Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Land Rover Discovery - Nie tylko dla twardzieli

30 mar, 13:36

Land Rover przedstawia nowe Discovery i chce je nam sprzedać jako najlepszy samochód terenowy w ogóle. Trzeba było zatem – rzecz jasna – to sprawdzić, a przy okazji zobaczyć, jak Disco radzi sobie na asfalcie.

Udostępnij
0
Skomentuj

Brytyjczycy są jak zwykle pewni siebie. Na pytanie, czy to BMW X5, Audi Q7, a może Volvo XC90 stanowi wzorzec dla Discovery, odpowiadają: żadne z nich! Nie potrzebują brać z niczego przykładu, bo to przecież produkowany od 28 lat Land Rover nadaje ton. A piąta generacja miała być po prostu jeszcze lepsza. No, no, to brzmi dumnie. Sprawdzimy!

Rozpoczynamy z dala od utwardzonych dróg. W końcu Disco nie chce być SUV-em, lecz pełnokrwistą terenówką. Ruszamy w teren. I rzeczywiście, kierowcy najpierw zaczyna brakować odwagi, potem umiejętności. Na szczęście supersprytna elektronika załatwia wiele. Piach, dziury wielkości małego samochodu, irracjonalne przechyły? No problem!

A jak się sprawy mają on road? Również easy! Disco schudło o 480 kg i teraz bierze zakręty bez wartych uwagi wychyłów, za to z nieznaną dotychczas „brytyjczykowi” precyzją. Nie jest to jednak auto sportowe – masa własna wynosi nadal dobre 2 tony. Nowe Disco ma sprężysty układ kierowniczy i – jak poprzednik – komfortowo pokonuje terenowe nierówności. Dobrze radzi sobie z dziurawymi drogami.

Hałasy opływającego powietrza ani diesla nie są dokuczliwe, nawet gdy musimy popędzić silnik aż pod czerwone pole. Dwie turbosprężarki dodają siły zaledwie 2-litrowemu dieslowi, którym jeździmy. Producent podaje 8,3 s w sprincie do „setki” i maksymalną prędkość 207 km/h. To powinno w zupełności wystarczyć, 258-konny sześciocylindrowiec wydaje się zbędny.

Zwłaszcza że mniejszy silnik zużywa o litr paliwa mniej niż większy – normatywnie 6,3 l/100 km. To niewiele jak na 7-osobowy samochód, którym Disco jest naprawdę – w trzecim rzędzie bez problemu posadziliśmy dorosłego. Więcej miejsca tu niż w Audi Q7. Jeśli tylne fotele pozostają złożone, w bagażniku mieści się prawie 2500 l.

Land Rover Discovery - brytyjski szyk nie jest tani

Słabe strony nowego Land Rovera? Niewiele. I to ma niestety swoją cenę. Raczej wysoką. Najtańsze Disco TD4 ze 180-konnym dieslem startuje od 236 200 zł. Cennik (bez wyposażenia dodatkowego) kończy się na prawie 400 000 zł za benzynowe lub wysokoprężne V6. To dużo pieniędzy, więcej niż Jeep żąda za Grand Cherokee z silnikami V6 i V8, ale jak już wspomnieliśmy – Brytyjczycy są pewni siebie. Discovery 5. generacji będzie dostępne w salonach sprzedaży od 10 kwietnia – po salonie samochodowym w Poznaniu.

Land Rover Discovery - w punkt

To jest super. Miejsce dla siedmiu podróżnych – to oferuje niewielu producentów.

To nie wyszło. Ceny powyżej 250 000 zł – szaleństwo.

Efekt WOW Dzielny także w terenie – prawdziwy Land Rover.

Kto to kupi? Miłośnicy marki i osoby z grubym portfelem, lubiące rodzinne wyprawy w teren.

Land Rover Discovery - naszym zdaniem: duży krok naprzód

Discovery było dotychczas pojazdem dla twardzieli, którzy kochali image bezkompromisowego odkrywcy. Teraz może śmiało startować w lidze dużych terenówek marek segmentu premium. Nie jest od nich tańsze – ale za to bardziej stylowe.

Land Rover Discovery SD4 - dane techniczne

Silnik diesel, R4 biturbo
Pojemność 1999 cm3
Moc maksymlana 240 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 500 Nm przy 1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4970/2073/1846 mm
Pojemność bagażnika 1137-1411-2406 l
Masa własna 2184 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 207 km/h
Średnie spalanie 6,3 l/100 km
Cena 254 500 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~xyz Użytkownik anonimowy
~xyz :
No photo ~xyz Użytkownik anonimowy
Czterocylindrowy, dwulitrowy diesel w takim samochodzie to porażka. Aby wyciągnął 240 KM trzeba było go wysilić dwiema sprężarkami. Życzę powodzenia z serwisem o kosztach nie mówiąc. Miałem LR 3 i jak tylko elektronika zaczęła szwankować czym szybciej go sprzedałem
31 mar 10:36 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lada niva Użytkownik anonimowy
~lada niva :
No photo ~lada niva Użytkownik anonimowy
Jeszcze nie widzialem zeby ktos korzystal z 3 rzedu siedzen!Na sile ludziom wciskaja te 3 rzedowki.Coraz trudniej kupic normalne auto z bagaznikiem i kolem zapasowym albo dojazdowka.
31 mar 09:59 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zenzz Użytkownik anonimowy
~Zenzz
No photo ~Zenzz Użytkownik anonimowy
do ~Boom:
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
31 mar 12:32 użytkownik ~Boom napisał
Bo film nie dotyczy opisywanego samochodu. A Range Rover jest marką koncernu Jaguar Land Rover.
Dzięki za wyjaśnienia, choć to akurat wiem. Leopoldzie, wiem że Range Rover to część produkcji Land Rover ale właściciele LR, do których się zaliczam, mówiąc delikatnie, nie stawiają pomiędzy nimi znaku równości. W artykule jest napisane, że to nowy model, 5 z kolei. Czyli kontynuacja Land Rover Discovery 4. A jest to, moim zdaniem po prostu nowy model Range Rovera, z Land Roverem nie mający wiele wspólnego.
Pozdrawiam.
31 mar 13:11 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Franek Użytkownik anonimowy
~Franek :
No photo ~Franek Użytkownik anonimowy
Cóż za wykrzyż na zdjęciu, umarłem na widok tej "terenófki".
30 mar 21:12 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bazyli Użytkownik anonimowy
~bazyli :
No photo ~bazyli Użytkownik anonimowy
Jestem pod wrazeniem. Silnik 2.0l, dwie turbosprezarki, masa powyzej 2t, a spalanie: 6.3l. To jest to!
P.S. Przed chwila "wyskoczyla" na monitorze reklama: "Angielski w 14 dni? Sprawdz jak to mozliwe...".
Da sie? Da sie!
Pozdrawiam wszystkich czytajacych ze zrozumieniem.
31 mar 15:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zenzz Użytkownik anonimowy
~Zenzz :
No photo ~Zenzz Użytkownik anonimowy
Może się nie znam, i mam w związku z tym pytanie. Discovery to jest samochód z grupy Land Rover. Na filmie samochód ma logo Range Rover. Kiedyś to nie było to samo. A teraz ?
31 mar 10:13 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
No materiał z testu obszerny że ho, ho. Coś takiego może napisać każdy w 5 minut bazując na samym katalogu. No i ta obszerność materiału foto. A najlepszy jest i tak materiał wideo o Range Roverze.
31 mar 09:12 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~F16 Użytkownik anonimowy
~F16 :
No photo ~F16 Użytkownik anonimowy
Mi osobiście bardziej się podoba poprzedni model Discovery- ten kanciaty, duży, terenowy. Ten nowy to w zasadzie nic nie ma z klimatu poprzednika, SUV jak kazdy inny tylko 1,5 raza droższy.
31 mar 17:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Piękny, tylko Diesel tu nie pasuje. Ciekawe czy poprawili technologie i ten model będzie mniej awaryjny niż ładne ale awaryjne poprzednicy.
30 mar 19:21 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
~T. :
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
Nie Land Rovera kupujesz aby przez teren na skróty dojechać do domu a toyota w sumie to nie wiem po co kupic.
Mam Land Rovera
31 mar 20:18 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Land Rover Discovery

Dla tych, którzy lubią wyprawy w teren: Discovery numer 5 wygląda jak nowoczesny SUV, ale potrafi o wiele więcej. Takie wspinaczki nie stanowią dla niego żadnego problemu.

Land Rover Discovery - Nie tylko dla twardzieli (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego