Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.644.754.502.07
Najdrożej4.884.814.872.22

Mercedes GLS 500 - ogromny wśród gigantów

9 cze 17 17:38

Wiele SUV-ów ma 7 foteli, ale Mercedes GLS jest prawdziwie siedmioosobowy. Kosztuje tyle, co bilet dookoła świata w klasie biznes dla całej rodziny, jednak pozwala wygodnie dotrzeć też tam, gdzie samoloty nie lądują

Udostępnij
0
Skomentuj

Auta tego typu nie powstają z myślą o naszej części świata. Europa jest zbyt pragmatyczna i ciasna dla 5,13-metrowego SUV-a z 456-konnym V8. Za to w USA, Rosji i na Bliskim Wschodzie myśli się jeszcze z rozmachem – tam topowy SUV Mercedesa konkuruje nie tylko z Range Roverem LWB, lecz także z Infiniti QX80 czy Lexusem LX570. I to wciąż jeszcze nie szczyt. Nad nimi jest przecież Bentley Bentayga, a BMW i Rolls-Royce niebawem dołączą do tego klubu. Wbrew pozorom i ekotrendom rynek tak olbrzymich SUV-ów się rozwija.

Mercedes GLS 500 - "eska" wśród SUV-ów?

Wraz z uporządkowaniem nomenklatury modeli Mercedesa model GL zyskał w listopadzie 2015 r. przydomek „S” oraz przeszedł lifting. W Stuttgarcie z dumą nazywają go „klasą S wśród SUV-ów”. Wspomniany silnik faktycznie pochodzi prosto z „eski” i godnie napędza 2,6-tonowego SUV-a.

Według naszych pomiarów sprint do „setki” trwa zaledwie 5,2 s, a jeśli komuś jeszcze mało, może wybrać 585-konne AMG, które robi to w 4,6 s. Takie cuda nie dzieją się za darmo: na pętli testowej GLS 500 zużył średnio 15,8 l/100 km. Na autostradzie i w mieście spalanie przekracza 18 l/100 km. Ze 100-litrowym zbiornikiem dojedziecie zatem z Warszawy do Gdyni autostradą i tam powinniście już rozglądać się za stacją benzynową.

Wobec wyjściowej ceny blisko 0,5 mln zł nie ma to jednak wielkiego znaczenia. Tym bardziej że wstyd przecież wyjechać z salonu takim autem w wersji bazowej, a dopłacać trzeba nawet za kamerę cofania, elektr. składane lusterka czy 3-strefową klimę. Jednak 6. i 7. fotel są w standardzie.

We wszystkich 3 rzędach umeblowanie jest obszerne i pozwala godnie podróżować dorosłym – to rzadkość nawet wśród dużych SUV-ów. Wsiadanie do tyłu też nie wymaga umiejętności jogina. Wnętrze uszlachetnia pakiet Designo Exclusive z pikowaną skórą na fotelach i prawie wszystkich płaszczyznach, które się dotyka. Koszt: 30 000 zł.

Seryjne pneumatyczne zawieszenie robi, co może, żeby odizolować wstrząsy, jednak nawet w trybie komfortowym trochę we znaki dają się 21-calowe koła. Pakiet AMG, którego są częścią, można sobie odpuścić, bo bez niego GLS i tak wygląda jak boss gangu.

Nastawy podzespołów można oczywiście regulować. W trybie offroadowym prześwit zwiększa się do 26 cm. Jeżeli ktoś jednak ma ambitniejsze plany terenowe, powinien rozważyć pakiet Offroadowy z reduktorem, blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i osłoną silnika (10 726 zł). Wówczas też można korzystać z aż 30-centymetrowego prześwitu.

Mercedes GLS 500 - magiczne stabilizatory

Naszą testówką na 21-calowych felgach AMG, obutych w niskoprofilowe, typowo szosowe opony Pirelli PZero, nie odważyliśmy się zjechać daleko z asfaltu. Doceniliśmy na nim za to działanie aktywnych stabilizatorów. Wart 16 000 zł Active Curve System wirtualnie odciąża auto na zakrętach przez ograniczenie przechyłów nadwozia. Dzięki temu w trybie Sport, który też usztywnia układ kierowniczy i utwardza zawieszenie, auto pewnie trzyma się asfaltu i sprawia wrażenie lżejszego, niż jest w rzeczywistości. Choć trzeba też przyznać, że rozwiązania Mercedesa nie są w tej „magii” tak dobre, jak patenty Audi w Q7.

U konkurenta z Ingolstadt Mercedes mógłby też podpatrzyć sterowanie multimediami – gładzik i pokrętło działają tu niezbyt intuicyjnie. Sam kokpit, mimo wykończenia skórą i drewnem, ma mało wyszukany kształt. Za blisko 650 000 zł można też oczekiwać perfekcyjnego wykonania. W testówce raziła pomarszczona skóra na desce rozdzielczej po stronie pasażera.

Mercedes GLS 500 - to nam się podoba

Harmonijna współpraca mocarnego, cichego silnika ze skrzynią biegów, świetna przestronność na wszystkich miejscach, ogromny bagażnik, znakomite wyciszenie kabiny.

Mercedes GLS 500 - to nam się nie podoba

Bardzo wysokie spalanie, obsługa multimediów nie tak dopracowana, jak u konkurentów, miejscami braki jakościowe, duże gabaryty nadwozia, wysoka cena i drogie opcje.

Mercedes GLS 500 - naszym zdaniem

Czym jest GLS 500? To bardzo komfortowy, szpanerski i luksusowy salon na kołach. Może służyć za samochód rodzinny, auto na wyprawy narciarskie lub transporter gangu czy też haremu. Przewiezie także masę sprzętu sportowego i z odpowiednimi opcjami potrafi rywalizować z terenówkami z prawdziwego zdarzenia lub autami sportowymi – przynajmniej na prostej.

Silnik: typ/cylindry/zawory benz. biturbo/V8/32
Pojemnośc skokowa 4663 cm3
Moc maksymalna 456 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 700 Nm/1800-4000 obr./min.
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 2,7 s (aut.)/3,4 s (aut.)
Kałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 55 dB/63 dB/68 dB
Hamowanie ze 100 km/h 37,8 (zimne)/35,8 (gorące)
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 9b/4x4
Średnie spalanie testowe 15,8 l/100 km
Pojemność bagażnika 680-2300 l
Długość/szerokość, wysokość 5130/1934/1850 mm
Rozstaw osi 3075 mm
Opony testowanego egz. 295/40 R 21
Masa własna/ładowność 2560 kg/690 kg
Średnica zawracania 12,5 m
Cena podst. testowanej wersji 490 065 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/30 lat
Przeglądy okresowe co 25 tys. km/rok
Cena testowanego egzemplarza 643 480 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (45)

No photo
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
~Zibi :
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
Posiadm Mercedesa GLS AMG 63 4Matic.Samochod kuowalem 5 miesiecy temu.Juz tu nie raz pisalem o moim samochodzie.Przetestowalismy nasz rodzinny samochod jadac nim z cala rodzinka z Londynu w Alpy Francuskie a pozniej Alpy Szwajcarskie.Idealnie sprawdzial sie na mokrych jak i osniezonych drogach.No i ta moc pod maska robi swoje.To jest idelany samochod rodzinny a nie to co tu testuja jakies 7 osobowe citroeny c4 czy zafiry.Jesli macie kase to kupujcie GLS-a bo to naprawde super komfortowe auta jest na dlugie jak i krotkie wypady rodzinne.Moj samochod mozna zobaczyc na autocentrum.pl
12 cze 17 09:51 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
52%
48%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Wysoka cena, wysokie spalanie i duże gabaryty są minusami? Przecież testowaliscie ogromnego suva a nie Skodę fabie !!!!!
12 cze 17 06:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:29
100%
0%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sss Użytkownik anonimowy
~sss
No photo ~sss Użytkownik anonimowy
do ~Jmk:
No photo ~Jmk Użytkownik anonimowy
9 cze 17 23:44 użytkownik ~Jmk napisał
Mam trójkę dzieci i czeka mnie kupno dużego auta. Byliśmy z żoną w salonie MB i oglądaliśmy nową V klasse. Żonie od razu rzucił się w oczy gls i o V klasie musiałem zapomnieć. Takie życie.
.....niestety za chwile sie obudziles bo 3 zmiana i trza wstawac do roboty
12 cze 17 08:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~genie in a bottle Użytkownik anonimowy
~genie in a bottle
No photo ~genie in a bottle Użytkownik anonimowy
do ~jan:
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
12 cze 17 06:40 użytkownik ~jan napisał
Wysoka cena, wysokie spalanie i duże gabaryty są minusami? Przecież testowaliscie ogromnego suva a nie Skodę fabie !!!!!
tego typu pojazdy jak Mercedes GLS to auta typowo rodzinne nadające się na długie wycieczki poza miasto w których uczestniczy 'cała rodzina i pies' a w bagażniku mieszczą się narty snowboardy rowery i inne wielkogabarytowe rzeczy.
pisanie że tego typu pojazd stwarza problemy z parkowaniem albo że ma duże spalanie jest nie na miejscu gdyż tego właśnie wymaga się od potężnego V8 a asystent parkowania i system kamer znacznie upraszcza całą sprawę.
ps - moim zdaniem ten wóz jest cudowny 'sam w sobie' i nie ma tzw.słabych punktów tylko same zalety-POLECAM!
12 cze 17 10:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jmk Użytkownik anonimowy
~Jmk :
No photo ~Jmk Użytkownik anonimowy
Mam trójkę dzieci i czeka mnie kupno dużego auta. Byliśmy z żoną w salonie MB i oglądaliśmy nową V klasse. Żonie od razu rzucił się w oczy gls i o V klasie musiałem zapomnieć. Takie życie.
9 cze 17 23:44 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
52%
48%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dzieju Użytkownik anonimowy
~Dzieju :
No photo ~Dzieju Użytkownik anonimowy
Ludzie których stać na takie auto rzadko kiedy mają więcej niż jedno dziecko, czasami dwoje, a najczęściej żadnego, po co więc takim siedmioosbowe auto?
12 cze 17 11:26 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rydwan Użytkownik anonimowy
~rydwan
No photo ~rydwan Użytkownik anonimowy
do ~dr.no:
No photo ~dr.no Użytkownik anonimowy
12 cze 17 07:53 użytkownik ~dr.no napisał
Lexus LX570 bije ten złom na głowę...
Ma tylko jedną wadę. Wygląda jak moja skrzynka na narzędzia po tuningu w Photoshopie :P
12 cze 17 09:25 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jestem na "nie" Użytkownik anonimowy
~Jestem na "nie" :
No photo ~Jestem na "nie" Użytkownik anonimowy
Wszytko jest z nim ok. Poza tym, że nie wygląda. Nieforemny z każdej strony. Przyjemność dla znawcy i miłośników ciężarówek. Może z pewnością przewieść szafę trzydrzwiową z nadstawką tylko zawsze jest pytanie po co to robić w samochodzie za 600-700 tys zł?
12 cze 17 10:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motomaniak Użytkownik anonimowy
~motomaniak :
No photo ~motomaniak Użytkownik anonimowy
I to są resztki prawdziwej motoryzacji zabijanej przez eko-świrów. Wszystko dzięki Rosji, USA, Chinom i Arabom. Bez ich portfeli żaden koncern by nie produkował takich wspaniałych aut.
12 cze 17 11:52 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stig Użytkownik anonimowy
~stig :
No photo ~stig Użytkownik anonimowy
Po jezdzie testowej tym Mercedesem stwierdzilem ,ze to nie jest to , od samochodu oczekuje wiecej .Zdecydowalem ,ze go nie kupie zostane przy moim Tico.
12 cze 17 16:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Mercedes GLS 500 - ogromny wśród gigantów (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego