CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Mercedes Vito 116 CDI: Idealny na wakacyjne wojaże

20 lut, 09:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Jeśli wydaje się Wam, że mając kompaktowego vana lub SUV-a w wersji 7-osobowej jesteście w stanie wyjechać na wakacje z kompletem pasażerów i w dodatku pomieścić ich wakacyjne bagaże to się grubo mylicie. Owszem podróżnych może i uda się upchnąć (dorośli siedzący w trzecim rzędzie już po 50 km będą narzekali na niewygodę), ale z walizkami będzie duży problem, nawet jeśli zaopatrzymy się w boks dachowy.

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem w takim przypadku może okazać się wyjazd dostawczym autem w wersji osobowej, np. Fiatem Talento, Citroenem Jumpy, Oplem Vivaro, Peugeotem Travellerem, Volkswagenem T6 Caravelle, Toyotą ProAce czy testowanym przez nas Mercedesem Vito. Samochody tej klasy zaoferują wystarczająco dużo przestrzeni zarówno dla siedmiu, a nawet dziewięciu podróżnych. O trudnościach związanych z zapakowaniem bagażu też możemy zapomnieć. Macie obawy, że nie poradzicie sobie z dużymi gabarytami, a prowadzenie auta o dostawczych genach będzie wyzwaniem? Test Mercedesa Vito powinien rozwiać wszelkie wątpliwości.

Mercedes Vito - wygodne wsiadanie i dobra widoczność

Jeśli lubicie SUV-y za to, że siedzi się w nich wysoko i dzięki temu łatwiej obserwować otoczenie to po zajęciu miejsca za kierownicą Vito nie będzie zawiedzeni. Oprócz lepszego widoku samo zajmowanie miejsca za kierownicą też jest wygodniejsze. Mając do dyspozycji dwupłaszczyznowo regulowaną kolumnę kierowniczą oraz duże możliwości zmiany ustawień fotela (na wysokość, odcinka lędźwiowego) bez trudu odnajdziecie właściwą pozycję. Z obsługą urządzeń pokładowych też nie będzie wiekszych problemów, bo do każdego przycisku przypisana jest konkretna funkcja. Przydałby się jedynie większy ekran nawigacji.

Mercedes Vito - każdemu będzie wygodnie

Vito Tourer w wersji Select wyposażone jest w trzy rzędy foteli, przy czym w pierwszym mogą siedzieć tylko dwie osoby (kierowca i pasażera), w kolejnych dwóch po trzech podróżnych (znajdują się tam komfortowe kanapy 3 os. z uchylnym fotelem). Niezależnie czy siedzimy z przodu czy na dowolnym fotelu z tyłu wszędzie będzie nam wygodnie. To zasługa dużej przestrzeni, ale także obszernych pełnowymiarowych foteli z solidnymi zagłówkami. Taka konstrukcja ma też niestety wady. Do przesuwania kanap lub demontażu foteli potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Siedzenia są ciężkie (na oko każdy z foteli waży między 20 a 30 kg), a montaż ich w szynach podłogowych nie należy do łatwych czynności. Gdy jednak są zamocowane to każdy z rzędów możemy przesuwać wzdłużnie i tym samym regulować ilość miejsca dla podróżnych lub na bagaż.

Jeśli, ktoś obawia się, że ze względu na dostawcze pochodzenie auta, ciepłe powietrze z ogrzewania dotrze do osób siedzących w ostatnim rzędzie na końcu to się myli. Układ ogrzewania i klimatyzacji w testowym aucie był niezwykle wydajny. To zapewne zasługa klimatyzacji automatycznej THERMOTRONIC (2 033 zł bez VAT) oraz dodatkowej klimatyzacji półautomatycznej TEMPMATIC dla tylnej części pojazdu (2464 zł). Jedyny dyskomfort związany z podróżowaniem zimą w 2. lub 3. rzędzie foteli zimą miały osoby siedzące na skrajnych miejscach. Po otworzeniu bocznych drzwi przesuwanych do wnętrza wpadała duża ilość chłodnego powietrza.

Mercedes Vito – brak problemu z bagażami

Gdy Vito Tourera zechcemy wykorzystać jako pojazd dostawczy (po wyjęciu dwóch rzędu foteli) do dyspozycji mamy maksymalnie aż 4630 litrów i ponad 1 tonę ładowności. Producent nie podaje pojemności przestrzeni bagażowej przy wykorzystaniu wszystkich trzech rzędów foteli, ale zapewniamy, że jest jej naprawdę dużo. Odpowiednio przesuwając do przodu fotele dwóch ostatnich rzędów możemy tak zaplanować przestrzeń, by osoby siedzące na nich miały swobodę ruchów, a bagażnik zyskał dodatkowe litry. W sytuacji, gdy podróżujemy w szęść lub siedem osób możemy zdemontować dwa skrajne prawe fotele w tylnych rzędach i otrzymać w ten sposób dodakową powierzchnię na bagaże. Gdy nadal brakuje nam przestrzeni część walizek lub narty możemy umieścić w boksie dachowym (opcja). Musimy jednak wcześniej zamówić relingi dachowe (1262 zł bez VAT). Maksymalne obciążenie dachu wynosi aż 150 kg.

Mercedes Vito – prowadzenie i komfort jak w osobówce

Choć testowy Vito Tourer miał ponad 5 metrów długości i ważył ponad 2 tony to jego kierowca nie odczuwał ani przez moment, że ma do czynienia z tak dużym i ciężkim autem. To zasługa dopracowanego podwozia, które z jednej strony zapewniało wysoki komfort jazdy, a z drugiej bezpieczne prowadzenie. Niezależnie czy szybko pokonywaliśmy górskie zakręty czy gnaliśmy z dopuszczalną prędkością autostradą samochód zawsze zachywywał się przewidywalnie, a prowadzący miał wręcz frajdę z jazdy.

Ale to nie tylko precyzja układu kierowniczego i udana konstrukcja zawieszenia gwarantowały takie odczucia. Dużą rolę odegrał również napęd. 163-konny turbodiesel rozpędzał ponad 2-tonowe auto od zera do "setki” w niespełna 12 s. Parametr ten na papierze może nie wygląda imponująco (zwłaszcza na tle "osobówek"), ale dostępność aż wartość maksymalnego mom. obr. (380 Nm w zakresie 1400 do 2400 obr./min) już tak. Tak wysoka jego wartość dostępna w zakresie obrotów użytkowych sprawiała, że każdemu mocniejszemu dodaniu gazu towarzyszyło szybkie nabieranie prędkości. Powody do zadowolenia mieliśmy także dzięki niskiemu zużyciu paliwa. W trasie z 6 osobami na pokładzie i bagażnikiem pełnym walizek i nart – poruszając się drogami ekspresowymi i autostardami – samochód spalił średnio 7,4 l/100 km.

Mercedes Vito – bezpieczny jak... dostawczak

Listy seryjnych elementów podnoszących bezpieczeństwo jazdy mógłby Vito zadrościć nie jeden kompaktowy van czy SUV. Na pokładzie dostawczego Mercedesa znajdowały się bowiem: czujniki martwego pola i deszczu, aysystent utrzymania pasa ruchu, system kontrolujący koncentrację kierowcy oraz COLLISION PREVENTION ASSIST czyli układ pomagający kierowcy w utrzymywaniu odpowiedniego odstępu od pojazdu poprzedzającego oraz optymalizujący siłę hamowania, jeśli kierowca hamuje zbyt słabo.

Dane fabryczne Vito Tourer 116 CDI
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
Masa rzeczywista/ładowność 2060/1140 kg
Średnica zawracania 11,8 m
Silnik t.diesel R4/16
Poj. skokowa 2143 ccm
Moc maksymalna 163 KM/3800 obr./min
Maks. mom. obr. 380 Nm/1400-2400 obr./min
Skrzynia biegów/napęd man. 6/tylny
Spalanie średnie 6,0 l/100 km
Cena testowego egzmeplarza 187 130 zł (bez VAT)

Mercedes Vito – podsumowanie

Przykład Mercedesa Vito Tourer pokazuje jaką ewolucję w ostatnim czasie przeszły samochody dostawcze. Nie są to pojazdy, które oferują wyłącznie dużą przestrzeń i wysoką ładowność, ale potrafią także być komfortowe, bezpieczne, a nawet dawać frajdę z prowadzenia. W wielu dziedzinach przewyższają klasyczne osobówki, niestety także w cenie...

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (44)

No photo
No photo ~qwer Użytkownik anonimowy
~qwer :
No photo ~qwer Użytkownik anonimowy
rzeczywiscie do kompaktowego VAN-a bedzie trudno upchac jakakolwiek rodzine, bo badz co badz, ale VAN jest samochodem dostawczym, a nie osobowym, chyba ze swoje dzieci traktujesz jak kartofle.
pomijajac fakt, ze samochody przytoczone na poczatku testu to sa dostawczaki z siedzeniami, tak, mozna rozwazac ich zakup. Niestety, nie umywaja sie one do duzych MPV-ow takich jak toyota sienna czy honda odyssey
21 lut 11:42 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Posiadacz Rodiusa II Użytkownik anonimowy
~Posiadacz Rodiusa II :
No photo ~Posiadacz Rodiusa II Użytkownik anonimowy
A ja kupiłem Ssangyonga Rodiusa II za 150 tyś. Siedem miejsc w układzie 2+2+3 i bagażnikiem 850 litrów,silnik 2.2 diesel 178 KM automat 7-mio biegowy( mercedesa ) napęd na tył z dołączanym przodem i reduktorem świetna sprawa ,gwarancja pełna 5-cio letnia. W porównaniu z tymi ostro lansowanymi niemieckimi samochodami w kosmicznych pieniądzach to naprawdę świetny wybór gorąco polecam.Ludzie nie dajcie się tak indoktrynować i nie zachowujcie się jak lemingi.
22 lut 11:43 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jak stac cię na gwiazdę, to płac jak za gwiazdę Użytkownik anonimowy
~Jak stac cię na gwiazdę, to płac jak za gwiazdę :
No photo ~Jak stac cię na gwiazdę, to płac jak za gwiazdę Użytkownik anonimowy
Czego można się spodziewać: sypiącej się elektroniki, wygaszonych na zawsze liczników, wszechobecnej rdzy, ukręcających się półosiek.
Kilkukrotnej wymiany na gwarancji zawieszenia przedniego wraz z układem kierowniczym i po 5 tys abarotna -wszystko stuka, puka i trzeszczy. Poddałem się i sprzedałem. Nigdy więcej mercedesa na Europe Wschodnia. Te z Zachodu zaledwie rdzewieją reszta Alles Gut.
22 lut 12:47 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~turysta Użytkownik anonimowy
~turysta :
No photo ~turysta Użytkownik anonimowy
Dobrze sie jezdzi chyba n.p Honda Odyssey z 3,5l V6 albo Toyota Sienna tez z V6 3,5l i prawie 300KM Jak ktos najpierw pojezdzi tymi samochodami i przesiadzie sie do tego mercedesa to tak jak by do Trabanta wsiadl . Samo auto ponad 2 tony do tego siedem osob i silniczek 2,2 l z 168KM ,W Toyocie jak jest piec doroslych osob z bambetlami to te 300Km ma co robic a momentu ma prawie max od wolnych obrotow do 5tys . Ale jak z 3008 zrobili pelnokrwistego SUV to oczym tu rozmawiac?
23 lut 00:32 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~11111 Użytkownik anonimowy
~11111 :
No photo ~11111 Użytkownik anonimowy
Wydaje mi się , że Mercedes skończył z oznaczeniem Vito na poprzedniej generacji auta, a to jest po prostu klasa V
22 lut 06:12 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Posiadacz Rodiusa Użytkownik anonimowy
~Posiadacz Rodiusa
No photo ~Posiadacz Rodiusa Użytkownik anonimowy
do ~qwer:
No photo ~qwer Użytkownik anonimowy
21 lut 11:42 użytkownik ~qwer napisał
rzeczywiscie do kompaktowego VAN-a bedzie trudno upchac jakakolwiek rodzine, bo badz co badz, ale VAN jest samochodem dostawczym, a nie osobowym, chyba ze swoje dzieci traktujesz jak kartofle.
pomijajac fakt, ze samochody przytoczone na poczatku testu to
Myślę dokładnie jak ty chciałem nawet kupić Sienne ale 300 tyś za samochód bez gwarancji to jednak dużo.Ale okazało się że jednak można kupić coś nawet ciekawszego za połowę tej kwoty i to w salonie do tego diesel dołączany napęd na cztery koła z reduktorem i tak zostałem posiadaczem Ssangounga Rodiusa II i jestem bardzo zadowolony.
22 lut 11:47 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
~Kris :
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
Posiadam poprzedni model W639 115 cdi super autko polecam.Nowym jeździ się już tak lekko jak osobowym zwykłym autem.Polecam też V classę to taka S classa wśród vanów.
20 lut 21:50 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~. Użytkownik anonimowy
~. :
No photo ~. Użytkownik anonimowy
Rdza, rdza i jeszcze raz rdza....
22 lut 09:17 | ocena: 65%
Liczba głosów:17
65%
35%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Posiadacz Rodiusa II Użytkownik anonimowy
~Posiadacz Rodiusa II
No photo ~Posiadacz Rodiusa II Użytkownik anonimowy
do ~Prawda:
No photo ~Prawda Użytkownik anonimowy
22 lut 12:09 użytkownik ~Prawda napisał
Bzdura. Przy 3-ch rzędach foteli pozostaje bagażnik na 8 damskich torebek.
Dlaczego w tabeli nie ma wartości określającej pojemność bagażnika ?
O wyjeździe wakacyjnym vito w 8 osób nie mogą pomyśleć nawet Chińczycy.
Bzdura na resorach albo artykuł reklamo
Przesadzasz ma bagażnik a to jak duży to w gestii kupującego masz do wyboru 3 wersje długości .W moim Rodiusie jest jeszcze sporo miejsca bagażnik ma 850 litrów i zawsze można go powiększyć kosztem foteli drugiego rzędu i tylnej kanapy.Brakuje mi dosłownie kilku centymetrów żeby wjechać dużym wózkiem bliżniaczym
22 lut 12:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Prawda Użytkownik anonimowy
~Prawda :
No photo ~Prawda Użytkownik anonimowy
Bzdura. Przy 3-ch rzędach foteli pozostaje bagażnik na 8 damskich torebek.
Dlaczego w tabeli nie ma wartości określającej pojemność bagażnika ?
O wyjeździe wakacyjnym vito w 8 osób nie mogą pomyśleć nawet Chińczycy.
Bzdura na resorach albo artykuł reklamowy.
22 lut 12:09 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Mercedes Vito

Mercedes Vito dostępny jest z trzema liniami stylistycznymi: Base (od 94 600 zł bez VAT), Pro (107 600 zł bez VAT) i Select (125 000 zł bez VAT). Testowany przez nas egzemplarz występował w topowej odmianie Select, którą rozpoznamy pod zderzakach w kolorze nadwozia i kosztował wraz z wyposażeniem opcjonalnym 187 130 zł (netto).

Mercedes Vito 116 CDI: Idealny na wakacyjne wojaże (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła, Janusz Borkowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego