CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.75
Średnio4.494.684.251.99
Najdrożej4.804.994.762.24

Hyundai i30 1.0 T-GDI - a miał być oszczędny

19 maja, 17:35
Udostępnij
0
Skomentuj

Trzy cylindry i turbo – taka konstrukcja benzynowego silnika staje się normą w kompaktach. W teście nowego i30 sprawdzimy, czy to udane połączenie

Według badań Polacy najczęściej kupują kompakty z silnikami benzynowymi o pojemności 1,6 l i mocy ok. 100 KM. Konieczność stosowania downsizingu sprawia jednak, że takich jednostek zabraknie wkrótce w ofercie, gdyż coraz częściej są zastępowane przez doładowane benzyniaki z trzema cylindrami.

Hyundai i30 - nadwozie

W tej kategorii i30 jest niemal perfekcyjne. W obu rzędach siedzeń oferuje dużo przestrzeni, także pojemność bagażnika to dobra średnia wśród kompaktów. Zadowalająca jakość materiałów i nienaganna ergonomia sprawiają, że każdy będzie się dobrze czuł w Hyundaiu i30.

Hyundai i30 - silnik

Benzyniak mimo małej pojemności (1.0) i trzech cylindrów osiąga aż 120 KM. Imponująco wyglądają także osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h w 11,1 s oraz średnie spalanie 5 l/100 km. Pierwsza z danych jest możliwa do osiągnięcia, choć podczas jazdy, zwłaszcza w mieście, przeszkadza pojawiająca się przez chwilę (poniżej 1500 obr./min) zwłoka w reakcji na gaz.

O wiele bardziej niepokoi w tym silniku spalanie. W mieście i podczas jazdy autostradowej (maks. 140 km/h) niełatwo zejść poniżej 9 l/100 km, w trasie podczas płynnej jazdy osiągnęliśmy zużycie na poziomie 7,4 l/100 km. Niemiło zaskoczyła nas praca skrzyni biegów. Lekko działający lewarek potrafił haczyć. Co ciekawe, w wersji z dieslem nie mieliśmy do niego uwag. Plus za dobre wyciszenie silnika.

Hyundai i30 - prowadzenie

W tej dziedzinie nie mamy zastrzeżeń. Doceniamy seryjny system autonomicznego hamowania.

Hyundai i30 - koszty

Hyundai i30 1.0 ma wysoką cenę, zbliżoną do VW Golfa 1.0 TSI.

Hyundai i30 - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, łatwa obsługa, liczne systemy bezpieczeństwa, dobre prowadzenie, 5 lat gwarancji.

Hyundai i30 - to nam się nie podoba

Skrzynia potrafiła haczyć, dziura turbinowa, wysokie spalanie, próg w podłodze bagażnika.

Hyundai i30 - nasza opinia

Hyundai i30 z tym silnikiem jest świetny tylko na papierze Doładowany silnik i niskie spalanie w folderze stanowią zachętę do zakupu. Realnie jednak turbodziura i niemal dwukrotnie wyższe spalanie denerwowały. Polecam Hyundaia i30, ale w innej wersji.

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./R3/12
Pojemność 998 cm3
Moc maksymlana 120 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrrotowy 171 Nm/1500-4000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/manualna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4340/1795/1455 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Pojemność bagażnika 395-1301 l
Masa własna/ładowność 1194/606 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Średnie spalanie testowe 8,2 l/100 km
Emisja CO2 115 g/km
Cena od 83 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (74)

No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Od kiedy to silnik benzynowy turbodoładowany to silnik oszczędny? Nigdy tak nie było i nigdy tak nie będzie, a wynika to z właściwości benzyny jako paliwa. Jeśli damy więcej powietrza to musimy dać więcej paliwa. Skoro więc dajemy więcej paliwa to jak ma mniej palić? W dieslach sprawa się ma odwrotnie... Producenci liczyli, że taki mały silniczek będzie palił mało na wolnych obrotach, jednak jeśli ktoś jedzie w korku jedynka-dwójka-stop i zahacza o obroty, podczas których włącza się turbina to mamy 9 l / 100 w litrowym silniku i jest to sprawa zupełnie normalna.
20 maja 16:53 | ocena: 96%
Liczba głosów:26
96%
4%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
~Luk :
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
Tak sie uwala konkurencję VAG. Problemy silnikow tsi to juz przeszłość ale palą tak samo dużo jak ten z i30. Tak juz musi byc. Po pierwsze silnik doładowany ma być żwawy, po drugie elastyczny. Nie moze byc natomiaat oszczedny bo tego nie da sie zrobic chybavze w warunkach laboratoryjnych. Hyundai i30 jest w podobnej cenie jak Golf i musi byc bo jest bardzo zblizony parametrami i wykonaniem. Nie zdziwię się jeśli sie okaże mniej awaryjnym autem.
20 maja 22:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
~Obiektywny :
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
Wszystko zaczyna się od REDAKTORKÓW i ich SŁUŻALNOŚCI , gdyby napisali prawdę którą większość kierowców zna " że wszystkie silniki o małej pojemności doładowane spalają duuużo paliwa było by ok" ale że to są PISMAKI i piszą tylko pod zamówienie właściciela gazety która jest tylko tłumaczona z j.niemieckiego na j.polski to tak nas karmią takimi sensacjami. No bo jak by to wyglądało gdy by napisali że vw passat, golf , turan czy inny niemiecki samochód jest tak samo PALIWOŻERNY a może i więcej awaryjny, PRAWDA?
20 maja 23:27 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
~Kamil :
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
Dlatego do dzis jezdze Chevroletem Nubira . Wspaniale kombi , wersja CDX czyli kompletne wyposazenie poza elektronicznymi wodotryskami w rodzaju tabletu 9" na konsoli .Za to silnik 1.8 B -125KM -170 Nm przy 3600 obr/min. Niezle przyspieszenie i V-max 200 km/godz powoduje ze nie jest zawalidroga . Zadnej belki z tylu tylko niezalezne zawieszenie . Zero korozji mimo 10 lat na karku .Idealny samochod dla rodziny , dla singli i par polecam Lacetti . Silnik doskonale wspolpracuje z LPG .Takich samochodow juz sie nie produkuje ,szkoda. Do tego dodam bezawaryjnosc .
20 maja 14:46 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kiedy to się skonczy? Użytkownik anonimowy
~kiedy to się skonczy? :
No photo ~kiedy to się skonczy? Użytkownik anonimowy
"...zużycie na poziomie 7,4 l/100 km"...hehehe, to jest normalnie śmieszne, qashqai'em z 2-litrowym silnikiem miałem ostatnio spalanie 7,2/100 na trasie szczecin-kraków-szczecin, więc gdzie tu ekologia i ekonomia w tych wszystkich kosiarkowych motorkach? Kto ma interes w oszukiwaniu potencjalnych klientów? Mam nadzieję że już niedługo padną na pysk.
20 maja 16:09 | ocena: 94%
Liczba głosów:33
94%
6%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fizyk Użytkownik anonimowy
~fizyk :
No photo ~fizyk Użytkownik anonimowy
mały silnik rzadko kiedy jest oszczędny w ciężkim samochodzie, który do tego musi szybko jechać, zwyczajnie taki silnik pracuje na wysokich obrotach i spala nawet więcej od dużego silnika, który miałby dwa razy niższe obroty przy tych samych osiągach i prędkościach
20 maja 13:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:31
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mikki Użytkownik anonimowy
~Mikki :
No photo ~Mikki Użytkownik anonimowy
Te turbo kosiarki to straszny syf. Służbowa yeti 1.0 105km (chyba) to po 3 latach jest wrak a do tego nie da się tym jezdzic
20 maja 16:01 | ocena: 96%
Liczba głosów:25
96%
4%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~opel Użytkownik anonimowy
~opel :
No photo ~opel Użytkownik anonimowy
Ale żal. Polecam silnik opla 1.4 turbo z fabrycznym LPG.
Spalanie średnio 8 litrów gazu przy spokojnej płynnej jedzie. Cztery cylindry, 140 koni. A w LPG ponad 150. Sprawdzone na hamowni. Silnik bez słabych punktów dobrze znany na rynku
19 maja 18:38 | ocena: 76%
Liczba głosów:37
76%
24%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rus Użytkownik anonimowy
~rus
No photo ~rus Użytkownik anonimowy
do ~kiedy to się skonczy?:
No photo ~kiedy to się skonczy? Użytkownik anonimowy
20 maja 16:09 użytkownik ~kiedy to się skonczy? napisał
"...zużycie na poziomie 7,4 l/100 km"...hehehe, to jest normalnie śmieszne, qashqai'em z 2-litrowym silnikiem miałem ostatnio spalanie 7,2/100 na trasie szczecin-kraków-szczecin, więc gdzie tu ekologia i ekonomia w tych wszystkich kosiarkowych motorkach?
A znasz choc troche fizyke? co ma za znaczenie czy 1 litr czy 3 litry pojemnosci? zadne .Kazdy silnik musi wykonac okreslona prace ,jezeli jest w takim samym samochodzie to prace jaka ma wykonac jest ta sama a jak jest ta sama to znaczy ze ilosc paliwa bedzie tez taka sama ( zakladajac ze maja identyczna sprawnosc) . Inaczej jak do poruszania samochodu ze stala predkoscia ( tego samego samochodu) potrzeba 5 litrow paliwa to czy to bedzoe litrowy turbo czy 2 litrowy bez turbo spala to samo ( prawie bo roznica w wadze moze dolozyc 0.1- 0, 2l)
20 maja 22:30 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~PJ Użytkownik anonimowy
~PJ :
No photo ~PJ Użytkownik anonimowy
Jeździłem ostatnio Fokusem 1.0 turbo, spalanie też urywa łeb. Na autostradzie przy 140 wychodziło 10-11l, przy normalnej jeździe 7-8, wiec i30 i tak nie najgorzej.
20 maja 17:06 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai i30 1.0 T-GDI - a miał być oszczędny

i30 prowadzi się przyjemnie: układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie – komfortowe.

Hyundai i30 1.0 T-GDI - a miał być oszczędny (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego