CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Mitsubishi Eclipse Cross - SUV z dużymi aspiracjami

3 lip, 20:55
Udostępnij
0
Skomentuj

Mitsubishi Eclipse Cross ma być punktem zwrotnym w historii marki. Sprawdzamy, co może zaoferować.

Jeśli pamiętacie pierwszą część „Szybkich i wściekłych”, to nazwa „Eclipse” nie powinna być wam obca. Kiedyś coupé Mitsubishi nazywało się tak samo. Pojawiło się w tym filmie w zielonym kolorze motoru Kawasaki. Czy nazwa pasuje do kompaktowego SUV-a, to już inna sprawa, zdaniem firmy ma ona jednak podkreślać sportowy charakter pojazdu. Dodatkowo mamy jeszcze określenie „Cross”.

Co ciekawe, Mitsubishi Eclipse Cross nie jest pomyślane jako następca ASX-a, chociaż na razie gra w tym samym segmencie. W przyszłości jednak Mitsubishi ASX ma być mniejszym modelem niż teraz. Eclipse pokazuje, w którą stronę będzie szło Mitsubishi w najbliższych latach, zarówno pod względem stylistyki, jak i materiałów wykończeniowych, które mają lepszą jakość.

Design „na bogato” (szczególnie z przodu) może się spodobać w wielu krajach azjatyckich, ale my mamy do niego pewne zastrzeżenia – gdyby chromu było mniej, nic by się nie stało. Wykończenie kabiny jest zdecydowanie lepsze niż w ASX-ie czy Outlanderze, ale jeszcze nie idealne, chociaż firma zdecydowanie idzie w dobrym kierunku.

Mitsubishi Eclipse Cross - bardzo dobre zawieszenie

Pierwsze jazdy testowe Mitsubishi Eclipse Cross potwierdzają, że nowego kompaktowego SUV-a z Japonii (bo tylko tam produkowany) bardzo dobrze się prowadzi. Spora w tym zasługa elektroniki, która w wersji z napędem 4x4 potrafi pomagać aktywnie pokonywać zakręty przez przyhamowywanie wybranych kół (system AYC). To, w połączeniu z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem i wysoką sztywnością, może przywodzić na myśl prowadzenie aut sportowych.

Najlepsze jednak jest to, że mimo dobrych właściwości jezdnych komfort na tym za bardzo nie ucierpiał. Trzeba też pochwalić przestronne wnętrze (skrócona płyta podłogowa Outlandera) i bardzo wygodne, opracowane na nowo przednie fotele. Mitsubishi Eclipse Cross będzie oferowany z nowym benzyniakiem 1.5 turbo/163 KM oraz znanym z innych modeli dieslem 2.2/150 KM. Silnik benzynowy ze skrzynią manualną ma być zestawiany z przednim napędem, zaś wersja z CVT – tylko z 4x4. Diesel pojawi się w ofercie jedynie z napędem na obie osie i nowym, 8-biegowym „automatem”.

My jeździliśmy wersją 1.5 4x4 z CVT. Motor ten ma wysoki moment obrotowy (250 Nm), a skrzynia – poprawioną pracę (brak efektu „wycia” podczas przyspieszania), ale wersja z „manualem” lepiej będzie przystawać do sporych możliwości podwozia. Spalanie w czasie jazd testowych nie chciało spaść poniżej 8,5 l benzyny na 100 km, co jest przeciętnym wynikiem. Mitsubishi Eclipse Cross pojawi się w sprzedaży w Polsce w grudniu, początkowo w wersji benzynowej (diesel dołączy nieco później). Nieoficjalnie mówi się, że wersja 4x2 z silnikiem 1.5 i „manualem” ma kosztować od około 95 000 zł.

Mitsubishi Eclipse Cross - dane techniczne

Dane producenta 1.5 T M/T 1.5 T CVT 2.2 DiD A/T
Silnik t.benz./R4 t.benz./R4 t.diesel/R4
Pojemność skokowa (cm3) 1499 1499 2268
Moc maksymalna (KM/obr./min) 163/5500 163/5500 150/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 250/1800-4500 250/1800-4500 400/2000-2250
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6 4x4/bezstopniowa 4x4/aut. 8
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4405/1805/1685 4405/1805/1685 4405/1805/1685
Rozstaw osi (mm) 2670 2670 2670
Pojemność bagażnika (l) 341-448 341-448 341-448
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,3 9,8 bd.
Prędkość maksymalna (km/h) 205 200 bd.
Spalanie (l/100 km) 6,6 7,0 bd.

Mitsubishi Eclipse Cross - naszym zdaniem

W przypadku Mitsubishi Eclipse Cross producent stawia wszystko na jedną kartę i nawet jeśli nazwa jest dziwna, a design nie wszystkim się podoba, to ten model może odnieść sukces.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~brrrum Użytkownik anonimowy
~brrrum :
No photo ~brrrum Użytkownik anonimowy
Wszystkim, którzy naśmiewają się z japońskiego designu dam dobrą radę. Popatrzcie na globus, poczytajcie roczniki statystyczne. Polska to średniej wielkości, stosunkowo ubogi kraik na małym kontynencie. Nikogo w Japonii nie obchodzą zawodzenia znafcuf, którzy z dużym prawdopodobieństwem nigdy nie będą sobie mogli pozwolić na taki samochód. Nowy oczywiście.
Pekin ma ok. 20 mln ludności, Szanghaj ok. 24. Jak myślicie, czyj gust bardziej się liczy dla producentów z Japonii?
Dla Was jest odkrywczy design VAG.
6 lip 08:36 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Koper Użytkownik anonimowy
~Koper :
No photo ~Koper Użytkownik anonimowy
Zaczalem czytac i bardzo sie napalilem na to auto. Pomyslalem, nareszcie crossover, ktory bedzie sie prowadzilo troche jak auto sportowe. Potrzebuje czegos z wyzszym zawieszeniem ze wzgledu na dom po za miastem (czasami dojazd do domu to taki maly off road).I tak bylo az doczytalem do tej czesci o silniku 1.5 turbo. Czy the p0pieprz0ne ekoswiry musza zabrac czlowiekowi kazda przyjemnosc? Nie wymagam jakiegos monstrualnego silnika, ale jakies 2 do 2.5 litra byloby OK.
5 lip 19:54 | ocena: 64%
Liczba głosów:36
64%
36%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DyrektorGeneralny Użytkownik anonimowy
~DyrektorGeneralny :
No photo ~DyrektorGeneralny Użytkownik anonimowy
Gdzie prawdziwy Eclipse, Colt, Galant, Sigma, SpaceStar, Lancer??? Gdzie to wszystko się podziało??? Teraz zostaną jedynie SUVy dla kobiet i niedowidzących starców. Później wsadzą tam 1.0turbo od Renault i zniszczą ich tak, jak Nissana.
5 lip 11:23 | ocena: 90%
Liczba głosów:49
90%
10%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~P-k Użytkownik anonimowy
~P-k :
No photo ~P-k Użytkownik anonimowy
Ta marka musi coś zrobić - jedynym jeszcze sprzedającym się modelem jest outlander i trochę mniej już leciwy ASX. Te auta były dobre 6-7 lat temu, ale w dzisiejszych czasach po prostu silnikowo i wyposażeniowo stają się o epokę cofnięte. Miałem poprzednio ASX 1,6 benzyna - klasyka do bólu, słaby silnik, nudne wnętrze, żadnych nowinek technicznych - nawet radio dotykowe było luksusem w droższej wersji. W dzisiejszych realiach auta muszą być fajne stylistycznie, z ciekawym wnętrzem i nowinkami technicznymi. Inaczej nikt tego nie kupi oprócz działkowca dojeżdżającego na RODOS.
6 lip 09:18 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~eeeee Użytkownik anonimowy
~eeeee :
No photo ~eeeee Użytkownik anonimowy
Mitsubishi niech wraca do swoich japońskich korzeni wspólpraca z Renault nikomu nie wychodzi na dobre przede wszystkim jakościowo
5 lip 16:06 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p :
No photo ~p Użytkownik anonimowy
Najpierw zniszczyli colta a teraz eclipsa... Czekam na 3000GT w wersji kombi...
5 lip 09:29 | ocena: 89%
Liczba głosów:28
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pablo Użytkownik anonimowy
~pablo :
No photo ~pablo Użytkownik anonimowy
czy Japończycy poza Mazdą i Lexusem mają chyba upośledzonych projektantów. Tak brzydkich samochodów nikt nie robi. Koreańczycy przy nich to wirtuozi deasingu. Jeszcze przy tych cenach. To już samochody z kurą na masce są ładniejsze.
5 lip 13:34 | ocena: 70%
Liczba głosów:30
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aa Użytkownik anonimowy
~aa :
No photo ~aa Użytkownik anonimowy
mały bagażnik, duże spalanie, wysoka cena, dziwny wygląd...
i pomyśleć że dwie dekady temu firma wypuszczała jedne z najlepszych aut dostępnych na rynku
5 lip 15:59 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q :
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
Wygląda jak upośledzone dziecko Toyoty i Hondy,
sport ? ani parametry ani wygląd
cena - ....
5 lip 09:14 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lubiący auta dla staruszków Użytkownik anonimowy
~Lubiący auta dla staruszków :
No photo ~Lubiący auta dla staruszków Użytkownik anonimowy
Ech wy szczekacze!
Jeszcze nawet nie dotknęliście tego auta, a już opluwacie.
Bo to najłatwiej.
Jeździcie dalej zdezelowanymi helmutami, bo tylko na takie was stać i ślińcie się na nowe auta, które choć może dziwne, są poza waszym zasięgiem.
6 lip 08:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross - SUV z dużymi aspiracjami

Eclipse Cross ma być punktem zwrotnym w historii Mitsubishi. Sprawdzamy, co może zaoferować.

Mitsubishi Eclipse Cross - SUV z dużymi aspiracjami (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego