Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Hyundai i30 N - GTI po koreańsku

9 paź, 13:54

Hyundai daje czadu, że aż miło. W kompaktowym i30 N tkwi potencjał budzenia prawdziwych emocji. To pierwszy pełnokrwisty hot-hatch koreańskiej marki. Jaka szkoda, że z zewnątrz prawie tego nie widać!

Udostępnij
0
Skomentuj

Nikt nie zaprzeczy, że Koreańczycy potrafią być szybcy. Hyundai wygrał już w WRC i na Nürburgringu, jednak fani marki musieli długo czekać na przeniesienie techniki ze sportu motorowego do „cywilnego” samochodu. Przyczyna jest prosta: Albert Biermann, nowy szef testów i rozwoju aut o wysokich osiągach w grupie Hyundaia (a więc także Kii), który wcześniej pracował dla BMW M, nie chciał popełnić falstartu i na pierwszy taki projekt potrzebował czasu. Teraz uznał, że auto jest gotowe do pokazania dziennikarzom. Na włoskim torze Vallelunge mogliśmy po raz pierwszy sprawdzić i30 N. Skąd ta nazwa? „N” pochodzi, po pierwsze, od Nürburgringu, gdzie auto było testowane, po drugie, od koreańskiego miasta Namyang, siedziby Hyundaia, po trzecie – od kształtu szykany na torze wyścigowym.

Stojąc przed samochodem, czujemy się nieco rozczarowani. Żadnych atrybutów hot-hatcha – wystających błotników ani spektakularnego skrzydła z tyłu. Wersję N wyróżniają: przyciemnione reflektory, duże koła, dodatkowe wloty powietrza, dwie końcówki wydechu i czerwone paski. Poza tym nasz samochód testowy nosi barwy auta WRC. Za to pod maską drzemie 2-litrowe turbo o mocy 275 KM. Do tego adaptacyjne zawieszenie, blokada mechanizmu różnicowego i Launch Control. I obietnica: w 6,1 s do „setki” plus prędkość maksymalna 250 km/h.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N Foto: Hyundai

Hyundai i30 N - czas sportowców z Korei

Biermann i jego specjaliści przygotowali jednak jeszcze coś specjalnego, co ma przekonać nieprzekonanych do koreańskiego sportowca. Gwoździem programu jest to, że i30 N jako pierwszy samochód kompaktowy podczas redukcji biegu automatycznie włącza międzygaz (rev matching). Funkcję uruchamia się za pomocą niebieskiego przycisku na kierownicy. Za jego pośrednictwem uzyskujemy także dostęp do trybu N, umożliwiającego dostrojenie sportowego Hyundaia na siedem różnych sposobów (programów).

Czy i30 N będzie się liczyć w starciu z renomowanymi hot-hatchami, takimi jak VW Golf GTI, Ford Focus RS czy Honda Civic Type R? Zdecydowanie tak! Zwłaszcza w kwestii budzenia emocji nowy Hyundai może konkurować z najlepszymi. Chrypiące, gardłowe brzmienie przy włączonym trybie N wywołuje gęsią skórkę nie tylko u entuzjastów koreańskiej marki. Biegi w manualnej skrzyni precyzyjnie się przełącza, przy czym drogi drążka są przyjemnie krótkie. Szpera, bezpośredni układ kierowniczy i opony Pirelli utrzymują kompakt na idealnym torze, a praca zawieszenia gwarantuje mnóstwo frajdy.

Hyundai i30 N - robimy trochę hałasu

Na torze wyścigowym sportowy Hyundai wprawia nas w każdym razie w doskonały nastrój. Przedstawienie zostaje okraszone spektakularnymi strzałami z wydechu w trakcie wchodzenia na wyższy bieg i podczas redukcji przełożenia. Jednak i30 N potrafi także zachować się całkiem grzecznie. W trybie Komfort wydaje odgłosy i jeździ jak jego słabsi bracia.

Hyundai i30 N - w punkt

To jest super. Międzygaz i fantastyczne brzmienie.

To nie wyszło. Za mało emocjonujący wygląd.

Efekt WOW! Od pedału gazu poprzez szperę po dźwięki – wszystko regulowane.

Kto to kupi? Entuzjaści hot-hatchy będący fanami koreańskiej marki.

Hyundai i30 N - naszym zdaniem

Elektroniczna szpera, 275 KM, świetne, regulowane zawieszenie i wiele więcej. Ma duże szanse na sukces. Szkoda, że nie znamy jeszcze polskich cen.

Hyundai i30 N - dane techniczne

Silnik benz. R4 turbo
Pojemność 1998 cm3
Moc 275 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 378 Nm/1750-4700 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia ręczna 6b
Długość/szerokość/wysokość 4335/1795/1447 mm
Bagażnik 395-1301 l
Masa własna 1504 kg
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s
Spalanie średnie 7,1 l/100 km
Emisja CO2 163 g/km
Cena 32 300 euro (Niemcy)

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~mkkk Użytkownik anonimowy
~mkkk :
No photo ~mkkk Użytkownik anonimowy
Fajna zabawka ale lepiej troche grosza dołożyć i miec Stingera. Jak kogos stac na samochod za 130 tys to i za 150 tez.
Osiagi podobne a auto o wiele wieksze i zupełnie innej klasy
12 paź 20:47 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
~mm :
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
redaktorki z AS - pierwszym hot-hatchem ktory wprowadził miedzygaz przy redukcji jest nowy Civic Type-r.
9 paź 21:31 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sdfg Użytkownik anonimowy
~sdfg
No photo ~sdfg Użytkownik anonimowy
do ~mkkk:
No photo ~mkkk Użytkownik anonimowy
12 paź 20:47 użytkownik ~mkkk napisał
Fajna zabawka ale lepiej troche grosza dołożyć i miec Stingera. Jak kogos stac na samochod za 130 tys to i za 150 tez.
Osiagi podobne a auto o wiele wieksze i zupełnie innej klasy
To jest iny typ auta
16 paź 14:09
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~chevyfan Użytkownik anonimowy
~chevyfan
No photo ~chevyfan Użytkownik anonimowy
do ~mkkk:
No photo ~mkkk Użytkownik anonimowy
12 paź 20:47 użytkownik ~mkkk napisał
Fajna zabawka ale lepiej troche grosza dołożyć i miec Stingera. Jak kogos stac na samochod za 130 tys to i za 150 tez.
Osiagi podobne a auto o wiele wieksze i zupełnie innej klasy
Tylko, że wtedy masz 20 KM mniej w znacznie większym samochodzie....
13 paź 16:57 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~A fe Użytkownik anonimowy
~A fe :
No photo ~A fe Użytkownik anonimowy
Nie wiedzieli co tam z tyłu umieścić, to umieścili wszystko. Zero gracji. Wygląda jak wiejski tjunng.
12 paź 20:49 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ased Użytkownik anonimowy
~ased :
No photo ~ased Użytkownik anonimowy
Cytując redaktora,że po wyglądzie tego nie widać...To bzdura to jakby po Golfie GTI było widać. ... Bez sens...
12 paź 18:02 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~dert:
No photo ~dert Użytkownik anonimowy
12 paź 12:03 użytkownik ~dert napisał
Tak mało jest odbiorców tych szczyrkawek a oni wszyscy na potęge je produkują.
Bo taka wersja wyznacza poniekąd prestiż marki i samego modelu. Nikt tutaj nie nastawia się na masową sprzedaż.
12 paź 14:04
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dert Użytkownik anonimowy
~dert :
No photo ~dert Użytkownik anonimowy
Tak mało jest odbiorców tych szczyrkawek a oni wszyscy na potęge je produkują.
12 paź 12:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Z gatunków koreańskich to najbardziej lubię "koreanskie dwa goryle" bo auta to muzeum motoryzacji w ładnym opakowaniu i dużo palące.
12 paź 11:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Hyundai

Hyundai i30 N

W kompaktowym i30 N tkwi potencjał budzenia prawdziwych emocji. To pierwszy pełnokrwisty hot-hatch koreańskiej marki. Jaka szkoda, że z zewnątrz prawie tego nie widać!

Hyundai i30 N - GTI po koreańsku (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego