Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedes CLA 45 AMG – test

13 sty 15 12:21

W topowej wersji Mercedes CLA 45 AMG 4Matic ma doładowany silnik benzynowy o mocy 360 KM, a napęd przekazywany jest na wszystkie koła. Do tego auto efektownie wygląda i jeździ… No właśnie, przekonajcie się jak podróżuje się tym modelem

Udostępnij
0
Skomentuj

Białe nadwozie i czarne alufelgi – trzeba przyznać, że takie połączenie okazuje się bardzo udane. Do tego dochodzą spoilery, duże końcówki układu wydechowego oraz potężne wloty powietrza w przednim zderzaku. Całość prezentuje się niezwykle bojowo, a to pasuje do modelu o sportowym charakterze.

Wnętrze również zaprojektowano zgodnie z duchem Mercedesów AMG. Z przodu podróżuje się na sportowych fotelach, które ściśle przylegają do jadących i zapobiegają nawet najmniejszym przechyłom ciał na zakrętach. Pochwały należą się również za stylistykę, bo czarna skórzana tapicerka świetnie kontrastuje z czerwonymi wstawkami. Dodatkowym elementem stylistycznym są aluminiowe aplikacje na desce rozdzielczej.

Mniej entuzjastycznie przedstawia się kwestia przestronności wnętrza. Wprawdzie z przodu miejsca wystarczy także dla wysokich osób, ale z tyłu z racji obniżającej się linii dachu trzeba uważać na głowy, a i na nogi nie każdemu wystarczy przestrzeni.

Mercedes CLA 45 AMG 4Matic Mercedes CLA 45 AMG 4Matic Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Uruchamiamy 4-cylindrowy, doładowany silnik, dźwignią na konsoli środkowej ustawiamy odpowiedni tryb pracy automatycznej skrzyni, gaz do dechy i samochód z impetem wystrzeliwuje do przodu. Jadący z dużą mocą wgniatani są w oparcia siedzeń, a pojazd już po 4,6 s jedzie z prędkością 100 km/h. Co istotne, zwiększanie prędkości odbywa się płynnie i ani przez chwilę nie odczuwa się turbodziury. Poza tym dzięki napędowi na wszystkie koła nie ma kłopotu z trakcją i auto rusza pewnie także na mokrej nawierzchni.

Za to jadący odczują niemal wszystkie dziury na ulicy. Twardo zestrojone zawieszenie w połączeniu z niskoprofilowymi oponami sprawia, że można zapomnieć o komforcie resorowania. Samochód podskakuje na każdym wyboju i szczerze mówiąc jest to dość nieprzyjemne uczucie. To pokazuje, że Mercedes CLA 45 AMG to pojazd wręcz stworzony do jazdy na torze. W takich warunkach sztywny układ jezdny spisuje się perfekcyjnie, a na komforcie nikomu nie zależy.

Mercedes CLA 45 AMG 4Matic Mercedes CLA 45 AMG 4Matic Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Trzeba przyznać, że prowadzenie na zakrętach jest bez zarzutu. Samochód idealnie wpisuje się w każdy łuk, a nadwozie niemal się nie przechyla. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjnie działający układ kierowniczy.

Podsumowanie

Mercedes CLA 45 AMG to świetne auto, ale w pełni zadowoleni będziemy gdy wybierzemy się nim na tor. W takich warunkach bez kłopotu sprawdzimy jego walory trakcyjne i poszalejemy na zakrętach. Do codziennej jazdy po publicznych drogach zniechęca wyjątkowo twarde zawieszenie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej