Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Ford EcoSport - rozważna europeizacja

29 gru 17 12:30

Ford kolejny raz pochylił się nad swoim małym SUV-em. Oprócz kosmetyki wyglądu EcoSport otrzymał kilka rozwiązań z nowej Fiesty i wreszcie trafi do Polski.

Udostępnij
0
Skomentuj

Ford EcoSport powstał z myślą o rozwijających się rynkach. Zadebiutował w Indiach i Brazylii w 2012 r., jeszcze przed boomem na SUV-y segmentu B. Dwa lata później trafił w nieco zmienionej formie na wybrane rynki Europy. Teraz doczekał się drugiego liftingu. Będzie produkowany w Rumunii i od początku przyszłego roku ma być sprzedawany także w Polsce.

Kluczowe parametry nadwozia pozostały bez zmian – EcoSport wciąż bazuje na starej Fieście, ale „zapożyczył się” w bajery w nowym modelu. Najważniejszy z nich to przejrzysty, łatwiejszy w obsłudze kokpit z nowoczesnym systemem multimedialnym SYNC3. Odczuwalnie poprawiła się jakość wykończenia, jednak Fiesta robi w środku szlachetniejsze wrażenie. Nieco blado wypada update systemów asystujących – można zamówić tylko czujniki martwego pola i kamerę cofania.

Ford EcoSport FL Ford EcoSport FL Foto: Ford

Wysoko zawieszony EcoSport (190 mm prześwitu) jest ciężki jak na ten segment (min. 1348 kg). Odpowiednio sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że auto w zakrętach nie przechyla się nadmiernie, wcale więc nie trzeba wybierać dodatkowo utwardzonej odmiany ST Line. Ostrożność jest zalecana jedynie podczas pokonywania progów spowalniających. W wersjach przednionapędowych z tyłu znajduje się belka skrętna, w 4x4 (tylko diesel) – „wielowahacz”. To drugie rozwiązanie lepiej radzi sobie z filtrowaniem nierówności, na które najeżdża się kołami z jednej strony. Ale cięższy diesel (1493 kg) ma silniejsze wspomaganie kierownicy i większą tendencję do podsterowności. Przekładnia szybko przekazuje polecenia do kół, brakuje jej jednak typowo fordowskiej precyzji.

125-konny EcoBoost 1.0 w parze z 6-stopniowym klasycznym „automatem” tworzy zgrany, ożywiony i umiarkowanie hałaśliwy duet. Dynamikę jazdy zaburza jedynie zwłoka w reakcji na naciśnięcie łopatki, ale ten Ford i tak nie chce, by szybko nim jeździć.

Ford EcoSport - w punkt

To jest super. Napęd 4x4 w opcji.

To nie wyszło. Ograniczające widoczność przednie słupki i szerokie progi.

Efekt WOW! Na tylnej kanapie dorośli siedzą o wiele wygodniej niż w Fieście.

Kto to kupi? W teorii Ford EcoSport ma zastąpić B-Maxa...

Ford EcoSport - naszym zdaniem

Poza nietypowo otwieraną klapą EcoSport ukrywa egzotyczny rodowód. Dwa liftingi pozwalają wierzyć, że to sprawdzona konstrukcja. Niewiadomą pozostaje cena.

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - dane techniczne

Silnik t.benz. R3
Pojemność 998 cm3
Moc 125 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 170 Nm/1400-4500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia aut. 6b
Długość/szerokość/wysokość 4096/1765/1713 mm
Masa własna 1363 kg
Bagażnik 334-1238 l
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s
Spalanie średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
Cena nieustalona
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~rybarybis Użytkownik anonimowy
~rybarybis :
No photo ~rybarybis Użytkownik anonimowy
Wygląd to kwestia gustu. Mnie się podoba. Silnik Ecoboost 1.0 jest na rynku od kilku lat i podobno ma dobrą opinię u mechaników. Spalanie w mieście będzie pewnie na poziomie 8-8,5 l/100 (przy takiej masie nie da się inaczej). Ale to 19cm prześwitu - przy "naszych" krawężnikach w mieście bezcenne. No i gabaryty zdecydowanie miejskie (mniej niż 4m długości).
1 sty 22:58 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
Proporcje tragiczne. Pudełko na kółkach.
31 gru 17 14:37 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kuga Użytkownik anonimowy
~Kuga :
No photo ~Kuga Użytkownik anonimowy
Zgadzam się to co proponuje FORD pod kątem tzw.lini suv to gechenna dla użytkowników sam dałem się namówić na nową kuge,porażka pod wzgledem silnika i wyposażenia
30 gru 17 14:37 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oko Użytkownik anonimowy
~oko :
No photo ~oko Użytkownik anonimowy
Silnik to kpina z klientów i obraza tych co mają jakieś pojęcie o motoryzacji.
31 gru 17 17:12 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Sylwetka mi się podoba ale to jest rzecz gustu fajny pomysły to tylne drzwi w opcji napęd 4x4 w tej klasie to naprawdę rzadkość największy minus to silnik 3 cyllindrow
1 sty 17:53 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
PORAŻKA.
29 gru 17 15:41 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Ford EcoSport - rozważna europeizacja (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego