Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mitsubishi Eclipse Cross - SUV z dużymi aspiracjami

3 lip 17 20:55

Mitsubishi Eclipse Cross ma być punktem zwrotnym w historii marki. Sprawdzamy, co może zaoferować.

Udostępnij
0
Skomentuj

Jeśli pamiętacie pierwszą część „Szybkich i wściekłych”, to nazwa „Eclipse” nie powinna być wam obca. Kiedyś coupé Mitsubishi nazywało się tak samo. Pojawiło się w tym filmie w zielonym kolorze motoru Kawasaki. Czy nazwa pasuje do kompaktowego SUV-a, to już inna sprawa, zdaniem firmy ma ona jednak podkreślać sportowy charakter pojazdu. Dodatkowo mamy jeszcze określenie „Cross”.

Co ciekawe, Mitsubishi Eclipse Cross nie jest pomyślane jako następca ASX-a, chociaż na razie gra w tym samym segmencie. W przyszłości jednak Mitsubishi ASX ma być mniejszym modelem niż teraz. Eclipse pokazuje, w którą stronę będzie szło Mitsubishi w najbliższych latach, zarówno pod względem stylistyki, jak i materiałów wykończeniowych, które mają lepszą jakość.

Design „na bogato” (szczególnie z przodu) może się spodobać w wielu krajach azjatyckich, ale my mamy do niego pewne zastrzeżenia – gdyby chromu było mniej, nic by się nie stało. Wykończenie kabiny jest zdecydowanie lepsze niż w ASX-ie czy Outlanderze, ale jeszcze nie idealne, chociaż firma zdecydowanie idzie w dobrym kierunku.

Mitsubishi Eclipse Cross - bardzo dobre zawieszenie

Pierwsze jazdy testowe Mitsubishi Eclipse Cross potwierdzają, że nowego kompaktowego SUV-a z Japonii (bo tylko tam produkowany) bardzo dobrze się prowadzi. Spora w tym zasługa elektroniki, która w wersji z napędem 4x4 potrafi pomagać aktywnie pokonywać zakręty przez przyhamowywanie wybranych kół (system AYC). To, w połączeniu z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem i wysoką sztywnością, może przywodzić na myśl prowadzenie aut sportowych.

Najlepsze jednak jest to, że mimo dobrych właściwości jezdnych komfort na tym za bardzo nie ucierpiał. Trzeba też pochwalić przestronne wnętrze (skrócona płyta podłogowa Outlandera) i bardzo wygodne, opracowane na nowo przednie fotele. Mitsubishi Eclipse Cross będzie oferowany z nowym benzyniakiem 1.5 turbo/163 KM oraz znanym z innych modeli dieslem 2.2/150 KM. Silnik benzynowy ze skrzynią manualną ma być zestawiany z przednim napędem, zaś wersja z CVT – tylko z 4x4. Diesel pojawi się w ofercie jedynie z napędem na obie osie i nowym, 8-biegowym „automatem”.

My jeździliśmy wersją 1.5 4x4 z CVT. Motor ten ma wysoki moment obrotowy (250 Nm), a skrzynia – poprawioną pracę (brak efektu „wycia” podczas przyspieszania), ale wersja z „manualem” lepiej będzie przystawać do sporych możliwości podwozia. Spalanie w czasie jazd testowych nie chciało spaść poniżej 8,5 l benzyny na 100 km, co jest przeciętnym wynikiem. Mitsubishi Eclipse Cross pojawi się w sprzedaży w Polsce w grudniu, początkowo w wersji benzynowej (diesel dołączy nieco później). Nieoficjalnie mówi się, że wersja 4x2 z silnikiem 1.5 i „manualem” ma kosztować od około 95 000 zł.

Mitsubishi Eclipse Cross - dane techniczne

Dane producenta 1.5 T M/T 1.5 T CVT 2.2 DiD A/T
Silnik t.benz./R4 t.benz./R4 t.diesel/R4
Pojemność skokowa (cm3) 1499 1499 2268
Moc maksymalna (KM/obr./min) 163/5500 163/5500 150/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 250/1800-4500 250/1800-4500 400/2000-2250
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6 4x4/bezstopniowa 4x4/aut. 8
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4405/1805/1685 4405/1805/1685 4405/1805/1685
Rozstaw osi (mm) 2670 2670 2670
Pojemność bagażnika (l) 341-448 341-448 341-448
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,3 9,8 bd.
Prędkość maksymalna (km/h) 205 200 bd.
Spalanie (l/100 km) 6,6 7,0 bd.

Mitsubishi Eclipse Cross - naszym zdaniem

W przypadku Mitsubishi Eclipse Cross producent stawia wszystko na jedną kartę i nawet jeśli nazwa jest dziwna, a design nie wszystkim się podoba, to ten model może odnieść sukces.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej