Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.694.814.582.14
Najdrożej4.965.084.882.29

Jaguar I-Pace - pierwszy elektryczny Jaguar

12 kwi, 14:26
Udostępnij
0
Skomentuj

Jaguar I-Pace zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Nam udało się go już sprawdzić podczas jazdy po zatłoczonych ulicach Londynu.

Bardziej agresywna stylistyka, silnik Diesla, kombi i wreszcie pierwszy SUV. Ostatnimi czasy Jaguar przygotował mnóstwo nowości. A teraz jeszcze dorzuca model, który może pokrzyżować plany Tesli na dominację w elektrycznym segmencie premium.

Jaguar I-Pace w strażackim czerwonym kolorze (ma być dostępny seryjnie) prezentuje się wyjątkowo efektownie. Poza tym kombinacja wysokiego nadwozia SUV-a z krótką maską daje wyjątkowy, a jednocześnie bardzo udany wygląd. Naszym zdaniem już z racji samego designu Tesla Model X powinna czuć się zagrożona.

Jaguar I-Pace - funkcjonalne nadwozie

Wnętrze I-Pace’a pokazuje, że elektryczny model może mieć naprawdę mnóstwo zalet. Przy zewnętrznych rozmiarach nieco większych niż kompaktu (dł. nadwozia 4,68 m) kabina oferuje dużo przestrzeni dla pasażerów. Tę cechę można było uzyskać dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 3 metry.

I-Pace oferuje również dużo przestrzeni na bagaże pasażerów. Za tylnym rzędem siedzeń wygospodarowano kufer o pojemności 530 l. To jeszcze nie wszystko, bo dodatkowa przestrzeń na bagaże znalazła się z przodu. Jest wprawdzie mniejsza niż ta z tyłu, ale i tak zmieści więcej niż tylko teczkę.

Jak przystało na nowoczesny samochód, na desce rozdzielczej nie znajdziemy gąszczu klawiszy ani pokręteł. Na konsoli środkowej umieszczono wyłącznie dwa duże regulatory. Wszystkie najważniejsze funkcje będą obsługiwane za pomocą dotykowego ekranu. Nie jest to jednak nic zaskakującego, bo takie rozwiązanie znamy akurat również z Tesli. Pochwały należą się natomiast za widoczność z miejsca kierowcy.

Przekonajmy się wreszcie, jak z napędzaniem pojazdu radzi sobie seryjny silnik o mocy 400 KM i momencie obrotowym o wartości 700 Nm. Pamiętajmy, że moment jest już dostępny od pierwszych obrotów silnika, a dzięki temu samochód ma osiągać „setkę” po 4 s. Ponieważ jednak ten Jaguar nie jest jeszcze w pełni skończony i występuje tylko w jednym egzemplarzu, przyspieszanie trzeba na razie ograniczyć do delikatnego zwiększania prędkości. Musimy uwierzyć na słowo, że jego osiągi są takie, jak obiecuje producent. To samo dotyczy zasięgu. Według Jaguara akumulatory o pojemności 90 kWh po pełnym naładowaniu powinny wystarczyć na pokonanie dystansu 500 km.

Wygląd Jaguara I-Pace’a pokazuje, że nowość z elektrycznym napędem potrafi prezentować się wyjątkowo efektownie. Pod tym względem Tesla również nie może się równać z Jaguarem. Przewiduje się, że cena powinna wynosić mniej niż 80 000 euro, a tym samym będzie niższa niż u konkurencji. I taka kalkulacja to kolejna nowość, która do tej pory nie występowała w przypadku aut Jaguara.

Jaguar I-Pace - porównanie z Teslą Model X

Jaguar I-Pace Tesla Model X
Długość/szerokość/wysokość 4680/1890/1560 5037/1968/1741
Moc maksymalna (KM) 400 422
Maks. moment obrotowy (Nm) 700 660
Pojemność akumulatora (kWh) 90 90
Napęd 4x4 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) ok. 4,0 5,0
Prędkość maksymalna (km/h) b.d. 250
Zasięg (km) ponad 500 489
Ceny od (euro) 80 000 113 300

Jaguar I-Pace - w punkt

To jest super. Stylistyka o sportowym charakterze.

To nie wyszło. Dlaczego pojawi się dopiero w 2018 roku?

Efekt WOW! W czerwonym kolorze wygląda świetnie.

Kto to kupi? Każdy fan Jaguara lubiący nowości.

Jaguar I-Pace - naszym zdaniem

Pierwszy elektryczny Jaguar ma duże szanse na powodzenie. Konstruktorzy świetnie pogodzili nowoczesny napęd z efektowną stylistyką oraz praktycznym nadwoziem. Do tego cena ma być na korzystnym poziomie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~KIEROWCA MAZDY Użytkownik anonimowy
~KIEROWCA MAZDY :
No photo ~KIEROWCA MAZDY Użytkownik anonimowy
WYGLAND Z TYLU PODOBNY DO ALFY ROMEO CZY TEZ FERARI INDUALNY STYL TROCHE ZANIKL TERA MAZDA LEPJIEJ WYGLANDA NIZ JAGUAR ZRESZTA JAGUAR I MAZDA PODOBNE MAJIA STYLIZACJIE NO ALE ELEKTRIK AUTO TO SIE CHWALI PL RIVOLT Z WARSZAWSKIEGO PIASECZNA BYL ELEKTRYCZNYM AUTEM WCZESNIEJ OD JAGUARA
20 kwi 21:19
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wstydnis Użytkownik anonimowy
~wstydnis :
No photo ~wstydnis Użytkownik anonimowy
wyglada bardzo slabo :D ja bym sie wstydzil.
20 kwi 11:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DS7 Użytkownik anonimowy
~DS7 :
No photo ~DS7 Użytkownik anonimowy
Gdzie ci designerzy mieli oczy? Proporcje to jakaś katastrofa.
12 kwi 16:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Jaguar I-Pace

Odpowiednie proporcje karoserii oraz czerwony lakier sprawiają, że auto prezentuje się sportowo.

Jaguar I-Pace - pierwszy elektryczny Jaguar (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego