CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.584.201.84
Najdrożej4.694.894.592.12

Volvo XC60 - znakomita robota

31 maja, 09:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Poprzednie Volvo XC60 było bardzo długo produkowane, bo auto cieszyło się niesłabnącym zainteresowaniem. Z nowym modelem firma wiąże ogromne nadzieje

Już pierwsze wrażenie, jakie robi Volvo, jest piorunujące! Thomas Ingelath, szef designu marki, wykonał kawał dobrej roboty. Oczywiście, patrząc na samochód, widzimy większe XC90, ale styliście udało się coś naprawdę trudnego – stworzył auto, które jest bardzo podobne do rodziny, a jednocześnie ma własny charakter. Tyle o stylistyce – zdanie na ten temat każdy wyrobi sobie sam.

Wsiadamy do samochodu. Jak na SUV-a przystało, odbywa się to bardzo wygodnie. Pod względem przestrzeni oferowanej w środku nowe XC60 ma szansę być klasowym prymusem. Zwłaszcza z tyłu miejsca dla pasażerów jest więcej niż u konkurentów. W stosunku do poprzedniej generacji auto wydłużono o 5 cm – mierzy 4,69 m. Bagażnik jest w porządku, ale pojemność 505-1432 l na pewno nie pozwala się wyróżnić wśród rywali, gdyż zarówno Audi Q5, jak i BMW X3 oraz Mercedes GLC mają większe kufry. Ale już pod względem jego zagospodarowania Volvo przoduje – podwójna podłoga skrywa miejsce na drobiazgi, a rozkładanie kanapy odbywa się automatycznie (po naciśnięciu przycisku). Po położeniu oparcia powstaje równa powierzchnia – nawet w luksusowych SUV-ach nie jest to wcale takie oczywiste.

Tak jak w innych modelach Volvo z nowej rodziny, na desce rozdzielczej uwagę przykuwa pionowo umieszczony olbrzymi dotykowy ekran (ma przekątną aż 22,9 cm). Za dopłatą są oferowane nawigacja przekazująca informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz cyfrowy wyświetlacz między okrągłymi zegarami, na którym pojawiają się komendy opisujące właściwą drogę do celu.

Słowa uznania należą się Volvo za dobór materiałów wykończeniowych i jakość spasowania elementów we wnętrzu – porównując to z niemiecką konkurencją, nie sposób pozbyć się wrażenia, że Szwedzi rzucili rękawicę Audi, BMW i Mercedesowi. Żeby jednak było jasne: nie twierdzimy, że tamte auta są złe, po prostu XC60 robi na tym polu jeszcze lepsze wrażenie!

Volvo XC60 - znakomita robota Volvo XC60 - znakomita robota Foto: Auto Świat

Podczas jazd testowych mogliśmy wypróbować wersję z 235-konnym dieslem (D5 AWD). Pod względem osiągów nie byliśmy zaskoczeni – w 7,2 s do „setki” to przy tej mocy dobry wynik. W naszym samochodzie znalazło się także adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie (opcja), w którym pokrętłem na środkowej konsoli można wybrać tryb jazdy – standardowo jest ustawiony komfortowy. I bardzo dobrze, bo właśnie on najlepiej oddaje charakter auta.

Co prawda, po wyborze sportowych ustawień robi się twardziej (auto obniża się też o 2 cm), ale układ kierowniczy nie daje odpowiedniego wyczucia drogi, a wychyły nadwozia nie są wcale takie małe. Czy zatem pneumatyczne zawieszenie to pieniądze wyrzucone w błoto? Ależ skąd! XC60 jest tak komfortowe właśnie dzięki niemu. Szwedzi sami przyznają, że ich intencją nie było zbudowanie auta sportowego, lecz przede wszystkim komfortowego.

Nowe Volvo XC60 można już zamawiać. Początkowo samochód będzie dostępny wyłącznie z mocnymi silnikami Diesla D4 AWD (od 184 500 zł), D5 AWD (od 210 000 zł), a także benzynowymi T5 (199 000 zł) i T6 (od 226 400 zł) oraz jako hybryda T8 Twin Engine (273 300 zł). Wersje z mniejszymi motorami oraz napędem na jedną oś pojawią się w przyszłym roku. W standardzie podstawowej odmiany Momentum znajdziecie: 18-calowe alufelgi, reflektory LED, zestaw audio o wysokiej jakości, tempomat i srebrne relingi dachowe.

Volvo XC60 - nasza opinia

Świetna jakość wykończenia, komfortowe resorowanie i bardzo efektywne wygłuszenie kabiny – nowe XC60 skutecznie oddziela kierowcę od świata zewnętrznego i dba o jego dobre samopoczucie. Zawiodą się na nim tylko ci, którzy szukają sportowych doznań.

Volvo XC60 D5 AWD - dane techiniczne

Silnik t.diesel R4
Pojemność 1969 cm3
Moc maksymlana 235 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 480 Nm przy 1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/automatyczna 8b
Długość/szerokść/wysokość 4688/1902/1658 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Pojemność bagażnika 505-1432 l
Masa własna 1990 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
Średnie spalanie producenta 5,5 l/100 km
Emisja CO2 144 g/km
Cena 210 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (33)

No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz :
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
Przede wszystkim strasznie ładny jest ten nowy model. Fajnie, że ma rozpoznawalne DNA marki, ale jednocześnie nie jest to po prostu zmniejszone XC90, a auto o nieco innej stylistyce. Kąt maski, szyby, inaczej rozwiązane lampy z tyłu. Do tego mniejsze zwisy, co szczególnie w połączeniu z większym rozstawem osi wpływa korzystnie na wygląd i ilość miejsca w środku. Kabina też zacna, szczególnie ekran systemu Sensus o doskonałej jakości zwraca uwagę. Tutaj faktycznie podobieństwo do XC90 niemal bliźniacze. Będzie hit, podobnie jak poprzednia generacja.
1 cze 08:53 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~XC Driver Użytkownik anonimowy
~XC Driver :
No photo ~XC Driver Użytkownik anonimowy
Co od sportowych doznań, chętni powinni wybrać benzynę a nie diesla i oczywiście wersję R-design, która ma nieco obniżone i usztywnione zawieszenie. Pneumatyka poodniesie tylko ciężar. Myślę, że przy 320 KM i pryspieszniu 5,9 sek. możemy już mówić o usportowionym modelu;-) Dla tych, którym mało jest szybsza hybryda 407 KM (5,3). Poza tym R-design ma łopatki przy kierownicy dla tych, kórzy uważają, że są szybsi od skrzyni...
31 maja 12:30 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~prawda Użytkownik anonimowy
~prawda :
No photo ~prawda Użytkownik anonimowy
jakie 5.5l srednie zuzycie? komu ten kit wciskaja? auto wazace prawie 2tony o mocy 235km ma spalac 5.5? w bajki wierzycie? praw fizyki nie zmienicie a auto bedzie palic min 8l
1 cze 10:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:15
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
~Łukasz
No photo ~Łukasz Użytkownik anonimowy
do ~jok:
No photo ~jok Użytkownik anonimowy
1 cze 22:46 użytkownik ~jok napisał
Już S90 przyjeżdża do Europy z Chin, te też będą niedługo - chinszczyzna w cenie premium. NIE biere ;)
Po pierwsze dotyczy to wyłącznie modelu S90, więc z XC60 nie ma nic wspólnego, po drugie samochód premium produkowany w Chinach to tylko geografia. Potocznie "made in China" kojarzy się z niską jakością, ale można to odnieść do radyjka z budzikiem kupionego na bazarku albo najtańszych ubrań produkowanych w Państwie Środka. Volvo produkowane w Chinach spełnia wszelkie kryteria jakościowe szwedzkiego producenta. Zresztą Auto Świat ostatnio badał jego jakość (i innych produktów motoryzacyjnych z Chin) i dziennikarze nie znaleźli różnic jakościowych między S90 z Europy a S90L z Chin.
5 cze 09:14 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Norway Użytkownik anonimowy
~Norway :
No photo ~Norway Użytkownik anonimowy
Cóż, polaczki cebulaczki zawsze będą za autami z całej VW group i nikt im nie dogada że nie ma lepszych aut jak vw. Volvo jest jedyne w swoim rodzaju i jest tylko jedno, a nie VW, Audi, Skoda, Seat jadą na tych samych komponentach i od czasu do czasu podrasują te auta by nie zostały w tyle. Śmiech na sali.
1 cze 09:39 | ocena: 52%
Liczba głosów:23
52%
48%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miscu Użytkownik anonimowy
~miscu :
No photo ~miscu Użytkownik anonimowy
nie no sooorrry ale jak widze srednie spalanie dla SUVa wazacego 2 tony...., 5.5 litra, to reszty anie nie chce mi sie czytac ani ogladać, bo zakladam ze jest tak samo wiarygodna.
Nienawidze kiedy producen na starcie kłamie. jestem absolutnie pewien ze przy spokojnej eksploatacji jest niemozliwym zejść ponizej 8 litrow.
1 cze 12:38 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lolo Użytkownik anonimowy
~Lolo :
No photo ~Lolo Użytkownik anonimowy
Słaby nowe x3 bije chińczyków na głowę a poza tym brak 3.0 diesla to dla mnie dyskwalifikacja jeszcze gorzej jest w xc90 bo tam też tylko silnik od kosiarki 2.0 a auto duże jak Q7
1 cze 09:49 | ocena: 57%
Liczba głosów:23
43%
57%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~przypominacz Użytkownik anonimowy
~przypominacz :
No photo ~przypominacz Użytkownik anonimowy
Zapomnieliście wspomnieć, że dużo lepsza jest skoda!
31 maja 12:24 | ocena: 53%
Liczba głosów:19
53%
47%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~Chinczyk:
No photo ~Chinczyk Użytkownik anonimowy
1 cze 13:30 użytkownik ~Chinczyk napisał
Nie cenie Chinskiej motoryzacji
Jak mozesz cenic skoro nie znasz polskiego? Takiemu "wykrztalciuchowi" nawet nie warto tlumaczyc gdzie lezy Gøteborg.Sadze ze cenisz za to np. indyjska motoryzacje .Choc sadzac z pisowni jestes zwolennikiem Golfa "trujki w tedeiku".Wracaj pod remize.
1 cze 14:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarni Pr Użytkownik anonimowy
~Jarni Pr :
No photo ~Jarni Pr Użytkownik anonimowy
Chyba patrząc na samochód widzimy mniejsze xc90 a nie większe , ogarniaj redaktorku.
1 cze 08:48 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
36%
64%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Volvo XC60 - znakomita robota

Poprzednie Volvo XC60 było bardzo długo produkowane, bo auto cieszyło się niesłabnącym zainteresowaniem. Z nowym modelem firma wiąże ogromne nadzieje.

Volvo XC60 - znakomita robota (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego