Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 - nieduże silniki, wysokie ceny

8 lis, 09:16
Udostępnij
0
Skomentuj

Twoje serce marzy o SUV-ie, ale głowa podpowiada: będzie drogo? Mamy rozwiązanie. A przynajmniej tak nam się wydawało – kompaktowe SUV-y z małymi dieslami. Bez napędu 4x4 i automatycznych skrzyń biegów. Sprawdź, czy to opcja dla Ciebie!

O to trzy oszczędne SUV-y. Mają diesle pod maską, ale są to najsłabsze warianty silnikowe i biorąc to pod uwagę, producenci wysoko lub bardzo wysoko wycenili swoje produkty. Żeby było jak najtaniej, zrezygnowaliśmy z napędu 4x4 i automatycznych skrzyń biegów. W punktacji wzięliśmy nawet pod uwagę niższe specyfikacje niż te na zdjęciach. Jak się niebawem przekonacie, niewiele to pomogło, ale skoro klienci są skłonni płacić za „napompowane” kompakty tyle, co za limuzyny klasy średniej, to nie będziemy z nimi dyskutować. Czas wyłonić zwycięzcę.

Koncepcja kabiny Qashqaia po liftingu się nie zmieniła. Z jednej strony to dobrze, bo mieszczą się tu także wysocy, z przodu, jak i z tyłu. Siedzenia nam pasują. Bagażnik o minimalnej pojemności 430 l to zawsze więcej niż w typowym aucie kompaktowym. Z drugiej strony jednak najnowszy Peugeot udowadnia, że w nadwoziu o podobnych wymiarach da się wygospodarować więcej przestrzeni w środku. W 3008 podoba nam się większa ilość miejsca nad głowami, a także nieco szersza kabina – to szczególnie ważne, gdy czasem z tyłu trzeba przewieźć trójkę pasażerów.

Skromne turbodiesle może i palą niewiele, ale wymagają solidnej inwestycji przy zakupie – prawda czy tylko mit?

Długo już produkowane ASX ze swoimi 4,36 m długości jest tylko trochę krótsze od konkurentów, jednak wewnątrz oferuje znacznie mniej miejsca. Osoby o wzroście 190 cm będą miały kłopot ze znalezieniem tu wygodnej pozycji. Fotele i kanapa są zamontowane wyżej i dzięki temu z tyłu siedzi się z lepiej podpartymi udami, ale jednocześnie ze skuloną głową.

Szkoda, że Nissan przy okazji liftingu Qashqaia nie wykorzystał szansy, żeby dogłębnie zmodernizować multimedia. Mamy tu na pokładzie wiele systemów asystujących, poza tym jednak próżno tu szukać nowatorstwa. Szczególnie blado pod tym względem wypada ASX. Jeżeli ktoś jest fanem smartfonów i ekranów dotykowych, to 3008 jest na czasie. Kokpit Peugeota okazuje się wyjątkowy z racji małej kierownicy, ale kształt deski rozdzielczej robi jeszcze większe wrażenie. Wygoda obsługi zależy od wzrostu kierowcy i jego tolerancji dla niestandardowej kierownicy i jej niskiej pozycji.

ASX to kuzyn Peugeota 4008, który już dawno został zastąpiony przez 3008 pierwszej generacji. Mitsubishi jest zatem generacyjnie o wiele starszym autem, co wyraźnie czuć podczas jazdy. Na nierównych nawierzchniach ASX niezgrabnie się potyka, przekazując do kabiny wiele uderzeń. Na równym asfalcie jeszcze można uznać zestrojenie zawieszenia jako sportowe, ale gdzie indziej jego twardość po prostu irytuje.

Nissan udowadnia, że sztywne zawieszenie nie musi negatywnie się wyróżniać. Zachowuje maniery i nie dopuszcza do swoich pasażerów mocnych wstrząsów. Jest jednak sztywniejszy od Peugeota i przekazuje kanty, uskoki i pęknięcia jezdni. 3008 radzi sobie lepiej z tłumieniem nierówności. Wygładza długie pofalowania czy pęknięcia jezdni „na raz”. Dopiero na kocich łbach lub perfidnych dziurach daje się we znaki miększe zestrojenie, karoseria zaczyna mocno „chodzić”.

Jako zadośćuczynienie Francuzi dają nam przyjemnego diesla. Jego 120 koni w zupełności wystarcza do poruszania się na co dzień. Delikatnie pracujący silnik przewyższa elastycznością Nissana i pali 5,7 l/100 km – to nie za dużo, ale jednak o 0,4 l więcej niż 110-konny Nissan. Qashqai jednak przyspiesza z mniejszym wigorem, szczególnie przy niskich obrotach odczuwa się gorszy „dół”. ASX ma krótsze przełożenia skrzyni i prawdopodobnie dlatego w pomiarach elastyczności wypada lepiej od Nissana. Jego 114-konny silnik pracuje jednak głośniej i mniej oszczędnie (6,1 l/100 km).

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Peugeot Nissan Mitsubishi
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,6 s 3,8 s 3,6 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s 11,8 s 11,6 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 19,4 s 21,0 s 21,0 s
Elastyczność 60-100 km/h (na 4. biegu) 8,0 s 8,9 s 7,5 s
Elastyczność 80-120 km/h (na 6. biegu) 15,9 s 17,2 s 12,8 s
Masa rzeczywista/ładowność 1492/478 kg 1424/486 kg 1468/512 kg
Rozdział masy (przód/tył) 59/41 proc. 63/37 proc. 60/40 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 10,9/10,9 m 11,4/11,5 m 11,3/11,6 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 35,0 m 34,1 m 37,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 35,3 m 34,5 m 38,1 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A) 59 dB (A) 59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 65 dB (A) 67 dB (A) 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 69 dB (A) 70 dB (A) 72 dB (A)
Spalanie testowe 5,7 l/100 km 5,3 l/100 km 6,1 l/100 km
Zasięg 900 km 1030 km 1030 km

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - zmierzone wymiary kabin (oceniane)

Peugeot 3008 Nissan Qashqai Mitsubishi ASX
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1140 1115 1100
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1490 1475 1460
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1015 995 960
Zakres regulacji fotela (mm) 210 215 190
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 740 730 710
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1490 1465 1480
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 980 950 915
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 330 330 370

*zmierzone przy oparciu fotela kierowcy odsuniętym o metr od pedału hamulca, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - dane katalogowe producentów (nieoceniane, poza pojemnościami bagażników)

3008 Qashqai ASX
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/8 diesel, turbo/R4/8 diesel, turbo/R4/8
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek common rail/pasek common rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1560 1461 1560
Moc maksymalna (KM/obr./min) 120/3500 110/4000 114/3600
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 300/1750 260/1750 270/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 189 182 182
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła na przednie koła na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 520-1482 430-1585 419-1219
Pojemność zbiornika paliwa/płynu AdBlue (l) 52/17 55/- 63/-
Marka i model opon testowanego auta Michelin Primacy 3 Michelin Pilot Sport 4 Bridgestone Dueler H/P Sport
Rozmiar opon testowanego auta 225/55 R 18 225/45 R 19 225/55 R 18
Emisja CO2 (g/km) 104 99 119
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 1500/685 1350/697 1400/695

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - wyposażenie standardowe i ceny opcji (oceniane)

3008 Qashqai ASX
Wersja 1.6 BlueHDi 120 Active 1.5 dCi Acenta 2WD 1.6 DI-D Invite 2WD
Airbagi czołowe, boczne i kurtyny powietrzne S S S
Poduszka kolanowa kierowcy N N S
Reflektory przeciwmgielne/ksenonowe/pełne światła LED S/N/N S/N/N S/N/N
Klimatyzacja automatyczna S (dwustrefowa) S (dwustrefowa) S (jednostrefowa)
Elektrycznie podgrzewane/składane lusterka boczne S/S S/S S/N
Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne S 6000 zł (pakiet) N
Radioodtwarzacz/ster. radiem na kier./radio DAB S/S/800 zł S/S/6000 zł (pakiet) S/S/7999 zł (zawiera naw. X800D-U)
Bluetooth/złącze USB/nawigacja satelitarna S/S/5000 zł S/S/6000 zł (pakiet) 4499 (pak.)/S/4499 zł (W990BT, pakiet)
Czujnik światła/deszczu S/S S/S S/S
Elektryczne szyby przednie/tylne/lusterka S/S/S S/S/S S/S/S
Podgrzewane fotele przednie/tylna kanapa 800 zł/N 1500 zł/N N/N
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/N S/N S/N
Czujniki parkowania tylne/przednie/kamera cofania S/1200/2300 zł 6000 zł (pakiet, za trzy opcje) S/990 zł/N
System unikania kolizji/kluczyk zbliżeniowy 1200/1600 zł 6000 zł (pakiet)/N N/N
Czujnik martwego pola (z czuj. ruchu poprz. podczas cofania) N N N
Asystent utrzymania pasa ruchu/skaner znaków drogowych S/S 6000 zł (pakiet, za obie opcje) N/N
Wykrywanie zmęczenia kierowcy/automat parkujący N/N N/N N/N
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie 2700 zł/18 cali (fabryczne) – 2200 zł 2400 zł/19 cali (akcesoryjne) – 3500 zł 2300 zł/18 cali (akcesoryjne) – 2500 zł

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - koszty, utrata wartości, gwarancja, przeglądy (oceniane)

3008 Qashqai ASX
Cena podstawowa 112 400 zł 95 850 zł 91 990 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 44,8 proc. 40,8 proc. 44,8 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 3 lata 5 lat
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 30 tys. km co 20 tys. km
Cena po doposażeniu (punktowana) 125 100 zł 105 350 zł 99 979 zł

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu. Mitsubishi z testowanym silnikiem i napędem na przednie koła jest dostępne w Polsce tylko w jednej wersji wyposażeniowej.

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. 3008 Qashqai ASX
Przestronność z przodu 40 31 29 27
Przestronność z tyłu 30 24 23 22
Pojemność bagażnika 25 23 20 20
Ładowność 15 12 12 13
Widoczność 20 16 16 17
Fotele, pozycja kierowcy 30 26 27 24
Ergonomia obsługi 20 16 14 14
Jakość wykończenia 20 16 15 13
Suma punktów 200 164 156 150
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. 3008 Qashqai ASX
Przyspieszenie 25 17 16 16
Elastyczność 25 19 18 21
Poziom hałasu 15 13 11 10
Skrzynia biegów 15 13 14 13
Zachowanie na drodze 30 26 26 24
Komfort jazdy 30 22 21 19
Układ kierowniczy 15 13 12 10
Średnica zawracania 5 4 3 3
Skuteczność hamulców 40 37 38 33
Suma punktów 200 164 159 149
Koszty Maks. pkt. 3008 Qashqai ASX
Cena po doposażeniu 50 33 37 38
Utrata wartości 15 12 13 12
Zużycie paliwa 30 22 23 21
Wyposażenie – komfort 30 23 23 22
Wyp. – bezpieczeństwo 30 18 18 12
Ubezpieczenia 10 8 9 9
Gwarancja 15 8 10 14
Przeglądy 20 20 20 13
Suma punktów 200 144 153 141
Wynik końcowy 600 472 468 440
Miejsce w teście  1. 2. 3.

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - spalanie testowe kontra dane katalogowe producentów

Foto: Auto Świat

Nissan w teście drogowym spalił naprawdę mało. Niestety, uzyskany wynik na poziomie 5,3 l/100 km jest jednocześnie aż o 39 proc. wyższy od optymistycznych obietnic producenta. Czy kiedyś doczekamy się realnej normy spalania?

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D, Nissan Qashqai 1.5 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDI - podsumowanie

Co to za ceny! Rozumiemy, że SUV-y są modne i że ich producenci starają się wycisnąć dzięki nim jak najwięcej kasy. Ale żeby nieduże pseudoterenówki z napędem na przód i podstawowymi dieslami kosztowały tyle, co limuzyny klasy średniej? Nie damy sobie wmówić, że trochę wyższe auto powinno być o jedną trzecią droższe od typowego kompaktu. Peugeot ma cenę Hondy CR-V...

Czy SUV-y z małymi dieslami to rzeczywiście godny uwagi pomysł? Zapraszamy do komentowania!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Czy kupilibyście SUV-a z małym dieslem i przednim napędem za 100 000 zł?
Tak

50 %

Nie

50 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Ttd Użytkownik anonimowy
~Ttd :
No photo ~Ttd Użytkownik anonimowy
Test VW Tiguan ( w tytule dodane "od niechcenia": "wersja optymalna")::
Warto dodać, że w parze z osiągami idzie nieduże zużycie paliwa. Oczywiście nie jest to deklarowana przez producenta fikcyjna średnia równa 5,6 l/100 km, lecz około 8-9 l/100 km, ale to i tak wynik bardzo dobry.
Test z powyższego artykułu:
Nissan w teście drogowym spalił naprawdę mało. Niestety, uzyskany wynik na poziomie 5,3 l/100 km jest jednocześnie aż o 39 proc. wyższy od optymistycznych obietnic producenta. Czy kiedyś doczekamy się realnej normy spalania?

Test VW Tiguan:
Minusem testowanej przeze mnie wersji Tiguana jest cena. To ponad 140 tys. zł, czyli sporo jak na 150-konne auto. Na dodatek nie uwzględniam w niej dodatkowego wyposażenia, w tym np. rozbudowanego systemu multimedialnego i kompletu elektronicznych pomocników. Jeśli więc nie wyjeżdżamy zbyt często poza utwardzone drogi, możemy spokojnie wybrać zdecydowanie tańsze (niewiele ponad 100 tys. zł) auto z ręczną skrzynią i napędem na przód. Po co przepłacać za zbędne dodatki? (Czyli testowana hiper wersja jest jeszcze droższa, dobrze wychwalona, ale po co brać dodatki jak można rozczarowac się że nie tego i tamtego po zakupie :) )
Test z artykułu powyżej:
Co to za ceny! Rozumiemy, że SUV-y są modne i że ich producenci starają się wycisnąć dzięki nim jak najwięcej kasy. Ale żeby nieduże pseudoterenówki z napędem na przód i podstawowymi dieslami kosztowały tyle, co limuzyny klasy średniej? Nie damy sobie wmówić, że trochę wyższe auto powinno być o jedną trzecią droższe od typowego kompaktu. Peugeot ma cenę Hondy CR-V...

Zgodzę się, że Peugeot jest drogi (przynajmniej cennikowo), ale VW i Skoda to już kosmos. Ta gazeta to VW Zeitung.
9 lis 09:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
~Kris :
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
Pan "redaktor" bardzo napocił się by obrzydzić ludziom wszystkie trzy testowane auta - ciekawe po co ?. Pewnie za tydzień zobaczymy test jakiejś Skody VW i Seata które zostaną opisane w samych superlatywach zaś ich cena będzie jak najbardziej ok. Ja też tą stronę odwiedzam już tylko by się pośmiać widzę o autach czerpię z zagranicznych stron.
8 lis 23:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Shefftzu Użytkownik anonimowy
~Shefftzu :
No photo ~Shefftzu Użytkownik anonimowy
Ceny Peugeot są przed rabatem. Auto z takim silnikiem to koszt ok 110000 zł. Poza tym 3008 waży 1300 kg z tym silnikiem - stąd dobra dynamika i niskie spalanie. Miałem okazję tydzień jeździć tym autem i muszę powiedzieć, że robi wrażenie. Świetne wykonanie wnętrza i komfort. Stanie spalanie przy dość agresywnej, ale zarazem mądrej jeździe wynosiło ok 5,5l (55% miasto).
Polecam.
8 lis 18:41 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kultowo Użytkownik anonimowy
~kultowo :
No photo ~kultowo Użytkownik anonimowy
Od dawna odwiedzam tę stronę tylko dla pośmiania się z głupoty 'redaktorów' albo nieudacznego tłumaczenia z Autobilda ale to już wysoki popziom sarkazmu. Skoda Koraq 1.6 tdi za 140 kk jest słuszną ceną albo VW Tiguan 2.0 tdi za 190 kk...
I pod tym się ktoś podpisuje nazwiskiem..
Wstyd dla rodziny autora.
8 lis 15:01 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdf Użytkownik anonimowy
~asdf :
No photo ~asdf Użytkownik anonimowy
podniesione polo w tej cenie to juz jest ok?
8 lis 10:06 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
~Gigi :
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
A gdzie skoda i Vw? One sa tanie? Artykul antyreklama dla konkurencji VAG.
8 lis 21:24 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jatamjade Użytkownik anonimowy
~jatamjade :
No photo ~jatamjade Użytkownik anonimowy
Fajne fajne.... ale niestety drogie w zakupie i drogie w eksploatacji
https://przewozydanglii.pl
14 lis 12:44
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Łukaszo. Użytkownik anonimowy
~Łukaszo. :
No photo ~Łukaszo. Użytkownik anonimowy
Czy przestaniecie promować te BlueSuperEcoTwinTurbo rozpadające się po 100kkm Diesle? Czy nadal będziecie robić przedruki z AutoBidy niemieckiej? Kiedyś bardzo ceniłem Wasze czasopismo. Miałem wtedy kilkanaście lat. Obecnie odnoszę wrażenie, że Stoicie na tym samym poziomie. Taki motoryzacyjny odpowiednik czasopisma Bravo.
14 lis 12:03
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość :
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
Z tych trzech wybrałbym... Tucsona :)
14 lis 09:27 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
~aloyzy :
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
Co to za ceny! Co to za ceny! Ja już biegnę po Szkodę Karoq!
A nieee, tutaj cena wersji "bazowej" zaczyna się od 100000. Dziwne...
9 lis 12:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Nieduże silniki, wysokie ceny - Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Peugeot 3008

Nowość, poliftingowiec i weteran rynku - tak można określić spotkanie Peugeota 3008 z Nissanem Qashqaiem i Mitsubishi ASX.

Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 - nieduże silniki, wysokie ceny (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego