni!
4 lut 08:24 | ocena: 90%
Liczba głosów:30
90%
10%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
~Alex
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
do ~Jerry:
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
4 lut 17:08 użytkownik ~Jerry napisał
Negowanie skody tylko dlatego ze jest skoda czy vw bo jest vag to typowy przyklad buractwa i gowniarzerii. Niema na swiecie samochodow, telewizorow, lodowek ani pralek idealnych. Kazdy produkt ma swoich odbiorcow. Nawet najlepsze wyroby maja swoje wady. D
Odpowiem CI, bo akurat dość blisko grupy VW w Niemczech jestem. Otóż jak powszechnie wiadomo do samochodów montowane są już dotarte jednostki napędowe. W grupie VW te najbardziej rygorystycznie spełniające normy trafiają do Audi, kolejne do VW i na samym końcu do Skody i Seata. Jak myślisz, dlaczego np. Octavia RS 184 KM każda jedna pali olej i to w ilościach hurtowych ( są takie, co palą po litr na każdy 1000 km) a już ten sam motor w VW zadawala się dolewką 1-2 razy między przeglądami a w Audi praktyczni nie dolewa się ( bagnet do sprawdzania oleju w Audi jest opcją).
Kolejna rzecz, materiały wykończeniowe. Jeżeli ktoś twierdzi, że identyczne czy podobnej jakości są w Skodzie co i w VW, to albo jest ślepy, albo nie ma czucia a są tacy, co twierdzą, że w Skodzie podobne są do tych, używanych w Audi. Ja np mam firmowego Passata B8, w optymalnej wersji i z całą odpowiedzialnością twierdzę, że Skoda Superb w wersji K&L do Passata się nie umywa. Skoda nie jest jakoś szczególnie zła, ale q za takie pieniądze?
Trzeba być wielkim fanem czeskiej marki, żeby takie pieniądze płacić za samochody. Za takie pieniądze kupimy auta dużo lepsze a podobnej klasy są znacznie tańsze.
4 lut 18:47 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek454 Użytkownik anonimowy
~Jarek454 :
No photo ~Jarek454 Użytkownik anonimowy
skoda była dobra jak kosztowała tyle co powinna kosztować 10 lat temu ,.,. Teraz jest to drogie auto z najniższym prestiżem w segmencie ,.,. Bo nikt mi nie powie , że Skoda ma ten sam prestiż co lexus , peguot czy honda,.,. Niestety nie ma .,,. i nigdy nie bedzie miala dopóki nie będzie niezależnym producentem

Ludzie skode zle kojarzą ponieważ wydaje sie zalosną proba wyciagniecia kasy od klienta .,,. Ze jest to zwykly skladak ,żadna legenda motoryzacji i nic nowego nie wnosi do motoryzacji istnienie skody !!! Kompletnie nic .., Jest to zwykla zapchajdziura ,.,. Ktora ma producentowi przynosic profity , ,.,. Nijakie przepłacone nawet o 50 tys zł auto kompletna porażka ,.,.
5 lut 09:05 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dd reporter Użytkownik anonimowy
~dd reporter :
No photo ~dd reporter Użytkownik anonimowy
Auto Bild i wynik testu wiadomy - remis, kasa wpada do Berlina pomimo że auto "niby" czeskie i nie może byc gorsze ani lepsze od niemieckiego każde inne na pewno było by na miejscu kolejnym niżej niż niemieckie szkoda
4 lut 09:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
Negowanie skody tylko dlatego ze jest skoda czy vw bo jest vag to typowy przyklad buractwa i gowniarzerii. Niema na swiecie samochodow, telewizorow, lodowek ani pralek idealnych. Kazdy produkt ma swoich odbiorcow. Nawet najlepsze wyroby maja swoje wady. Dla jednego liczy sie wiwlkosc i blyskotki a dla innego kolor i wykonczenie. Jyz od dluzszego czasu ta wysmiewana skoda jest na rowni z wieloma innymi producentami . Nikt nie wydaje 100 czy 150 tys zl na cos niesprawdxonego a jezeli tak czyni i potem publucznie narzeka na takim onecie, powinien udac sie do specjalisty od glowy. Zreszta, nikt powazny kto kupuje takie auto nie siedzi potem na onecie i nie wypisuje bzdur w stylu...kupilem i zalyje bo ble ble bleee. Nigdy wiecej....sam syfff....
Takie komentarze to dzielo sflustrowanych malolatow lub wieku sredniego trzepiacego kapucyna na widok mlodej sasiadki, gdyz nikt z nimi nie wytrzymuje z ich niedojrzaloscia.
4 lut 17:08 | ocena: 50%
Liczba głosów:32
50%
50%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomik Użytkownik anonimowy
~Tomik :
No photo ~Tomik Użytkownik anonimowy
Nie lubię VW ale przyznam, że w tym porównaniu stylistycznie VW jest ładniejszy. W porównaniu parametrów doskonale widać, że Niemcy nie pozwolili Czechom być lepszymi, ponieważ wszystkie istotne parametry silnika Skody są sztucznie zaniżone....
3 lut 22:34 | ocena: 82%
Liczba głosów:38
82%
18%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janusz69 Użytkownik anonimowy
~Janusz69 :
No photo ~Janusz69 Użytkownik anonimowy
Skoda Kodiaq już miałem kupować a tu mała niespodzianka bardzo słaby komfort foteli przednich a szukam samochodu na długie trasy więc po każdej podróży mój kręgosłup by wysiadał. A poza tym to samochód dosyć wygodny. Ale żadając 160 tys. złotych za samochód nie można wkładać foteli od Fabi.
4 lut 11:06 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zenekkk Użytkownik anonimowy
~zenekkk
No photo ~zenekkk Użytkownik anonimowy
do ~Cars.my:
No photo ~Cars.my Użytkownik anonimowy
4 lut 05:38 użytkownik ~Cars.my napisał
Drogie, brzydkie i powolne. Jeśli kogoś stać na auto z tego przedziału, to weźmie 2-litrowe BMW X2, które setkę robi poniżej 7 sekund, co ważniejsze jest przy wyższych prędkościach, podczas wyprzedzania. Spala też o 1 litr mniej od vag-ów, według producen
tylko jak ten ktos ma rodzine i dzieci to wysle je wtedy na wakacje lub weekend pociagiem i sam dojedzie smochodem? porownaj wyposazenei jeszcze. w bmw nic a w skodzie prawie wszystko. X2 toinna grupa docelowa, inni klienci i calkiem inne auto.
4 lut 11:07 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Tiguan, kodiaq, karoq, tiguan allspace, ateca - to jest jedno auto, tylko mniej lub bardziej rozciągnięte. Wszystkie są takimi samymi wydmuszkami. Jak się tym jedzie to masz wrażenie „plastikowosci” i „papierowosci” tych samochodów. Wszystkie są kiepskie i przewartościowane.
4 lut 12:07 | ocena: 78%
Liczba głosów:27
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~VAGfan Użytkownik anonimowy
~VAGfan :
No photo ~VAGfan Użytkownik anonimowy
Widzę, że sfrustrowana wieś i wyborcy 500+ szaleją z zawiści, że w życiu sobie takich samochodów nie kupią. Wszystko brzydkie, beznadziejne, słabe, powolne i do tego VAG... No, same potworności... Ale nie martwcie się, mam dla was dobrą wiadomość - za 20 lat będziecie się o nie zabijać w komisie albo u Turka, jak już będą na waszą kieszeń. I wtedy będą wam się już bardzo podobać! :-) Życzę zdrowia i pomyślności!
4 lut 10:33 | ocena: 58%
Liczba głosów:85
58%
42%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej