CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.75
Średnio4.494.684.251.99
Najdrożej4.804.994.762.24

Mercedes GLA 220 4Matic - Jazda z optymizmem

16 maja, 10:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Do sprzedaży weszła właśnie najnowsza odsłona najmniejszego crossovera Mercedesa. Czy kosmetyczne zmiany w wyglądzie nadwozia GLA i nowa wersja silnikowa przyciągną kolejnych klientów do marki?

Odpowiedź nie jest łatwa, zwłaszcza że konkurencja w postaci Audi Q3 czy BMW X1 wysoko ustawiła poprzeczkę. Mercedes liczy jednak na efekt świeżości i przekonuje, że jego crossover – albo jak sam woli określać: SUV coupé – ma bardzo dużo do zaoferowania.

Mercedes GLA - zgrabne nadwozie

Gdy Mercedes GLA zadebiutował w 2014 roku, był pierwszym modelem w segmencie, w którym połączono stylistykę sportowego coupé z detalami terenówki. Zgrabna sylwetka auta spodobała się klientom, jednak w statystykach sprzedaży klasa GLA pozostawała za głównymi rywalami. Czy face lifting zmieni tę sytuację?

Przyznajemy szczerze, że trzeba mieć naprawdę wprawne oko, żeby zauważyć wprowadzone zmiany. Objęły one przede wszystkim pas przedni z: nowym zderzakiem, okrągłymi lampami przeciwmgielnymi i masywniejszym chromowanym grillem. Wykończenie w tym kolorze zyskały również osłony pod zderzakiem oraz relingi dachowe. Ponadto w ofercie pojawiły się: nowy lakier nadwozia – Canyon Beige (widoczny na zdjęciach) i szerszy wybór aluminiowych felg w rozmiarze od 17 do 20 cali, a wśród praktycznych dodatków – automatycznie otwierana klapa bagażnika.

Mercedes GLA - wydajny napęd

Nowa w palecie wersja GLA 220 4Matic z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 184 KM wypełnia lukę między najmocniejszą „cywilną” odmianą GLA 250 z również 2-litrowym motorem, ale o mocy 211 KM, a mniejszą 156-konną GLA 200 z jednostką 1.6. Wersja 220 jest dostępna tylko z napędem na obie osie i zapewnia osiągi niewiele gorsze od 250. Maksymalny moment obrotowy 300 Nm jest tylko o 50 Nm mniejszy, a przyspieszenie do „setki” w 7,1 s – jedynie o 0,5 s gorsze. W codziennej eksploatacji różnicy praktycznie nie widać, a kosztuje o prawie 11 000 zł mniej.

Po liftingu GLA występuje też seryjnie z offroadowym układem jezdnym i powiększonym o 3 cm (do 16,4 cm) prześwitem. Nie jest to oszałamiająca wartość, ale poprawia zdolność auta do poruszania się poza zwykłymi drogami. Sterowany elektronicznie układ 4Matic potrafi przekazać do 50 proc. momentu na tylne koła i zapewnia dobrą trakcję nie tylko na śliskich równych nawierzchniach, lecz także na grząskich traktach. Jednak tak samo jak konkurenci, GLA zdecydowanie lepiej czuje się poza bezdrożami.

Mercedes GLA - w punkt

To jest super Zwinność i lekkość prowadzenia, których próżno szukać u „dorosłych” SUV-ów.

To nie wyszło Ograniczona ilość miejsca na tylnej kanapie raczej wyklucza GLA z roli auta rodzinnego.

Efekt WOW! Zaskakująco dobrze radzi sobie na bezdrożach, ale w trudniejszy teren wjeżdża się na własną odpowiedzialność.

Kto to kupi? Jak zwykle fani marki, ale i osoby lubiące małe crossovery segmentu premium.

Mercedes GLA - naszym zdaniem

Mercedes GLA na pewno jest interesującym modelem, choć zdecydowanie bliżej mu do ekstrawaganckiego crossovera niż SUV-a. To ładne, sportowe, ale też dość ciasne i drogie auto, a face lifting tylko w niewielkim stopniu poprawił jego atrakcyjność. Warto zwrócić też uwagę, że zarówno Audi Q3, jak i BMW X1 już w przyszłym roku zadebiutują w zupełnie nowych odsłonach. Kolejna generacja GLA trafi na rynek dopiero w 2020 roku.

Silnik benz. R4 turbo
Pojemność 1991 cm3
Moc maksymlana 184 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 300 Nm przy 1200 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/automatyczna 7b
Długość/szerokść/wysokość 4424/1804/1494 mm
Pojemność bagażnika 421-1235 l
Masa własna 1505 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Średnie spalanie producenta 6,5 l/100 km
Emisja CO2 152 g/km
Cena od 152 600 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Bubuś Użytkownik anonimowy
~Bubuś :
No photo ~Bubuś Użytkownik anonimowy
Piękny samochód. Chociaż wnętrze mało finezyjne w stosunku do wyglądu zewnętrznego. Szczególnie ten ekran nieciekawie wygląda. Ale ogólnie to autko klasa, bardzo mi się podoba. No i osiągi rewelka. Kto by się spodziewał po takim samochodzie.
18 maja 15:48 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaaaaaaaaaa Użytkownik anonimowy
~aaaaaaaaaaa :
No photo ~aaaaaaaaaaa Użytkownik anonimowy
w nowych Mercedesach nie podoba m isie ten tablet na środku, to mnie odpycha kompletnie, chciałęm wziąc w leasing GLC bo taki ładny z zewnątrz się wydaje, ale tablet w srodku przekreslil to auto, biorać pod uwage ze bym jezdzil i na to musial patrzec to nie zniósł bym tego, wiec wziąłem w leasing lexusa NX 200t i tyle, torche pali ale 2.0 240KM musi palić inaczej się nie da
19 maja 10:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gr Użytkownik anonimowy
~gr :
No photo ~gr Użytkownik anonimowy
Wadą nie do przyjęcia jest parapet między grilem a maską.
16 maja 23:38 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Jak na mały ceossover to fajny samochód, najlepsze dzielność w klasie poza asfaltem, wada jak dla mnie to niezbyt ładna deska rozdzielcza.
16 maja 15:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brum Użytkownik anonimowy
~brum
No photo ~brum Użytkownik anonimowy
do ~aaaaaaaaaaa:
No photo ~aaaaaaaaaaa Użytkownik anonimowy
19 maja 10:38 użytkownik ~aaaaaaaaaaa napisał
w nowych Mercedesach nie podoba m isie ten tablet na środku, to mnie odpycha kompletnie, chciałęm wziąc w leasing GLC bo taki ładny z zewnątrz się wydaje, ale tablet w srodku przekreslil to auto, biorać pod uwage ze bym jezdzil i na to musial patrzec to
Dobrze, że nie kupiłeś, jak dla mnie GLC jest po prostu brzydki (bryła nadwozia jest jakaś dziwna) za to GLE jest OK, ale ta cena za golasa powala ;(
19 maja 10:59
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ert Użytkownik anonimowy
~ert :
No photo ~ert Użytkownik anonimowy
Tylko ten przyklejony tablet...estetyczna i wizualna porażka IMO
19 maja 10:10
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Mercedes GLA 220 4Matic FL

Do sprzedaży weszła właśnie najnowsza odsłona najmniejszego crossovera Mercedesa. Czy kosmetyczne zmiany w wyglądzie nadwozia GLA i nowa wersja silnikowa przyciągną kolejnych klientów do marki?

Mercedes GLA 220 4Matic - Jazda z optymizmem (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego