Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ - sportowiec o niewiarygodnych talentach

16 sie 17 10:50

Wymówienie jego pełnej nazwy trwa dłużej niż sprint nim do „setki”. Jest czteronapędówką, która tylko czeka, żeby odłączyć przednią oś. Nosi się elegancko, ale to napakowany sportowiec o niewiarygodnych talentach

Udostępnij
0
Skomentuj

Można by sądzić, że tu chodzi już tylko o licytowanie się na cyferki. Tyle że Mercedes uczynił limuzynę klasy E AMG nie tylko najmocniejszą w swojej kategorii, lecz także szybszą i lepiej jeżdżącą od M5 czy RS 6. Wcale nie mamy tu do czynienia z przerostem formy nad treścią. Te 612 koni da się opanować, elektronika szybko pozwala poczuć się mistrzem kierownicy.

O wiele jednak trudniej jest jeździć przepisowo. Auto rwie do przodu nawet w trybie Comfort. Podczas testu spalania musiałem się dyscyplinować. Przy okazji doceniłem łagodną pracę pneumatycznego zawieszenia, choć cudów też nie należy od niego wymagać: zapadniętych studzienek i innych drogowych paskudztw na tych kołach nie „odczaruje”, za to z całą resztą radzi sobie znakomicie.

Dlatego na co dzień najprzyjemniej jeździ się w kombinacji „łakocie i witaminy”: zawieszenie w ustawieniu Comfort, silnik i skrzynia na Sport, a wydech na Sport Plus. Z kolei najostrzejszy tryb Race jest jak dieta cud, zaprzeczająca prawom ziemskim. Auto zdaje się nagle ważyć o 500 kg mniej, staje się ultrazwinne, a z lekko znieczulonym ESP przyjemnie się balansuje między pod- a nadsterownością na zakrętach. Niewiarygodne, jak na ponaddwutonową limuzynę!

Kto ma odwagę i bezpieczne warunki, może w trybie Drift puścić z dymem parę kompletów opon – cała moc wędruje wówczas na tył. I tu znowu E 63 zadziwia łatwością opanowania i szybkością reakcji na polecenia kierowcy.

W innych trybach napęd 4x4 nieziemsko „klei” i w porozumieniu z 9-biegową superprzekładnią wyczarowuje 3,3-sekundowy sprint do „setki” – o 0,1 s lepiej niż podaje Mercedes. Trudno powiedzieć, komu należą się najniższe ukłony, ale czuć, że inżynierowie odpowiedzialni za poszczególne podzespoły świetnie się dogadują.

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ - to nam się podoba

Zgrany układ napędowy, mądrze skalibrowane nastawy podzespołów w poszczególnych trybach, fenomenalne osiągi, znakomite prowadzenie.

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ - to nam się nie podoba

Miejscami zagmatwana obsługa systemu multimedialnego, nie można na stałe wyłączyć zapowiedzi głosowych w nawigacji, mało miejsca na stopy tylnych pasażerów.

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ - naszym zdaniem

Póki BMW i Audi nie odświeżą swoich modeli, klasa E pozostanie najlepszą sportową limuzyną. Zgodnie z trendem nagina prawa fizyki, ale też szybko buduje zaufanie kierowcy. Coś niesamowitego!

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ - wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 1,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,3 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 5,0 s
Przyspieszenie 0-160 km/h 7,2 s
Elastyczność 60-100 km/h 1,6 s
Elastyczność 80-120 km/h 1,9 s
Masa rzeczywista/ładowność 2046/479 kg
Rozdział masy (przód/tył) 56/44 proc.
Średnica zawracania 12,6/12,6 m
Hamowanie ze 100 km/h zimne 34,5 m
Hamowanie ze 100 km/h gorące 33,4 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 67 dB (A)
Spalanie testowe (benz. 98-okt.) 11,7 l/100 km
Zasięg 560 km

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz. biturbo/V8/32
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezp./łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 3982
Moc maks. (KM/obr./min) 612/5750-6500
Maks. mom. (Nm/obr./min) 850/2500-4500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 3,4
Prędkość maksymalna (km/h) 250
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 9,1
Emisja CO2 (g/km) 207
Skrzynia biegów/napęd aut. 9/4x4
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) 540/66
Marka i model opon test. auta Pirelli PZero
Rozmiar opon przód | tył 265/35 ZR 20 | 295/30 ZR 20
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej