Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Hybrydowi pogromcy diesli - Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid

16 mar 16 09:34
Udostępnij
0
Skomentuj

Hybrydy są w natarciu, ale z pewnością jeszcze nie zdominowały rynku. Niemniej wobe c spadku zaufania do diesli stają się coraz poważniejszą alternatywą dla aut z silnikami wysokoprężnymi. Czas sprawdzić, co potr afią hybrydowe SUV-y z napędem 4x4!

Moglibyśmy zanudzić was szczegółami techniki napędów hybrydowych, rozwodzić się na temat akumulatorów litowo-jonowych i systemów szybkiego ładowania. Ale po co? Wolimy po prostu doradzić, który z tych dwóch hybrydowych SUV-ów z napędem na cztery koła jest lepszy.

Mitsubishi pozwala ładować akumulatory także z gniazdka, podczas gdy Toyota jedynie odzyskuje energię podczas jazdy. RAV4 i Outlandera spaja jedno: połączenie zalet napędów spalinowego i elektrycznego. Ma to teoretycznie zapewniać znaczne oszczędności paliwa, lepszą ochronę środowiska i płynną, spokojniejszą jazdę. Zaraz się okaże, czy rzeczywistość potwierdza te obietnice.

Zaczniemy od nowicjusza. RAV4 wydłużyło się do 4,61 m długości. W sporym nadwoziu wygospodarowano wystarczająco dużo miejsca dla ludzi i na bagaż. Niestety, są też minusy: ukształtowanie przodu i linia maski nieco utrudniają manewrowanie, chyba że kierowca jest wysoki.

Toyotę lepiej się prowadzi

Podczas jazdy na szczęście nie czuć gabarytów RAV4. W porównaniu z Outlanderem prowadzi się je poręczniej, do tego żwawiej rusza z miejsca i bardziej przytomnie reaguje na polecenia wydawane kierownicą. A jak oceniamy działanie elektrycznego wspomagania kierownicy? Co prawda, układ przyjemnie precyzyjnie działa, ale przy 80 km/h siła wspomagania staje się mniejsza i wyczuwa się przeskok z miękkiego kręcenia kierownicą na bardziej oporne.

Jeśli chodzi o napęd, to jest dokładnie odwrotnie – w ogóle nie czuć, kiedy silnik elektryczny przychodzi na pomoc spalinowemu. RAV4 dzięki temu przyjemnie płynie. Spokój potrafi zburzyć jedynie wycie silnika, gdy mocno wciśnie się gaz. Szkoda tylko, że na samym prądzie Toyota przejeżdża jedynie bardzo krótkie odcinki. Koła potrafią też zaskoczyć buksowaniem – zadziwiające w aucie 4x4.

Hybrydowi pogromcy diesli - Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid Hybrydowi pogromcy diesli - Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid Foto: Auto Bild

Konieczność częstego wchodzenia 2,5-litrowej jednostki na wysokie obroty jest też powodem sporej rozbieżności między fabrycznym wynikiem spalania (średnio 5,1 l/100 km) a realnym zapotrzebowaniem na paliwo. Według naszych pomiarów RAV4 potrzebuje średnio 8,4 l/100 km. Na autostradzie zużycie to jeszcze wzrasta.

Mitsubishi mogłoby wykorzystać tę słabość Toyoty na swoją korzyść. Ciągnie bowiem z sobą większy pakiet akumulatorów niż RAV4, a to oznacza, że może przejeżdżać znacznie dłuższe dystanse na energii elektrycznej. Tylko że...

Zamiast obiecywanego przez producenta 1,8 l/100 km Outlander PHEV zużywa 7,4 l. Skąd tak duża rozbieżność? Bajeczny wynik w fabrycznym teście spalania Outlander uzyskuje tylko wtedy, gdy ma w pełni naładowane akumulatory. A te wyczerpują się już po 40 km. Ponowne naładowanie do pełna trwa przy domowym gniazdku co najmniej 5 godzin, może to też zrobić silnik spalinowy, ale wówczas musi się strasznie namęczyć.

Mitsubishi: lepiej wyciszone

W Outlanderze jednak jednostka spalinowa jest lepiej wygłuszona niż w RAV4, dzięki czemu pracujący na wysokich obrotach silnik mniej denerwuje. Jednocześnie jednak w fazie rozgrzewania motor benzynowy dołącza się z odczuwalnym szarpnięciem, również ruszanie przebiega niezbyt płynnie. Części składowe układu napędowego po prostu słabo się z sobą dogadują. A tak właściwie to...

Hybrydowi pogromcy diesli - Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid Hybrydowi pogromcy diesli - Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid Foto: Auto Bild

Obiecaliśmy nie zanudzać szczegółami technicznymi, jednak wypada chociaż wspomnieć o tym, że konstrukcja napędu hybrydowego Toyoty jest zdecydowanie bardziej dojrzała od swojego odpowiednika ze stajni Mitsubishi. Tak, niestety, trzeba to podkreślić. Rozwiązanie Toyoty sprzyja płynności przyspieszania i przełączania napędu spalinowego na elektryczny i odwrotnie. To tak w wielkim skrócie.

RAV4: lepsze przyspieszenie

Wróćmy jednak za kierownicę Mitsubishi. Do listy życzeń dorzucimy również to, żeby amortyzacja była bardziej harmonijna. 4,7-metrowe auto waży na pusto 1,9 t i zdecydowanie nie służą mu 18-calowe koła z niskim profilem. To z pewnością powoduje, że Outlander niechętnie trzyma się wyznaczonego toru jazdy na wprost.Dość skomplikowana jest obsługa instrumentów, a siedziska foteli są zbyt krótkie.

Kokpit wygląda niezbyt nowocześnie, oszczędności na systemie multimedialnym czy jakości plastików trochę dziwią w tak drogim aucie. Także system składania tylnych siedzeń pochodzi jeszcze z poprzednich generacji Outlandera – przed złożeniem oparć należy postawić siedziska do pionu. Trzeba jednak docenić to, że pod tym wszystkim tkwi – podobnie jak w RAV4 – nowoczesna technika. W obu SUV-ach na pokładzie znalazły się asystent pasa ruchu i system ostrzegający o kolizji. W To-

yocie ten układ potrafi też sam zahamować w razie grożącego zderzenia. Ten pojedynek wygrywa Toyota. Ma znacznie lepsze osiągi i prowadzenie i jeżeli pominiemy czysto „elektryczny” zasięg w pełni naładowanego z gniazdka Mitsubishi, to nawet mniej pali. RAV4 jest po prostu bardziej dopracowaną hybrydą. A do tego zdecydowanie lepszym samochodem, jeśli weźmie się pod uwagę czysto praktyczne walory, jak np. przestronność.

Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid - dane producentów:

Toyota Mitsubishi
Silnik spalinowy: typ/cylindry/zawory + silnik elektr. benz./R4/16 + 2 silniki el. benz./R4/16 + 2 silniki el.
Ustawienie silnika spalinowego poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk wielopunktowy wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa (cm3) 2494 1998
Moc maksymalna (KM) silnika spalinowego 155 121
Moc maksymalna (KM) silników elektrycznych 143 + 68 82 + 82
Maks. moment obrotowy 210 + 270 + 139 190 + 137 + 195
Maksymalna moc systemowa (KM) 197 bd.
Pojemność akumulatorów (kWh) 1,59 12 (Plug-in-Hybrid)
Prędkość maksymalna (km/h) 180 170
Skrzynia biegów aut. bezstopniowa aut. bezstopniowa
Napęd 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 501-1633 463-1602
Opony testowanego auta 225/60 R 18 225/55 R 18
Pojemność zbiornika paliwa (l) 56 45
Emisja CO2 (g/km) 118 42
Czynnik układu klimatyzacji R1234yf R134a
Dł./szer./wys. (mm) 4605/1845/1675 4695/1800/1710

Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid - wyniki pomiarów drogowych:

RAV4 Outlander
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s 4,1 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s 10,5 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 14,1 s 18,3 s
Elastyczność 60-100 km/h 4,9 s 5,5 s
Elastyczność 80-120 km/h 6,2 s 7,9 s
Masa rzeczywista/ładowność 1749/521 kg 1914/426 kg
Rozdział masy (przód/tył) 56/44 proc. 53/47 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 12,1/12,0 m 11,6/11,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 38,5 m 37,6 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 37,2 m 37,1 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A) 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 50 km/hprzy 100 km/h 67 dB (A) 65 dB (A)
Hałas w kabinie przy 50 km/hprzy 130 km/h 72 dB (A) 71 dB (A)
Spalanie testowe + zużycie energii elektrycznej 8,4 l/100 km 7,4* l + 19,7 kWh/100 km
Zasięg 665 km 600 km (+ 38 km tryb. el.)

*rozpoczęcie jazdy z naładowanymi (z zewnętrznego źródła) akumulatorami, zużycie energii elektrycznej przeliczone na każde 100 km jazdy po przejechaniu odcinka testowego o długości 155 km. Po rozpoczęciu jazdy z rozładowanymi akumulatorami: 8,7 l/100 km.

Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid - gwarancja, ceny, przeglądy:

HYBRID 4x4 PHEV
Cena podstawowa testowanej wersji silnikowej 144 000 zł** 205 990 zł
Gwarancja mechaniczna 3 lata 5 lat
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat
Przeglądy wg wskazań wg wskazań

**nieoficjalna wyjściowa cena RAV4 Hybrid 4x4. Oficjalna specyfikacja RAV4 Hybrid nie była znana w momencie publikacji materiału.

Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid - wymiary nadwozi i kabin:

Foto: Auto Bild

Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. RAV4 Outlander
Przestronność z przodu 40 34 28
Przestronność z tyłu 30 28 27
Pojemność bagażnika 25 22 21
Ładowność 15 12 10
Widoczność 20 14 15
Fotele, pozycja kierowcy 30 25 23
Ergonomia obsługi 20 18 17
Jakość wykończenia 20 15 15
Suma punktów 200 168 156
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. RAV4 Outlander
Przyspieszenie 25 21 18
Elastyczność 25 24 22
Poziom hałasu 15 12 13
Skrzynia biegów 15 13 13
Zachowanie na drodze 30 25 23
Komfort jazdy 30 23 23
Układ kierowniczy 15 14 12
Średnica zawracania 5 2 3
Skuteczność hamulców 40 28 29
Suma punktów 200 162 156
Wynik końcowy 400 330 312
Miejsce w teście 1. 2.

Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa

Foto: Auto Bild

Ups, mamy problem! Ekoeurokraci wymyślili, żeby hybrydę z opcją doładowania z gniazdka elektrycznego testować po naładowaniu. Cykl testu spalania jest krótki, więc Mitsubishi prawie cały jego dystans przejeżdża... na bateriach. Stąd niedorzeczne spalanie fabryczne PHEV.

Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid - podsumowanie

Producenci hybryd nadal obiecują spalanie, które nie znajduje potwierdzenia w realnych warunkach. Jeśli ktoś podróżuje autostradami, powinien wybrać diesla. Natomiast w mieście i na krótkich odcinkach hybrydy są w swoim żywiole. No i mają niewysilone silniki benzynowe. Bez turbo!

Jeżeli macie własne zdanie na temat porównywanych samochodów - zapraszamy do komentowania. Chcecie być cytowani? Piszcie!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Czy kupilibyście hybrydę zamiast diesla?
Tak

37 %

Nie

63 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (109)

No photo
No photo ~zxc Użytkownik anonimowy
~zxc :
No photo ~zxc Użytkownik anonimowy
Panie Krasnodębski śmiem twierdzić że nic nie wiecie na temat aut hybrydowych i elektrycznych, a o szczegółach ogniw litowo-jonowych tyle samo. Wasza wiedz jest na poziomie - jakże "auto świata". Hybrydy to proteza i ślepa uliczka, OGROMNE zagrożenie ekologiczne. Produkcja baterii litowo jonowych jest uciążliwa dla środowiska, a już nie wspomnę o ich utylizacji po wyeksploatowaniu. Do tego auta hybrydowe na prądzie mogą przejechać góra kilkadziesiat kilometrów np Audi A3 Hybrid 40 km. potem już benzyna. Do tego jazda na prądzie jest ustawiona na maksymalnie w zależnosci od modelu do 50 70 czy 100 km/h.
19 mar 16 14:22 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dnc Użytkownik anonimowy
~dnc
No photo ~dnc Użytkownik anonimowy
do ~hutmen:
No photo ~hutmen Użytkownik anonimowy
19 mar 16 08:25 użytkownik ~hutmen napisał
Bardzo dobry pomysł aby do SUV a wstawić hybrydę, przecież większość z urzytkowniów tych aut jeździ nimi do biur i po zakupy , ewentualnie na wycieczki pod miasto. Chcą siedzieć wyżej, wygodniej i wjechać na krawężnik bez
naprawy spoilera. Ale to spalani
Ja tu eko nie widzę. Produkcja akumulatorów to wykorzystanie materiałów, których produkcja jest nieekologiczna, a dodatkowo wykorzystuje się pierwiastki ziem rzadkich. Co oznacza, ze trzeba kopać w ziemi i niszczyć przyrodę. To, ze emisja trujących gazów jest mniejsza niż diesla czy benzyniaka, nie oznacza, ze sumaryczna kwota zatrucia środowiska jest niższa. Nawet auta czysto elektryczne też skądś musza czerpać zasilanie, a u nas elektrownie są węglowe, więc tak czy siak zatrucie środowiska jest tylko kwestią czasu.
19 mar 16 13:09 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
Jedno to hybryda, a drugie to auto elektryczne...to nie takie same auta. W Mitsubishi silnik bezpośrednio na wale napędowym, silnik spalinowy ma na celu ewentualnie tylko doładować baterie, jedyna eksploatacja jaka jest to hamulce. Toyota to po prostu hybryda, dobra, ale nadal auto obciążone i spalające tyle co normlany diesel, ba na benzynie (bez turbo) spali się niewiele więcej.
Porównanie jak samochód na gazie i benzyna.
Kto jeździło obiema marki, ten wie, że argumenty spalania, obsługi, są wyssane z palca w tym artykule.

17 mar 16 10:28 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brytan Użytkownik anonimowy
~brytan :
No photo ~brytan Użytkownik anonimowy
Jezeli pan redaktor uznaje mniejsze wspomaganie kierownicy przy wyzszych predkosciach za blad, to gratuluje braku wiedzy. Ja i tak uwazam, ze w obecnych autach, elektroniczne wspomaganie to totalna pomylka. Wielu wlascicieli np. Audi lub Subaru ma z tym problem, przy predkosciach powyzej 100/h nie czuja auta, po prostu jakbys kirownice mial wsadzona w maslo- kierowca swoje, a auto swoje. A jesli chodzi o SUV-a, po co komus takie auto tylko do miasta ?! To juz lepiej sedan lub kombi z 4×4.
16 mar 16 23:12 | ocena: 74%
Liczba głosów:31
74%
26%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dieselfan Użytkownik anonimowy
~dieselfan :
No photo ~dieselfan Użytkownik anonimowy
hybryda to pomyłka. Posrednio przyznaje to również toyota dlatego rozwija naped ogniwami wodorowymi.
Nadwyzka mocy, którą można wykorzystać do ładowania baterii pojawia się tylko przy hamowaniu, a wiec w ruchu miejskim. W trasie silnik spalinowy musi dodatkowo dźwigać silniki elektryczne i baterie. Hybrydy powstały tylko w odpowiedzi na normy ekologiczne a nie kieszeń użytkownika. Obecnie brak alternatywy dla diesla jeśli chcieć połączyć ekonomię, zasięg, i osiągi.
19 mar 16 13:00 | ocena: 74%
Liczba głosów:31
74%
26%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Roman Leszczyński Roman Leszczyński Facebook
Roman Leszczyński :
Roman Leszczyński Roman Leszczyński Facebook
Akurat diesel w hybrydzie bije na głowę benzyniaki. Przy zastosowaniu przeniesienia napędu za pomocą silników elektrycznych jest w stanie wykorzystać do maksimum swoją sprawność. Pracując jako generator może utrzymywać stałe obroty optymalne dla czasu spalania mieszanki i narastania ciśnienia w cylindrach zachowując bardzo wysoki moment obrotowy nie osiągalny dla benzyniaków. Tak więc tytuł jest całkowicie nietrafiony. Cała sprawa rozbija się o to za ile takie auto można sprzedać. Otóż ceny akceptowane przez rynek są maksymalnie wyśrubowane. Drożej się nie da, a zarobić chce się jak najwięcej. Benzyniak taniej kosztuje w produkcji to się go lansuje. Nie dla tego, że jest eko bo nie jest.
19 mar 16 18:22 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dzieciak Użytkownik anonimowy
~dzieciak :
No photo ~dzieciak Użytkownik anonimowy
wizualnie toyota mi się podoba bardziej. owszem oba auta mają swoje plusy i minusy, ale nie zdziwiło mnie, że w ostatecznym rozrachunku toyota jednak wygrywa. a co do układu hybrydowego, myślę, że umieszczenie go w suvie to duży test i wiadomo, że hybryda sprawdza się lepiej w jeździe po mieście, ale biorąc pod uwagę jak ta technologia się rozwija, to już niebawem i na długie dystanse będzie się nadawała.
17 mar 16 08:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hutmen Użytkownik anonimowy
~hutmen :
No photo ~hutmen Użytkownik anonimowy
Bardzo dobry pomysł aby do SUV a wstawić hybrydę, przecież większość z urzytkowniów tych aut jeździ nimi do biur i po zakupy , ewentualnie na wycieczki pod miasto. Chcą siedzieć wyżej, wygodniej i wjechać na krawężnik bez
naprawy spoilera. Ale to spalanie jest bardzo porównywalne z silnikiem spalinowym ( około 1 - 1,5 litra różnicy ) co
przy tak dużej ( 30 tyś ) różnicy w cenie niekoniecznie przemawia za hybrydą. Oczywiści mówię o Polsce gdzie nie ma dopłat do aut eko ze strony ministerstwa środowiska, jak w Niemczech czy USA ( nie wszystkie stany ), może u nas warto by też promować zielone podejście do życia ?
19 mar 16 08:25 | ocena: 50%
Liczba głosów:18
50%
50%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
~Alex :
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
Na miasto, krótkie przebiegi, gdzie można odzyskać energię z KERS, ok. Na długie trasy, autostrady nie ma to ani prawa bytu ekonomicznego ani ekologicznego, mamy dodatkowy balast a więc i wyższe spalanie. Hybryda to raczej moda a nie pragmatyczne rozwiązanie. Do floty hybryda, nigdy w życiu, większe koszty eksploatacji (przeglądy, paliwo) szybsza utrata wartość verso ta sama wersja z silnikiem diesla. Na przykładzie Aurisa mogę napisać, że jak jeździłem po Monachium, autko paliło mi około 6l/100, tyle samo paliła taka sama wersja z silnikiem diesla. Jak pojechałem do Stuttgardu, hybryda już brała 10 l/100 (prędkość ponad 160 km/h) a diesel cały czas 6l/100 km (także ponad 160 km/h). Po weekendzie, kiedy mieliśmy te samochody do testów, decyzja szefa floty mogła być tylko jedna....Ale fajnie jest w Niemczech, można w weekend dostać kasę od firmy za to, że się przetestuje przydatność aut do floty firmowej.
Ostatecznie i tak firma nie zdecydowała się na Toyotę, ale to już inna historia. (niemieckie firmy kupują niemieckie samochody w 99%) ..:)
19 mar 16 19:46 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mikołaj Użytkownik anonimowy
~Mikołaj :
No photo ~Mikołaj Użytkownik anonimowy
Dziękuję za ten artykuł, świetne porównanie dwóch różnych układów hybrydowych,
Kiedyś porównywano Opla Ampera i Toyotę Prius Plug-in, też dwa różne spojrzenia na zastosowanie układów hybrydowych , na dodatek z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka.
Czasem w teorii mogło by się wydawać że innowacyjne napędy np. ładowanie akumulatorów z gniazdka są leprze i powinny przynieść więcej zysków dla właściciela, ale to teoria narzucona przez dobra reklamę praktyka potwierdza zupełnie co innego.
Należy pamiętać jeśli auto przejedzie na prądzie z naładowanych akumulatorów ok. 40km to nie nie jest to zupełnie za darmo, prąd też kosztuje. Czasem wymagana jest specjalna instalacja dla samochodu ładowanego prądem np. w Holandii aby promować sprzedaż Opla Ampera swego czasu była oferta że kto kupi Opla Ampera dostanie gratis montaż gniazda elektrycznego wartości € 2500.
Cena gniazda dość przesadzona, ale patrząc na pociągnięcie kabla, przyłącze, zabezpieczenie zewnętrzną skrzynkę z gniazdem itd. Do tego cena auta, to kiedy to się zwróci?
Hybryda Toyoty sama produkuje prąd kiedy normalne auto traci je bezpowrotnie i robi to naprawdę bardzo dobrze.
Mam już drugą Toyotę z napędem Hybrydowym, Wcześniej miałem Prius 2 teraz mam Prius 3-ciej generacji.
Między czasie przez krótki moment ok 2 lat miałem Volvo z silnikiem 2,4 benzyna a potem Volvo z silnikiem Diesla 1,6 od PSV.
Pierwszy kupiłem pechowo bo ktoś zapomniał prze ok 100000 wymienić oleju i miał już stukające panewki, drugi może i silnik diesla dobry ale osprzęt już zły. Doszło do uszkodzenia wtryskiwaczy, ale wymiana była ich nie opłacalna bo jak się okazało to pompa wtryskowa była już uszkodzona i to z niej opiłki dostawały się do wtryskiwaczy. Od pół roku jeżdżę hybrydą (Toyota Prius 1.8) jesienią zeszłego roku wybrałem się do Polski w jednym kierunku ok 1100 km, specjalnie starałem się w jedną stronę jechać spokojnie max 110 km/h , komputer wskazał średnie spalanie na poziomie 4,8 l/100. Poruszając się po Polsce, zrobiłem ok. 500 km po drogach krajowych, wynik 4,6 l/100. Z powrotem do Holandii jechałem gdzie było to możliwe " ile fabryka dała", a co ciekawe dała więcej niż podaje. Fabryczna prędkość max. to 180 km/h mój Prius jechał max 194 km/h a nawet kilka razy pojawiła się prędkość 195 km/h. Przy prędkości 191 km/h włączyłem tempomat aby zobaczyć czy da radę jechać z tą stałą prędkością , a teren w Niemczech nie był płaski.
Jakieś 200 km od granicy Niemiec z Holandią jest dużo ograniczeń i raczej tam już było większość drogi ok 120/ km/h. Przy wysokich prędkościach Priusowi średnie spalanie podskoczyło na ok 9l/100km, ale już pod domem po przejechaniu całej trasy komputer pokazała 5,7l/100km. Napisałem to po to, bo nie mogę się zgodzić że te auto nie nadaje się na autostrady czy też w trasę. Wróciłem do hybrydy i zapomniałem że mam auto na placu pod domem, nie mam żadnych problemów z nim ono zawsze jest gotowe aby jechać. Jeśli ktoś powie że kogo stać na takie auto? To np Toyota Prius 1 generacji już jest dostępna €1500, drugiej generacji od €4000, podobnie polecam Hondę Civic 1,3 Hybryd. Awaryjność, u mnie w dwóch Toyotach żadna, polecam też ten artykuł- http://www.spidersweb.pl
Na dodatek Polacy tego nie czują tak jak mieszkańcy innych krajów europy, a mianowicie podatek za auto, w Holandii za mojego ekologicznego Priusa płacę € 152 kwartalnie, dużo? Za diesla musiał bym zapłacić €450 lub więcej na kwartał, wszystko zależy od wagi, jakie spala paliwo i i regionu gdzie jest zarejestrowane auto. To jest kolejny argument dlaczego w europie a zwłaszcza w Holandii ludzie "lubią hybrydy". Raczej się ich do tego przymusza przez kieszeń ale nie przez dopłaty ale opłaty. Koniec mojego "bloga" Pozdrawiam.
25 mar 16 10:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Hybrydowi pogromcy diesli - Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid

Te samochody musiały się spotkać! Mimo iż jeden z nich jest hybrydą plug-in, a drugi nie, to przecież każda hybryda plug-in po rozładowaniu akumulatorów naładowanych wcześniej z sieci elektrycznej staje się "zwykłą" hybrydą, która już zama musi sobie radzić z zasobami energetycznymi. Czas sprawdzić, co potrafią!

Hybrydowi pogromcy diesli - Mitsubishi Outlander PHEV i Toyota RAV4 Hybrid (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego