CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Mercedes GLS 500 - ogromny wśród gigantów

9 cze, 17:38
Udostępnij
0
Skomentuj

Wiele SUV-ów ma 7 foteli, ale Mercedes GLS jest prawdziwie siedmioosobowy. Kosztuje tyle, co bilet dookoła świata w klasie biznes dla całej rodziny, jednak pozwala wygodnie dotrzeć też tam, gdzie samoloty nie lądują

Auta tego typu nie powstają z myślą o naszej części świata. Europa jest zbyt pragmatyczna i ciasna dla 5,13-metrowego SUV-a z 456-konnym V8. Za to w USA, Rosji i na Bliskim Wschodzie myśli się jeszcze z rozmachem – tam topowy SUV Mercedesa konkuruje nie tylko z Range Roverem LWB, lecz także z Infiniti QX80 czy Lexusem LX570. I to wciąż jeszcze nie szczyt. Nad nimi jest przecież Bentley Bentayga, a BMW i Rolls-Royce niebawem dołączą do tego klubu. Wbrew pozorom i ekotrendom rynek tak olbrzymich SUV-ów się rozwija.

Mercedes GLS 500 - "eska" wśród SUV-ów?

Wraz z uporządkowaniem nomenklatury modeli Mercedesa model GL zyskał w listopadzie 2015 r. przydomek „S” oraz przeszedł lifting. W Stuttgarcie z dumą nazywają go „klasą S wśród SUV-ów”. Wspomniany silnik faktycznie pochodzi prosto z „eski” i godnie napędza 2,6-tonowego SUV-a.

Według naszych pomiarów sprint do „setki” trwa zaledwie 5,2 s, a jeśli komuś jeszcze mało, może wybrać 585-konne AMG, które robi to w 4,6 s. Takie cuda nie dzieją się za darmo: na pętli testowej GLS 500 zużył średnio 15,8 l/100 km. Na autostradzie i w mieście spalanie przekracza 18 l/100 km. Ze 100-litrowym zbiornikiem dojedziecie zatem z Warszawy do Gdyni autostradą i tam powinniście już rozglądać się za stacją benzynową.

Wobec wyjściowej ceny blisko 0,5 mln zł nie ma to jednak wielkiego znaczenia. Tym bardziej że wstyd przecież wyjechać z salonu takim autem w wersji bazowej, a dopłacać trzeba nawet za kamerę cofania, elektr. składane lusterka czy 3-strefową klimę. Jednak 6. i 7. fotel są w standardzie.

We wszystkich 3 rzędach umeblowanie jest obszerne i pozwala godnie podróżować dorosłym – to rzadkość nawet wśród dużych SUV-ów. Wsiadanie do tyłu też nie wymaga umiejętności jogina. Wnętrze uszlachetnia pakiet Designo Exclusive z pikowaną skórą na fotelach i prawie wszystkich płaszczyznach, które się dotyka. Koszt: 30 000 zł.

Seryjne pneumatyczne zawieszenie robi, co może, żeby odizolować wstrząsy, jednak nawet w trybie komfortowym trochę we znaki dają się 21-calowe koła. Pakiet AMG, którego są częścią, można sobie odpuścić, bo bez niego GLS i tak wygląda jak boss gangu.

Nastawy podzespołów można oczywiście regulować. W trybie offroadowym prześwit zwiększa się do 26 cm. Jeżeli ktoś jednak ma ambitniejsze plany terenowe, powinien rozważyć pakiet Offroadowy z reduktorem, blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i osłoną silnika (10 726 zł). Wówczas też można korzystać z aż 30-centymetrowego prześwitu.

Mercedes GLS 500 - magiczne stabilizatory

Naszą testówką na 21-calowych felgach AMG, obutych w niskoprofilowe, typowo szosowe opony Pirelli PZero, nie odważyliśmy się zjechać daleko z asfaltu. Doceniliśmy na nim za to działanie aktywnych stabilizatorów. Wart 16 000 zł Active Curve System wirtualnie odciąża auto na zakrętach przez ograniczenie przechyłów nadwozia. Dzięki temu w trybie Sport, który też usztywnia układ kierowniczy i utwardza zawieszenie, auto pewnie trzyma się asfaltu i sprawia wrażenie lżejszego, niż jest w rzeczywistości. Choć trzeba też przyznać, że rozwiązania Mercedesa nie są w tej „magii” tak dobre, jak patenty Audi w Q7.

U konkurenta z Ingolstadt Mercedes mógłby też podpatrzyć sterowanie multimediami – gładzik i pokrętło działają tu niezbyt intuicyjnie. Sam kokpit, mimo wykończenia skórą i drewnem, ma mało wyszukany kształt. Za blisko 650 000 zł można też oczekiwać perfekcyjnego wykonania. W testówce raziła pomarszczona skóra na desce rozdzielczej po stronie pasażera.

Mercedes GLS 500 - to nam się podoba

Harmonijna współpraca mocarnego, cichego silnika ze skrzynią biegów, świetna przestronność na wszystkich miejscach, ogromny bagażnik, znakomite wyciszenie kabiny.

Mercedes GLS 500 - to nam się nie podoba

Bardzo wysokie spalanie, obsługa multimediów nie tak dopracowana, jak u konkurentów, miejscami braki jakościowe, duże gabaryty nadwozia, wysoka cena i drogie opcje.

Mercedes GLS 500 - naszym zdaniem

Czym jest GLS 500? To bardzo komfortowy, szpanerski i luksusowy salon na kołach. Może służyć za samochód rodzinny, auto na wyprawy narciarskie lub transporter gangu czy też haremu. Przewiezie także masę sprzętu sportowego i z odpowiednimi opcjami potrafi rywalizować z terenówkami z prawdziwego zdarzenia lub autami sportowymi – przynajmniej na prostej.

Silnik: typ/cylindry/zawory benz. biturbo/V8/32
Pojemnośc skokowa 4663 cm3
Moc maksymalna 456 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 700 Nm/1800-4000 obr./min.
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 2,7 s (aut.)/3,4 s (aut.)
Kałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 55 dB/63 dB/68 dB
Hamowanie ze 100 km/h 37,8 (zimne)/35,8 (gorące)
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 9b/4x4
Średnie spalanie testowe 15,8 l/100 km
Pojemność bagażnika 680-2300 l
Długość/szerokość, wysokość 5130/1934/1850 mm
Rozstaw osi 3075 mm
Opony testowanego egz. 295/40 R 21
Masa własna/ładowność 2560 kg/690 kg
Średnica zawracania 12,5 m
Cena podst. testowanej wersji 490 065 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/30 lat
Przeglądy okresowe co 25 tys. km/rok
Cena testowanego egzemplarza 643 480 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (45)

No photo
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
~Zibi :
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
Posiadm Mercedesa GLS AMG 63 4Matic.Samochod kuowalem 5 miesiecy temu.Juz tu nie raz pisalem o moim samochodzie.Przetestowalismy nasz rodzinny samochod jadac nim z cala rodzinka z Londynu w Alpy Francuskie a pozniej Alpy Szwajcarskie.Idealnie sprawdzial sie na mokrych jak i osniezonych drogach.No i ta moc pod maska robi swoje.To jest idelany samochod rodzinny a nie to co tu testuja jakies 7 osobowe citroeny c4 czy zafiry.Jesli macie kase to kupujcie GLS-a bo to naprawde super komfortowe auta jest na dlugie jak i krotkie wypady rodzinne.Moj samochod mozna zobaczyc na autocentrum.pl
12 cze 09:51 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
52%
48%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Wysoka cena, wysokie spalanie i duże gabaryty są minusami? Przecież testowaliscie ogromnego suva a nie Skodę fabie !!!!!
12 cze 06:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:28
100%
0%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sss Użytkownik anonimowy
~sss
No photo ~sss Użytkownik anonimowy
do ~Jmk:
No photo ~Jmk Użytkownik anonimowy
9 cze 23:44 użytkownik ~Jmk napisał
Mam trójkę dzieci i czeka mnie kupno dużego auta. Byliśmy z żoną w salonie MB i oglądaliśmy nową V klasse. Żonie od razu rzucił się w oczy gls i o V klasie musiałem zapomnieć. Takie życie.
.....niestety za chwile sie obudziles bo 3 zmiana i trza wstawac do roboty
12 cze 08:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~genie in a bottle Użytkownik anonimowy
~genie in a bottle
No photo ~genie in a bottle Użytkownik anonimowy
do ~jan:
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
12 cze 06:40 użytkownik ~jan napisał
Wysoka cena, wysokie spalanie i duże gabaryty są minusami? Przecież testowaliscie ogromnego suva a nie Skodę fabie !!!!!
tego typu pojazdy jak Mercedes GLS to auta typowo rodzinne nadające się na długie wycieczki poza miasto w których uczestniczy 'cała rodzina i pies' a w bagażniku mieszczą się narty snowboardy rowery i inne wielkogabarytowe rzeczy.
pisanie że tego typu pojazd stwarza problemy z parkowaniem albo że ma duże spalanie jest nie na miejscu gdyż tego właśnie wymaga się od potężnego V8 a asystent parkowania i system kamer znacznie upraszcza całą sprawę.
ps - moim zdaniem ten wóz jest cudowny 'sam w sobie' i nie ma tzw.słabych punktów tylko same zalety-POLECAM!
12 cze 10:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jmk Użytkownik anonimowy
~Jmk :
No photo ~Jmk Użytkownik anonimowy
Mam trójkę dzieci i czeka mnie kupno dużego auta. Byliśmy z żoną w salonie MB i oglądaliśmy nową V klasse. Żonie od razu rzucił się w oczy gls i o V klasie musiałem zapomnieć. Takie życie.
9 cze 23:44 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
52%
48%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dzieju Użytkownik anonimowy
~Dzieju :
No photo ~Dzieju Użytkownik anonimowy
Ludzie których stać na takie auto rzadko kiedy mają więcej niż jedno dziecko, czasami dwoje, a najczęściej żadnego, po co więc takim siedmioosbowe auto?
12 cze 11:26 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rydwan Użytkownik anonimowy
~rydwan
No photo ~rydwan Użytkownik anonimowy
do ~dr.no:
No photo ~dr.no Użytkownik anonimowy
12 cze 07:53 użytkownik ~dr.no napisał
Lexus LX570 bije ten złom na głowę...
Ma tylko jedną wadę. Wygląda jak moja skrzynka na narzędzia po tuningu w Photoshopie :P
12 cze 09:25 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jestem na "nie" Użytkownik anonimowy
~Jestem na "nie" :
No photo ~Jestem na "nie" Użytkownik anonimowy
Wszytko jest z nim ok. Poza tym, że nie wygląda. Nieforemny z każdej strony. Przyjemność dla znawcy i miłośników ciężarówek. Może z pewnością przewieść szafę trzydrzwiową z nadstawką tylko zawsze jest pytanie po co to robić w samochodzie za 600-700 tys zł?
12 cze 10:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motomaniak Użytkownik anonimowy
~motomaniak :
No photo ~motomaniak Użytkownik anonimowy
I to są resztki prawdziwej motoryzacji zabijanej przez eko-świrów. Wszystko dzięki Rosji, USA, Chinom i Arabom. Bez ich portfeli żaden koncern by nie produkował takich wspaniałych aut.
12 cze 11:52 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stig Użytkownik anonimowy
~stig :
No photo ~stig Użytkownik anonimowy
Po jezdzie testowej tym Mercedesem stwierdzilem ,ze to nie jest to , od samochodu oczekuje wiecej .Zdecydowalem ,ze go nie kupie zostane przy moim Tico.
12 cze 16:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Mercedes GLS 500 - ogromny wśród gigantów

Zderzaki z dużymi wlotami powietrza i 21-calowe felgi to elementy pakietu AMG. Za 2258 zł można mieć podświetlaną gwiazdę Mercedesa – to nie żart!

Mercedes GLS 500 - ogromny wśród gigantów (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego