Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Hyundai i30 1.0 T-GDI - a miał być oszczędny

19 maja 17 17:35

Trzy cylindry i turbo – taka konstrukcja benzynowego silnika staje się normą w kompaktach. W teście nowego i30 sprawdzimy, czy to udane połączenie

Udostępnij
0
Skomentuj

Według badań Polacy najczęściej kupują kompakty z silnikami benzynowymi o pojemności 1,6 l i mocy ok. 100 KM. Konieczność stosowania downsizingu sprawia jednak, że takich jednostek zabraknie wkrótce w ofercie, gdyż coraz częściej są zastępowane przez doładowane benzyniaki z trzema cylindrami.

Hyundai i30 - nadwozie

W tej kategorii i30 jest niemal perfekcyjne. W obu rzędach siedzeń oferuje dużo przestrzeni, także pojemność bagażnika to dobra średnia wśród kompaktów. Zadowalająca jakość materiałów i nienaganna ergonomia sprawiają, że każdy będzie się dobrze czuł w Hyundaiu i30.

Hyundai i30 - silnik

Benzyniak mimo małej pojemności (1.0) i trzech cylindrów osiąga aż 120 KM. Imponująco wyglądają także osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h w 11,1 s oraz średnie spalanie 5 l/100 km. Pierwsza z danych jest możliwa do osiągnięcia, choć podczas jazdy, zwłaszcza w mieście, przeszkadza pojawiająca się przez chwilę (poniżej 1500 obr./min) zwłoka w reakcji na gaz.

O wiele bardziej niepokoi w tym silniku spalanie. W mieście i podczas jazdy autostradowej (maks. 140 km/h) niełatwo zejść poniżej 9 l/100 km, w trasie podczas płynnej jazdy osiągnęliśmy zużycie na poziomie 7,4 l/100 km. Niemiło zaskoczyła nas praca skrzyni biegów. Lekko działający lewarek potrafił haczyć. Co ciekawe, w wersji z dieslem nie mieliśmy do niego uwag. Plus za dobre wyciszenie silnika.

Hyundai i30 - prowadzenie

W tej dziedzinie nie mamy zastrzeżeń. Doceniamy seryjny system autonomicznego hamowania.

Hyundai i30 - koszty

Hyundai i30 1.0 ma wysoką cenę, zbliżoną do VW Golfa 1.0 TSI.

Hyundai i30 - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, łatwa obsługa, liczne systemy bezpieczeństwa, dobre prowadzenie, 5 lat gwarancji.

Hyundai i30 - to nam się nie podoba

Skrzynia potrafiła haczyć, dziura turbinowa, wysokie spalanie, próg w podłodze bagażnika.

Hyundai i30 - nasza opinia

Hyundai i30 z tym silnikiem jest świetny tylko na papierze Doładowany silnik i niskie spalanie w folderze stanowią zachętę do zakupu. Realnie jednak turbodziura i niemal dwukrotnie wyższe spalanie denerwowały. Polecam Hyundaia i30, ale w innej wersji.

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./R3/12
Pojemność 998 cm3
Moc maksymlana 120 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrrotowy 171 Nm/1500-4000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/manualna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4340/1795/1455 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Pojemność bagażnika 395-1301 l
Masa własna/ładowność 1194/606 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Średnie spalanie testowe 8,2 l/100 km
Emisja CO2 115 g/km
Cena od 83 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej