CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku

19 lip, 10:29
Udostępnij
0
Skomentuj

Sedan Hondy wyróżnia się dwubryłowym nadwoziem z praktycznym wnętrzem, mocnym, doładowanym benzyniakiem i przyjemną w działaniu bezstopniową przekładnią

Kompakty z trzybryłowym nadwoziem nie są zbyt chętnie kupowane w Polsce. Najpopularniejszy to znana z bezawaryjności Toyota Corolla, dużym zainteresowaniem cieszy się także atrakcyjny cenowo Fiat Tipo. Niechęć do sedanów wynika zapewne ze względów estetycznych (mało dynamiczna linia nadwozia) oraz praktycznych (nieduży otwór załadunkowy).

Na rynku pojawiło się jednak czterodrzwiowe auto, które nie ma wyraźnie zarysowanej trzeciej bryły, dzięki czemu jego nadwozie przykuwa uwagę. W teście sprawdzimy, czy nowa Honda zasługuje na miano najbardziej sportowego wśród kompaktowych sedanów.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Wyposażony w doładowanie 1,5-litrowy benzyniak pozwala na szybki sprint spod świateł oraz zachwyca elastycznością w trasie. Zrobił na nas duże wrażenie, mimo że współpracował z bezstopniową skrzynią biegów. Przekładnie tego typu znane są z tego, że podczas prób dynamicznej jazdy utrzymują silnik na stałych wysokich obrotach, a kierowca ma wrażenie, że auto nie przyspiesza. W skrzyni CVT Hondy zaprogramowano wirtualne biegi, dzięki czemu po mocnym wciśnięciu pedału gazu następuje redukcja jak w klasycznym „automacie”, a silnik przy tym nie wyje.

Do dynamicznej jednostki idealnie dostrojono zawieszenie. Auto doskonale trzyma się na zakrętach, jest stabilne przy dużych prędkościach, a precyzyjny układ kierowniczy nie wymaga nadmiernego skupienia i jednocześnie dostarcza wystarczające informacje zwrotne z kół. Mimo twardej charakterystyki komfort jazdy jest na dobrym poziomie.

Honda Civic - to nam się podoba

Sportowa precyzja prowadzenia przy zadowalającym komforcie, świetna dynamika, praktyczne wnętrze, bogate wyposażenie.

Honda Civic - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, mało skuteczne hamulce, łokieć kierowcy wpada do schowka znajdującego się między fotelami, tandetne wykończenie kufra.

Honda Civic - naszym zdaniem

Dopracowany układ jezdny i mocny silnik zapewnią frajdę prowadzącemu, z kolei komfortowe zawieszenie i funkcjonalne nadwozie spełnią oczekiwania rodziny. Jedyną barierą może okazać się cena!

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna 182 KM/6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 220 Nm/1700-5500 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd bezstopniowa CVT/przedni
Prędkość maksymlana 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 3,9 s/5,2 s (aut.)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 62 dB/67 dB/70 dB
Hamowanie ze 100 km/h 39,6 m (zimne)/39,6 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 7,4 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,8 l/100 km
Pojemność bagażnika 519 l
Długość/szerokość, wysokość 4648/1799/1416 mm
Rozstaw osi 2698 mm
Opony testowanego egz. 215/50 R 17
Masa własna/ładowność 1334 kg/436 kg
Średnica zawracania 11,8 m/11,8 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji Elite 114 200 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy okresowe wg wskazań
Cena testowanego auta 116 700 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (38)

No photo
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
~Zgred :
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
Skrzynie automatyczne to nadal w Polsce temat drażliwy. Ze świecą szukać porządnego serwisu, który by się podjął oceny stanu, serwisowania czy naprawy takiej skrzyni. Nawet prosta czynność wymiany oleju potrafi przerosnąć możliwości mechanika uznanego w okolicy za dobrego i solidnego. To samo z dostępem do informacji. gdy zapytać nawet na forum danej marki o wskazanie najlepszego automatu w gamie modeli czy poprosić o wskazówki dotyczące użytkowania, serwisowania danej skrzyni w danym modelu, to z reguły nikt się nie odzywa, albo pojawiają się całkowicie sprzeczne opinie. Dziadostwo po raz kolejne wskazujące na to, że Polska motoryzacyjnie jest nadal w powijakach.
20 lip 08:33 | ocena: 91%
Liczba głosów:23
91%
9%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~none Użytkownik anonimowy
~none :
No photo ~none Użytkownik anonimowy
A może by tak autor sprawdził, dlaczego samochody z CVT "wyją"?
Otóż samochód przyspiesza najlepiej kiedy obrotu silnika uzyskują zakres maksymalnego momentu obrotowego.
W wolnossących silnikach 16v moment położony jest wysoko, więc skrzynia utrzymuje wysokie obroty.
W przypadku silnika z doładowaniem maksymalny moment położony jest dużo niżej i ma płaski przebieg, więc nie ma konieczności utrzymywania wysokich obrotów.
"Wycie" nie jest cechą skrzyń CVT, tylko wynika z zastosowania wolnossącego silnika. CVT + silnik z turbo może całkowicie wyeliminować problem "wycia". Zagadka rozwiązana...
20 lip 08:49 | ocena: 85%
Liczba głosów:26
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bueh Użytkownik anonimowy
~bueh
No photo ~bueh Użytkownik anonimowy
do ~mc2:
No photo ~mc2 Użytkownik anonimowy
20 lip 10:32 użytkownik ~mc2 napisał
Nie porywa, ale dla Hondy Europa jest na drugim planie i przygotowuje samochodu po gusta Ameryki i Azji. Na pewno technicznie bardzo dobre auto, jak każda Honda. Gdyby nie cena, to nie ma konkurenta w segmencie C sedan.
Co Wy z tymi cenami? Przecież civic jest obcenie jednym z najtańszych kompaktów na rynku. Jedyny problem to brak możliwości konfiguracji, a że dostępne wersje są bogato wyposażone to cena wydaje się na pierwszy rzut oka wysoka. Weźcie sobie konfigurator i doposażcie skodę octavie (hit sprzedaży w PL) z silnikiem 1.4 TSI do poziomu CIVICa prestige. W manualu kosztuje 111 tyś. Skoda po doposażeniu do tego poziomu kosztuje... 140 tys!
20 lip 10:53 | ocena: 89%
Liczba głosów:27
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
~siwydarek
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
do ~Zgred:
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
20 lip 08:33 użytkownik ~Zgred napisał
Skrzynie automatyczne to nadal w Polsce temat drażliwy. Ze świecą szukać porządnego serwisu, który by się podjął oceny stanu, serwisowania czy naprawy takiej skrzyni. Nawet prosta czynność wymiany oleju potrafi przerosnąć możliwości mechanika uznanego w
....................... a po co serwis????????????????????
jezdze od 1994 roku hondami accord , kazda przejechalem ponad 350 tysiecy km , I niebykem ani razu u mechanika ( tylko serwisy).
zdaje sobie sprawe ze amerykanskie wersje hond sa lepsze niz jewropejskie ( miieszkam w kanadzie) , ale dalej jest to najbardziej niezawodny samochod na naszej planecie,,,,,,,,,,,,,,, no I co wazne jest relatywnie tani.
civic kosztuje 6 miesieczna pensyjke (srednia) kanadyjczyka.
20 lip 13:58 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~t Użytkownik anonimowy
~t :
No photo ~t Użytkownik anonimowy
Po cholerę komuś CVT jak ona udaje zwykłą skrzynkę? CVT są super - stare może wyły - nowe (Subaru, Toyota) nie wyją. Inaczej odczuwa się przyspieszenie - fakt ale to tylko kwestia przyzwyczajenia
Nie znam cen nowych Hond ale starsze były b. drogie w porównaniu do innych podobnych aut. Za to mają MEGA trwałe silniki i to jest wielka zaleta
20 lip 14:42 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mc2 Użytkownik anonimowy
~mc2 :
No photo ~mc2 Użytkownik anonimowy
Nie porywa, ale dla Hondy Europa jest na drugim planie i przygotowuje samochodu po gusta Ameryki i Azji. Na pewno technicznie bardzo dobre auto, jak każda Honda. Gdyby nie cena, to nie ma konkurenta w segmencie C sedan.
20 lip 10:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hugo Użytkownik anonimowy
~Hugo :
No photo ~Hugo Użytkownik anonimowy
Szkoda,ze Honda juz tez wsadza do aut silniki z downsizingiem.Do tej pory obok Mazdy sie opierali temu wariactwu.
sama sylwetka kontrowersyjna,ale to dobrze,ze sa firmy,ktore robia troche bardziej odwazne i troche inne samochody.Mi sie nie podoba osobiscie,ale gusta sa rozne.
20 lip 10:28 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jacek z Poznania Użytkownik anonimowy
~Jacek z Poznania
No photo ~Jacek z Poznania Użytkownik anonimowy
do ~Beń:
No photo ~Beń Użytkownik anonimowy
20 lip 07:58 użytkownik ~Beń napisał
Jak CVT może być najlepsza,przecież to wyje,trzyma wysokie obroty a co za tym idzie wysokie spalanie,dobre do skuterów i quadow
Ale glupstwa wypisujesz... Super samochod z super przyspieszeniem, cichutko (bez zadnego wycia). I do tego okolo 7.4l/100km (z Warszawy do Poznania) ze srednia predkoscia 112km/godzine.
Nie sluchaj trolli od wiesniakow (czytaj VW)! Bo VW to kompletne badziewie...
Moja Hondzinka jest super (mam juz 22,100 km)!
Pozdrawiam
20 lip 08:12 | ocena: 80%
Liczba głosów:30
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Anturius Użytkownik anonimowy
~Anturius :
No photo ~Anturius Użytkownik anonimowy
Szybki sprint spod świateł, łokieć kierowcy wpada do schowka- to ten Alonso gna na leżąco jak jedzie do Lidla?
20 lip 11:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pokahontaz Użytkownik anonimowy
~Pokahontaz :
No photo ~Pokahontaz Użytkownik anonimowy
super art. a gdzie cena, gdzie osiagi, mam sie domyslac? mam uzywac google?
20 lip 08:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku

Niezależne zawieszenie obu osi zapewnia idealną równowagę między komfortem jazdy a sportowym zachowaniem auta.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku (slajd 1 z 19)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego